بهترین دکتر گوارش در تهران (متخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی)

۵
(۱)

پیدا کردن یک دکتر خوب شاید اولین دغدغه یک بیمار باشد. تابحال مقاله های زیادی از بهترین دکترهای هر زمینه در اختیارتان قرار دادیم و در این مقاله می‌خواهیم به بهترین دکتر گوارش در تهران بپردازیم.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین دکتر معده در تهران

اصولا بهترین دکترهای گوارش چه ویژگی هایی دارند؟

پیش از آن که به موضوع اصلی مقاله، بهترین دکتر گوارش، بپردازیم، اول باید ببینیم چه استاندارد‌هایی در انتخاب یک دکتر باید مدنظر قرار بگیرد.

خوش اخلاقی و برخورد خوب

شاید برخی فکر کنند این مولفه در انتخاب یک دکتر مهم نیست در حالی که هر چقدر یک بیمار با دکتر احساس راحتی کند، بهتر می‌تواند مشکلات خود را با وی در میان بگذارد، بخصوص در حوزه اعصاب، روان درمانی و روانپزشکی. البته این رفتار خوب فقط مختص بیمار نیست، یک پزشک باید با کادر درمان خود نیز رفتار مناسبی داشته باشد.

عملکرد قوی

  • توانایی عملکرد تیمی: پزشکی که نتواند با سایر اعضای مجموعه درمانی رابطه خوبی داشته باشد، نمی‌تواند در کنار آنان به معالجه ی بیمار کمک کند.
  • سخت کوشی و اخلاق مناسب حرفه ای

مدیریت استرس قوی

استرس، وقت کم، فشار کاری بالا، بیماران زیاد، ساعت کاری فشرده، کمبود امکانات بیمارستانی و نیرو، مرگ بیماران… یک پزشک نمونه باید بتواند در تمامی موارد گفته شده آمادگی داشته باشد.

دقت و نکته سنجی

یکی از مشخصه های حائز اهمیت در انتخاب بهترین پزشک، دقت بالای او در روانشناسی بیمار است؛ بدین معنا که با دقت در نحوه حرف زدن بیمار، راه رفتن و رفتار وی بتواند به تشخیص درست و درمان وی اقدام کند.

پرسش از دوستان و نزدیکان

تجربه بیماران بسیار اهمیت دارد و البته که نمی‌توان به سراغ تک تک بیماران رفت و پرسید، اما احتمالا شما حتی پیش از خواندن نیز می‌دانستید که این مورد حتما در این مقاله جای خواهد داشت. بسیاری از بیماران برای انتخاب پزشک مناسب حتی از پزشک دیگری کمک می‌گیرند، برای مثال شما از پزشک خود در زمینه گوش و حلق و بینی می‌خواهید که به شما پزشک دیگری در زمینه اعصاب و روان معرفی کند.

در انتخاب پزشک از فناوری نیز می‌توانید کمک بگیرید

در انتخاب پزشک خود از اینترنت و سایر سایت های پزشکی-درمانی و قسمت نظرات آن ها کمک بگیرید. البته شما می‌تونید از بیمارستان هم برای انتخاب پزشک کمک بگیرید.

پس از مراجعه، این پرسش ها را برای انتخاب بهترین پزشک از خود بپرسید

  1. آیا پزشک شنونده خوبی بود؟
  2. آیا دکتر به من زمان داد تا سوالم را بپرسم؟
  3. آیا با دکتر راحت بودم تا بتوانم مشکلات و سوالاتم را از وی بپرسم؟
  4. آیا حرف ها و توصیه های دکتر را می‌فهمیدم؟

آیا تخصص و وقت انتظار ویزیت در انتخاب دکتر، جزو اولویت ها می‌باشد؟

متاسفانه بسیاری از بیماران گزارش کرده اند که با وجود آن که دکتری که بدان مراجعه کرده اند از حداکثر درجه تخصص، فوق تخصص و یا حتی کالج سلطنتی برخوردار بودند، در تشخیص دچار مشکل شده و در بیماران تاثیر بد جسمی و یا روحی و روانی گذاشته اند. انتظار زیاد برای ویزیت شدن در واقع خبر خوبیست و نشان دهنده تخصص و حاذقی طبیب شماست، پس در مسیر معالجه کمی صبور باشید.

مدت زمان دوره های فوق تخصص گوارش

در رشته‌های پزشکی و کار در حوضه تخصص، کاری بسیار حساس و با دقت فروان می‌باشد زیراهر اشتباه در تشخیص یا درمان اشتباه منجر به فوت بیمار می‌شود. مدت زمانی که پزشک عمومی برای اخذ مدرک فوق تخصص گوارش به مدت ۷ سال می‌باشد. این دوره ۷ ساله از چندین مرحله تشکیل شده است.

علوم پایه: این دوره به مدت ۲سال است که خود نیز دارای چند بخش می باشد.

·        آناتومی

·        بافت شناسی

·        جنین شناسی

·        فیزیولوژی

فیزیوپاتولوژی: مدت زمان این دوره ۱ سال می‌باشد که در این دوره با انواع بیماری‌های اندامی بدن آشنا می‌شوند.

کارآموزی بالینی: در این دوره شخص باید در بیمارستان مدت زمان مشخصی را به عنوان تحت آموزش دوره ببیند.

کارورزی بالینی: مدت زمان این دوره  یک سال و نیم می‌باشد و به عنوان دوره انترنی می‌باشد که در بیمارستان این دوره گذرانده می‌شود.

آندوسکوپی چیست؟

آندوسکوپی‌های امروزی بسیار پیرفته بوده و آنها دارای دوربین‌هایی هستند که تصاویر را به صورت مستقیم به ما در صفحه مانیتور نشان می‌دهند. دستگاه آندوسکوپی دارای لوله‌هایی برای ساکشن یا نمونه برداری از مایع درون معده می باشد. آندوسکوپی یکی از دقیق‌ترین و مفید‌ترین راه برای بررسی و پیدا کردن مشکلات گوارشی به ویژه معده محسوب می‌شود. چندین مدل برای آندوسکوبی وجود دارد که به آن آزمایش آندوسکوپی فوقانی و آزمایش آندوسکوپی تحتانی می‌باشد که پزشک متخصص گوارش در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بهترین دکتر گوارش چه خدماتی ارائه میکند؟

نتیجه گیری و جمع بندی

در انتخاب بهترین دکتر گوارش و یا حوزه های دیگر باید به مشخصه های مختلفی از جمله تخصص و تحصیلات دانشگاهی، اخلاق حرفه ای و مدیریت استرس قوی، تسلط بر روان شناسی بیمار و پرسش از نزدیکان و دکترهای دیگر متکی بود. اگر می‌خواهید از بهترین دکترهای زمینه های دیگر نیز اطلاع یابید، از سایت ویکی درمان کمک بخواهید.

تجربه یا تحصیلات دکتر مهم است؟

گفتنی است که این دو موضوع کاملا به هم مرتبط و رابطه ی مستقیمی باهم دارند و متخصص از هر دو موضوع باید قوی باشد.

بهترین ویژگی دکترها چیست؟

خوشاخلاقی، عملکرد قوی،مدیریت استرس و دقت و نکته سنجی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *