آیا کاشت مو بدون تراشیدن سر ممکن است؟

۵
(۱)

با پیشرفت تکنولوژی در حوزه مراقبت از زیبایی متد کاشت مو بدون تراشیدن سر به عنوان یکی از پرطرفدارترین روش‌ها انتخاب شد. کاشت مو به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای درمان کم پشتی موی سر و در بعضی موارد طاسی سر است. اغلب آقایان نگران این موضوع هستند که در زمان عمل کاشت مو، موی سر آنها به طور کامل تراشیده شود. چنین وضعیتی برای آنها خوشایند نیست، زیرا چندین ماه طول میکشد تا موی سر دوباره رشد کند. 

در بعضی موارد ممکن است جای زخم ناشی از پیوندها روی سر باقی بماند که برای خود فرد و اطرافیان ناخوشایند است. اما، خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان کاشت مو بدون تراشیدن سر وجود دارد. تصور همگان این است که برای پیوند طبیعی مو حتما باید محل پیوند مو به صورت کامل تراشیده شود. اما این مسئله موضوعی است که توسط پزشک یک روش انتخابی تشخیص داده می‌شود. روش‌هایی وجود دارد که کاشت مو بدون تراشیدن سر و تنها با کوتاه کردن موی سر انجام می‌گیرد. 

در عمل کاشت مو اگر فقط یک ناحیه برای کاشت مو تحت درمان باشد، تیم جراحی می‌توانند از تراشیدن ناحیه اهدا کننده و ناحیه گیرنده جلوگیری کنند. به طور کلی در صورت امکان بهتر است هر دو قسمت اهداکننده و دریافت کننده فولیکول مو اصلاح شود. اما با این حال بسیاری از افراد اصراربر نتراشیدن موهایشان دارند.

در این مقاله می‌خواهیم به انواع روش‌های کاشت مو بدون تراشیدن سر بپردازیم. با ما در ویکی درمان همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک کاشت مو در تهران کجاست؟

روش کاشت مو بدون تراشیدن سر کدام است؟

روش‌های مختلفی برای درمان طاسی سر از طریق کاشت مو وجود دارد. با توجه به میزان شدت طاسی سر و دلیل ریزش مو می‌توان روش مناسبی را برای کاشت مو انتخاب کرد. به طور کلی دو روش برای کاشت مو بدون تراشیدن سر وجود دارد که به آنها می‌پردازیم:

کاشت مو به روش FIT بدون تراشیدن سر:

پیوند طبیعی مو به روش FIT یکی از ابتدایی‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های ایمپلنت مو است، که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. زمانی که این روش برای شما تشخیص داده شد می‌توانید از متخصص خود بخواهید این روش را بدون تراشیدن موی سر برای شما انجام دهد. در نتیجه در این روش تنها کافی است که موی خود را کوتاه کنید تا متخصص هنگام برداشتن فولیکول با پانچ دچار مشکل نشود.

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر

کاشت مو به روش DHI بدون تراشیدن سر:

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش‌های ایمپلنت طبیعی مو است که برای اجرای کار از طریق این روش از یک دستگاه قلم مانند برای استخراج فولیکول استفاده می‌شود. فولیکول‌های برداشته شده در دستگاه می‌ماند، تا سریع به محل پیوند منتقل شود. برای اجرای این روش نیز نیازی به تراشیدن موی سر نیست و تنها کوتاه کردن مو کفایت می‌کند.

مطلب پیشنهادی: کاشت مو اقساطی

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر چقدر است؟

اغلب آقایانی که برای کاشت مو اقدام می‌کنند، اصرار می‌کنند که در صورت امکان این عمل بدون تراشیدن موی سر صورت گیرد. اما یکی از مهم ترین موضوعی که برای آنها مهم است، قیمت کاشت مو با این روش است. به طور کلی مواردی مانند:

  • تعداد گرافت های مورد نیاز
  • شدت طاسی سر
  • نوع روش انتخابی توسط متخصص
  • تجهیزات مورد استفاده
  • کلینیک مورد نظر برای کاشت مو

بر هزینه نهایی این عمل زیبایی تاثیر می‌گذارد. نکته مهم این است که هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر نسبت به سایر روش‌های کاشت مو بیشتر است. زیرا این روش نیاز به دقت بیشتری دارد. به همین علت مشاوران کلینیک جلسه ای قبل از عمل کاشت مو برگزار می‌شود، در مورد هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر صحبت می‌کنند. چرا که باید با توجه به بودجه خود تصمیم قطعی خود را در خصوص روش کاشت مو را بگیرید.

کاشت مو بدون تراشیدن سر چگونه انجام می شود؟

در مطالب زیر می‌خواهیم درباره نحوه عمل کاشت مو بدون تراشیدن سر صحبت کنیم. اهمیت دارد قبل از مراجعه به کلینیک اطلاعات کلی در مورد عمل زیبایی خود داشته باشید. نحوه انجام این عمل زیبایی بدین صورت است:

  • در ابتدا متخصص شما وضعیت بانک موی تان را بررسی می‌کند تا مطمئن شود این امکان برای شما وجود دارد یا خیر.
  • سپس بی حسی به ناحیه بانک مو و ناحیه پیوند تزریق می‌شود تا حین کار بیمار دردی را حس نکند.

مزایا و معایب کاشت مو بدون تراشیدن سر

  • روش مورد نظر برای استخراج فولیکول‌ها و کاشت آنها براساس روش پیوند مو انتخاب می‌شود.
  • بعد از اینکه فولیکول‌ها از بانک مو برداشته شدند، باید مراحل آماده‌سازی بر روی آنها انجام و بعد از آن به محل پیوند منتقل شود.
  • متخصص ابتدا اقدام به کاشت فولیکول در خط‌های رویش می‌کند؛ زیرا تنظیم زاویه کاشت و عمق کاشت فولیکول تاثیر زیادی بر زنده ماندن آنها و نهایت طبیعی به نظر رسیدن کار خواهد داشت.
  • بعد از اینکه کاشت مو به اتمام رسید، متخصص اقدامات بعدی مانند پانسمان کردن را انجام می‌دهد، و بیمار بدون بستری شدن به خانه برمی‌گردد.

مزایای کاشت مو بدون تراشیدن سر

  • اولین و مهم‌ترین مزیت کاشت مو بدون تراشیدن سر این است که جای زخم‌ها مشخص نیست.
  • کسی متوجه نمی‌شود که شما اقدام به پیوند مو کرده‌اید زیرا هیچ اثری از تراشیدن موی سر مشاهده نمی‌شود.
  • با توجه به اینکه در این روش از تراشیدن مو سر خودداری شده در نتیجه شاهد رشد موهای قبلی خود هستی که می‌تواند جای زخم‌ها را پوشش دهد.

معایب کاشت مو بدون تراشیدن سر

  • با توجه به اینکه سر به طور کامل تراشیده نمی‌شود، استخراج فولیکول سخت تر است و نیاز به دقت بالاتری دارد.
  • کاشت مو بدون تراشیدن موی سر با سرعت پایین تری انجام می‌گیرد.
  • با توجه به اینکه زمان عمل طولانی تر می‌شود هزینه عمل نیز بالاتر می‌رود.

چکیده مقاله

با نزدیک شدن به سنین ۳۰ تقریبا اغلب مردان موهای خود را از دست می‌دهند. این مشکل تنها در خصوص مردان نیست. نیمی از زنان نیز با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. انواع مختلفی از روش‌های کاشت مو براساس بانک مو و شدت ریزش مو وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها کاشت مو بدون تراشیدن سر است. این روش معایب و مزایا مختلفی دارد. هزینه درمان آن هم نسبت به بقیه روش ها بیشتر است.

سوالات متداول

  • کاشت مو در چه فصلی مناسب است؟

بعد از کاشت مو بهتر است در فضای آزاد قرار نگیرید. فصل تابستان به دلیل آفتاب شدید و فصل زمستان به دلیل هوای سرد ممکن است به فولیکول‌ها آسیب رسد.

  • بعد از کاشت مو چه چیزی بخوریم؟

تغذیه مناسب و دارای پروتئین برای تقویت مو مناسب است بنابراین بهتر است از یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه‌ها و سبزیجات استفاده کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *