مزایای پروتئین تراپی مو در خانه

۰
(۰)

موها برای آنکه شاداب، زیبا و سالم بمانند به عناصر و مواد مغذی زیادی دارند. برای مثال اکسیژن برای رطوبت و انتقال مواد مغذی به ساختار مو بسیار مهم است. به همین دلیل روش اکسیژن تراپی یک روش موثر برای صافی و احیا مو است. از دیگر مواد ضروری برای موها پروتئین است که نبود آن باعث به خطر انداختن سلامت موها می‌شود. پروتئین تراپی مو روشی دیگر برای درمان و احیا و صافی موها است. 

پروتئین یک اجزای اصلی در بافت مو است که نقش موثری در سلامت مو ایجاد می‌کند. بنابراین کمبود این ویتامین باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند موها می‌شود. البته تشخیص این موضوع کار سختی نیست. در این مقاله سعی داریم درباره پروتئین تراپی و نشانه‌های استفاده از این روش بپردازیم.

پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین کراتین تارهای مو است. این پروتئین نقش عمده‌ای در تقویت و سلامت موها ایفا می‌کند. رنگ شدن‌های مکرر مو، آلودگی‌ها باعث تجزیه کراتین مو می‌شود. در این زمان موها بر اثر کمبود پروتئین ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند. 

مطلب پیشنهادی : تقویت موی سر

پروتئین تراپی مو با اعمال محصولاتی سرشار از پروتئین سبب جذب بیشتر مواد کراتین و تقویت مو می‌شود. البته از محصولات شیمیایی و درمان‌های خانگی نیز می‌توان برای پروتئین تراپی استفاده کرد. در این شیوه با اتصال پروتئین هیدرولیز شده به کوتیکول مو، باعث ترمیم رشته‌های مو می‌شود. همچنین سبب ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود.

نشانه‌ های کمبود پروتئین در مو

قبل از آنکه اقدام به پروتئین تراپی مو کنید لازم است نشانه‌های کمبود پروتئین در مو را بشناسید. در این مطلب به برخی از دلایل کمبود پروتئین در مو اشاره می‌کنیم:

خشک و وز شدن موها: موهای رنگ شده نسبت به موهای طبیعی دچار آسیب بیشتری هستند. در این مورد پروتئین تراپی می‌تواند به تقویت موهای رنگ شده کمک کند. 

ریزش موها: ریزش مو می‌تواند باعث کمبود پروتئین در موها شود. اگر موهایتان بیش از حد می‌ریزد و این ریزش از ریشه مو نباشد و به راحتی بشکند، حتما از پروتئینه کردن مو برای تقویت آن استفاده کنید.

از بین رفتن خاصیت ارتجاعی موها: یکی دیگر از نشانه‌های کمبود پروتئین، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی مو است. بخشی از رشته موهایتان را انتخاب کنید، آن را به آرامی بکشید اگر این رشته به حالت طبیعی خود بازنگردد، به پروتئین درمانی مو نیاز خواهید داشت.

نازک شدن موها: موهای نرم و نازک از دیگر نشانه‌های کمبود پروتئین است. پروتئین تراپی می‌تواند به احیای بافت رشته‌های مو کمک کند، و از افتادگی و نرمی بیش از حد موها جلوگیری کند.

نشانه‌ های کمبود پروتئین در مو

انواع مواد پروتئین تراپی مو

پروتئین درمانی مرطوب کننده: این روش برای موهای خشک و آسیب دیده مناسب است. کسانی که مدام مئهای خود را رنگ می‌کنند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی : کاشت ریش و سبیل

پروتئین درمانی ترمیم کننده: این نوع علاوه بر رطوبت، مواد مغذی موها را تامین می‌کند. بهتر است برای اثر بخشی بهتر، هر دو هفته یک بار از این روش درمانی استفاده شود.

پروتئین تراپی چگونه انجام می‌ شود؟

موها را بشویید: برای تاثیر گذاری بهتر، مهم است که موها تمیز باشد. بهتر است از شامپوی مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. بهتر است پس از شستشو، موها را با حوله خشک کنید.

پروتئین تراپی مو را اعمال کنید: برای بهتر انجام دادن کار، بهتر است موها را به چند قسمت تقسیم کرده و مواد را به موها بمالید و با شانه پهن کنید

اجازه دهید مواد خشک شود: از خشک کن استفاده کنید. بسته به طول و ضخامت مو، حدود ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا این مواد اثر کند.

موها را بشویید: موهای خود را با آب گرم بشویید، اطمینان حاصل کنید که تمام مواد شسته شود.

متعادل کننده رطوبت: متعادل کننده رطوبت را به موهایتان بزنید، بگذارید ۲ دقیقه بماند و سپس شستشو دهید.

پروتئین تراپی چگونه انجام می‌ شود؟

پروتئین تراپی مو در خانه

برای پروتئین تراپی مو، می‌توان از ماسک‌های مختلف و طبیعی استفاده کرد. برای این کار باید ماسک را با مواد طبیعی آماده کنید. سپس این ماسک‌ها را به دقت روی موها پخش کنید. موها را با حوله بپوشانید، سپس با یک شامپو بشویید و آبکشی کنید. در ادامه مطلب به برخی از این ماسک‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از ترکیبات روغن نارگیل، عسل و تخم مرغ
  • استفاده از تخم مرغ، عسل و روغن نارگیل
  • تخم مرغ، آووکادو و روغن زیتون
  • ماسک تخم مرغ و ماست
  • ترکیب سفیده تخم مرغ و سس مایونز
  • استفاده از روغن بادام و عسل و زرده تخم مرغ
  • استفاده از تخم مرغ و آبلیمو
  • موز و روغن جوانه

مطلب پیشنهادی : مزو تراپی مو

کلام آخر

پروتئین تراپی یک روش فوق العاده برای احیا و صاف کردن مو است که باعث شادابی و سلامت موها می‌شود. این روش، روشی است که باعث افزایش کراتین مو و مواد پروتئینی در تار مو می‌شود و همچنین از آسیب به موها جلوگیری می‌کند. هر چقدر موها بیشتر رنگ شوند، پروتئین‌های مو بیشتر تجزیه شده و موها ظاهری خشک و شکننده پیدا می‌کنند. در این مقاله از ویکی درمان سعی کردیم درباره پروتئین تراپی و روش‌های آن صحبت کنیم.

سوالات متداول

آیا پروتئین تراپی مو مفید است؟

پروتئین تراپی مو با اعمال محصولاتی سرشار از پروتئین سبب جذب بیشتر مواد کراتین و تقویت مو و ترمیم رشته‌های مو می‌شود.

آیا کمبود پروتئین در مو نشانه ای هم دارد ؟

بله خشک و وز شدن موها، ریزش موها، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی موها و نازک شدن موها نشانه ای از کمبود پروتئین در مو است که می توان با پروتئین تراپی مو این کمبود ها را برطرف کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *