مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را می شناسید؟

۰
(۰)

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس شامل نواحی است،که ممکن است منجر به خطرات جدی و غیر قابل درمان شود. البته فقط در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس عوارض جانبی غیر قابل برگشتی پیش می‌آید. شخصی که تزریق بوتاکس را انجام می­‌دهد، باید شناخت دقیقی نسبت به نواحی مورد نیاز بوتاکس داشته باشد. در این مقاله شما را با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آشنا خواهیم کرد.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس، روشی درمانی است، که در آن محلول تزریقی از نوعی سم ضعیف شده به نام بوتولونیوم نوع A‌ به بدن تزریق می‌شود. این محلول ناحیه تزریق شده را فلج می‌کند، تا پیام‌های عصبی به مغز نفرستد اینکار باعث محدود کردن حرکات عضلات می‌شود، در نتیجه موجب رفع چین و چروک پوست می‌شود. اما مناطقی از بدن، نقاط ممنوعه برای تزریق بوتاکس هستند. باید با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آشنا شویم، تا از بروز عوارض پیشگیری کنیم.

تزریق بوتاکس، روشی تهاجمی برای از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست است. برای رفع چین و چروک در همه‌ی بخش‌های صورت، بخصوص چین‌های پیشانی، خطوط پنجه کلاغی کنار چشم، خطوط لبخند و غیره نیاز داریم، تزریق بوتاکس را انجام دهیم.

بهترین نواحی تزریق بوتاکس در صورت

بهترین منطقه برای تزریق بوتاکس پیشانی است. نواحی اطراف دهن و چشم ها نیز از نقاطی هسنند که بیشتر به تزریق بوتاکس نیاز پیدا می­کنند.

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کجاست

معرفی مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

همانطور که متوجه شدید، احتمال بروز عوارض جدی در تزریق بوتاکس برای برخی نواحی بیشتر است؛ به این نواحی مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس می­‌گویند. زمانی که تزریق بوتاکس به درستی انجام نشود در نواحی ممنوعه خطرات و عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. در واقع زمانی که بوتاکس بدرستی در ناحیه مورد نظر یا مواد به اندازه کافی یا بیشتر از مقدار مناسب تزریق نشود، مواد تزریق شده شروع به حرکت در زیر پوست کرده و به بافت آسیب خواهد رساند. البته به یاد داشته باشید برای انجام بوتاکس باید به بهترین دکتر بوتاکس مراجعه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

مهارت پزشک و مواد تزریقی، تاثیر زیادی در نتیجه بوتاکس دارد و از عوارض احتمالی جلوگیری می‌کند. یک پزشک باتجربه به خوبی با مناطق ممنوعه برای تزریق بوتاکس آشنایی دارد و آن را هنگام تزریق در نظر می‌گیرد.

میزان محلول بوتاکس مورد نیاز برای نواحی صورت

معمولا ناحیه پیشانی به بیشترین میزان تزریق بوتاکس نیاز دارد؛ زیرا خطوط پیشانی بیشتر از سایر نواحی صورت مشاهده می‌شود. البته قبل از انجام بوتاکس باید با پزشک زیبایی مشاوره داشته باشید.

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

هزینه بوتاکس برای هر ناحیه صورت با دیگر نواحی متغیر است. بطور مثال برای پیشانی که ماده تزریقی بیشتری مصرف می­‌شود هزینه بیشتری تعریف شده است. از دیگر عوامل تعیین کننده بوتاکس دستمزد پزشک زیبایی و کلینیکی است که در آن بوتاکس را انجام می‌­دهید.

نتیجه گیری و سوالات رایج

انجام دادن بوتاکس برای بسیار از بانوان و آقایان نتایج مطلوبی را در بر داشته است. اما باید نوجه داشت که برای انتخاب پزشک زیبایی باید تحقیق زیادی انجام دهیم. در هر مکانی نمی­توان تزریق بوتاکس را انجام داد. باید مواظب باشیم تا فرد مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را بشناسد و از عوارض تزریق مصون بمانیم. برای یادگیری اطلاع بیشتر به دیگر مقالات ویکی درمان مراجعه کنید.

در چه شرایطی نبابد بوتاکس تزریق کنیم؟

اگر در ناحیه تزریق دارو عفونت دارید، یا اگر به سم بوتولینوم حساسیت دارید، نباید با بوتاکس درمان شوید.

در صورت داشتن چه عوارضی نباید بوتاکس تزریق کرد؟

کسانی که جراحی در صورت داشته‌اند یا دارای مشکلات خونریزی، بلع و مشکل تنفسیهستند؛ نباید اصلا بوتاکس تزریق کنند.

مهم‌ترین قسمت‌های صورت که باید بوتاکس شود، کجا هستند؟

این که دقیقا در چه ناحیه‌ای مجاز به استفاده از بوتاکس برای برطرف کردن این چین و چروک ها هستیم، فقط و فقط با نظر پزشک متخصص قابل تشخیص و درمان می‌باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *