معرفی ۱۰تا از بهترین دکتر تغذیه در تهران

۰
(۰)

بهترین دکتر تغذیه فردی است که در حوزه تغذیه و رژیم غذایی تخصص داشته باشد. داشتن برنامه و رژیم غذایی سالم در طول زندگی افراد برای داشتن جسمی سالم و روحی آرام از مهم‌ترین نکته‌ها است. با این دلایل یک متخصص تغذیه می‌تواند کمک شایانی در این زمینه به شما برساند.

از وظایف بهترین دکتر تغذیه قراردادن غذاهای سالم در برنامه غذایی شما می‌باشد. در ابتدا پزشک متخصص تمامی روند و عادات غذایی شما را در طول هفته مورد ارزیابی قرار می‌دهد و غذاهایی که برای بدن شما نیاز است در برنامه غذایی قرار می‌دهد. غذاهای مضر را از عادات غذایی شما کاملا حذف می‌کند.

به همین دلایل افراد بیمار تحت نظر دکتر تغذیه قرار می‌گیرند تا به آن‌ها در انتخاب برنامه غذایی مناسب کمک کنند و در روند بهبودی فرد تسریع یابد. حالا که تا اینجا با اهمیت دکتر تغذیه کمی آشنا شدیم در صورتی که در پی بهترین دکتر تغذیه هستید در ادامه این مقاله از ویکی درمان با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی چند تن از بهترین دکترهای تغذیه می‌پردازیم.

فهرست محتوا: نمایش

بهترین دکتر تغذیه + لیست ۱۰ تایی

در این بخش شما را با ۱۰ تا از بهترین دکتر تغذیه که دارای سابقه بسیار عالی و میزان رضایت بالایی از سمت مراجعین هستند، آشنا می کنیم:

کلینیک دکترفود

مجرب ترین متخصص تغذیه

سعادت آباد، سروغربی(بین میدان کتاب و پاکنژاد)

کلینیک تخصصی آسانا

اولین درمانگاه تخصصی لاغری
میرداماد، بین میدان مادر و شریعتی.جنب بانک سینا

کلینیک تغذیه و رژیم درمانی دکتر دژن

متخصص تغذیه و رژیم درمانی
تهران ستارخان سه راه تهران ویلا نرسیده به حبیب الهی خیابان دهقان کلینیک ستاران طبقه سوم

دکتر معصومه مرادی

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی
تهران، گیشا، بین خیابان ۱۲ و ۱۴، ساختمان خاتم، طبقه دوم، واحد دوم

دکتر فریبا کوهدانی

متخصص تغذیه
تهران، خیابان شریعتی، روبروی پارک شریعتی، کوچه آریایی، پلاک ۴۵، طبقه اول، واحد دوم

دکتر محمد تقی انوشه

دکتر تغذیه تهران_ متخصص تغذیه
تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، بن‌ بست خیام، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد سوم

دکتر علی کشاورز

دکترای تغذیه در شهر تهران
تهران، خیابان کارگر شمالی، امیرآباد، خیابان پنجم، پلاک ۳۸، طبقه چهارم، واحد دوم

الهام جمالی

کارشناس تغذیه

 نبش خیابان چهاردهم، بعد از پاساژرضا، ساختمان رضا، پلاک ۱۴۳، واحد ۱، طبقه ۱

فرزانه ابراهیمی

کارشناسی ارشد تغذیه

نازی آباد، ضلع شمالی میدان بهمنیار، ساختمان پریا، طبقه چهارم

غزاله بهشتی پور

کارشناس تغذیه

بلوار فردوس شرق، ساختمان پزشکان رازی، طبقه اول، پلاک ۳۱۶ ،واحد ۳

انتخاب بهترین دکتر تغذیه

داشتن تناسب اندام و وزن ایده آل همیشه آرزوی اکثر افراد است. دریافت تغذیه مناسب از طریق رژیم غذایی لازم نیست پیچیده باشد. تغذیه سالم با سلامت روح و جسم افراد ارتباط مستقیم دارد؛ اما همه نمی‌توانند به تنهایی یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند؛ زیرا رژیم غذایی بستگی به سن و شرایط فرد دارد و برای هر فردی متفاوت است.

بهترین دکتر تغذیه فردی است که با استفاده از دانش و تجربه خود به شما کمک ‌کند تا برنامه غذایی مناسبی با توجه به شرایط بدنی و سنی خود داشته باشید. اگر می‌خواهید بهترین انتخاب را برای متخصص تغذیه خود داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

مطالعه بیشتر: عمل لیپوساکشن شکم چیست؟

دکتر تغذیه

داشتن تخصص تغذیه و رژیم درمانی

اولین قدم برای انتخاب بهترین دکتر تغذیه توجه به داشتن تخصص است. بسیاری از پزشکان عمومی یا غیرمتخصص در زمینه برنامه ریزی رژیم غذایی بدون گذراندن هیچ گونه آموزش در زمینه تغذیه و رژیم درمانی فعالیت می‌کنند. اما باید مراقب باشید که فقط به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

برای اطمینان بیشتر در مورد پزشک خود، توصیه می‌شود سوالاتی مانند محل تحصیل در دانشگاه، محل اقامت برای دستیاری و مشاهده مدرک تحصیلی را از پزشک بپرسید. بدون شک هر پزشک معتبری بدون هیچ زحمتی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین امروزه اکثر پزشکان یک وب سایت شخصی دارند که تمام اطلاعات را در سایت قرار می‌دهد.

اخلاق و خلق و خوی خوب

هر پزشک با هر تخصصی علاوه بر ماهر بودن در زمینه کاری خود باید رفتار دوستانه با بیماران خود داشته باشد. هر فردی برای انتخاب پزشک متخصص معیارهای خاصی را در ذهن خود قرار می‌دهد. اما صفت اخلاق و خوش خلقی یک پزشک در معیارهای انتخاب همه وجود دارد.

گاهی این ویژگی اولین انتخاب بسیاری از افراد است. زمانی که فردی از بیماری خاصی مانند دیابت یا فشار خون بالا نگران و دلهره دارد، لازم است متخصص تغذیه با بیمار تا حد امکان با ملایمت رفتار کند تا فرد احساس راحتی کند.

معرفی دکتر توسط دوستان و آشنایان

یکی از مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای انتخاب بهترین متخصص تغذیه در ایران، سوال از دوستان و آشنایان است. از دوستان صمیمی که مطمئن هستند معیارهای شما برای انتخاب پزشک به شما نزدیک است بپرسید اگر یک متخصص تغذیه خوب می‌شناسند و دلیل انتخاب او را به شما می‌گویند.

با دانستن تجربیات دیگران در زمینه درمان و دوران نقاهت می‌توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید. وقتی یکی از دوستان تایید کرد که دکتر خوب است، به راحتی می‌توانید بیشتر از دکتر تحقیق کنید و درمان خود را زودتر شروع کنید.

بهترین دکتر تغذیه در تهران

دکتر باتجربه

زمانی که به دلیل بیماری خاصی مجبور به کمک گرفتن از متخصص تغذیه هستید، بهتر است یک پزشک مجرب را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را از رژیم غذایی خود بگیرید. شکل دادن به رژیم غذایی به او کمک کرده است و این رژیم چقدر روی روند بهبودی تاثیر گذاشته است.

بهترین دکتر تغذیه در تهران کیست؟

بهترین دکتر تغذیه در تهران فردی است که علاوه قبر تکیه به علم و دانش خود برای داشتن یک سبک زندگی سالم به بیماران خود کمک کند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، بهترین دکتر تغذیه فقط مختص افراد عادی نیست، بلکه برای بیماران خاص مانند دیابتی‌ها و بیماران قلبی نیز کاربرد دارد. و حتی خانم‌های باردار نیز می‌توانند با مراجعه به بهترین متخصص تغذیه ایران رژیم غذایی مناسبی داشته باشند.

بهترین دکتر تغذیه به بیماران انگیزه می‌دهد و تأثیر رژیم غذایی بر سلامت بدن و خلق و خوی آن‌ها را دنبال می‌کند تا مراحل رژیم درمانی به نتیجه مطلوب برسد.

بیمارانی که باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند

همان طور که به شما گفته شد، داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند تاثیر مفیدی در بهبود وضعیت بیمار داشته باشد. برخی از این بیماری‌ها شامل موارد زیر است:

  • بیماران کلیوی
  • بیماران قلبی عروقی
  • بیماران دیابتی
  • بیماران گوارشی و کبدی
  • بیماران سرطانی

برنامه‌های تغذیه‌ای ارائه شده توسط بهترین دکتر تغذیه

این را بدانید که متخصص تغذیه می‌تواند رژیم غذایی مناسب را برای تمامی گروه‌های سنی اعم از کودکان، میانسالان و … و همچنین گروه‌های مختلف مانند افراد چاق و بسیار لاغر تنظیم کند.

برخی از این رژیم‌ها عبارتند از:

  • رژیم چاقی
  • رژیم غذایی
  • رژیم غذایی ویژه برای پوکی استخوان
  • رژیم غذایی پس از زایمان
  • رژیم غذایی برای سالمندان و همچنین کودکان
  • رژیم تثبیت وزن فرد
  • رژیم غذایی برای بارداری
  • رژیم شیردهی
  • رژیم غذایی برای چربی خون بالا
  • رژیم غذایی ویژه برای درمان بیماری‌های گوارشی
  • رژیم غذایی مناسب برای کنترل آلرژی
  • همچنین رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران

بهترین دکتر تغذیه برای لاغری در تهران

چه زمانی به یک متخصص تغذیه نیاز داریم؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، مراجعه به متخصص تغذیه صرفاً رژیم غذایی برای کاهش یا افزایش وزن نیست. بهترین متخصص تغذیه ایران نیز می‌تواند در بسیاری از مشکلات روحی و جسمی شما را همراهی کند. رژیم‌های درمانی خاصی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها وجود دارد که روند بهبودی را تسریع می‌کند. در اینجا مواردی وجود دارد که اگر با آن‌ها مواجه شدید، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

زمانی که قصد بارداری دارید

یکی از عواملی که باعث می‌شود به متخصص تغذیه مراجعه کنید، زمانی است که می‌خواهید باردار شوید. در این مرحله، متخصص تغذیه باید به شما کمک کند تا بدن خود را برای بارداری آماده کنید و با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب، بدن خود را برای نیازهای کودک آماده کنید.

وقتی کلسترول بالا دارید

وقتی آزمایش خون دادید و متوجه شدید که کلسترول خونتان بالاست، حتما به یک متخصص تغذیه خوب مراجعه کنید. یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند غذاهایی را انتخاب کنید که برای سلامتی شما مفید هستند و کلسترول شما را کاهش می‌دهند. کلسترول بالا را جدی بگیرید، زیرا کلسترول بالا می‌تواند منجر به بیماری قلبی و در نهایت حمله قلبی شود.

توصیه‌ های بهترین دکتر تغذیه در سراسر جهان

  • نصفی از بشقاب باید ترکیبی از سبزیجات برگ سبز، رنگارنگ و میوه‌های کامل باشد. به توصیه برخی از دکترهای تغذیه دو سوم بشقاب باید از سبزیجات پر باشد.
  • یک چهارم بشقاب می‌تواند از پروتئین‌های فرآوری نشده مانند گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، لوبیا، مارچوبه، تخم مرغ یا سفیده تخم مرغ باشد.
  • یک چهارم دیگر بشقاب باید حاوی غلات کامل (برنج قهوه‌ای،کینوآ، جو، نان‌های سبوس دار، پاستاو غیره) باشد.

مطالعه بیشتر: بایدها و نبایدهای رژیم خام گیاه خواری

دکتر تغذیه حین بارداری

نتیجه چند تحقیق از بهترین دکتر تغذیه جهان

این موارد را باید در کنار مراجعه به بهترین دکتر تغذیه در نظر بگیرید:

  1. از بشقاب‌های کوچک‌ استفاده کنید. بشقاب‌های بزرگ به معنای غذای اضافی‌تر است. طبق تحقیقاتی که توسط بهترین دکتر تغذیه جهانی (Wansink) و تیم تحقیقاتی وی انجام شده است، اگر شما عوض کردن بشقاب غذای بزرگ خود به بشقاب کوچک تر ترجیح دهید در طی یک سال آینده ۲۲ درصد کم‌تر غذا می‌خورید.
  2. اگر میل به نوشیدن نوشابه‌های گازدار دارید به جای لیوان کوتاه و چاق از لیوان‌های بلند و باریک استفاده کنید. استفاده از لیوان‌های باریک و بلند به جای لیوان‌های کوتاه به شما در کم‌تر نوشیدن نوشابه کمک می‌کند.
  3. از بشقاب‌هایی استفاده کنید که رنگ متضادی با غذای شما داشته باشند. وقتی رنگ بشقاب شما با رنگ مطابقت دارد مغز شما توانایی تشخیص مقدار غذا را به درستی ندارد و این موجب پرخوری می‌شود.
  4. غذاهای سالم را مکان‌هایی که بیشتر در رفت و آمد هستید قرار دهید. برای مثال یک کاسه آجیل یا ظرف پر از میوه را روی میز ناهار خوری یا درب ورودی قرار دهید تا زمانی که خیلی گرسنه هستید و عجله دارید آن‌ها را ببینید و از آن‌ها تغذیه کنید.
  5. غذاهای ناسالم را در فویل بپیچید و غذاهای سالم را در بسته‌بندی‌های شفاف قرار دهید. به صورتی که در دیدرس شما نباشد یا به قول معروف ” از یاد برود همان که از دیده برفت” با ندیدن آن‌ها فراموش کنید وجود دارند. خوردن فقط یک خواسته جسمی نیست؛ بلکه یک گرایش عاطفی هم است. ذهن شما معمولا آن چه را که می‌خواهد بخورد بر اساس آن چه چشم می‌بیند تعیین می‌کند. بنابراین اگر غذاهای ناسالم را با بسته‌بندی کردن آن‌ها یا دور کردنشان از چشم مخفی نگه دارید، احتمالا آن‌ها رانمی‌خورید.
  6. غذاهای سالم را در بسته‌بندی‌ها و ظروف بزرگ‌تر و غذاهای ناسالم در ظروف کوچک‌تر نگهداری کنید. جعبه‌ها و ظروف بزرگ تمایل دارند چشم را بیشتر درگیر می‌کند و بنوازند. در آشپزخانه و اتاق‌های منزل جای بیشتری به غذاهای سالم اختصاص دهید تا بیشتر به چشم بیایند. در نتیجه به احتمال زیاد متوجه آن‌ها می‌شوید و می‌خورید در همین حال موارد کوچک‌تر می‌توانند به ماه‌ها در آشپزخانه شما پنهان شوند.

بهترین دکتر تغذیه چه کارهایی باید برای شما انجام دهد؟

متخصصان تغذیه‌ای که کم تجربه و غیر حرفه‌ای هستند، اکثرا یک رژیم را برای چند نفر از مراجعه کنندگان تجویز می‌کنند. مثلا به طور که برای خانم‌های ۲۰ تا ۳۰ سال یک رژیم تغذیه‌ای کلی پیشنهاد می‌کنند حتی اگر وزن، شرایط تغذیه‌ای، بیماری‌ها، داروهای مصرفی و غیره مراجعه کننده‌ها با یکدیگر متفاوت باشد.

کلام پایانی

موارد دیگری مانند سوزش سر دل، مکانیسم گوارش نامنظم و غیره وجود دارد که شما را مجبور می‌کند به متخصص تغذیه مراجعه کنید. متخصصان تغذیه اغلب با بیمارانی سروکار دارند که نیازهای متفاوتی دارند. به همین دلیل است که داشتن مهارت‌های سازمان یافته بسیار مهم است. پس سعی کنید به پزشکی مراجعه کنید که ضمن داشتن تجربه و مهارت فراوان، بتواند از اطلاعات جدید و به روز در روند خدمات درمانی خود استفاده کند.

بهترین دکتر تغذیه به صورت حرفه‌ای شرایط بیماران خود را می‌سنجد به حرف‌های او گوش می‌کند و با توجه به همه فاکتورهای مهم، پیشنهادهای تغذیه‌ای کاملا مخصوص به او را ارائه می‌دهد. تغذیه و رژیم سالم و مناسب برای هر فرد بسیار ضروری است. برای مطالعه درباره بهترین دکتر لاغری در تهران به سایت ویکی درمان مرجع مقالات پزشکی و سلامت ایرانی مراجعه کنید.

سوالات متداول شما عزیزان

آیا با تغذیه مناسب در بارداری امکان دختردار شدن وجود دارد؟

بله؛ رژیم برای تعیین جنسیت می تواند تاثیرگذار باشد، اما نه صد درصد؛ زیرا بسیاری از عوامل دیگر هم تأثیر گذار هستند. مانند دمای واژن و PH واژن

آیا با تعذیه، امکان بزرگ تر شدن باسن هست؟

بله؛ به همراه تغذیه مناسب، ورزش نیز انجام دهید تا این امر برای شما امکان پذیر باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

۱۰ دیدگاه

  1. با سلام خسته نباشید
    من دیابت دارم الان دو ماه میشه که باردارم، میشه رژیم غذایی قبل از بارداریم رو ادامه بدم؟
    رژیم غذاییم برای درمان دیابت بودش.

    1. سلام دوست عزیز بعد از گذراندن دوران بارداری، تغییراتی در بدن رخ می دهد و توصیه می شود به پزشک خود دوباره مراجعه کنید و رژیم جدید دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *