بهترین متخصص ارتودنسی مشهد ❤️

۵
(۱)

امروزه ارتودنسی دندان بسیار محبوب شده است. در این مقاله ما قصد داریم شما را با ارتودنسی دندان آشنا کنیم و به معرفی بهترین متخصص ارتودنسی مشهد بپردازیم. برای داشتن دندان‌هایی منظم و زیبا شما حتما باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. 

شاید تعداد این متخصصان در اطراف شما زیاد باشد ولی سعی کنید از افرادی که ارتودنسی دندان را انجام داده‌اند و تجربه خوبی دارند، مشورت بگیرید. در این مقاله از ویکی درمان با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین متخصص ارتودنسی مشهد را به راحتی شناسایی کنید.

ارتودنسی دندان چیست؟ 

یکی از تخصصی‌ترین مباحث در دندان پزشکی، ارتودنسی دندان است که هدف آن در این حوزه تشخیص صحیح، پیشگیری‌های احتمالی، منظم کردن چینش دندان‌ها است. کمی تخصصی‌تر اصلاح بی‌نظمی‌های فک و الگوهای بایت را نیز شامل می‌شود. انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مشهد به همین دلایل بسیار اهمیت دارد و به تخصص بسیار بالا برای فردی که کار ارتودنسی را انجام می‌دهد، لزوما مهم است. 

بهترین متخصص ارتودنسی مشهد

انواع ارتودنسی

اگر بهترین متخصص ارتودنسی مشهد را به درستی انتخاب کرده باشید، حتما به شما مشاوره‌های خوبی در زمینه انواع ارتودنسی خواهد داد. برای اینکه بی نظمی و ناصاف بودن دندان‌های خود را بخواهید از بین ببرید، شناخت مختصر از انواع ارتودنسی به شما در تصمیم گیری بسیار کمک می‌کند. انواع ارتودنسی شامل ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی محرک، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی رنگی، ارتودنسی دیمون و ارتودنسی لینگوال است. 

مراحل انجام ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی مشهد  

زمانی که شما بهترین متخصص ارتودنسی مشهد را شناسایی کردید، حتما مراحلی را برای اینکه به آنچه که در ذهنتان از چینش دندان‌هایتان است، باید طی کنید. در ادامه به صورت مختصر این مراحل را برای شما شرح می‌دهیم:

  1. انجام قالب گیری از دندان و فک، گام نخست است 
  2. عکس برداری از دندان (رادیولوژی دهان و دندان)
  3. عکس برداری رنگی از دندان
  4. معاینه اولیه و بررسی مشکلاتش
  5. مشاوره دادن به بیمار و انتخاب بهترین روش
  6. براکت گذاری دندان 
  7. مشخص کردن دوره‌های درمان در فاصله‌های مختلف
  8. خارج کردن براکت‌ها

مدت زمان لازم برای ارتودنسی

 قبل از عمل ارتودنسی، بهترین متخصص ارتودنسی مشهد حتما برای شما زمان این اصلاح بی‌نظمی با توجه به وضعیت و شرایط شما به صورت حدودی بیان خواهد کرد. آن چیزی که عموما در این حوزه بسیار رایج است بین ۶ تا ۳۶ ماه زمان خواهد برد. از عواملی که بهترین متخصص ارتودنسی مشهد در تخمین زدن این زمان موثر است، می‌توان چند مورد آن را به اختصار نام ببریم:

  • سن بیمار و مراجعه کننده
  • میزان رسیدگی فرد مراجعه کننده به دندان‌هایش
  • سلامت دندان‌های بیمار
  • خواسته بیمار در مورد چینش دندان‌هایش
  • نوع ارتودنسی انتخابی بیمار
  • انجام بررسی‌های دوره‌ای در حین ارتودنسی

ویژگی‌های انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مشهد  

اگر در حال حاضر به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی مشهد هستید و دندان‌های نامنظمی دارید، ممکن است انتخاب متخصص ارتودنسی از شما زمان زیادی را بگیرد. زیرا انجام چینش منظم دندان‌ها و بازسازی فک بسیار حساس و پیچیده است و مهارت زیادی را در این زمینه احتیاج دارد. در زیر چند مورد از مواردی که یک متخصص باید برای ارتودنسی دندان آن را داشته باشد به صورت مختصر نام برده‌ایم:

  • داشتن مجوزهای لازم
  • داشتن تخصص و مهارت بالا
  • داشتن مدارک معتبر از دانشگاه‌های سطح بالا
  • داشتن نمونه کارهای موفق
  • ارتباطات و فن بیان قوی برای مشاوره‌های تخصصی در زمینه انجام ارتودنسی
  • انتقال تمامی اطلاعات به بیمار و توانایی رفع ابهام بیمار
  • داشتن کلینیک یا مطبی که دسترسی به آن ساده باشد
  • هزینه مناسب انجام ارتودنسی با توجه به موقعیت مالی بیماران
  • گرفتن رضایت حداکثری از مراجعین پس از اتمام کار

ویژگی‌های انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مشهد

نکاتی که در ارتودنسی باید دانست

در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مشهد باید در حین و پس از ارتودنسی، به نکات و توصیه‌های بسیاری برای گرفتن بهترین نتیجه توجه کرد که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:  

  • عدم استفاده از مواد غذایی سفت و سخت که خرد کردن آن توسط دندان مشکل است.
  • عدم استفاده از مواد غذایی با شیرینی مصنوعی
  • خرد کردن مواد غذایی قبل از خوردن
  • رسیدگی به دندان‌هایتان در حین و بعد از عمل ارتودنسی برای جلوگیری از آسیب به دندان و لثه

هزینه ارتودنسی در مشهد چگونه محاسبه می‌شود؟

زمانی که شما بهترین متخصص ارتودنسی مشهد را انتخاب کرده‌اید، هزینه این کار به موارد متفاوتی بستگی دارد که این موارد تعیین کننده هزینه را مشخص می‌کند و رابطه مستقیمی با هزینه پرداختی بیمار دارد. هر چه بیمار دندان‌هایش بی نظم‌تر باشد، باید به همان نسبت هزینه بیشتری برای این اصلاح پرداخت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از ویکی درمان، به معرفی ارتودنسی دندان، مراحل و انواع آن در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مشهد پرداختیم. برای انتخاب این متخصص باید حتما از قبل تمام بررسی‌های خودتان را انجام دهید تا با خیالی راحت و بیشترین رضایت ارتودنسی دندان را انجام دهید.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم به ارتودنسی نیاز داریم؟

برای تشخیص می‌توانید بر اساس انجام معاینات اولیه، میزان کج بودن دندان‌ها و انجام تصویربرداری‌ها صورت پذیرد.

انواع ارتودنسی را نام ببرید؟

انواع ارتودنسی شامل ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی محرک، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی رنگی، ارتودنسی دیمون و ارتودنسی لینگوال است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

حمید حیدری

حمید حیدری هستم دانشجوی رشته دندانپزشکی. شما را با جدیدترین مقالات منتشر شده در زمینه بهداشت دهان و دندان، بیمارهای دندان و.. آشنا می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *