بهترین دکتر ریزش مو در تهران (متخصص ریزش مو ۱۴۰۲)

۳
(۱)

سلامت موی سر یکی از مهمترین فاکتورهای جوانی محسوب می‌شود. ضخامت، رنگ، کیفیت و از همه مهمتر حجم مو، دغدغه همیشگی هر مرد و زن، در هر سنی بوده است. اما اگر حجم موهایمان به مرور کمتر و کمتر شود چه کنیم؟ یا حتی اگر موهایمان به طور کامل از دست بروند؟ جای نگرانی نیست اگر بدانیم بهترین دکتر ریزش مو را در کنار خود داریم.

علت ریزش مو چیست؟

ریزش مو به عوامل زیادی بستگی دارد که گاهی می‌توان تنها با برطرف کردن ریشه مشکل (حتی به ظاهر بی‌ربط)، آن را متوقف کرد. بهترین دکتر ریزش مو کسی است که قبل از اقدام به هرگونه درمان، شرح حال شما را بررسی کند. شاید نیاز باشد همزمان با درمان ریزش مو، به روانپزشک، پزشک زنان، متخصص تغذیه یا حتی پزشک غدد مراجعه کند. در ادامه چند عامل اصلی ریزش مو را نام می‌بریم:بهترین دکتر ریزش مو

استرس و اضطراب: از مهمترین عوامل ریزش مو، دغدغه‌های ذهنی می‌تواند باشد. پس شاید شما تنها به یک محیط آرامش بخش نیاز داشته باشید!

وراثت: دقت شود که گاهی، اینکه یک نسل، پشت سر هم دچار ریزش مو یا حتی کچلی می‌شوند صرفا نمی‌تواند مرتبط با وراثت باشد. باید شرح حال بیمار بررسی شود. گاهی متوجه می‌شویم که تمام افراد این خانواده، نسل اندر نسل، دارای یک نوع سبک زندگی نامناسب هستند و این قضیه ارتباطی با ژنتیک ندارد.

مشکلات هورمونی: شاید بتوان گفت تمام عوامل دیگر ریزش مو با تغییرات هورمونی یک رابطه دوطرفه دارند. از طرفی چه مرد چه زن دارای هورمون‌های مشترک هستند. درواقع نسبت میزان این هورمون‌ها در بدن مرد و زن فرق دارد. اگر هورمون زنانه در بدن یک مرد بیشتر از حد نرمال شود ممکن است دارای موهای نازک شود. همچنین اگر هورمون مردانه در بدن زن زیاد شود امکان رویش موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن او وجود دارد.

بارداری: تقریبا می‌توان گفت هیچ چیز به اندازه بارداری نمی‌تواند بدن یک زن را دستخوش تغییرات کند. بارداری تمام مکانیزم‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر مادر تغذیه مناسبی نداشته باشد، جنین از ذخیره اصلی بدن او استفاده می‌کند. بنابراین بدن مادر دچار انواع کمبودها از جمله کمبود کلسیم، ویتامین‌ها و کم خونی خواهد شد.

ریزش مو در بارداری

حساسیت پوستی: گاهی ریزش مو می‌تواند ناشی از یک کلاه آلوده، یک غذا یا حتی یک شامپوی حساسیت‌زا باشد.

کم خونی: رشد و بازسازی سلولهای بدن همیشه نیازمند وجود جریان مواد و تغذیه سلولی است. تغذیه و رشد پیاز مو وابسته به جریان خون مناسب است.

کم کاری تیروئید: کم‌کاری تیروئید منجر به کمبود ترشح هورمون‌های لازم خواهد شد.

ایستادن زیاد و ایستاده دوش گرفتن: در حالت ایستاده خون بیشتر به کف پاها می‌رود. بنابراین ریشه موها سست تر از حالت نشسته می‌شود. بنابراین افرادی که بسیار مستعد ریزش مو هستند بهتر است به صورت نشسته و با گردن خم، سرشان را بشویند.

تغذیه نامناسب: از مهمترین عوامل ریزش مو عادت‌های غذایی ناسالم است.مصرف زیاد قندهای کارخانه‌ای، شیرینی‌ها و شکلات‌ها، نوشابه‌ها، ادویه علی الخصوص فلفل، فست فود و … به طور مستقیم بر کبد تاثیرگذار است. کبد مسئول پاکسازی بدن از سموم و همچنین تصفیه خون است. بنابراین مشکلات کبدی، مشکلات خونی را به دنبال دارد.

  • بستن مداوم موها با کش‌های سفت
  • قرار گرفتن در معرض باد سرد (مثل کولر) به صورت مداوم
  • یبوست
  • شوره سر
  • موخوره

    ریزش مو از جلو سر

انواع ریزش مو

همانطور که گفتیم ریزش مو دلایل زیادی دارد، بنابراین ریزش مو هم انواع بسیاری دارد. ما ۳ مدل از بیشترین انواع ریزش مو را ذکر می‌کنیم.

  • ریزش مو جلوی سر در مردها که معمولا ناشی از مشکلات کبدی و تاثیر خودارضایی بر ریزش مو است.
  • ریزش مو وسط سر ناشی از فشار و غلظت خون
  • ریزش مو سکه ای (آلوپسی) ناشی از استرس، ترس، اضطراب

نکته: معمولا در زنان خالی شدن مو داریم اما تاسی سر نداریم مگر اینکه مشکلات هورمونی بسیار شدید داشته باشند. (افزایش هورمون مردانه)

جمع بندی

انتخاب بهترین دکتر مو به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی مانند موقعیت مکانی پزشک و مطب، تکنولوژی درمان، نوع خدمات مورد انتظار، خوش رفتاری و با حوصله بودن پزشک، تشخیص به موقع و درست پزشک، سابقه پزشک و … بسیار اهمیت دارند. ما نیز با توجه به این عوامل، رضایت مراجعه کننده‌های قبلی و سوابق این پزشکان، آنها را به شما معرفی کردیم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *