لیزر موهای زائد خانگی به اندازه لیزر موهای زائد تخصصی موثر است؟

۰
(۰)

اگر شما هم از اصلاح مرتب موهای زائدتان یا استفاده از موچین برای کندن آن‌ها خسته‌ شدید و دیگر تحمل درد وکس را ندارید، پس حتماً به استفاده از روش لیزر موهای زائد فکر کرده‌اید. در بین رایج ‌ترین اعمال زیبایی در دنیا، لیزر موهای زائد تنها روشی است که می ‌تواند ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را به طور کامل از بین برده و حتی مقدار آن‌ها را کاهش بدهد. این عمل سریع انجام شده و دردی ندارد و تنها باعث یک ناراحتی نسبتاً جزئی می‌ شود. در عین حال، وجود این همه دستگاه ‌های خانگی لیزر موهای زائد و همچنین ادعاهایی نسبت به تأثیر بالای این دستگاه‌ ها وجود دارد باعث شده تا بسیاری از مردم کنجکاو شوند که این لیزر‌های خانگی در مقایسه با بهترین دستگاه لیزر زائد موهای زائد  که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند، چه مزایا و معایبی دارند. برندهای مختلف لیزرهای خانگی موهای زائد همگی قول می‌ دهند که می ‌توانند موهای زائد را به طور کامل از بین ببرند. اما آیا این دستگاه ‌ها ارزش سرمایه‌گذاری بزرگی که برای خریدشان می‌شود را دارند؟

لیزر موهای زائد چگونه کار می ‌کند؟

برای ارزیابی اینکه آیا درمان‌های لیزری حرفه‌ای بهتر از یک دستگاه لیزر موهای زائد خانگی کار می‌کند یا خیر، ابتدا باید ببینیم که این درمان‌ها چطور عمل می‌کنند. در دستگاه‌های لیزر موهای زائد یک پرتو نور بسیار متمرکز به داخل فولیکول موها تابیده می‌شود. رنگدانه‌های موجود در فولیکول نور را جذب کرده و مو از ریشه تخریب می‌شود. این لیزرها که برای حذف موهای صورت، پاها، بازوها، زیر بغل‌ها، خط بیکینی و سایر مناطق بدن مناسب هستند، می‌توانند موهای ضخیم و تیره را هدف قرار داده و بدون آسیب رساندن به پوست، این موها را از بین ببرند.

لیزر موهای زائد خانگی در مقایسه با لیزرهای تخصصی چه نتایجی دارد؟

لیزر موهای زائد چگونه کار می ‌کند

دستگاه‌های خانگی لیزر موهای زائد عموماً از یکی از دو فناوری «لیزر واقعی (دیود)» یا فناوری «پالس‌ نور شدید (ILP)» استفاده می‌کنند. هر دوی این فناوری‌ها می‌توانند موها را حذف کنند، اما نتایج درمان دستگاه‌های خانگی و لیزرهای تخصصی رفع موهای زائد تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارد. شدت دستگاه‌های خانگی به اندازه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد مورد استفاده در کلینیک ‌ها نبوده و نواحی قابل درمان با این دستگاه‌ها بسیار کوچکتر از نواحی درمان شده با لیزرهای کلینیکی هستند. بنابراین درمان یک ناحیه با لیزرهای خانگی زمان زیادی می‌برد. و شدت پایین‌تر دستگاه‌های خانگی یعنی اینکه تأثیر آن‌ها کمتر است. به علاوه، برای بسیاری از افرادی که از دستگاه‌های لیزر خانگی استفاده می‌کنند موهای زائد سریع‌تر برمی‌گردند و نتایج آن‌ها ماندگاری کمتری نسبت به لیزرهای تخصصی دارند.

در لیزر موهای زائد از نور متمرکز لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول موها استفاده می‌شود. رنگدانه‌ها نور را جذب کرده و در نتیجه فولیکول گرم و نابود می‌شود تا نتواند دوباره رشد کند.

درمان موهای زائد با لیزرهای تخصصی، در صورتی که به درستی انجام شود نتایج دائمی به همراه خواهد داشت (اکثر مراجعین ما ظرف هفت تا ۱۰ جلسه درمان، بیش از ۹۵% از موهای زائد نواحی تحت درمان خود را از دست می‌دهند). این در حالی است که، به طور متوسط، بعد از سه ماه استفاده از دستگاه‌های خانگی ILP و دیودی، حدود ۷۰% از موهای زائد کاهش پیدا می‌کنند. و معمولاً، وقتی استفاده از دستگاه‌های خانگی لیزر موهای زائد متوقف می‌شود موهای زائد دوباره برمی‌گردند و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که کاربران واقعاً از این درمان‌ها نتیجه بگیرند.

آیا استفاده از دستگاه‌های خانگی لیزر موهای زائد بی‌خطر است؟

همه دستگاه‌های خانگی رفع موهای زائد مجوزهای قانونی لازم را ندارند، بنابراین نمی‌توان بی‌خطر بودن آن‌ها را تضمین کرد. و وقتی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید دیگر متخصصی در کنار شما نخواهد بود که در مورد طرز کار آن‌ها (که می‌تواند پیچیده باشد) به شما کمک کند. این باعث می‌شود که کاربران در حین استفاده از دستگاه‌های لیزر خانگی دچار اشتباهات زیادی شوند، اما امکان خطای کاربران در حین استفاده از دیودها بیشتر است. به علاوه، ریسک ایجاد سوختگی آن‌ها نیز، خصوصاً برای افراد دارای پوست‌های تیره‌تر بالا است.

همچنین، نمی‌توان از بسیاری از دستگاه‌های خانگی برای حذف موهای صورت، که غالباً مبتلایان به PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) به آن نیاز دارند، استفاده کرد. اما لیزرهای تخصصیِ موهای زائد را تقریباً می‌توان برای تمام نقاط بدن استفاده کرد. به علاوه، تکنسین‌های این دستگاه‌ها قادرند (تحت نظارت متخصص) موهای زائد ناحیه‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است را ظرف چند دقیقه از بین ببرند. درمان نواحی بزرگتر با دستگاه‌های خانگی زمان‌بر و دردناک بوده و معمولاً برای درمان کامل هر یک از چنین ناحیه‌هایی به چند جلسه درمان نیاز است. بنابراین، لیزرهای تخصصی مورد استفاده در کلینیک‌ها علاوه بر سرعت و پوشش بهتر نواحی بزرگتر، راحت‌تر نیز هستند چراکه این دستگاه‌ها در خود گزینه‌هایی را دارند که می‌توانند هرگونه ناراحتی احتمالی را کاهش بدهند.

چه کسانی می‌توانند از دستگاه‌های خانگی لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

چرا استفاده از لیزرهای تخصصی بهترین گزینه برای رفع موهای زائد است

یکی از معایب خیلی بزرگ دستگاه‌های خانگی لیزر موهای زائد این است که آن‌ها تنها برای تون‌های پوستی خاصی جواب می‌دهند. این دستگاه‌ها تنها وقتی جواب می‌دهند که کنتراست خیلی زیادی بین تون پوست و رنگ مو باشد؛ یعنی موقعی که پوست روشن و مو تیره باشد. افراد دارای پوست‌های تیره‌تر در معرض خطر بالاتری برای سوختگی قرار داشته و بعضی دستگاه‌ها در صورتی که تون پوست با مشخصات آن‌ها هماهنگ نباشد، اصلاً کار نمی‌کنند. بنابراین استفاده از لیزرهای تخصصی موهای زائد تنها گزینه مطمئن و ایمن برای پوست‌های تیره است.

به علاوه، در لیزرهای تخصصی هرگز از یک پروسه ثابت برای همه بیماران استفاده نمی‌شود. برای مثال، متخصصان پوست می‌توانند برای هر بیمار یک برنامه درمانی سفارشی تهیه کنند تا به این ترتیب، ایمنی و اثربخشی درمان تضمین شود. برخی از لیزرها، مثل کندلا جتنل مکس پرو (Candela GentleMax Pro)، دارای دو فناوری لیزری هستند تا بتوانند تمام تون‌های پوستی را درمان کنند: ان دی یاگ برای پوست‌های تیره و الکساندریت برای پوست‌های روشن‌. این یعنی اینکه، دستگاه‌های حرفه‌ای لیزر موهای زائد، برخلاف دستگاه‌های خانگی، برای همه تون‌های پوستی ایمن و مؤثر هستند.

هزینه رفع موهای زائد با لیزرهای تخصصی چه تفاوتی با دستگاه‌های خانگی دارد؟

در ابتدا، هزینه پایین ‌تر لیزرهای خانگی ممکن است کسانی که قصد خلاص شدن از موهای زائدشان را دارند وسوسه کند؛ چون فکر می‌کنند که یک بار دستگاه را می ‌خرند و دیگر هزینه ‌ای نخواهند داشت؛ اما اینطور نیست. دستگاه‌های دیود و ILP، یک سری هزینه‌های پنهان دارند مثل تعویض کارتریج ‌ها و متعلقات دستگاه‌ و همچنین نیاز به اصلاح و وکس کردن موها در مواقعی که دستگاه لیزر خانگی نتیجه مطلوب را نمی‌دهد.

درست است که هزینه لیزرموهای زائد در کلینیک ها نسبت به لیزرهای خانگی بیشتر است اما شاهد نتایج بهتری خواهید بود.

هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک ها با توجه به تعداد شات های مورد نیاز، اندازه ناحیه مورد نظر برای لیزر، رنگ موهای فرد و رنگ پوست تعیین می شود.

چرا استفاده از لیزرهای تخصصی بهترین گزینه برای رفع موهای زائد است؟

بهترین راهی که می‌تواند شما را برای همیشه از موهای زائدتان خلاص کند استفاده از لیزرهای حرفه‌ای کلینیکی است. درمان با لیزرهای حرفه‌ای در محیطی با نظارت پزشکی صورت می‌گیرد؛ به علاوه، این درمان‌ها توسط متخصصانی انجام می‌شوند که می‌توانند بدون هیچ خطری ناحیه مورد نظرتان را به طور کامل درمان کنند.

درمان در خانه ممکن است گزینه مناسبی به نظر برسد، اما حقیقت این است که چنین درمانی زمان بسیار بیشتری می‌برد چراکه برای مثال، در حین درمان شارژ باتری‌ها تمام می‌شود؛ به علاوه، ناحیه‌‌ای که با این دستگاه‌ها می‌توان درمان کرد خیلی کوچک است، و از آنجایی که در این دستگاه‌ها شدت پایین‌تر است، برای گرفتن نتیجه مناسب به جلسات درمان بیشتری نیاز است. اما درمان با لیزرهای تخصصی سریع‌ انجام می‌شود (به طوری که فقط در طول یک وقت استراحت ناهار می‌توان بخش زیادی از درمان را انجام داد) آن‌ هم بدون دوره نقاهت. علاوه بر این، نتیجه درمان با این دستگاه‌ها دائمی است.

بهتر از همه اینکه، درمان‌های کلینیکی در محیطی بدون قضاوت و توسط متخصصانی دلسوز انجام می‌شود که به شما اهمیت می‌دهند و دلایلی که باعث شده تحت این درمان قرار بگیرید را درک می‌ کنند.

 

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ویکی درمان در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نگار عظیمی

من سرپرست محتوای رسانه ویکی درمان هستم، ما در ویکی درمان در تلاشیم اطلاعات دقیق، کاربردی و هدفمند را در اختیار مردم ایران قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *