کاشت مو برای زنان به چه صورت انجام می شود؟

۵
(۱)

کاشت مو برای زنان در بانوانی که به اصطلاح پا به سن گذاشتند رایج است. با بالا رفتن سن اغلب دچار ریزش موی شدید می شوند، اما باید بدانید خانم ها نمی توانند شبیه به مردان گزینه خوبی برای پیوند باشند؛ چون خانم ها ذخایر یا بانک مو قوی ندارند. معمولا ریزش مو در بانوان در قسمت جلوی سر آنها اتفاق می افتد.

امروزه هم مردان و هم خانم ها به دنبال کاشت مو هستند و کاشت مو برای زنان به اندازه مردان رواج پیدا نکرده است. کاشت مو برای زنان محدودیت های خاص خود را دارد. قبل از اقدام به کاشت مو برای زنان بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین کلینیک کاشت مو

کاندیدای مناسب کاشت مو برای زنان چه کسانی هستند؟

بهترین داوطلبان کاشت مو برای زنان را می توان موارد زیر نام برد:

  • الگوی ریزش مو سر مردانه در خانم ها:

یکی از شایع ترین دلایل موی سر خانم ها است که باعث ریزش موهای بالا و فرق سر . جلوی سر می شود.

  • خط رشد مو بالاتر از حد معمولی به شکل ارثی:

در این حالت باعث می شود که خانم ها چهره زنانه خود را از دست بدهند. پس کاشت مو برای زنان برای این دسته از خانم ها بسیار واجب است.

  • خط رویش مو در افراد ترا جنسیتی:

کاشت مو را مهم ترین مرحله برای تبدیل شدن مردان به زنان می شمارند. این اتفاق کمک می کند تا صورت غالبی از ظواهر و ویژگی های زنانه بگیرد.

  • ریزش مو ناشی از ایجاد زخم:

زمانی که ریزش مو از آسیب سر و جراحی های مربوط به آن اتفاق افتاده است، شما می توانید با کاشت مو روی زخم را بپوشانید و باعث کم شدن معلوم شدن آن شوید.

  • ریزش مو بعد از عمل جراحی کشیدگی صورت:

ریزش مو در ناحیه شقیقه در زنان غیر ممکن نیست. خصوصا اگر جای زخم جراحی ریزش مو را کاملا واضح کند.

  • ریزش مو کششی در زنان:

این نوع از ریزش به این صورت در خانم ها شکل می گیرد که آنها سعی بر فرم دادن بیش از حد موها دارند؛ مانند بافتن و دم اسبی های محکم. کاشت مو برای زنان می تواند موهای دچار ریزش شده است را کامل در مناطق مورد نظر را بازگرداند و عمل ریزش انها را متوقف کند.

  • تریکوتیلومانیا:

نوعی از انواع بیماری برای ریزش مو است که باعث می شود افراد موهای سر و ابرو و … را بکشد و آنها را بکند. علائمی ار انها را می تواند کندن های سر و تکه های خالی آن باشد. این نوع از بیماری احتیاج به روان درمانی دارد. باید بدانید هر ریزش مویی با کاشت مو برای زنان درمان نمی شود.

بهترین کاندیدای کاشت مو برای زنان

مقاله پیشنهادی: طریقه و نحوه شستن مو بعد از کاشت مو

ترمیم مو با کاشت مو برای زنان

قبل از هرچیزی برای پیوند و کاشت مو برای زنان باید توسط یک پزشک متخصص معاینه کامل شوند تا مطمئن شوند که این ریزش مو که دچار آن شدند از مریضی خاصی نباشد. پزشک متخصص برای مشخص کردن تعیین محل کاشت مو و درصد نازکی و کم حجم بودن موها ارزیابی میکروسکوپی می کند. بانوانی که درگیر ریزش مو شدید و یا کم حجم بودن مو باشند، برای کاشت مو  مناسب نیستند.

روش های کاشت مو برای زنان دقیقا به شکل روش های کاشت مو آقایان است. پزشک متخصص تصمیم می گیرد که بر اساس وضعیت بیمار کدام یک از روش های استخراج فولیکولی و یا پیوند فولیکولی را استفاده کند. یکی از دلایل انتخاب هر کدام از روش ها دستیابی به نتیجه دلخواه بیمار نیز است. در بعضی موارد امکان دارد پزشک تشخیص دهد که بیمار در حین روند و یا قبل از آن از دارویی خاص استفاده کند.

بهترین زمان کاشت مو برای زنان

زمان مناسب برای پیوند مو به دو مورد بستگی دارد:

  • خط مویی را که خیلی بالا رشد کرده است را به پایین بیاورند.
  • برای انجام درمان الگوهای کاهش و ریزش مو

پایین آوردن خط رویش بسیار بالا با پیوند مو به صورت یک جراحی انجام می شود. موی سالم از ناحیه بانک مو با هر کدام از روش های Fit یا Fut برداشته شود و برای تشکیل خط مو در زنان برای استفاده قرار گیرد.

گاهی خانم ها ریزش مو را به صورت الگوهای مردان و یا زنان تجربه کنند. الگوهای زنانه در بیشتر موارد باید بسیار بررسی شود تا مشخص شود فرد برای کاشت مو مناسب و یا غیر مناسب است.

اغلب بانوان موهای بسیار مستحکمی در بانک مو در ناحیه کناره سر و پشت سر ندارند. زنان مستعد به ریزش مو در تمامی نقاط پوست سر هستند. به همین دلیل این افراد را برای کاشت مو نامناسب می دانند.

به علت وجود همین دلایل کاشت مو زنان برای ریزش مو درمان قطعی نیست و فقط در بعضی موارد برای بانوان درمان مناسبی است.

زمان مناسب کاشت مو برای زنان

تفاوت کاشت مو برای زنان و مردان چیست؟

اغلب آقایان موهای بلندی در بانک مو خود ندارند؛ به همین دلیل روش FUT برای آن ها مناسب نمی باشد. در بانوان به ندرت دیده می شود که موهای کوتاه داشته باشند، پس می توانند پیوند مو نواری را با بیشترین تعداد پیوند در نظر گرفت. همچنین این روش می تواند هزینه های کاشت مو را کاهش دهد.

دسترسی به ناحیه بانک مو در زنان بیشتر است. زنانی که مانند الگوهای مردانه ریزش نداشته باشند، ناحیه بانک مو بزرگتری دارند چون موهای فرق سر مستعد به ریزش نیست. این در حالی است که مردان در مرحله پیشرفت ریزش مو هستند و فقط از پشت سر و کناره سر آنها برای برداشت استفاده می کنند.

چکیده مطلب

برای داشتن اطلاعات تکاملی در مورد کاشت مو برای زنان و بهترین کلینیک کاشت مو در تهران به ویکی درمان مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید روش های درمانی کاشت مو برای زنان باید بر اساس مشخصات فردی هر فرد باشد. بهتر است در بهترین کلینیک کاشت مو در حین مشورت با بهترین دکتر کاشت مو نطرات خود را در میان بگذارید تا نتیجه دلخواهی از این جراحی بگیرید.

سوالات متداول

  • آیا عوارض کاشت مو برای زنان، بیشتر از مردان است؟

خیر، کاشت مو برای زنان، همانند مردان عوارض زیادی ندارد و منجر به بیماری خاصی نمی‌شود.

  • ریزش مو در زنان، پس از کاشت به چه شکل صورت می‌گیرد؟

به طور معمول ریزش مو از ۲ تا ۴ هفته پس از کاشت آغاز شده و تقریباً به مدت ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد. پس از آن موهای کاشته شده به همراه موهای طبیعی شما از ریشه باهم رشد خواهند کرد.

  • چه پیشرفت‌هایی در‌ تکنیک‌های کاشت مو برای زنان حاصل شده‌است؟

کاشت هنرمندانه فولیکول‌های مو با اندازه‌های مختلف و دقت در کاشت این پیوندهای شکننده، امکان درمان کم مویی برخی از زنانی را که چند سال پیش مناسب جراحی نبودند، فراهم کرده‌است.

  • کاشت مو برای چه زنانی مناسب است؟

موهای شخص، باید از ناحیه پشت و پهلو به اندازه کافی باشد تا بتواند به قسمت‌های کم پشت، مو اهدا کند. در واقع نیازمند بانک موی مناسب برای کاشت می باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *