آیا کاشت مو برای بیماران قلبی امکان پذیر است؟

۵
(۱)

در گذشته برای انجام عمل کاشت مو در بیماران قلبی، آنها را بیهوش می کردند که این کار ممکن بود برای این قبیل افراد خطرناک باشد. بنابراین بیماران قلبی امکان انجام عمل های زیبایی را نداشتند زیرا از عواقب بیهوشی واهمه داشتند. اما در حال حاضر در کاشت مو برای بیماران قلبی، با انجام بی حسی های موضعی دیگر نیازی به استفاده از روش بیهوشی نیست. با این همه بیماران قلبی قبل از انجام هرگونه عملی زیبایی باید حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

کاشت مو برای بیماران قلبی چگونه است؟

کاشت مو به عنوان یکی از به روزترین متدها برای بازگرداندن موی از دست رفته است و اصولا نتایج آن به صورت دائمی خواهند بود. همانطور که ذکر شد یکی از گروههایی که مورد استفاده از این روش ها و داشتن موهای دلخواه خود مردد هستند، افرادی اند که بیماری قلبی دارند. با توجه به تبلیغات و گزارش‌های غیر رسمی و نامعتبر درباره خطرات و مضرات زیاد انجام کاشت مو برای بیماران قلبی، این افراد از انجام کاشت موی طبیعی واهمه دارند.

لازم به ذکر است که تاکنون گزارش جدی درباره ممنوعیت کاشت مو برای بیماران قلبی اعلام نشده است. اما توصیه می شود، حتما قبل از انجام کاشت مو برای بیماران قلبی، آزمایش های لازم و نواری قلبی از آنها گرفته شود و از مساعد بودن شرایط آنها برای انجام عمل زیبایی کاشت مو مطمئن شد.

مطالب پیشنهادی ویکی درمان برای شما کاشت مو به روش SUT

روش های کاشت مو برای بیماران قلبی
روش های مناسب کاشت مو برای بیماران قلبی

بهترین روش کاشت مو برای بیماران قلبی کدام است؟

بهترین روش کاشت مو برای بیماران قلبی بر اساس شرایط خاص بیمار، سلامت کلی، توصیه های متخصص قلب و… میتواند متفاوت باشد و مشورت با هر دو متخصص کاشت مو و متخصص قلب، امری مهم در انتخاب بهترین روش میباشد. همچنین انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو  نیز در نتیجه شما بسیار تاثیرگذار و مهم است.

اما به طور کلی از میان روش هایی که پیش تر به آنها پرداخته شد، روش استخراح واحد فولیکولی در بیشتر اوقات روش مناسب تری برای بیماران قلبی میباشد. به این دلیل که در روش استخراج واحد فولیکولی، اثر و ردی در ناحیه استخراج باقی نمیماند، روش کم تهاجمی بوده، زمان بهبودی کمتر است، در نواحی اهدا کننده انعطاف بیشتری وجود دارد و عوارض کمتر و کم خطرتری دارد.

بهترین روش کاشت مو برای بیماران قلبی، روش sfue است که خط زخم ایجاد نمیکند؛ در نتیجه خونریزی در این روش بسیار کم و روش ایمنی برای بیماران قلبی است.

مراقبت های پیش از کاشت مو برای بیماران قلبی
اقدامات مهم قبل از کاشت مو برای بیماران قلبی

مراقبت های قبل از کاشت مو برای بیماران قلبی

پیش از انجام کاشت مو برای بیماران قلبی، رعایت برخی موارد مهم است تا این روش به بهترین نحو انجام شده و عوارض و خطر کمتری بیمار را تهدید کند. در ادامه مواردی که باید قبل از کاشت مو برای بیماران قلبی رعایت شود را ارائه دادیم:

  • ارزیابی پزشکی صورت بگیرد و وضعیت سلامت کلی بیمار بررسی شود.
  • با متخصص قلب مشاوره صورت بگیرد تا خطرات مرتبط مورد ارزیابی قرار بگیرد.
  • مصرف داروهای فعلی بیمار به جهت تداخلات آنها با بیهوشی یا مراقبت های بعد از کاشت مو، متوقف شود.
  • بیهوشی در کاشت مو برای بیماران قلبی باید در دوز و نوع خاصی با توجه به وضعیت قلبی بیمار باشد.
  • در حین کاشت مو برای بیماران قلبی باید نظارت مداوم بر علائم حیاتی صورت بگیرد.

مراقبت های مهم بعد از کاشت مو برای بیماران قلبی

افرادی که دارای بیماری قلبی هستند اصولا در صورت انجام کاشت مو باید مواردی را بعد از آن رعایت کنند که در ادامه ذکر شده اند:

  •  استراحت کافی تا ۳ روز بعد از عمل کاشت مو داشته باشند.
  • انجام ورزش و فعالیت های سنگین بعد از کاشتن مو برای بیماران قلبی توصیه نمی شود؛ زیرا علاوه بر فشار بر قلب باعث عرق کردن نیز می شود که منجر به بروز عفونت و سایر مشکلات در قسمت کاشت مو خواهد شد.
  • اگر در سر پانسمان انجام شود، روز بعد از کاشت مو برای بیماران قلبی بهتر است، نسبت به تعویض آن اقدام کنند.
  • ۵ الی ۷ روز بعد از کاشت مو برای بیماران قلبی بهتر است از شنا و استحمام خودداری کنند و پس از آن نیز نحوه شستن مو بعد از کاشت مو بسیار مهم است که به شکل صحیح انجام شود.
  • ریختن مو بعد از کاشت، طبیعی است و در اکثر روش های کاشت مو این اتفاق می افتد. مدتی بعد از ریزش موها مجددا رشد می کنند. در کاشت مو برای بیماران قلبی نیز این ریزش وجود دارد و آنها نباید استرس و اضطرابی جهت این موضوع داشته باشند که به قلب آنها فشار وارد کند. آگاهی دادن کامل قبل از کاشت در این موارد لازم است.
  • در مورد مشاهده نتیجه نهایی نیز به آنها آگاهی کامل بدهید تا بدانند چه زمانی باید منتظر رویش مجدد موها باشند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
  • بعد از کاشت مو گاهی لازم است موها را تقویت کنید تا رشد آنها سریع تر و بهتر انجام گیرد.
  • قبل از انجام کاشت مو برای بیماران قلبی باید پزشک خود را از هرگونه داروی احتمالی که مصرف می کنند، آگاه کنند.
  • عوارض جانبی مانند التهاب، قرمزی، خارش، شوره سر، پوسته پوسته شدن سر در پی کاشت مو ممکن است مشاهده شود که بعد از مدتی از بین می رود و جای هیچ نگرانی نیست.
  • بعد از کاشت مو برای بیماران قلبی آنها باید از خم کردن زیاد سر به سمت پایین پرهیز کنند، تا باعث افزایش التهاب و ورم سر نشود.
  • خوابیدن روی ناحیه کاشته شده، فشار زیادی بر موها وارد می کند، پس این مورد را رعایت کنید.
  •  از حوله برای خشک کردن موهای کاشته شده استفاده نکنید و اجازه دهید تا خودبخود خشک شوند.
  • ناحیه کاشته شده را نخارانید زیرا باعث کنده شدن فولیکول های کاشته شده خواهد شد.
خطرات موجود در کاشت مو برای بیماران قلبی
عوارض کاشت مو برای بیماران قلبی

خطرات احتمالی کاشت مو برای بیماران قلبی

تحقیقات نشان داده اند افرادی که موی جلوی سر آنها عقب رفته و در قسمت پیشانی با طاسی مواجه شده اند، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. در حال حاضر یکی از موارد منع انجام کاشت مو داشتن سابقه بیماری قلبی است و کاشت مو برای بیماران قلبی حتما باید با دستور پزشک آنها و بدون انجام بیهوشی و با بی حسی موضعی صورت گیرد.

البته در موارد زیادی این موضوع را شنیده ایم که کاشت مو برای بیماران قلبی مضر است؛ اما با این حال هیچ ارتباط مستقیمی بین کاشت مو برای بیماران قلبی و تشدید بیماری آنها وجود ندارد؛ زیرا فرایند پیوند مو از طریق بی حسی انجام می شود و هیچ گونه ارتباطی به قلب ندارد. اما این افراد باید به یکسری موارد بعد انجام کاشت مو توجه کنند و با رعایت موارد لازم به سلامت خود کمک کنند.

چکیده مقاله

امروز در این مقاله با روش ها و خطرات احتمالی کاشت مو برای بیماران قلبی را با هم بررسی کرده‌ایم. کاشت مو با مدل های مختلف هیچ گونه عوارضی را به همراه نخواهد داشت و برای افراد دارای بیماری قلبی یا هرگونه بیماری قلبی مشابه، بایستی زیر نظر پزشک صورت بگیرد. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به ویکی درمان مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • آیا کاشت مو برای بیماران قلبی خطرناک می باشد؟

اگر روش کاشت مو همراه با بیهوشی باشد، حتما بایستی زیر نظر پزشک صورت بگیرد ولی اگر با بی حسی موضعی جراحی قرار است صورت بگیرد نیازی به نگرانی نمی باشد و خطری تهدید نمی کند.

  • بهترین سن برای کاشت مو، چه سنی است؟

بهترین زمان برای کاشت مو در سن ۲۵ تا ۵۰ سال می باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *