کاشت ریش به روش FUT

۰
(۰)

ریش برای مردان پس از سن بلوغ رشد می کند. افزایش ترشح هورمون تستسترون در دوره بلوغ، موجب تحریک فولیکول‌های موی صورت شده و رویش ریش آغاز می‌شود. امروزه، داشتن ریش و سبیل و آرایش آن بسیار مورد توجه مردان است. مدل ریش، می‌تواند با انواع لباس پوشیدن هماهنگ شود. همچنین، تغییرات شگفت انگیزی در ظاهر ایجاد می‌کند.

حال برای آن دسته از مردانی که علاقه زیادی به داشتن ریش پرپشت و زیبا دارند، ولی به صورت ذاتی صورت کم مو داشته و یا دچار ریزش ریش شده اند، پیوند طبیعی ریش را پیشنهاد می کنیم. کاشت ریش و سبیل، فرایندی است که در حال حاضر در تمام دنیا محبوبیت زیادی داشته و متخصصین از روش های مختلف برای این عمل زیبایی استفاده می‌کنند.

کاشت ریش به روش FUT ، یکی از روش‌های سنتی در این فعالیت به شمار می‌رود. به طور معمول بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که جدیدترین روش کاشت ریش را برای خودشان در نظر بگیرند. اما گروهی نیز علاقه دارند تا به سراغ متدهای مطمئن ­تر، ارزان قیمت و قدیمی بروند.

این موضوع به انتخاب خود فرد و همچنین مشورت با پزشک بستگی دارد. اگر قصد کاشت ریش و سبیل دارید، بهتر است این فعالیت را در کلینیک‌هایی انجام دهید، که قادر به ارائه متدهای مختلفی برای شما باشند. تراکم فولیکول در افراد، ژنیتیک و قومیت ها به طور گسترده‌ای متفاوت است. ریش پرپشت متعلق به آسیای غربی و جنوبی است؛ در حالی که آسیای شرقی و جنوب شرقی دارای پراکنده ترین تراکم ریش هستند.

دلایل ریزش و یا کمبود ریش و سبیل در صورت مردان

عللی که باعث فقدان یا کاهش موهای صورت مردان است عبارتند از:

  • اِسکا‌رهای (زخم‌های) ناشی از ضربه، سوختگی یا جراحی
  • آلوپسی کششی (ریزش مو کششی)
  • طاسی مادرزادی
  • آلپوسی آره آتا (طاسی منطقه‌ای)
  • بیماری
  • ژنتیک
  • هورمون تستسترون
  • سبک زندگی

کاشت ریش به روش fut

کاندیدای مناسب کاشت ریش و سبیل

ممکن است با توجه به دلایل مختلفی، در حال حاضر موهای ناحیه ریش و سبیل شما کم پشت باشد. اگر جز گروه های زیر باشید، کاشت ریش و سبیل مشکلتان را حل خواهد کرد؛ البته به شرط آن که از پزشک متخصص و ماهر کمک بگیرید تا بهترین روش را به شما ارائه دهد:

  • افرادی که دچار ریزش ریش و سبیل شده اند.

تغذیه، شرایط استرس‌زای زندگی، عدم تعادل هورمون ها و موارد بسیار دیگر، ممکن است منجر به ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل شود. زمانی که اکسیژن و هوای کافی به فولیکول‌های مو نرسد، رشد آن ها با مشکل رو به رو می‌شود. کاشت ریش و سبیل به افرادی که چنین چالشی دارند، توصیه می‌شود.

  • افرادی که به دلایل مختلف ریش و سبیل خود را از دست داده اند.

اتفاقاتی مثل بروز یک سانحه، عمل جراحی یا ماندن جای زخم و جوش، ممکن است باعث کم پشتی ریش و سبیل در برخی از ناحیه های صورت شود. با یک عمل کاشت مو مناسب، امکان بازگشت موهای ریش و سبیل به حالت اولیه وجود دارد. همچنین، افرادی که به صورت ژنتیکی و یا به علت بیماری‌هایی مانند آلوپسی یا ریزش‌ مو سکه ای، ریش و سبیل کافی ندارند با کاشت، می‌توانند این مشکل را حل کنند.

کاشت ریش به روش FUT چیست؟

در این روش، گرافت های مو از بانک مو به صورت یک برش نواری جدا می‌شوند. فاصله زمانی بین برداشت تا پیوند مو در این روش کم است، که باعث می‌شود موهای کاشته شده کیفیت بالایی داشته باشند. اما نکته قابل توجه این است که، جای زخم و بخیه قسمتی که مو از آن جدا شده، قابل دیدن است و ممکن است باعث درد و یا خون ریزی شود. در واقع این روش به وسیله عمل جراحی انجام می‌شود.

مراحل کاشت ریش به روش FUT

این مدل از کاشت ریش و سبیل، پروسه‌ای شبیه به یک جراحی دارد که مراحل آن به شرح زیر است:

  1. در ابتدا لازم است موی بانک مو و صورت اصلاح شده و بی‌حسی موضعی اعمال گردد. سپس در ادامه، استریل کردن پوست انجام خواهد شد.
  2. در این مرحله، پزشک پوست سر شما را برش خواهد داد تا یک نوار باریک از پوست بانک مو بردارد. معمولا این ناحیه برش، در قسمت پشت سر انجام می‌شود. چون این قسمت، بهترین بخش بانک مو است. سپس این ناحیه با استفاده از بخیه، بسته می‌شود. کاشت ریش به روش FUT تنها روشی در کاشت ریش و سبیل است که به بخیه نیاز است.
  3. در مرحله بعدی پزشک متخصص به همراه اعضای تیم پزشکی، قسمت جدا شده از پوست سر را به قسمت های کوچکتری تقسیم کرده و زیر میکروسکوپ قرار می‌دهند تا گراف ها جدا شوند.
  4. با استفاده از یک سوزن بسیار نازک، پزشک، حفره های کوچکی در صورت شما ایجاد می کند تا فضا برای کاشت گرافت ها آماده شود.
  5. سپس این گرافت ها در برش های کوچک ایجاد شده، کاشته می‌شوند و فرایند به پایان می‌رسد. پس از پایان این پروسه، پزشک توصیه‌های دارویی، درمانی و مراقبتی برای شما در میان می‌گذارد. اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن نتیجه بگیرید، حتما این توصیه‌های پزشک را گوش و انجام دهید.

مراقبت از ریش

مراقبت های قبل از کاشت ریش به روش FUT

رعایت نکات مراقبتی برای کاشت ریش، تنها به بعد از انجام این فعالیت مربوط نمی‌شود. شما پیش از انجام آن نیز، باید رعایت نکات خاصی را مد نظر قرار دهید تا بعدها دچار مشکل نشوید:

  1. ‌‌حداقل به مدت ۱۰ روز از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، خودداری کنید. همچنین مصرف داروهای مسکن با خاصیت رقیق‌کنندگی خون نیز ممنوع است. این کار ممکن است سلامتی شما را در جریان جراحی به خطر بیاندازد.
  2. ‌بین ۲ الی ۴ هفته باید مشروبات الکلی را کنار بگذارید. چون الکل، خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی در حین جراحی بالا می‌رود.
  3. همچنین به مدت ۴-۲ هفته باید دخانیات را ترک کنید. چرا که تنباکو باعث اختلال در خونرسانی شده و سطح اکسیژن خون را پایین می‎‌آورد.
  4. یک روز قبل از انجام این فعالیت، باید از مصرف نوشیدنی های کافئین‌‌دار خودداری کنید؛ چرا که این نوشیدنی‌ها ممکن است حساسیت پوستی و احتمال خونریزی را افزایش دهد.

مراقبت های پس از انجام کاشت ریش به روش FUT

  1. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها پس از پایان فعالیت، می‌تواند در جلوگیری از بروز عفونت‌ها موثر باشد. البته اگر پزشک توصیه کرده باشد.
  2. پس از انجام کاشت ریش، الکل و دخانیات را به دلایل ذکر شده در بالا، به مدت ۴-۲ هفته کنار بگذارید.
  3. همچنین تا دو هفته پس از پیوند طبیعی ریش و سبیل، ورزش‌های سنگین را انجام ندهید. با این کار از یکسو، به زخم در بانک مو آسیب وارد می‌شود، و از سویی دیگر تعریق پوستی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه به فولیکول‌ها آسیب وارد خواهد شد.
  4. تا جایی که می‌توانید در معرض اشعه مستقیم خورشید قرار نگیرید. تابش مداوم و مستمر این اشعه‌ها، ممکن است سلامتی گرافت‌های کاشته شده در صورت شما را با تهدید جدی روبرو کند. همچنین، آفتاب باعث دهیدراته شدن پوست می‌گردد. در نتیجه هم پوست صورت، پوسته پوسته شده و هم فولیکول‌ها در اثر کمبود آب از دست خواهند رفت.
  5. سه هفته پس از پیوند، ریش و سبیل شما شروع به ریزش می‌کنند و سپس به تدریج رشد مو‌های نهایی شروع می‌شود. کامل شدن پروسه رشد این تار‌های مو، گاهی ممکن است تا یک سال نیز طول بکشد.

مزایای کاشت ریش به روش FUT

مهم‌ترین مزیت‌های کاشت ریش به روش FUT  عبارتند از:

  1. این روش پیوند ریش نسبت به سایر متدها، اقتصادی‌تر خواهد بود.
  2. اگر متخصص، در تعیین زاویه و عمق کاشت فولیکول به درستی عمل کند ریش بعد از رشد، ظاهری طبیعی خواهد داشت.
  3. متخصص می‌تواند تنها در یک جلسه، تراکم ایده‌آل را برای ریش ایجاد کند.

عوارض جانبی کاشت ریش به روش FUT

  1. مهم‌ترین عارضه کاشت ریش به روش FUT ، تشکیل زخم در بانک مو است، که اگر متخصص در بخیه زدن به خوبی عمل نکند، احتمال تشکیل اسکار (زخم) وجود دارد.
  2. در صورتی که تجهیزات مورد استفاده و محیط کار استریل نبوده و مراقبت‌های بعد از کاشت را جدی نگیرید، ممکن است زخم عفونی شود.
  3. دوره نقاهت پیوند ریش و سبیل به روش FUT نسبت به روش‌های دیگر، طولانی‌تر است.
  4. با توجه به اینکه کاشت ریش به روش FUT با جراحی انجام می‌شود، بعد از اتمام کار، درد بیشتری حس خواهید کرد.
  5. کاشت طبیعی ریش با این روش، قدرت بانک موی شما را کاهش خواهد داد.

هزینه کاشت ریش به روش FUT

به طور کلی نمی‌توان یک متد را به عنوان ارزان‌ترین روش کاشت ریش و سبیل در نظر گرفت؛ چرا که عواملی همانند: تعداد گرافت مورد نیاز، مهارت متخصص، هزینه کلینیک، درمان عوارض احتمالی و … بر هزینه کاشت ریش و سبیل تاثیر می‌گذارند. با این حال در یک بررسی کلی، هزینه کاشت ریش به روش FUT ، ارزان‌تر از متد‌های دیگر است.

جمع بندی کاشت ریش به روش FUT

کاشت ریش و سبیل به روش FUT، می‌تواند مشکل ریزش مو در نواحی صورت را به طور کلی از بین ببرد. داشتن ریش و سبیل پرپشت برای خیلی‌ها، یعنی داشتن اعتماد به نفس و احساس زیبایی بیشتر. در این میان، روش‌های مختلفی برای کاشت ریش و سبیل وجود دارد. یکی از سوالات بسیاری از متقاضیان این است که در نهایت، کدام روش کاشت ریش و سبیل مناسب خواهد بود؟

در جواب این سوال باید گفت:  که بهترین روش کاشت ریش و سبیل، روشی است که با کمترین میزان استرس، بهترین نتیجه ممکن را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین؛ بهترین روش برای هر فردی، با توجه به شرایطش، متفاوت خواهد بود. ما در این مقاله از سایت ویکی درمان کاشت ریش به روش FUT را به صورت کامل بررسی کردیم. اما در نهایت برای شناخت روش‌های دیگر کاشت ریش و سبیل، با مشورت پزشک متخصص و ماهر، بهترین نتیجه برای شما به دست خواهد آمد.

سوالات متداول درباره کاشت ریش به روش FUT

هزینه کاشت ریش به روش FUT چقدر است؟

وسعت ناحیه کاشت، میزان تراکم ریش یا سبیل، انتخاب طرح ریش و سبیل، همگی در هزینه کاشت تاثیرگذار هستند. با این حال به صورت میانگین، هزینه کاشت ریش بین ۵ تا ۸ میلیون و ریش و سبیل با هم ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است.

آیا کاشت ریش به روش FUT دردناک است؟

خیر! برای از بین بردن درد در حین عمل از بی حسی موضعی استفاده می‌شود به همین دلیل فرد هیچ دردی در حین عمل حس نمیکند. البته ممکن است عمل کاشت ریش طولانی و خسته کننده باشد. بعد از عمل و از بین رفتن اثر بی حسی ممکن است درد کمی حس شود که با مصرف به موقع داروها از بین می‌رود.

بعد از کاشت ریش چگونه باید خوابید؟

خوابیدن بعد از کاشت ریش و سبیل بسیار مهم است. اولین نکته مهم، داشتن خواب کافی و خوب است. به علاوه بهتر است رختخواب و ملحفه‌های خود را مرتبا تمیز کنید. به علاوه در دوران نقاهت، به پشت بخوابید و به هیچ عنوان، صورت با رختخواب تماس نداشته باشد.

آیا ورزش بعد از کاشت ریش و سبیل مجاز است؟

خیر! بعد از کاشت ریش به هر روشی، نباید مدتی ورزش کرد. در دوران نقاهت به هیچ عنوان نباید ورزش کنید. حتی فعالیت‌های سبکی که باعث عرق ریختن شود نیز ممنوع است. بعد از پایان دوران نقاهت فقط ورزش و فعالیت‌های سبک مجاز است تا زمانی که پزشک صلاح ببیند فرد می‌تواند ورزش را به صورت حرفه‌ای از سر گیرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *