قیمت و هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۲

۰
(۰)

در این مطلب از ویکی درمان با معرفی روش درمانی کاشت ابرو، به بررسی هزینه کاشت ابرو نیز میپردازیم.

ابروها نقش مهمی را در کادر بندی صورت ایفا می‌کنند و عوامل متعددی مانند ژنتیک می تواند در ظاهر و پر شدن ابروهای شما نقش داشته باشد. برخی از افراد با ابرو‌های ضخیم و پرپشت به دنیا می آیند، این در حالیست که برخی دیگر دارای ابرو‌های نازک و کم پشت هستند.

افرادی که ابرو‌های پرپشت و طبیعی ندارند اغلب سعی می‌کنند با استفاده از محصولات آرایشی ابرو‌های خود را پرتر یا ضخیم‌تر نشان دهند، اما در این صورت ابرو‌ها نه تنها به زیبایی طبیعی نزدیک نمی‌شوند، بلکه حالت مصنوعی را به چهره شما القا می‌کنند. با این تفاسیر، ابرو‌ها فقط هدف زیبایی بخشیدن به چهره را دنبال نمی‌کنند، بلکه آن‌ها رطوبت را مانند قطرات و عرق را از چشمان شما دور می‌کنند.

ریزش مو در ابرو به عوامل متفاوتی بستگی دارد. برخی داروها، جراحات، شرایط پزشکی یا حتی مصرف بیش از حد برخی ویتامین ها ممکن است باعث ریزش موهای ابرو شوند.

ممکن است افرادی که با کم پشتی ابرو یا عدم وجود آن مواجه هستند بخواهند ظاهر خود را تغییر دهند، در این صورت، کاشت ابرو می تواند گزینه مناسبی برای کمک به تغییر ظاهر ابروهای شما و پرتر نشان دادن آنها باشد.

 جایگزین ابروهای طبیعی با کاشت ابرو 

پیش از اینکه در خصوص هزینه کاشت ابرو بدانیم، خوب است با این روش درمانی بیشتر آشنا شویم.

کاشت ابرو روشی است که معمولا برای جایگزین کردن ابرو‌های از دست رفته از آن استفاده می‌شود. در این روش، جراح زیبایی یک پیوند مو گرفته و سپس پیوند را با مو و ریشه آن (فولیکول) می گیرد و به ناحیه ابرو منتقل می کند. مو‌های مورد نظر عموما از بانک موی پشت گردن و سر برداشته می شوند.

هنگامی که گرافت های مو برداشته شدند، قبل از اینکه توسط جراح در ابروهای شما کاشته شوند، تا یک ساعت در یک محفظه با محلول نمک سرد قرار داده می شوند. عمل کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، پس بنابراین در طول عمل دردی احساس نمی‌کنید.

پس از انجام عمل کاشت ابرو، ناحیه باز می ماند و پوسته ای در اطراف فولیکول های تازه پیوند شده تشکیل می شود. این امکان وجود دارد که تا چند روز احساس درد و تورم را در ناحیه مورد نظر حس کنید. برای بهبود این عوارض می‌توانید از اسپری سالین استفاده کنید اما معمولاً پزشک شما داروهای مسکن، آنتی بیوتیک ها و استروئیدها را برای مصرف خوراکی تا پنج روز پس از جراحی برایتان تجویز می کند.

پس از کاشت اولیه، موهای کاشته شده می ریزند که این فرآیند امری طبیعی است چرا که رشد مجدد مو در ناحیه ابرو عموما باید حدود ۳ ماه پس از جراحی شما شروع شود. اگر برخی از گرافت‌ها «برداشته نمی‌شوند» یا موها آنطور که باید متراکم نیستند، ممکن است بتوانید ۹ ماه پس از عمل جراحی، مجددا کاشت ابرو را انجام دهید که در این مورد می‌توانید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

اگر ساکن پایتخت هستید، پیشنهاد میکنیم کاشت ابرو را حدالامکان در بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران انجام دهید تا ضمن دریافت نتیجه کاشت ابرو بعد از یکسال، این کار را با صرف قیمت کاشت ابرو ی مناسب انجام دهید.

قیمت کاشت ابرو، مسئله ایست که تعیین آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

هزینه کاشت ابرو

انواع روش‌های کاشت ابرو

کاشت ابرو در روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بسته به نیاز فرد، پزشک معالج بهترین روش را برای بیمار انتخاب می‌کند. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

کاشت ابرو با روش fut

کاشت ابرو و کاشت مو با روش fut  یکی از انواع روش‌های کاشت ابرو است که به عنوان یکی از اولین روش‌های پیوند مو شناخته می‌شود. در با گذر زمان و با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، استفاده از این روش به دلیل تهاجمی بودن منسوخ شده و روش‌های دیگری برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاشت ابرو با روش fit

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو که طرفداران مخصوص خود را دارد روش fit است که در این روش گرافت‌های مو به صورت تک به تک از بانک مو برداشته شده و به ناحیه ابرو پیوند داده می‌شود. در این روش دقت و زمان بیشتری نسبت به روش fut نیاز است.

کاشت ابرو با روش fue

در روش کاشت ابروی fue زخم‌ها و بخیه‌های زیادی در سطح پوست ایجاد نمی‌شود چرا که در این روش از میکروسکوپ استفاده شده و گرافت‌های مورد نظر برداشته شده و به محل ابرو پیوند داده می‌شود. این روش کاشت ابرو دارای نتایج مطلوب تر و طبیعی تر بوده و دوران نقاهت کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

کاشت ابرو به روش sut

اگر شما هم از طرفداران کاشت ابروی طبیعی هستید، پیشنهاد ویکی درمان به شما، کاشت ابرو با روش sut است، چرا که این روش نیازمند استفاده از دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی روز است که با استفاده از آن‌ها گرافت‌های مو به دقت برداشته شده و در محل مورد نظر کاشت می‌شود. همچنین سرعت انجام کاشت در این روش بسیار بالا است.

چه عواملی در تعیین هزینه‌ کاشت ابرو موثرند؟

یکی از مهم ترین مسائل در انجام کاشت ابرو، هزینه کاشت ابرو است، چرا که اگر شما اطلاعاتی در خصوصیت عوامل تعیین کننده ی هزینه‌ها داشته باشید می‌توانید بهترین کلینیک را برای انجام آن انتخاب کنید.

هزینه کاشت ابرو به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

  • پزشک منتخب توسط شما: واضح است که انتخاب پزشک معالج در تعیین قیمت کاشت ابرو امری تاثیرگذار است، چرا که هرچه پزشک دانش و مهارت بیشتری در این زمینه داشته باشد به مراتب هزینه‌های دستمزد او نیز بیشتر بوده و در نهایت نتیجه ی دریافتی نیز مطلوب‌ تر خواهد بود.
  • مکان کلینیک و مجهز بودن وسایل مصرفی: از دیگر عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه کاشت ابرو، انتخاب کلینیک درمانی است چرا که این موضوع برای انجام کاشت ابرو امری حیاتی است، به این دلیل که اگر این فرآیند در محیط ایزوله انجام نشود اثرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. همچنین شهر یا منطقه ای که کلینیک در آن قرار دارد و میزان مجهز بودن دستگاه‌های مورد استفاده نیز در تعیین هزینه کاشت ابرو موثرند.
  •  روش کاشت ابرو:  کاشت ابرو روش‌های متعددی دارد که بسته به نیاز هر فرد و میزان طاسی ابرو، بهترین روش درمانی توسط پزشک معالج برای شما انتخاب می‌شود. هر یک از این روش‌ها، هزینه‌های متفاوتی دارند که در تعیین قیمت کاشت ابرو موثرند.
  •  تراکم مورد نیاز برای کاشت:  اگر ابرو‌های شما دارای تار‌های کمی باشد یا اینکه کل ابرو ریخته باشد، به میزان این طاسی، طبعا هزینه‌ کاشت ابرو نیز بالاتر خواهد رفت. چرا که علاوه بر کاشت تعداد بیشتری از مو، زمان بیشتری هم صرف این کار خواهد شد.
  • مدل ابرو: در برخی روش‌ های کاشت ابروی انتخابی توسط شما، ممکن است فقط چند گرافت برای رسیدن به نتیجه مورد نظرتان نیاز باشد، اما گاهی با توجه به فرم ابروی انتخابی و میزان کم‌پشت بودن ابرو تعداد گرافت‌ها می‌تواند تا ۵۰۰ عدد هم افزایش پیدا کند که همین موضوع در تعیین هزینه کاشت ابرو تاثیر بسزایی دارد.

لازم به ذکر است انجام آزمایشات و دارو‌های مصرفی پس از درمان نیز در تعیین نهایی قیمت کاشت ابرو نیز تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت کاشت ابرو

چه کسانی کاندیدای مناسب کاشت ابرو هستند؟

رایج ترین نشانه ی لازم برای کاشت ابرو زیبایی است. اما افرادی که دارای فقدان مادرزادی یا پوشش ناکافی فولیکول مو هستند و یا نیاز به ابرویی با رنگ تیره‌ تر دارند می توانند کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو باشند.

گاهی وجود بیماری‌هایی نظیر: تریکوتیلومانیا، اسکار ناشی از ضربه، سوختگی یا تومور، آلوپسی، کم کاری تیروئید، جذام و یا غیره باعث می‌شوند شما کاندید مناسبی برای کاشت ابرو باشید.

همچنین شخص مورد نظر برای انجام کاشت ابرو باید انتظارات واقع بینانه و قابل درکی داشته باشد، همچنین توانایی درک محدودیت‌های عمل را نیز داشته باشد. لازم به ذکر است قیمت کاشت ابرو در افرادی که دارای بیماری‌های پوستی هستند به دلیل اعمال دقت و حساسیت در عمل، کمی بالاتر خواهد بود.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

عمل‌های زیبایی، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب صورت نگیرند قطعا عوارض جبران ناپذیری خواهند داشت. عمل کاشت ابرو نیز از این مورد مستثنی نبوده و در صورت عدم رعایت نکات پزشکی ممکن است عوارض ناخوشایندی شامل حال بیماران شود.

در مواردی مشاهده شده که عده ای افراد سودجو با تبلیغات دروغ، این ادعا را دارند که هزینه کاشت ابرو را تا حد قابل توجهی کمتر دریافت می‌کنند که باید آگاه باشید هیچ ارزانی بی حکمت نیست و حتما قبل از انجام کاشت ابرو در خصوص کلینیک مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهید. برخی از عوارضی ممکن است در صورت عدم تخصص پزشک پیش بیاید عبارتست از:

  • نا‌متقارن بودن ابرو‌ها
  • وجود التهاب، تورم و کبودی در ناحیه مورد نظر به مدت طولانی
  • عدم تناسب مو‌های پیوندی با تار‌های ابرو
  • به جا ماندن اسکار، زخم و جای بخیه

کاشت ابرو چیست

سخن پایانی

اگر از کم پشتی ابرو‌های خود ناراضی هستید، بهترین روش برای شما کاشت ابرو است چرا که کاشت ابرو بسیار شبیه به ابرو‌های اصلی خودتان است. در این مطلب از ویکی درمان اطلاعاتی را در زمینه کاشت ابرو و قیمت کاشت ابرو به شما ارائه کردیم. امید است مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

آیا بعد از کاشت ابرو میتوان ابرو‌ها را رنگ کرد؟

پیشنهاد می شود به مدت ۶ ماه این کار را انجام ندهید.چرا که ممکن است ابرو‌ها وارد فاز ریزش شوند.

اگر بعد از رفع بیحسی در ناحیه کاشت ابرو احساس درد کردیم چکار کنیم؟

پزشک معالج شما پس از درمان، پماد‌های ضد درد موضعی و قرص‌های مسکن ساده را برای شما تجویز خواهد کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *