عمل بینی عروسکی

۰
(۰)

عمل بینی عروسکی یکی از عمل‌های پر طرفدار جراحی زیبایی بینی می باشد. عمل بینی به صورت طبیعی و عمل بینی عروسکی دو نوع رایج جراحی بینی هستند. در عمل بینی طبیعی، بینی حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند. اما در نوع عمل بینی عروسکی جریان فرق دارد. در این نوع جراحی، بیمار می‌خواهد بینی خیلی طبیعی در بیاید. در بعضی موارد، اگر بخواهیم به بینی شکل فانتزی بدهیم، عملکرد بینی ممکن است دچار اختلال شود. به‌عنوان‌ مثال، وقتی سوراخ‌های بینی را خیلی کوچک کنیم، فرد ممکن است دچار تنگی نفس شود.

موردی که باید به آن توجه کنیم، این است که، جراحی پلاستیک به‌ هیچ‌ وجه چیز جدیدی نیست. هر سال، هزاران نفر برای عملیاتی که به‌منظور بهبود و تقویت ظاهر فیزیکی خود انجام می‌شود این کار را انجام می‌دهند. عمل رینوپلاستی و لیفت صورت به بالاترین رکورد رسیده و محبوبیت این روش‌ها توسط رسانه‌های جمعی بیشتر شده است. هر بار که تلویزیون را روشن می‌کنید، احتمال دارد چهره مشهوری را ببینید که به‌نوعی جراحی پلاستیک را انجام داده باشد.

فرق عمل بینی عروسکی با طبیعی چیست؟

تفاوت عمل بینی عروسکی با طبیعی

عمل طبیعی بینی، در واقع بدون ایجاد قوس و فرم فانتزی یا عروسکی است و بینی به‌گونه‌ای عمل می‌شود که اثری از جراحی نباشد و ظاهر طبیعی متناسب با چهره ایجاد شود. قسمت‌های صورت تغییر چندانی ندارد و در واقع تغییراتی در نوک بینی و پشت بینی ایجاد می‌شود. در جراحی طبیعی بینی، انحراف معمولاً اصلاح می‌شود و تیغه بینی تراز می‌شود.

نداشتن قوس در تیغه بینی باعث می‌شود بینی شما بسیار طبیعی به نظر برسد و شکل طبیعی خود را از دست ندهد. فقط شاید یک قوس کوچک برای تیغه بینی ایجاد شود. اما در عمل بینی عروسکی، فرد متقاضی هدف آن فقط زیبایی است و دنبال کوچک شدن بینی است. در این نوع عمل شکل ظاهر بینی به‌کلی تغییر می‌کند. سوراخ‌های بینی نیز کوچک می‌شوند. در این عمل تیغه بینی باریک می‌شود و تقریباً متمایل به بالا قوس داده می‌شود.

ازجمله تفاوت هایی که بین این دو عمل وجود دارد، عبارت است از:

  • در عمل طبیعی، سوراخ‌های بینی خیلی کوچک نمی‌شوند. اما در عمل بینی عروسکی کوچک می‌شوند.
  • در جراحی طبیعی بینی به شکل و محل سوراخ‌های بینی دست نمی‌زنند. اما در عمل عروسکی آن ها دچار تغییر می شوند.
  • نوک بینی در عمل طبیعی تیز نیست. اما در عمل عروسکی این مورد تفاوت دارد.
  • قوس بینی در عمل عروسکی رو به‌ بالا است و در عمل طبیعی اینگونه نمی باشد.
  • جراحی بینی در عمل طبیعی قابل تشخیص نیست. اما در عمل عروسکی به‌ راحتی قابل تشخیص است.
  • در عمل طبیعی خیلی کم پیش می آید که شما بعد از عمل دچار تنگی نفس شوید.
  • عمل طبیعی مناسب بیشتر بینی‌ها است ولی عمل عروسکی بینی با هر صورتی سازگار نیست.

قبل از انجام جراحی زیبایی بینی، چندین عکس از زوایای مختلف صورت و بینی شما گرفته می‌شود و پزشک متخصص، فرم صورت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و با دقت این عکس‌ها را بررسی می‌کند تا جراحی را به‌گونه‌ای انجام دهد که هیچ اثری از آن نباشد. این یک تناسب طبیعی برای فرم و سایر اجزای صورت برای شما ایجاد می‌کند.

عمل بینی عروسکی چه مزایایی دارد؟

عمل بینی عروسکی مانند هر عمل بینی دیگری دارای یکسری مزایای می‌باشد و باعث افزایش اعتماد به نفس خانم‌ها و آقایان می‌شود. مزایای دیگر عمل بینی عروسکی را می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کوچک شدن نوک بینی
  • برطرف کردن قوز بینی یا انحنای بینی
  • برطرف کردن مشکلات تنفسی
  • حفظ تعادل ظاهر بینی
  • برداشتن چربی‌های اضافی بینی و…

عوارض عمل بینی عروسکی

عمل بینی عروسکی، مانند تمامی جراحی های زیباییی دیگر، ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. یکی از رایج‌ترین مشکلات در عمل بینی عروسکی، به‌وجود آمدن مشکلات تنفسی است. به علت اینکه در این عمل جراحی، سوراخ‌های بینی کوچک‌تر می‌شوند، پس احتمال دارد که شما را با مشکلات تنفسی روبه‌رو کند. بسیاری از افرادی که این نوع عمل را انجام می‌دهند، از طریق دهان نفس می‌کشند.

اگر شما یک ورزشکار هستید و در حین ورزش به تنفس بیشتری احتیاج دارید، پس حتماً قبل از عمل از دکتر متخصص مشاوره گیرید. چون این گزینه به هیچ عنوان مناسب ورزشکاران نیست. یکی دیگر از مشکلات جراحی بینی عروسکی شکل و ظاهر آن است. طوری که برخلاف عمل طبیعی بینی، این عمل را هرکسی تشخیص می‌دهد و ممکن است از جذابیت شما کم کند.

ممکن است این عمل، عوارض جانبی بیشتری را نیز به همراه داشته باشد. حتی در بعضی موارد ممکن است این نوع جراحی منجر به پوسیدگی دندان‌ها شود. پس قبل از تصمیم‌گیری در این‌ رابطه حتماً با یک پزشک متخصص مشورت بگیرید.  البته تمام این مشکلات احتمالی هستند. شما باید حتماً تحت نظارت پزشک متخصص باشید.

عوارض عمل بینی عروسکی

اهمیت مشاوره قبل از عمل بینی عروسکی!

در طول مشاوره و جلسات حضوری، پزشک تصمیم می‌گیرد که آیا شما گزینه مناسبی برای عمل بینی عروسکی هستید یا خیر. با درنظر گرفتن معاینات و آزمایشاتی که پزشک متخصص تجویز می کند، می توان مشخص کرد که فرد به چه نوع عمل زیبایی بینی احتیاج دارد. چراکه اگر در مرحله مشاوره، معاینات تخصصی صورت نگیرد، در صورت اشتباه، خسارات سنگین و غیرقابل برگشتی به فرد وارد می شود.

هزینه عمل بینی عروسکی در ۱۴۰۲ چقدر است؟

عمل بینی عروسکی به دلیل پرطرفدار بودن، ممکن است در بسیاری از نقاط کشور با قیمت‌های مختلفی مواجه شوند. همچنین مهارت پزشک متخصص و کلینیک یا بیمارستان از جمله موارد بسیار مهمی هستند که در هزینه عمل بینی عروسکی می‌توانند تاثیر بگذارند. به همین خاطر برای هزینه عمل بینی عروسکی نمی‌توان قیمت دقیق یا ثابتی اعلام کرد. اما هزینه بینی عروسکی در سال ۱۴۰۲ از ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

سخن پایانی

عمل بینی عروسکی چند سالی هست که بین طرفداران عمل‌های زیبایی محبوب شده است و بسیاری از خانم‌ها یا آقایان جراحی بینی عروسکی انجام می‌دهند. اما به علت اینکه این عمل عوارض هایی دارد، ممکن است مناسب هر کسی نباشد. حتی در برخی موارد جراحی بینی عروسکی می‌تواند ظاهر صورت کامل تغییر دهد و جذابیت نداشته باشد. پس قبل از هر تصمیم‌گیری برای این کار با یک متخصص جراحی و زیبایی حتماً در ارتباط باشید. آنچه در این مطلب از ویکی درمان گفته شد، درباره عمل بینی عروسکی و عوارض های بینی عروسکی بود. همچنین اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد عمل بینی عروسکی را دارید یا به دنبال مشاوره درباره جراحی بینی عروسک هستید، می‌توانید به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه کنید.

سوالات پر تکرار در مورد عمل بینی عروسکی

چه سنی برای عمل بینی عروسکی مناسب است؟

عمل بینی عروسکی برای دختران از ۱۶ سالگی و برای پسران از ۱۷ سالگی است و تا حدود ۶۰ سالگی امکان عمل وجود دارد.

بعد از عمل بینی تا چه مدت باید استراحت کرد؟

بعد از عمل بینی، بهترین بازه برای دوره ریکاوری، به مدت یک هفته است که فرد می بایست استراحت مطلق کند.

قیمت عمل بینی عروسکی چگونه محاسبه می شود؟

از جمله مواردی که بر روی قیمت انواع عمل های بینی تاثیرگذار است، عبارت است از: نوع بینی فرد، میزان تخصص و مهارت پزشک، منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز، ما در حال جمع آوری اطلاعت و نظر سنجی در مورد پزشک ها و کلینیک های مختلف هستیم. با ما همراه باشید. به زودی بهترین پزشک متخصص بینی را خدمت مشا معرفی می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *