درمان روماتیسم با هویج

۳.۳
(۳)

اگر مبتلا به بیماری روماتیسم هستید، نگران نباشید. خوردن بعضی از سبزیجات و میوه‌ها راه حلی مناسب برای درمان این بیماری است. پزشکان از میان خوراکی های موجود، درمان روماتیسم با هویج را از بین دیگر سبزیجات بسیار توصیه کرده اند.

میوه های مفید برای روماتیسم

وقتی صحبت از روماتیسم می شود، ارزش سبزیجات پررنگ‌تر می‌شود. این مواد خوراکی بسیار کم کالری و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان می باشند. بطور کلی مصرف گرمیجات برای درمان روماتیسم بسیار مفید هستند. به طبع مصرف سردیجات برای فرد دچار بیماری روماتیسم بسیار نامناسب است. لذا قبل از مصرف هر نوع خوراکی، توجه به طبع آن برای فرد بیمار بسیار حائز اهمیت است.

یکی از خوراکی های مفید برای درمان روماتیسم، میوه ها هستند. میوه هایی که طبع گرمی دارند و همچنین از خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند برای این نوع بیماری بسیار مناسب اند. از میان میوه ها و سبزیجات، می توان مواردی همچون کاسنی فرنگی، تره فرنگی، کدو حلوایی، فلفل دلمه‌، خیار، بادمجان، آرتیشو، کدو، تربچه، گوجه فرنگی، انواع کلم‌ها، موز، خرما، اسفناج و هویج برای درمان روماتیسم نام برد.

همانطور که گفته شد خوردن هویج نیز یکی از راهکارهای مناسب برای درمان روماتیسم می باشد و بسیاری از پزشکان درمان روماتیسم با هویج یا آب هویج را به بیماران توصیه می کنند.

در ادامه با ویکی درمان همراه باشید تا به بررسی دقیق تر درمان روماتیسم با هویج بپردازیم.

درمان روماتیسم مفصلی با هویج
درمان روماتیسم با هویج

ترکیب آب هویج با آب خیار

خیار یکی از منابع سیلیس است که برای سلامت مفاصل بسیار مفید است و از این گذشته سرشار از ویتامین‌ های  A، B1، B6،C و ویتامین D، اسیدفولیک، کلسیم، منیزیم و پتاسیم می‌ باشد. طبق تحقیقات، درمیان سبزیجات ، ترکیب دو نوع آنها بصورت آب گرفته شده، بسیار مفید برای درمان رماتیسیم نشان داده شده است. ترکیب آب هویج با آب خیار برای تسکین روماتیسم نقرس و دردهای آرتریتی بدلیل پایین آوردن میزان اسید اوریک بسیار مفید است.

هویج، دشمن روماتیسم

تحقیقات بر روی اثرات درمان روماتیسم با هویج نشان داده خوراکی های غنی از بتا-کاروتن ها بدن را در برابر انواع روماتیسم هایی همچون روماتیسم فصلی و سرطان هایی چون سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان معده ایمنی می کند. درمان روماتیسم با هویج بدلیل غلظت بالای بتاکاروتن در این میوه بسیار مفید است.

رنگ ظاهری این میوه هرچقدر بیشتر به سمت نارنجی میل کند، معمولاً حاوی بالاترین سطح بتاکاروتن است. همچنین این میوه بسیار مفید، منبع سرشاری از ویتامین ث است که این ماده مغذی آنتی اکسیدانی هویج هم برای افراد مبتلا به روماتیسم بسیار مفید است.

چگونگی درمان روماتیسم با هویج

هویج بنفش، مفیدتر از هویج نارنجی برای درمان روماتیسم

طبق بررسی ها و تحقیقات دانشمندان استرالیایی بر روی درمان روماتیسم با هویج و آزمایشی که بر روی موش ها برای ارزیابی خواص التهابی این میوه بسیار مفید انجام شده بود، این نتیجه حاصل شد که این نوع سبزیجات یعنی هویج بنفش، ۲۸ برابر بیشتر از هویج نارنجی دارای سطوح ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

نتایج نشان داده شده روی تحقیق بر درمان روماتیسم با هویج نشان داده است که هویج بنفش، اثرات آرتریت را به مراتب بیشتر از حتی هویج نارنجی کاهش می دهد و برای درمان روماتیسم بسیار مفید است. دانشمندان دریافتند آب هویج بنفش، بتا کاروتن استرس اکسیداتیو، سفتی قلب یا رسوب چربی کبد را کاهش نمی دهد، اما این آبمیوه “تحمل گلوکز” (glucose tolerance) و همچنین ساختار و عملکرد قلبی عروقی و کبدی را بهبود می بخشد.

نحوه مصرف صحیح هویج در درمان روماتیسم

همانطور که گفته شد مصرف آب هویج برای بعضی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای اثربخشی بهتر، توصیه می‌شود مصرف آن حداقل بمدت ۶ ماه متوالی ادامه یابد. طبق تحقیقات، آب هویج باید ۲ یا ۳ ساعت قبل از هر وعده غذایی مصرف شود. نکات کلی نحوه مصرف صحیح آب‌ هویج برای درمان بیماری روماتیسم به شرح ذیل توصیه می‌شود:

  • از خوردن آب هویج ناشتا و یا مصرف آن تا ۳ ساعت قبل از خواب بپرهیزید.
  • اگر تحت درمان هستید، داروها نباید بهمراه آب هویج مصرف گردند، بلکه باید حداقل ۲ الی ۳ ساعت پس از مصرف میل شوند.
  • اگر از بین سبزیجات، قصد درمان روماتیسم با هویج دارید، حتما آب هویج را تازه بنوشید.
  • ۲۱۴ گرم، آب هویج و ۲۱۴ گرم، کرفس را روزی یک بار بین یک وعده غذایی مصرف کنید.

سوالات متداول

آیا بیماری روماتیسم قابل درمان است؟

بله دوست عزیز. قابل درمان است بستگی دارد برای پاسخ به این سوال نیازمند اطلاع دقیق تری از وضعیت شما هستیم

چه سبزیجاتی برای درمان روماتیسم خوبه؟

پاسخ در مقاله ذکر شده لطفا به مطالب بالا مراجعه بفرمایید

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳.۳ / ۵. تعداد رای: ۳

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

۹ دیدگاه

  1. سلام‌من‌‌چند‌وقته‌بدنم‌درد‌می‌کنه‌وگاهی‌وقط‌سرد‌میشه‌به‌دکتر‌هو‌رفتم‌گفته‌التهاب‌ویا‌روماتیسم‌داری‌چی‌کار‌کنم

      1. سلام من مبتلا به آرتیریت روماتوئید هستم میخواستم بدونم مصرف خیار گوجه کاهو به عنوان سرد بودن طبع مشکلی داره؟چون مصرفشو توصیه کردین

  2. سلام من چند ماهی است که روماتیسم مفصلی دارم با درد شدید زانو و آب آوردن زانو مواجعه هستم. بنده وقتی گرمی می خورم بهتر هستم ولی صد درد صد بهبود نشدم لطفا به من کمک کنید

    1. سلام برای اب اوردگی زانو پنجه پاروبه سمت داخل فشار بده
      هر روز روز ی۳۰بار و هر بار۱۰ثانیه تکرار کن
      کلم.سیر.کرفس.عرق یونجه. زنیان.فلفل سیاه. زنجبیل مصرف کن
      عسل و سیاهدانه ناشتا بخور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *