تزریق چربی به سینه

۰
(۰)

هر انسانی، مخصوصا زنان، به زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند و برای دست‌یابی به قیافه و اندامی مناسب، ممکن است راه‌های زیادی را امتحان کنند. در این میان یکی از راه‌هایی که در میان زنان رواج زیادی یافته است، عمل تزریق چربی به سینه همچون عمل تزریق چربی به باسن برای فرم‌دهی یا به منظور درمان این ناحیه است..

در این مقاله قصد داریم به طور کامل به عمل تزریق چربی به سینه، معایب، مزایا، عوارض، هزینه ها و به طور کلی هر چیزی که به این عمل زیبایی، درمانی مربوط است بپردازیم.

تزریق چربی به سینه چگونه انجام می‌شود؟

تزریق فیلر و چربی به سینه جهت مقاصد زیبایی و درمانی، امروزه یکی از رایج‌ترین عمل های زیبایی در میان زنان در کنار عمل های لیفت سینه و یا تزریق ژل به سینه می‌باشد. در این عمل چربی های اضافه قسمت‌های اضافه بدن مانند شکم، ران‌ها، بازو و غیره، به وسیله عمل لیپوساکشن و یا لیپوماتیک برداشته می‌شود و توسط یک سرنگ و ایجاد سوراخ‌هایی بسیار ریز به سینه تزریق می‌شود.

این تکنیک در مقایسه با روش‌های دیگر مثل ایمپلنت یا پروتز سینه ظاهر طبیعی‌تر و نرم‌تری دارد. هم‌چنین دوره نقاهت این روش نسبت به روش های دیگر نیز بسیار کوتاه‌تر است چراکه نواحی کمتری بریده و یا دچار زخم می‌شوند. در این روش نیمی از چربی تزریق شده به بدن جذب میشود اما نیم دیگر آن تا چند سال در بدن باقی می‌ماند و از آن‌جا که این عمل از چربی خود بدن فرد استفاده کرده و بسیار طبیعی است، معمولا عوارضی به همراه ندارد.

مطلب پیشنهادی: لیست بهترین دکتر تزریق چربی

کاندیدهای مناسب تزریق چربی به سینه چه کسانی می باشند؟

به طور کلی، افرادی که می توانند از این نوع عمل استفاده کنند، عبارت است از:

  1. بانوانی که به صورت ژنتیکی دارای سینه های نامتقارن می باشند.
  2. خانم هایی که به دلیل بالا رفتن سن، دوران بارداری و یا غیره، دچار افت حجم در سینه ها شده اند.
  3. کسانی که صرفا از سایز سینه های خود راضی نیستند.
  4. کسانی که به دلیل بیماری هایی نظیر سرطان و یا عمل هایی نظیر ماستکتومی بافت سینه های خود را از دست داده اند.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی به سینه

قبل از شروع فرایند تزریق فیلر و یا چربی، ابتدا باید جلسات مشاوره را با پزشک متخصص خود پشت سر بگذارید. برای نتیجه گیری بهتر، پیشنهاد می شود که از محل کارتان مرخصی بگیرید. چراکه پس از پایان عمل، شما نیاز به استراحت دارید. از داروهایی نظیر آسپرین و یا داروها و مکمل ها، تا ۲ هفته قبل از عمل، مصرف نکنید. در صورتی که سیگار می کشید، باید تا یک هفته از استعمال آن خودداری کنید. چه قبل از عمل و چه بعد از آن.

بهترین دکتر تزریق چربی به سینه

انتخاب کردن بهترین پزشک متخصص در عمل تزریق چربی به سینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته ناگفته نماند که این مقوله، یک نوع جراحی به حساب نمی آید و یک عمل سرپایی محسوب می شود. با توجه به حساسیت بالایی که این عمل دارد، میزان مهارت و تجربه پزشک بسیار مهم است.

برای پیدا کردن چنین فردی، از جمله راه هایی که می توان از آن استفاده کرد، پرس و جو از افراد، مصاحبه با مراجعه کنندگان قبلی کلینیک، مشاهده نمونه کارها در فضای مجازی می باشد.

شناسایی بهترین دکتر تزریق چربی به سینه

هزینه تزریق چربی به سینه چگونه محاسبه می شود؟

به طور کلی هزینه های تزریق چربی نسب به روش های دیگری نظیر تزریق ژل، بیشتر می باشد. دلیل آن هم، میزان سختی و پیچیدگی این روش می باشد. اما نکته مثبتی که باید به آن توجه کرد، این است که، اثرات و ماندگاری تزریق چربی بهتر و بیشتر است. هزینه های این عمل، با توجه به نیاز و اهداف هر شخصی، می تواند متفاوت باشد.

 مزایا، معایب و عوارض تزریق چربی به سینه چیست؟

این روش نسبت به پروتز سینه دارای مزایا و معایبی می باشد. از جمله این موارد، عبارت است از:

مزایا

  • در این روش نیازی به پروتز یا جسم خارجی در بدن وجود ندارد.
  • در این روش جراحتی برای فرد به وجود نمی‌آید چرا که تنها یک سوراخ ریز برای تزریق چربی در بدن فرد ایجاد می‌شود.
  • از چربی های بدن خود فرد استفاده می‌کند و این بدین معناست که از قسمتی که چربی‌های اضافه دارد ‌چربی را برداشته و ان قسمت نیز به تناسب می‌رسد.
  • ایمپلنت‌ها و پروتزها خطر پارگی و جابه‌جایی و یا ریزش دارند در صورتی که تزریق چربی به علت طبیعی بودن چنین خطراتی را به همراه ندارند.
  • نیاز به بستری شدن و بی‌هوشی ندارند.

تزریق چربی به سینه

معایب

  • نتایج این عمل به تکنیک جراح بسیار بستگی دارد و در صورت انتخاب جراح نامناسب ممکن است نتایج دلخواه را کسب نکنید.
  • از آنجایی که چربی شکل خاصی ندارد فرم‌دهی به سینه کاری دشوارتر است نسبت به کاپ‌ها و پروتزها که شکل مخصوص دارند.
  • در افراد لاغر امکان این عمل وجود ندارد.
  • یکی از معایب این روش این است که تنها می توان تا یک سایز سینه ها را افزایش حجم داد.

عوارض تزریق چربی به سینه

  • از عوارض این عمل می‌توان به تبدیل شدن به چربی سخت و ناصاف نام برد که در بعضی موارد نادر ممکن است پیش بیاید.
  • در صورت نامناسب بودن مرکز و غیرحرفه‌ای بودن پزشک، عفونت از مواردی است که ممکن است برای فرد پیش بیاید.
  • یکی دیگر از موارد بسیار نادر آمبولی چربی است که ممکن است منجر به سکته قلبی مغزی و یا حتی مرگ شود.
  • نکروز یا همان مرگ سلول های چربی از عوارض یا خطرات این عمل زیبایی محسوب می‌شود.

آیا تزریق چربی به سینه درد دارد؟

در هنگام انجام عمل به دلیل بی‌حسی موضعی فرد دردی را احساس نخواهد کرد. پس از انجام عمل نیز بسیاری از افراد دردی را حس نمی‌کنند ولی برای افرادی که آستانه تحمل درد آن‌ها پایین است مسکن تجویز می‌شود.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با تزریق چربی در ناحیه سینه، حتما از میزان تجهیزات کلینیک انتخابی، همچنین تجربه و تخصص پزشک اطلاع حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباره تزریق چربی به سینه

آیا تزریق چربی به سینه درد دارد؟

در هنگام انجام عمل به دلیل بی‌حسی موضعی فرد دردی را احساس نخواهد کرد. پس از انجام عمل نیز بسیاری از افراد دردی را حس نمی‌کنند ولی برای افرادی که آستانه تحمل درد آن‌ها پایین است مسکن تجویز می‌شود.

میزان ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟

برای جراحی سینه نمی توان به شکل مدت زمان ماندگاری را بیان کرد ، مدت زمان ماندگاری جراحی سینه بسته به نوع پروتز ، افزایش و یا کاهش وزن متغییر است ، در برخی از موارد ماندگاری پروتز سینه بالای ۲۰ سال می باشد .

آیا همزمان با جراحی سینه می توان عمل تکمیلی انجام داد؟

جراحی سینه معمولا نیازی به عمل تکمیلی ندارد ، جراحی سینه معمولا در مواقعی که شخص با تغییرات شدیدی روبرو است انجام می شود ، نظیر تغییرات وزن ، بالا رفتن سن ، تغییرات هورمون های سینه و غیره.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

۱۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *