پروتز سینه اشکی چیست؟ تفاوت پروتز سینه اشکی و گرد

۰
(۰)

پروتز سینه (ایمپلنت سینه) انواع مختلفی دارد و به دسته بندی های متفاوتی از نظر ظاهر تقسیم می شود. معمولی ترین و طبیعی ترین حالت آن مدل پروتز سینه اشکی است. سینه ها از فاکتورهای حیات بخش و زیبایی بانوان است. گاهی به دلیل برخی از بیماری های ناحیه پستان مثل سرطان سینه مجبور می شویم، سینه ها را تخلیه کنیم. عمل ایمپلنت سینه بهترین روش بازگشت و دستیابی به فرم طبیعی سینه است.

برخی از بانوان به طور ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند یا بعد از دوران شیردهی دچار افتادگی سینه می شوند. و برای این موضوع که از برجستگی لازم زیبایی اندام برخوردار نیستند، احساس خوشایندی ندارند. همین موضوع در برخی موارد باعث بی اعتماد به نفسی، افسردگی در آنها می‌شود.

امروزه با روی کار آمدن عمل جراحی پروتز سینه (ایمپلنت سینه)، که نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد، دیگر نگرانی در خصوص عمل پروتز سینه نمی ماند. در این مقاله از ویکی درمان با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: بهترین جراح پروتز سینه

پروتز سینه اشکی

انواع پروتز سینه

سه نوع عمل پروتز سینه وجود دارد: پروتز سالینی، سیلیکونی و ثابت، که سیلیکونی طرفدار بیشتری دارد. خود پروتز سلیکونی نیز به دو نوع اشکی و گرد تقسیم می‌شود. اینجا هم مدل پروتز اشکی پرطرفدارتر است؛ زیرا نمای طبیعی بعد از عمل به سینه ها می‌دهد، امن تر می‌باشد و طی یک تا دو ساعت انجام می‌شود.

کاربرد پروتز سینه

ممکن است فردی از رشد کافی در بافت یکی از سینه های خود برخوردار نباشد و این مسئله باعث عدم تقارن دو سینه می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان از پروتز سینه برای ایجاد تقارن بین سینه ها استفاده کرد.

یکی دیگر از کاربردهای پروتز سینه، زمانی است که سایز سینه های فرد با قفسه سینه نامتناسب باشد و باعث به هم خوردن تناسب اندام شود. پروتز سینه می‌تواند این مشکل را به راحتی حل کند. خانم هایی که دوران شیردهی را به پایان رسانده‌اند، بافت سینه شان تحلیل پیدا می‌کند و ممکن است سینه هایشان حالت افتاده پیدا کند. به این افراد جراحی پروتز سینه به شدت توصیه می‌شود تا دوباره سینه هایشان به حالت طبیعی خود بازگردد.

پروتز سینه اشکی چیست؟

این مدل پروتز، شکل سینه را طبیعی جلوه می‌دهد. زمانی از پروتز سینه اشکی استفاده می‌شود که قسمت بالایی سینه حجم کمتری نسبت به بخش پایینی داشته باشد. افرادی که تمایل دارند سینه هایشان به طبیعی ترین شکل ممکن حالت گیرد، از مدل پروتز سینه اشکی می‌توانند استفاده کنند.

مراحل جراحی سینه مدل اشکی

قبل از پروتز سینه، مراجع ابتدا باید با متخصص مشورت کند. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که پزشک از کجا و چگونه عمل جراحی سینه را شروع می‌کند:

  • ابتدا در سه نقطه زیر‌بغل، بافت اطراف نوک پستان و چین زیر سینه، برش هایی ایجاد می‌شود.
  • در این مرحله سایز پروتز مشخص می‌شود، که این کار بسته به سن و اندازه دور قفسه سینه و… انجام شده و در قفسه سینه قرار می‌گیرد.
  • در آخر، ناحیه برش داده شده در محل مناسب بسته و بخیه می‌گردد.

کاندید‌ای مناسب برای پروتز سینه اشکی

ابتدا برای اینکه بفهمید کاندید مناسب هستید یا خیر، باید با یک جراح متخصص صحبت کنید. لازم است بدانید، که این جراح است که با آزمایش هایی که روی شما انجام می‌دهد در نهایت می‌گوید شما نیاز به عمل جراحی دارید یا خیر. اما در کل، اگر جز موارد زیر باشید امکان پروتز سینه برای شما فراهم خواهد بود:

  • از سلامت کامل جسمی برخوردار باشید.
  • به دلیل وراثت، سینه های کوچک یا خرطومی داشته باشید.
  • مجبور به خالی کردن سینه های خود بوده باشید (بنا به سرطان)
  • به دلیل عدم رشد بافته سینه، سینه های نامتقارنی داشته باشید.
  • بنا به کاهش وزن و شیردهی، دچار افتادگی سینه شده باشید.
  • با بالا رفتن سن، سینه های شما شل و افتاده شده باشد.
  • اگر سینه های شما در اثر هر اتفاقی آسیب دیده باشد.پروتز سینه اشکی

بهترین سن برای پروتز سینه اشکی

بنا به تایید سازمان غذا و دارو آمریکا، بهترین سن برای پروتز سینه در بانوان، بالای ۲۲ سال است. این افراد می‌توانند با پروتز سینه، به ترمیم یا دادن فرم زیبا به سینه های خود بپردازند و حتی مشکلات پستان را هم برطرف کنند.

مدت دوام پروتز سینه اشکی

متاسفانه پروتز سینه همیشگی نیست و به مرور زمان پوسته خارجی پروتز قدیمی شده و از بین می‌رود. مدت زمان از بین رفتن پروتز بستگی به نوع فعالیت فرد دارد. بانوانی که ورزشکار هستند و ورزش های سنگینی انجام می‌دهند، دچار فرسودگی و پارگی زودتر در پروتز سینه می‌شوند و کسانی که خانه دار هستند و فعالیت های سنگین انجام نمی‌دهند، می‌توانند از پروتز سینه مدت‌ها استفاده کنند.

افراد، بعد از انجام پروتز سینه باید هر سال آزمایش هایی جهت چک کردن محل پروتز انجام دهند تا از آسیب های مختلف، جلوگیری شود. همچنین، بعد از ۱۰ الی ۱۵ سال پس از پروتز سینه، لازم است معاینه و سونوگرافی روی آن ها صورت گیرد.

تفاوت پروتز سینه اشکی و گرد

  • در پروتز اشکی، سینه شبیه قطره اشک است و قسمت بالایی باریک، قسمت پایین برجسته و نوک پستان رو به بالا است. اما در پروتز گرد، سینه تو پُر و بزرگ می‌باشد.
  • در پروتز اشکی، سینه به هیچ عنوان نباید بچرخد، زیرا مدل نامطلوبی پیدا می‌کند و موجب جراحی مجدد می‌گردد. اما در پروتز گرد، این اتفاقات با چرخاندن سینه به وجود نخواهد آمد.
  • افرادی که سینه های تخت و بدون شکل دارند، از پروتز اشکی و کسانی که سینه های نرم دارند از پروتز گرد استفاده کنند.

قیمت پروتز سینه اشکی در ۱۴۰۲

هزینه پروتز سینه اشکی بنا به تخصص و مهارت جراح، متغیر است. این نوع جراحی بسیار حساس می‌باشد و حتما باید زیر نظر یک جراح ماهر صورت گیرد. در غیر این صورت نتایج نامطلوبی به دست می‌آید. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد هزینه پروتز سینه ، ابتدا باید مشاوره و معاینه شوید.

نتیجه‌گیری

سعی کنید گول جراحی های ارزان قیمت را نخورید که بعدا دچار پشیمانی نشوید. همکاران ما در ویکی‌درمان بهترین مشاوره را به شما ارائه می‌دهند تا نتیجه مطلوبی از عمل خود بگیرید. بعد از پروتز سینه مدل اشکی، حتما به توصیه های پزشک گوش دهید تا دچار مشکل نشوید و به فرم ایده‌آل سینه خود برسید. اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که از آویزان بودن سینه‌های خود رنج می‌برید پیشنهاد می‌شود جراحی پروتزپکسی انجام دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *