روش های لیفت صورت در منزل

۰
(۰)

پیری پوست به خصوص نوع زودرس آن، دغدغه افراد بسیاری در جامعه است. معمولا افرادی که از ۳۰ سالگی عبور می‌کنند و همچنین بانوان به دنبال جوان سازی و حفظ شادابی پوست خود هستند. بسیاری از پزشکان و متخصصان قبل از پیشنهاد هرگونه جراحی، لیفت صورت در منزل به وسیله روش های سنتی و خانگی را توصیه می‌کنند.

روش های لیفت صورت در منزل

ژل آلوئه ورا:

در بسیاری از کرم ها و مرطوب کننده ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره آن را به مدت چند ماه و هفته ای ۳ بار به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم شستشو دهید. شما می توانید لیفت صورت در منزل را به صورت گیاهی نیز  دنبال کنید.

عصاره گوجه فرنگی:

به دلیل خاصیت اسیدی، در استفاده از گوجه فرنگی باید دقت کرد. این خاصیت می‌تواند باعث ایجاد سوزش و التهاب پوست شود.به همین دلیل توصیه می‌شود از عصاره گوجه فرنگی استفاده شود. این عصاره را هفته ای ۲ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید.

روغن نارگیل:

یکی از مناسب ترین مواد قابل استفاده برای لیفت صورت در منزل، روغن نارگیل است. از این روغن برای رفع خشکی پوست و همچنین آبرسانی پوست استفاده می‌شود.روغن نارگیل برای لیفت صورت در منزل نیز کاربرد دارد. برای استفاده:

  • چند پره نارگیل را گرم کنید.
  • روغن به دست آمده را به دست خود آغشته کنید و به صورت بمالید
  • با انگشتان خود به صورت دورانی پوست خود را ماساژ دهید

گام های بالا را ۲۰ دقیقه در روز انجام داده و سپس پوست را شستشو دهید.

اسکراب بادام:

استفاده مناسب از اسکراب بادام برای شادابی و طراوت پوست مورد توجه است. اسکراب بادام سلول های مرده را از بین می‌برد و پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین در برابر تابش خورشید محافظ پوست بوده و مانع سرخ و خشک شدن پوست می‌شود. به دلیل همین موارد بالاست که اسکراب بادام به عنوان یکی از موثر ترین ابزار های لیفت صورت در منزل و جوان سازی پوست محسوب می‌شود.

 عصاره لیمو:

تقریبا در هر خانه ای می توان آبلیمو پیدا کرد و همین فراگیر بودن آن باعث شده است که به عنوان یک روش جوان سازی مورد استفاده قرار بگیرد. عصاره لیمو منبعی سرشار از ویتامین C است. این ویتامین تولید کلاژن را در بافت پوستی تحریک می‌کند و باعث احیا و تازه سازی پوست می‌شود. عصاره لیمو همچنین لکه ها و آکنه های پوستی را از بین می‌برد.

نحوه استفاده (۲ الی ۳ هفته):

  • یک عدد لیمو  را از وسط نصف کرده و مقداری عسل بر روی آن بمالید.
  • سپس لیمو را به پوست خود مالش دهید
  • به مدت ۱۰ دقیقه لیمو را روی پوست خود نگه دارید سپس شستشو دهید.

تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین موادی ست که می توان از آن برای لیفت صورت در منزل استفاده کرد. سفیده تخم مرغ چین و چروک پوستی را رفع می‌کند و خاصیت سفت کردن پوست را دارد. این ماده مانع از بزرگ شدن منافذ پوستی و به دنبال آن تجمع باکتری ها و ایجاد جوش های سر سفید و گوشتی می‌شود.

نحوه استفاده:

  • ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو به پوست خود بمالید.
  • چند لحظه صبر کنید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست و در نهایت خشک شود.
  • بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید و خشک کنید.

لیفت صورت در منزل و مزایای آن

جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از شناخته شده ترین ترکیبات موجود برای شاداب سازی پوست است. این ترکیب از ایجاد چین و چروک و لکه ها جلوگیری کرده همچنین یک ماده موثر برای سفید سازی پوست محسوب می‌شود. جوش شیرین علاوه بر خواص ذکر شده، با مواد مختلف نیز ترکیب می‌شود که تعدادی از آن ها را بررسی می‌کنیم:

جوش شیرین و آب:

جوش شیرین دارای خواص ضد قارچ و ضد عفونی‌کننده است و ساده‌ترین راه ساخت ماسک، مخلوط کردن آن با آب است که باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های پوست می‌شود. 

نحوه استفاده:

  • مخلوط جوش شیرین و آب را به صورت خود بمالید
  • به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.
  • سپس شستشو داده، خشک کنید.

جوش شیرین و شیر:

شیر خاصیت مرطوب کنندگی دارد و ترکیب آن با جوش شیرین تولید کننده انواع بسیاری از مواد معدنی و ویتامین هاست. این ترکیب فوق العاده کلاژن نیز تولید می‌کند که به دلیل همین خواص بسیار یکی از بهترین ترکیب های جوان کننده پوست محسوب می‌شود.

نحوه استفاده:

  • مخلوط جوش شیرین و شیر را ۲۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
  • سپس شستشو دهید

جوش شیرین و پرتقال:

جوش شیرین یک پاک کننده ناخالصی طبیعی است و خاصیت اسیدی پرتقال نیز باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. ترکیب این دو پوست را شفاف و با نشاط نگه می‌دارد.

نحوه استفاده:

  • ماسک را به صورت خود بمالید و از برخورد آن با چشم‌ها جلوگیری کنید.
  • به آرامی صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا اثر لایه برداری بیشتر شود.
  • ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید
  • سپس با آب صورت خود را بشویید.

جوش شیرین و عسل:

عسل به همراه جوش شیرین محافظ‌های مناسب پوست بوده و پوست شما را شفاف نگه می‌دارند. این ترکیب مواد معدنی فراوان دارد و منافذ پوست را آب‌رسانی می‌کند. بسیاری از متخصصان، عسل و جوش شیرین را جزو بهترین روش‌های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌دانند.

نحوه استفاده:

  • ماسک را به صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  • صورت خود را به خوبی بشویید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

سایر روش های جوانسازی و لیفت صورت در منزل

علاوه بر خوراکی‌ها از مواد دیگری نیز می‌توان برای شادابی پوست بهره برد. باید توجه داشت که پوست خشک نسبت به تمام پوست‌ها مسئله‌سازتر است، زیرا نیاز به مرطوب شدن منظم و مداوم دارد و  نیاز به توجه بیشتری در زمستان دارد، زیرا سرما منجر به خشکی پوست می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند نباید صورت خود را با حوله خشک کنند، بلکه باید اجازه دهند به صورت طبیعی خشک شود تا نرم باقی بماند.

این کار خارش پوست را کاهش می‌دهد. پس از اتمام حمام پوست خود را با کمک مرطوب کننده مرطوب کنید، این کار باعث می‌شود تا رطوبت طبیعی پوست حفظ شود.

سایر روش های لیفت صورت در منزل

جمع بندی و سوالات رایج

پوست صورت جزو اعضای حساس بدن بوده و باید از آن محافظت شود. برخی از افراد بویژه بانوان پس از اینکه وارد سنین ۳۰ سالگی می‌شوند، دچار افسردگی می‌شوند. چراکه معتقدند دیگر جوانی خود را از دست داده و پوست آن‌ها طراوت سنین ۲۰ سالگی خود را ندارد. این یک تصور غلط است و با کمی مراقبت می‌توان پوست را جوان نگه داشت. البته ذکر این نکته هم لازم است که روش‌های خانگی برای حفظ طراوت و شادابی پوست هستند و اگر نیاز به کارهای اساسی‌تر برای جوانسازی یا درمان پوست باشد، باید از روش‌های کلینیکی مانند تزریق بوتاکس و فیلر استفاده کنید.

قرص لیفت صورت چقدر موثر است؟

قرص ها نمی توانند صد در صد موثر باشند اما می توانند به حدی هم به شما کمک کند و پوستتان را بازسازی نموده و آن را به سمت جوانی ببرد مثل: قرص ایمدین

آیا کرم های لیفت صورت در منزل موثر هستند؟

کرم های لیفت صورت در منزل نیز اثر خود را دارند و جلوگیری می کنند از پیری دوباره پوست، کرم های لیفتینگ رویکرد تازه ای در امر جوانسازی پوست به شمار می رود.

آیا دستگاه لیفت صورت در منزل نیز موثر است؟

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه دستگاه های مختلفی ساخته شده است تا جلوی جراحی را بگیرد و بدون درد شما را به هدفتان برساند. دستگاه لیفت صورت در منزل هم بسیار موثر است و بستگی دارد چه مدلی را خریداری کنید.

بهترین کرم لیفت صورت در منزل کدام است؟

بعد از تحقیقات لازم، پیشنهاد ما به شما کرم محکم کننده صورت بالای ۴۰ سال سینره است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *