۷ مزایا باور نکردنی لیزر مو بینی که تاکنون نمی دانستید!

۰
(۰)

بدون شک خلاص شدن از شر موهای زائد دغدغه بسیاری از مردان و زنان بوده و بهترین و موثرترین روش برای خداحافظی با موهای زائد قسمت های مختلف بدن، لیزر موهای زائد می باشد. یکی از اندام های بدن که دارای موهای زائد است و برای برخی از زنان و آقایان خجالت آور می باشد، موهای زائد گوش و بینی است که لیزر مو بینی نسبت به لیزر کردن قسمت های مختلف بدن هنوز محبوب نیست.

از این رو ممکن است برخی از کلینیک های زیبایی خدمات لیزر مو بینی را ارائه نکنند. به همین دلیل سعی کنید برای انجام دادن لیزر مو بینی به بهترین مرکز لیزر در تهران مراجعه فرمایید.

لیزر موهای زائد بینی با استفاده از پرتو لیزر، به فولیکول های مو بینی آسیب زده و سبب می شود تا فولیکول های ضعیف و ضعیف تر شوند تا در نهایت به طور کلی از بین بروند. دقت داشته باشید که لیزر مو بینی دائمی نبوده اما روند رشد موهای زائد بینی به طور چشمگیری آهسته می شود.

البته موهای زائد بینی خالی از مزیت نیست؛ زیرا موهای بینی مانند فیلتر عمل می کنند و گرد و غبار هوا را گرفته و هوای تمیز را وارد بینی می شود. از این رو در صورتی لیزر مو بینی توصیه می شود که، این موها از مجرای بینی خارج شده و یا در لبه آن قرار بگیرند. در ادامه مطلب از ویکی درمان به مزایا و عوارض لیزر مو بینی می پردازیم.

لیزر مو بینی برای چه افرادی توصیه می شود

لیزر مو بینی چگونه انجام می شود؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که لیزر موهای زائد بینی یا هر بخش دیگری از بدن در یک جلسه تمام نمی شود و علت متغیر بودن تعداد جلسات به چرخه رشد موهای زائد بینی بستگی دارد. همان طور که در ابتدا اشاره شد لیزر مو بینی هنوز به اندازه سایر قسمت های بدن محبوبیت پیدا نکرده است به همین دلیل ممکن است برخی از مراکز لیزر موهای زائد این گونه خدمات را ارائه ندهند.

اما با این حال برای انجام لیزر مو بینی، متخصصان از دستگاهی مخصوص که از سری مجهز و قابل حرکت در میان بینی استفاده می کنند. این دستگاه به راحتی اشعه خود را بدون کوچکترین آسیبی از لایه های پوستی عبور کرده و فولیکول های مو بینی را می سوزاند.

یکی از روش های موثر لیزر موهای زائد بینی، لیزر الکس سرد می باشد که به عنوان پیشرفته ترین روش برداشت مو شناخته شده است که با استفاده از آن می توان به سرعت و کاملا ساده از شر موهای زائد بینی خلاص شوید.

معمولا موهای زائد بینی آقایان نسبت به خانم ها بیشتر بوده و هر چه سن بالا می رود، روند رشد آن نیز سریع تر می شود. به همین دلیل بسیاری از آقایان روش های موقت یا کوتاه مدت از بین بردن مو بینی استفاده می کنند اما به دلیل دشوار بودن حذف موهای زائد بینی با روش های موقتی، در صورتی که موهای زائد بینی بسیار زیاد باشد، لیزر مو بینی به شدت توصیه می شود.

مطلب پیشنهادی : هزینه لیزر موهای زائد

مزایا لیزر موهای زائد بینی

در حالی که وجود موهای بینی خالی از مزیت نیستند و باعث می شوند تا هوا تمیز وارد ریه ها شود، در صورت رشد بیش از حد می تواند آزاردهنده و خجالت آور باشند. مزیت لیزر مو بینی عبارت است از :

  •   به زیبا شدن چهره کمک می کند.
  •   باعث آراسته شدن ظاهر می شود.
  •   نظافت و بهداشت فردی بیشتری به همراه دارد
  •   با لیزر مو بینی دیگر نیازی به روش های از بین بردن موهای زائد به طور موقتی نخواهید داشت.
  •   با هزینه و وقت کمتری می توانید برای طولانی مدت از شر موهای زائد بینی خود خلاص شوید.
  •   لیزر مو بینی عوارض خطرناک و جدی را به دنبال ندارند.
  •   لیزر مو بینی بودن هیچ گونه برش یا دردی انجام می شود.لیزر مو بینی چگونه انجام می شود

لیزر مو بینی برای چه افرادی توصیه می شود؟

تقریبا تمام افراد می توانند برای لیزر مو بینی اقدام کنند اما دستگاه لیزر بیشتر روی موهای تیره تاثیر بهتری دارد؛ بنابراین می توان گفت افرادی که موهای تیره و پوست روشنی دارند، بهترین گزینه برای انجام لیزر موهای زائد هستند.

به عبارتی دیگر هر چه میزان رنگ تفاوت پوست و مو بیشتر باشد، لیزر کارایی بیشتری خواهد داشت و موثر تر می تواند موها را از بین ببرد. از آنجایی که موهای زائد بینی معمولا ضخیم تر و تیره هستند، پس با خاطری آسوده می توانید برای انجام لیزر اقدام کنید.

مراقبت های بعد از لیزر مو بینی

هر چند لیزر موهای زائد بینی نسبت به سایر قسمت های بدن مراقبت خاصی ندارد اما دانستن برخی از نکات زیر خالی از لطف نیست :

  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پس از جلسه لیزر اجتناب کنید.
  • قبل از حضور پیدا کردن در جلسه لیزر، تا حد ممکن موهای زائد خود را شیو کنید؛ زیرا در صورت وجود موهای بلند، اشعه لیزر قادر نیست به خوبی روی فولیکول ها اثر داشته باشد.
  • تا چند ساعت پس از لیزر نباید از دوش آب گرم، سونا یا جکوزی استفاده کنید.

مراقبت های بعد از لیرزمو بینی

مطلب پیشنهادی : لیزر مو زائد پوست تیره

سخن آخر

لیزر موهای زائد بینی یکی از روش های جدید از بین بردن مو زائد بوده که هم اکنون در بسیاری از کلینیک ها این گونه خدمات ارائه نمی شود. بنابراین برای پیدا کردن کلینیک لیزر مو بینی باید کمی جستجو داشته باشید. در نهایت هر جلسه لیزر بین حدود ۱ ماه ماندگاری دارد و پس از ۶ جلسه درمانی، افراد برای تثبیت دادن نتیجه حاصل شده لازم است هر چند وقت یکبار به کلینیک زیبایی جهت انجام جلسه لیزر مراجعه داشته باشند.

سوالات متداول

عوارض مهم لیزر مو بینی کدام است ؟

از عوارض مهم لیزر مو بینی می توان به افزایش احتمال ورود گرد و غبار مضر به سیستم تنفسی و آسیب به ترشحات مخاطی درون بینی اشاره داشت.

لیزر مو بینی چند جلسه نیاز دارد ؟

تعداد جلسات لیزر مو بینی به روند رشد و حجم موهای زائد بستگی دارد اما به طور کلی به چند جلسه لیزر نیاز خواهید داشت که توسط متخصص زیبایی تنظیم می شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *