همه چیز در مورد لیزر مو زائد پوست تیره!!

۰
(۰)

لیزر مو زائد پوست تیره باعث عوارض زیادی می شود بر عکس تفکری که وجود دارد که لیزر مو زائد پوست تیره جواب دهی خوبی دارد. لیزر موهای زائد باعث صاف شدن و یکدستی پوست و از بین رفتن موهای زیر پوستی می شود. لیزر مو زائد پوست تیره با هر دستگاهی امکان پذیر نیست و شما باید بر اساس طیف رنگی خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین به یک مرکز لیزر موهای زائدی مراجعه کنید که دارای آن نوع دستگاه میباشد. (معرفی بهترین مرکز لیزر در تهران)

دانستنی های لیزر مو زائد پوست تیره

انواع رنگ پوست برای لیزر مو زائد پوست تیره

رنگ پوست ها به صورت دسته بندی شده مشخص شده اند که این دسته بندی در زیر نشان داده شده است:

  • تیپ ۱: پوست رنگ پریده- با چشمان آبی روشن و یا سبز- موهای بلوند و یا قرمز (که همیشه می سوزند و هیچ وقت برنز نمی شوند)
  • تیپ ۲: پوست های روشن- چشمان آبی و یا سبز- موهای بلوند (خیلی سریع و راحت می سوزند و برنز شدن بسیار کم اتفاق می افتد)
  • تیپ ۳: پوست های قهوه ای روشن و زیتونی- چشمان فندقی و یا قهوه ای روشن- موهای قهوه ای روشن و یا بلوند تیره (خیلی آرام می سوزند و کم کم برنز می شوند)
  • تیپ ۴: پوست های زیتونی و قهوه ای- چشمان قهوه ای- موهای قهوه ای تیره (سوختن و برنز شدن راحت است)
  • تیپ ۵: پوست های قهوه ای تیره- چشمان سیاه و قهوه ای تیره- موهای سیاه و قهوه ای تیره (خیلی سریع و راحت می سوزند و برنز می شوند)
  • تیپ ۶: پوست های سیاه و قهوه ای تیره- چشمان سیاه تا قهوه ای تیره- موهای سیاه (امکان سوختگی ندارند و خیلی سریع برنز می شوند)

لیزر موهای زائد هموگلوبین قرمز و ملانین قهوه ای و آب پوست را نشانه می گیرد. غلظت ملانین در پوست های ۴ تا ۶ بیشتر است بقیه تیپ ها است. در صورت استفاده نادرست از لیزر باعث آسیب دیدگی می شود.

برای لیزر مو زائد پوست تیره باید برای مشاوره گرفتن با یک پزشک متخصص مشورت کنید. آسیب های لیزر اغلب دائمی است مانند زخم کردن پوست و یا سوختگی و لک بهتر است با مشورت پزشک یک دستگاه را انتخاب کنید.

بهترین دستگاه لیزر مو زائد پوست تیره

بهترین دستگاه لیزر مو زائد پوست تیره

لیزرهای غیر سایشی یا لیزرهایی که باعث ایجاد زخم نمی شوند، لیزرهای پیکوسکند و کیوسوییچ لیزرهایی برای لیزر مو زائد پوست تیره هستند.

دستگاه های لیزری که طول موج طولانی تری دارند آسیب کمتری برای پوست های تیره دارند. لیزر غیرسایشی بدون ذره ای آسیب رساندن به لایه های سطحی پوست، به لایه های عمیق پوست شما نفوذ می کند. این دستگاه قابلیت تنظیم و بسیار راحت با دوره نقاهت کوتاه تری است. در نتیجه بهتر است به مراکز لیزر موهای زائدی مراجعه کنید که دارای این دستگاه ها میباشند.

از این دستگاه معمولا برای ملاسما، چین و چروک، جوش پوستی و یا آکنه، هایپرپیگمنتیشن، منافذ بزرگ و استرچ مارک ها در تمام تیپ های پوست استفاده می شود. جلسات لیزر معمولا بین ۶ تا ۸ جلسه طول می کشد که تعداد جلسات به ضخامت مو های شما بستگی دارد. همینطور زمان جلسات شما به نواحی که قصد دارید لیزر کنید بستگی دارد.

مراقبتهای بعد از لیزر مو زائد پوست تیره

لیزر مو زائد پوست تیره از استفاده دستگاه های لیزر فرکشل سایشی و دی اکسید کربن باید اجتناب کنند چون هایپرپیگمنتیشن اتفاق می افتد. از روش های درمانی مانند نور پالس و نور باند وسیع نیز باید خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لیزر مراقبت های خاصی هیتند که با رعایت آنها به سالم ماندن پوست خود کمک می کنید. گفته می شود بعد از لیزر تا ۵ روز در صبح و شب از کمپرس خنک و آلوئه ورا استفاده کنید. باید فعالیت هایی که باعث تحریک پوست می شود را قطع کنید. تا یک روز از ورزش کردن، از لایه بردارها و سفید کننده ها استفاده نکنید. سعی کنید تا یک ماه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *