آیا لیزر مو زائد در شیردهی ضرر دارد؟

۰
(۰)

موهای زائد همیشه و از بین بردن آن یکی از دغدغه های فکری خانم ها بوده است. لیزر مو زائد در شیردهی سوالی است که مادران همیشه دارند. آیا لیزر مو زائد در شیردهی امکان پذیر است؟ آیا تاثیر لیزر مو زائد در شیردهی کم است؟ این ها سوال هایی است که مادران در دوران شیردهی برای لیزر می پرسند. معمولا فکر می کنند لیزر مو زائد در شیردهی باعث آسیب به غدد شیردهی می شود.

انسداد مجاری شیر نکات لیزر مو زائد در شیردهی

مطلب پیشنهادی: رازهای کاهش وزن در دوران شیردهی

مادران بعد از تولد فرزندشان مشغله های زیادی دارند و وقت برای رسیدگی به خود را زیاد ندارند. شیو زیر بغل یکی از کار هایی است که وقت زیادی را می گیرد. شیو کردن و یا مراجعه به آرایشگاه در ماه برای اپیلاسیون کاری وقت گیر خصوصا برای مادران است. بسیاری از مادران نگرانی برای غدد فعال زیر بغل خود دارند در صورتی که لیزر مشکلی ایجاد نمی کند.

درست است که بسیار غدد لنفاوی فعال در زیر بغل خود دارید و باعث دفع سموم بدن با عرق کردن است، اما غدد لنفاوی فعال در معرض خطر قرار نمی گیرد. غدد لنفاوی شما در لایه های بسیار زیرین پوست قرار دارند. اشعه لیزر فقط به لایه های میانی پوست را برای تحت تاثیر قرار دادن فولیکول های مو برخورد می کند.

در صورتی امکان خطر برای این غدد وجود دارد که قبل از لیزر این غدد حساس شده باشند. اگر احساس سوزش و یا درد در زیر بغل خود دارید با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک متخصص با معاینه متوجه حساس شدن و التهاب داشتن این غدد می شود. در صورت مشاهده هر حساسیت و علائم التهاب لیزر مو زائد در شیردهی به تعویق می افتد. در غیر این صورت لیزر مو زائد در شیردهی بلا مانع است.

مزایا لیزر مو زائد در شیردهی

لیزر مو زائد در شیردهی هیچ مانعی ندارد و درست مانند یک خانم عادی است. امکان زمان گذاشتن مادران شیرده برای خود خیلی کم می شود و بیشتر مواقع رسیدگی به خودشان کاملا فراموش می شود. در صورتی که اگر شما فقط ماهی یکبار برای لیزر مو زائد در شیردهی به بهترین مرکز لیزر در تهران مراجعه کنید تا مدت ها رویش موهای زائد را نمی بینید و دیگر دغدغه رشد آن را ندارید.

لیزر موی زائد در شیردهی

لیزر مو زائد در شیردهی مزایایی دارد مانند:

  • آراستگی: شما بعد از لیزر مو زائد در شیردهی شما تا مدت ها آراسته و مرتب هستید و دیگر دغدغه شیو و اپیلاسیون ندارید. آمادگی حضور در مهمانی ها در زمان کوتاه را دارید. مدت زمانی که با فرزند خود می گذارید و همچنین آرامش بیشتری خواهید داشت.
  • بهداشت فردی و ارتباط با دیگران: بعد از لیزر مو زائد در شیردهی شما به دلیل نداشتن مو زائد، بوی بدنتان که در اثر تعریق رخ می دهد را دیگر ندارید. ارتباط با دیگران برای شما راحت می شود و دیگر دغدغه نداشتن بوی تعریق را ندارید.
  • از بین بردن مو زائد در زمان کم: اصلاح مو زائد با هر روشی باعث گرفتن وقت زیادی از شما می شود؛ شما در دوران شیردهی وقت کمی را در اختیار دارید. شیو کردن در حمام وقت گیر است و اپیلاسیون و مراجعه چند بار در ماه به آرایشگاه وقت بیشتری را می گیرد.

شیو موهای زائد باعث تیره تر شدن و ضخیم تر دیده شدن موها و بریدگی در بعضی نواحی پوست خصوصا در زمان کوتاه می شود. اما لیزر مو زائد توسط مراکز لیزر موهای زائد در شیردهی وقت کمی در ماه را از شما می گیرد و برای مدت ها دیگر نیازی به شیو ندارید.

بهترین زمان برای لیزر مو زائد در شیردهی

بعد از زایمان شما درگیر یک انسان کوچک هستید که باید تربیت و مراقبت از آن را یاد بگیرید و نمی توانید وقت زیادی برای کارهای رسیدگی به خود بگذارید. بدن مادران بعد از زایمان به سطح نرمال هورمون های خود نرسیده است. معمولا گفته می شود که بهترین زمان برای انجام لیزر مو زائد در شیردهی ماه چهارم است. تعداد جلسات لیزر بین ۶ تا ۸ جلسه است که بر اساس رنگ پوست و نوع موهای بدن تعیین می شود. لیزر کل بدن امکان دارد یک ساعت طول بکشد و لیزر مو زائد تنها ۱۰ دقیقه زمان ببرد.

مراقبت بعد از لیزر مو زائد شیردهی

  • بدن خود را با آب خنک بشویید.
  • از کرم های رطوبت رسان استفاده نمایید.
  • از پماد های آبرسانی که اپراتور لیزر به شما معرفی می کند طبق توصیه استفاده کنید.
  • بعد از لیزر لباس‌های آزاد را برای پوسیدن انتخاب کنید، تا صدمه ای به پوست شما نرسد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

الهام کریمی

الهام کریمی هستم. دانشجوی پزشکی، زنان و زایمان. تلاش میکنم شما را با محتواهای صحیح و به روز در زمینه آشنا کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *