هزینه لیزر موهای زائد در نواحی مختلف چقدر است؟

۵
(۱)

تکنیک‌های حذف موهای زائد در ایران بسیار رایج شده است. هم آقایان و هم خانم‌ها این روش را اتخاذ می‌کنند تا از رویش موهای ناخواسته در قسمت‌های بدن خود اعم از چانه، سینه، زیر بغل، ران‌ها، و غیره جلوگیری کنند. اما سؤال اصلی همه آن‌ها این است که، هزینه لیزر موهای زائد چقدر است و فرایند آن چگونه انجام می‌گیرد؟ در این مقاله از ویکی درمان با ما همراه باشید تا شما را در این راستا به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

هیچ‌ یک از ما دوست نداریم موهای زائد ناخواسته روی صورت، ران‌ها، پاها، بازوها و سایر نواحی داشته باشیم و از طرفی، برخی از روش‌های خلاص شدن از شر موهای زائد قدیمی شده و یا عوارض جانبی مثل ایجاد خارش، جوش و غیره دارند یا حتی دائمی نیستند.

عوامل موثر در هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی مانند ناحیه درمان، نوع لیزر مورد استفاده، نوع پوست و موهایی که باید درمان شوند و تعداد جلساتی که باید انجام شود بستگی دارد.

ناحیه درمان:

ناحیه‌ای از بدن که بیمار می‌خواهد تحت درمان قرار گیرد، مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت لیزر موهای زائد است. نواحی بزرگ‌تر از بدن بیشتر از نواحی کوچک‌تر بدن زمان و انرژی می‌گیرند؛ به‌عنوان‌مثال، به‌طور متوسط، درمان ناحیه ران ۳۰-۴۰ دقیقه طول می‌کشد و این عمل برای زیر بغل کمتر طول خواهد کشید.

انواع پوست و مو:

تراکم، ضخامت، طول مو و انواع و سایه‌های پوست، نقش مهمی در تعیین روش و هزینه لیزر موهای زائد دارند.

استاندارد کلینیک:

هزینه کل درمان نیز به استاندارد و کیفیت کلینیک لیزر موهای زائد برای دریافت درمان بستگی دارد. کلینیک‌ها و بیمارستان‌های مختلفی وجود دارند که لیزر درمانی را ارائه می‌دهند و هزینه درمان در کلینیک به کلینیک متفاوت است. (مقاله پیشنهادی: بهترین مرکز لیزر در تهران کجاست؟)

تعداد جلسات:

هزینه کل درمان به چند جلسه تقسیم می‌شود که قیمت آن متفاوت است. به‌طور متوسط این امر ​​۵-۶ جلسه انجام می‌شود، اما در موارد معدودی ممکن است به ۸ جلسه نیز برسد که باز هم قیمت لیزر موهای زائد را افزایش می‌دهد.

عوامل مؤثر در هزینه لیزر موهای زائد

قیمت و هزینه لیزر موهای زائد در ۱۴۰۲

قیمت مشخص و معینی برای لیزر موهای زائد وجود ندارد، اما به‌صورت کلی میانگین آن برای نواحی مختلف بدن به‌صورت زیر است:

  • لیزر دست‌ها: ١٧٠٠٠٠ تا ٢٠٠٠٠٠ تومان
  • لیزر ران پا: ٢٠٠٠٠٠ تا ٢۵٠٠٠٠ تومان
  • لیزر بازو: ٧٠٠٠٠ تا ١٠٠٠٠٠ تومان
  • لیزر دور ناف و دور سینه: ۵٠٠٠٠ تا ٨٠٠٠٠٠ تومان
  • لیزر ساعد: ١٠٠٠٠٠ تا ١۵٠٠٠٠ تومان
  • لیزر نیم‌تنه جلو/ پشت بانوان: ٣٠٠٠٠٠ تا ۴٠٠٠٠٠ تومان
  • لیزر پا کامل: ٣۵٠٠٠٠ تا ۴۵٠٠٠٠ تومان
  • لیزر ساق پا: ١٨٠٠٠٠ تا ٢۵٠٠٠٠ تومان
  • لیز نیم‌تنه جلو آقایان: ٢٠٠٠٠٠ تا ٣٠٠٠٠٠ تومان
  • لیزر نیم‌تنه بالا آقایان (جلو و عقب): ۴۵٠٠٠٠ تا ۶٠٠٠٠٠ تومان
  • لیزر صورت: ٣٠٠٠٠٠ تا ۵٠٠٠٠٠٠ تومان

برخی کلینیک های لیزر موهای زائد به‌صورت بسته‌ای خدمات را ارائه می‌دهند که به‌طور قابل‌ توجهی هزینه لیزر موهای زائد در هر جلسه را کاهش می‌دهد. برخی از کلینیک‌ها مشاوره رایگان ارائه می‌دهند، برخی دیگر هزینه‌ای ناچیز می‌گیرند.

هزینه لیزر موهای زائد به‌ صورت میانگین

نکات مهم جهت انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد

  • به یک کلینیک درمانی تأیید شده مراجعه کنید و در مورد اینکه چه نوع پوستی دارید، چه تعداد جلسه نشسته‌اید و از چه نوع تجهیزات لیزری برای انجام لیزر موهای زائد استفاده می‌شود، تحقیق کنید. یک مشاوره مناسب با متخصص پوست ضروری است، که به‌ وضوح زمان مورد نیاز و هزینه‌های مربوطه را بیان می‌کند. قیمت‌گذاری معمولاً به عواملی مانند کیفیت کلی خدمات و تمام مراحلی که توسط پزشکان دارای مجوز، آموزش‌دیده و گواهی انجام می‌شود، بستگی دارد.
  • یک بسته یا سیستم پرداخت خوب را انتخاب کنید که در آن گزینه پرداخت اقساطی به‌ جای پرداخت یک‌باره وجود دارد. بیمار همچنین باید مراقب تمام هزینه‌ها و امکاناتی باشد که تحت بسته قرار می‌گیرد. اغلب اوقات، پزشک، مشاوره پس از درمان و قبل از درمان را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد، اما در برخی مکان‌ها این هزینه نیز دریافت می‌شود. 
  • ممکن است هزینه لیزر موهای زائد بعد از درمان یا به‌ اصطلاح هزینه نگهداری وجود داشته باشد که بیماران باید آن را محاسبه کرده و پیش‌بینی‌های مناسبی برای هزینه‌های مربوطه داشته باشند. 
  • در نهایت، نباید در دام تخفیف‌های بزرگ هزینه لیزر موهای زائد گرفتار شوید؛ زیرا این امر یک کار حساس بوده که در آن نیاز به متخصص پوست و موهای زائد با تکنیک‌های لیزر است و صرفاً در نظر گرفتن هزینه کم و ارزان بودن ممکن است نتیجه افتضاحی به همراه داشته باشد. قیمت‌های پایین‌تر اغلب نشان‌دهنده این است که، کیفیت کار پایین است. ممکن است ماشین‌ها قدیمی باشند، ارائه‌دهندگان خدمات ممکن است آموزش ندیده بوده یا مجوز نداشته باشند. یکی دیگر از ملاحظات مهم که ارزش توجه به آن را دارد، استریل کردن و اقدامات بهداشتی است، اگر خوب و استاندارد نباشد، می‌تواند منجر به عواقب جدی شود.

نکات مهم جهت انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد

نتیجه گیری

روش‌های لیزر موهای زائد یکی از بهترین تکنیک‌ها برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. بدون شک این یک سرمایه‌گذاری یک بار برای همیشه است. یک فرد معمولی، روزانه موهای خود را اصلاح کرده یا هفتگی اپیلاسیون می‌کند و مجموع زمان، انرژی و مواد مورد نیاز را برای همه این مجموع محاسبه می‌کند که به‌طور شگفت‌انگیزی بسیار بیشتر از هزینه لیزر موهای زائد است.

این نگرانی در ذهن افراد وجود دارد که، این درمان ممکن است اثرات منفی بر پوست و مو داشته باشد، اما کاملاً اشتباه است؛ زیرا یکی از پیشرفته‌ترین (از نظر بالینی ایمن) و پذیرفته‌ شده‌ترین روش برای حذف دائمی موهای زائد است.

دلیل محبوبیت مداوم لیزر موهای زائد، نتایج طولانی‌ مدت آن است. با این‌حال، هزینه لیزر موهای زائد و مفاهیم مرتبط با لیزر درمانی دلیل اصلی‌ترین تردید مردم برای روی نیاوردن به این روش درمانی هستند.

سوالات رایج

بعد از انجام لیزر موهای زائد چه کنیم؟

برای جلوگیری از سوختگی، سوزش و آسیب پوستی از کمپرس یخ استفاده کنید. تا شش هفته بعد از لیزر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. محل‌های لیزر شده را نخارانید. از کرم ضد آفتاب و لوسیون مرطوب کننده استفاده نمایید.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌ شود؟

اپراتور یا تکنسین دستگاه لیزر با توجه به رنگ و ضخامت مو و نیز رنگ پوست، تنظیمات دستگاه را انجام می‌ دهد . سپس دستگاه لیزر موهای زائد با هدایت نور متمرکزی به فولیکول‌های مو، آن‌ ها را از بین می‌ برد. قدرت دستگاه‌های لیزر متفاوت است، برخی دستگاه‌های لیزر می‌ توانند در سطح گسترده تری این کار را انجام داده و چند فولیکول مو را همزمان از بین ببرند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *