صفر تا صد هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۲

۰
(۰)

هزینه عصب کشی دندان امروزه یکی از دغدغه های اصلی مردم به شمار می رود اما قبل از بررسی آن کمی به شناخت آناتومی دندان میپردازیم.

در داخل دندان شما، زیر مینای سفید و لایه سختی به نام عاج، بافت نرمی به نام پالپ وجود دارد. این بافت حاوی رگ های خونی، اعصاب و بافت همبند است که به رشد ریشه دندان در طول رشد آن کمک می کند. یک دندان کاملاً رشد یافته می تواند بدون پالپ زنده بماند زیرا دندان همچنان توسط بافت های اطراف آن تغذیه می شود.

عصب کشی دندان یا همان درمان ریشه دندان یکی از روش هاییست که برای از بین بردن باکتری ها از کانال ریشه دندان و عفونت مجدد آن جلوگیری می کند. در این روش درمانی کانال ریشه ی دندان مورد بررسی قرار دندانپزشک متخصص قرار گرفته و پالپ های ملتهب و عفونی دندان توسط او برداشته، سپس داخل دندان به دقت تمیز و ضد عفونی شده و با مواد مخصوص پر می شود.

عصب کشی دندان یکی از معدود روش های درمانی است که می تواند بلافاصله پس از درمان، شما از درد دندان خلاص کند. اگر دندانپزشک یا اندودنتیست شما برای درمان یک دندان آسیب دیده یا بیمار، روش عصب کشی دندان را تجویز می کند، نیازی به نگرانی نیست. سالانه میلیون‌ها دندان از این طریق درمان و ماندگار شده و سلامت دوباره ی خود را پیدا کرده اند.

عصب کشی دندان به سبک مدرن، هیچ شباهتی به آن گفته های قدیمی ندارد! این درمان بسیار شبیه به پر کردن معمولی است و معمولاً بسته به وضعیت دندان و شرایط شخصی شما، می تواند در یک یا دو جلسه تکمیل شود. امروزه هزینه عصب کشی دندان به دلایل مختلف بسیار فراتر از حد معمول رفته است؛ ما در این مقاله از ویکی درمان، به بررسی هزینه عصب کشی دندان و مزایای آن میپردازیم.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان، یک روش درمانی است که برای ترمیم و نجات دندانی که به شدت پوسیده یا عفونی شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.درمان ریشه زمانی انجام می شود که پالپ متشکل از اعصاب و عروق خونی دندان عفونی شده و یا آسیب ببیند. در طول درمان ریشه، پالپ دندان به صورت کامل برداشته شده و داخل دندان تمیز و مهر و موم می شود.

اکثر مردم از درمان عصب کشی برای دندان می‌ترسند، زیرا تصور می کنند آنها دردناک هستند. اما در حقیقت، اکثر آن‌ها نیز گزارش می دهند که این روش به خودی خود دردناک تر از پر کردن دندان نیست. درد‌های ناشی از عصب کشی دندان تنها زمان بعد از درمان شیوع پیدا می‌کند که آن هم پس از مدت کوتاهی بهبود میابد.

هزینه عصب کشی دندان

چه زمانی نیاز به عصب کشی دندان است؟

پیش از اینکه درباره هزینه عصب کشی دندان بدانید، باید اطلاعاتی در خصوص زمان عصب کشی دندان هایتان به شما بدهیم. عصب کشی دندان معمولا برای دندان های ترک خورده ناشی از آسیب یا ژنتیک، ایجاد حفره عمیق یا مشکلات ناشی از پر کردن قبلی مورد نیاز است. معمولاً بیماران وقتی متوجه می شوند دندان هایشان در مقابل سرما و گرما حساس شده است، به فکر عصب کشی دندان می افتند.

دلایل دندان درد می تواند متفاوت باشد اما چند علامت وجود دارد که به این معنی است که ممکن است نیاز به کانال ریشه داشته باشید:

  • درد شدید هنگام جویدن یا گاز گرفتن
  • جوش روی لثه
  • دندان شکسته یا ترک خورده
  • حساسیت طولانی مدت به گرما یا سرما، حتی پس از رفع احساس
  • لثه های متورم یا حساس
  • پوسیدگی عمیق یا تیره شدن لثه

اگر یک یا چند علامت از موارد بالا را در دندان های خود احساس می‌کنید، باید هرچه سریعتر به یک متخصص درمان ریشه دندان مراجعه کنید.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان، معمولا به عوامل مختلفی از جمله نوع دندان مورد درمان، تعداد کانال های دندانی، مقدار پوسیدگی، نوع مواد و هزینه های کلینیک های مختلف بستگی دارد. همچنین با توجه به اینکه مشکل دندان چقدر پیچیده است و کدام دندان آسیب دیده است، هزینه متفاوت است. معمولا دندان های عقب تر هزینه عصب کشی دندان نیز در آنها بیشتر است، چرا که تعداد کانال های بیشتری داشته و دسترسی به آنها برای دندانپزشک سخت تر است.

به طور کلی، درمان ریشه و ترمیم دندان طبیعی نسبت به جایگزینی برای کشیدن دندان هزینه کمتری دارد. برای اینکه یک دندان بتواند عمل جویدن را به خوبی انجام داده  و دندان های مجاور نیز جا به جا نشوند نیاز به ایمپلنت است که طبیعتا هزینه عصب کشی دندان کمتر است.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است

مراقبت های پس از عصب کشی دندان

 

تا زمانی که بهبودی کامل دندان‌ عصب کشی شده خود را به دست آورید لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

  • از گاز زدن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • برای تسکین هر گونه ناراحتی می توانید از مسکن های بدون نسخه مانند ژلوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید.
  • اگر بعد از استفاده از مسکن ها همچنان درد یا تورم داشتید این مورد را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.
  • از خوردن غذاهای شیرین اجتناب کنید.
  • تا چند روز از استعمال دخانیات بپرهیزید.

و در پایان

عصب کشی دندان، به درمانی اطلاق می شود که در آن با هدف از بین بردن درد بیمار، دندان پوسیده و عفونی شده تحت درمان قرار گرفته، پالپ های داخل آن خارج می شود و پس از ضد عفونی کردن کامل دندان، آن را پر می کنند. از شما بابت همراهی تا پایان مقاله ی هزینه عصب کشی دندان سپاسگزاریم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

حمید حیدری

حمید حیدری هستم دانشجوی رشته دندانپزشکی. شما را با جدیدترین مقالات منتشر شده در زمینه بهداشت دهان و دندان، بیمارهای دندان و.. آشنا می کنم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. من تو شهرستان یک دندان قدامی عقب پر کردم هنوز داخلش رو دکتر باز نکرده بود از من ۱۵۰۰۰۰۰ گرفت تازه یک کانال بسته بود بعدش مرحله بعد هم جلو جلو۹۰۰۰۰۰ از من گرفت یعنی کلا الان هنوز پر نشده ۲۴۰۰ از من گرفته برای دندون یک کاناله الانم سه هفته پانسمان قرار باشه تا روکشش بیاد که ۱۵۰۰۰۰۰ تومان دیگه هم قراره بدم کجای دنیا هنوز دندان رو باز نکردن جلو جلو پول میگیرن تازه مگه برای دندان یک کاناله قبل از پر کردن ۲۴۰۰ میگیرن تازه اونم دو ماه طولش بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *