۵ مزایا و معایب لیزر مو چانه + عوارض مهم آن

۵
(۱)

لیزر موهای زائد در چند سال اخیر به یکی از بهترین و موثرترین روش خلاص شدن از شر موهای زائد تبدیل شده است که امروزه در میان اکثر خانم ها و آقایان رایج می باشد. یکی از قسمت های صورت که لیزر کردن آن کمی چالش برانگیز است، لیزر مو چانه می باشد. لیزر مو چانه در برخی از بانوان بسیار حائز اهمیت است زیرا که تراکم رشد موهای زائد در این ناحیه برای برخی از خانم ها زیاد است.

علت اصلی رشد موهای ناحیه چانه، به دلیل اختلالات هورمونی است و لیزر مو چانه ممکن است در برخی از موارد نادر به رفع موهایی که در نتیجه تغییراتی هورمونی رشد می کنند، چندان موثر واقع نشده است.

 در شرایط عادی، زنان موهای زائدی روی ناحیه چانه ندارد، با این وجود گاهی به دلایل تغییر عوامل ژنتیکی و هورمونی سبب رشد موهای زائد در ناحیه چانه می شود و برای اغلب بانوان بسیار آزاردهنده می باشد. از این رو بهترین و موثرترین روش جهت خلاص شدن از موهای ناحیه چانه، لیزر مو چانه می باشد که نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد، موثرتر واقع شده است.

دقت داشته باشید که لیزر مو چانه در صورتی تاثیر ماندگاری و دائمی دارد که جلسات لیزر به طور مرتب انجام گردد. در ادامه مطلب از ویکی درمان به عوارض و مزایا لیزر مو چانه می پردازیم.

دلایل رشد موهای ناحیه چانه چیست؟

رشد مو چانه دلایل متفاوتی به همراه دارد اما مهم ترین آنها عوامل ژنتیکی و هورمونی می باشد. به عنوان مثال رشد مو چانه در زنان بارداری بسیار رایج است زیرا با ایجاد و تقویت هورمون بارداری فولیکول های چانه واکنش نشان داده و سریعا رشد می کنند.

دلایل رشد موهای ناحیه چانه

جالب است بدانید موی چانه ممکن است در هر سنی رشد کند، اما اغلب خانم ها متوجه شده اند که رشد این موها همراه با افزایش سن و تغییرات هورمونی از جمله بارداری بیشتر و بیشتر خواهد داشت. همچنین زنانی که از قرص های هورمونی همچون ضد بارداری استفاده می کنند، ممکن است به دلیل تغییر و تحول بدنشان، رشد مو در ناحیه چانه را تجربه کنند.

در این نوع تغییرات هورمونی معمولا موقتی بوده و هنگامی که سطح مواد شیمیایی بدن متعادل شود، موهای چانه خود به خود از بین می روند. در کل هر عللی که سبب رشد موهای چانه می شود نگران کننده نیست و تنها با لیزر مو چانه می توانید از شر موهای چانه خود برای مدت طولانی خلاص شوید.

مطلب پیشنهادی : مزایا لیزر مو بینی

فرایند لیزر مو چانه

همان طور که در ابتدا گفته شد رشد موهای چانه اصلا سن مشخصی ندارد و ممکن است در هر سنی رخ دهد. از آنجایی که چانه یکی از اعضای صورت به شمار می رود و در زیبایی صورت نقش مهمی را ایفا می کند، باید از هر طریقی شده از شر موهای زائد چانه هر چه سریع تر خلاص شوید.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در حوزه زیبایی، شما با مراجعه به بهترین مرکز لیزر در تهران می توانید با سپری کردن جلسات لیزر مو چانه، برای همیشه با موهای زائد چانه خود خداحافظی کنید.

جالب است بدانید یکی از مناطقی که بهترین و موثرترین نتیجه را به همراه دارد، لیزر مو چانه می باشد که می توان در کمترین تعداد جلسات به طور کامل از بین برود. با لیزر مو چانه در عرض ۵ دقیقه با موهای زائد چانه خود برای همیشه خداحافظی کنید و اکثر بانوانی که جلسات لیزر مو چانه را سپری کرده اند، بسیار راضی بوده اند.

فرایند لیزر مو چانه

در حین جلسات لیزر مو چانه، استفاده از لوازم ایمنی برای کاهش میزان خطا بسیار مهم بوده و اشعه لیزر تولید شده توسط دستگاه لیزر بر روی پوست اعمال می شود که مساحتی به قطر ۱۵ میلیمتر یکبار شات اسکن می شود. در این لحظه احساس سوزن سوزن شدن یا تورم قرمزی مشاهده می شود که کاملا گذار بوده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

لازم به ذکر است احساس سوزن سوزن شدن پوست در حین جلسات لیزر مو چانه نشان دهنده این است که فولیکول ها به درستی مورد هدف قرار گرفته شده اند.

مطلب پیشنهادی : لیزر مو زائد پوست تیره 

مزایا لیزر مو چانه

همان طور که در ابتدا گفته شد لیزر مو چانه مزایا بسیاری را به همراه دارد که در موارد زیر به مهم ترین مزایا آن اشاره می کنیم :

  • لیزر مو چانه روشی غیر تهاجمی بوده بنابراین خونریزی و عوارض جانبی خطرناکی را به همراه ندارد.
  • سرعت لیزر مو چانه بسیار بالا بوده که در عرض ۵ دقیقه از شر موهای زائد چانه خود خلاص شوید.
  • معمولا لیزر کردن امکان هیچگونه خطایی وجود ندارد و دقت آن بسیار بالا می باشد.
  • با توجه به تحولات و پیشرفت های اخیر، امکان انجام لیزر بدون درد، بدون حساسیت و بدون عوارض جانبی فراهم شده است.

عوارض جانبی لیزر مو چانه

عوارض لیزر موهای زائد چانه بسیار اندک می باشد و می توان به قرمز شدن و متورم پوست اشاره داشت که موقت بوده و بعد از ۱ الی ۲ روز به طور کامل برطرف می شود.  اما نکته حائز اهمیت این است که در انتخاب بهترین کلینیک موهای زائد کمی بیشتر تحقیق کنید تا احتمال بروز عارضه های جانبی به حداقل برسد. در نهایت بارزترین عارضه جانبی لیزر، تحریک بیش از حد مو بوده که در این قسمت شکل بدتری به خود می گیرد.

مزایای لیزر مو چانه

نکات مهم بعد از جلسات لیزر مو چانه

  • برای کاهش قرمزی و تورم ناشی از لیزر مو چانه، تکه ای یخ را بر روی ناحیه چانه خود بمالید.
  • با استفاده از مرطوب کننده، چانه خود را مرطوب کنید و توصیه می شود در ۲۴ ساعت آینده از گرفتن دوش آب داغ اجتناب کنید.
  • انجام ورزش های سنگین توصیه نمی شود.
  • در نهایت ناحیه لیزر شده نباید به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار بگیرد.

سوالات متداول

برای کسب بهترین نتیجه در لیزر مو چانه به چه عواملی بستگی دارد ؟

انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد، انتخاب صحیح دستگاه لیزر، رنگ پوست، رنگ مو و عملکرد متخصص تعیین کننده میزان موفقیت لیزر چانه می باشند. هر چه رنگ پوست فرد روشن تر و هر چه رنگ موها تیره تر باشد، فرآیند لیزر موهای زائد چانه بهتر و موثر تر صورت می گیرد.

قبل از لیزر کردن چانه باید از انجام دادن چه فعالیتی خودداری کرد ؟

تا ۵ ماه قبل از لیزر موهای زائد چانه، فرد نباید به سولاریوم رفته یا از طریق آفتاب گرفتن برنزه کند زیرا اهمیت رنگ پوست در لیزر زیاد است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *