هزینه کشیدن دندان چقدر است؟

۱
(۱)

زمانی که شما مشکلاتی در دندان خود داشته باشید، قطعا به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنید. در این مرکز درمانی، دندانپزشک پس از بررسی‌های مختلف راه درمان شما را پیدا می‌کند. ممکن است دندان‌تان به جراحی، عصب کشی، پر کردن، کشیدن و غیره نیاز داشته باشد.

این موارد برخی از مشکلاتی است که، دندان شما را گرفتار می‌کند. لازم به ذکر است، هزینه درمان در هر یک از این روش‌ها متفاوت است. ما در این مقاله قصد بررسی هزینه کشیدن دندان را داریم.

 باید بدانید، کشیدن دندان یکی از راه‌های حفظ سلامت دهان و دندان به شمار می‌رود، همچنین انجام این عمل باید به نحوه احسنت صورت بگیرد، در غیر این صورت مشکلاتی در دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از کشیدن دندان به وجود خواهد آمد؛ این بدان معناست که، دندانپزشکی که به آن مراجعه می‌کنید باید مهارت و دانش کافی را برای انجام این عمل داشته باشد.

همانطور که می‌دانید، کشیدن دندان از کودکی با کشیدن دندان‌های شیری شروع می‌شود؛ زیرا دندان شیری اولین دندانی است که در دهان به وجود آمده و رشد می‌کند. در بزرگسالی نیز افراد بنا به هر دلیلی ممکن است به کشیدن دندان روی آورند. در ادامه بررسی‌هایی در رابطه با هزینه کشیدن دندان به عمل آورده‌ایم.

 هزینه کشیدن دندان شیری

هزینه کشیدن دندان شیری به عواملی چون تزریق بی‌حسی (که زده شود یا خیر)، دندان‌هایی که قرار است کشیده شوند (دندان‌های ردیف جلو یا دندان آسیاب) ، تعداد دندان‌های کشیده شده، دندان عفونت داشته یا خیر و غیره بستگی دارد. اما طبق تعرفه، هزینه کشیدن دندان شیری در سال ۱۴۰۲ بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

هزینه کشیدن دندان شکسته

هزینه کشیدن دندان های پیش و نیش (دندان های ۱ تا ۳)

دندا‌ن‌های پیش و نیش دندان‌های جلویی هستند که به ۴ دندان جلوی دهان که به سادگی دیده می‌شوند، دندان‌های پیشین و دندان‌های کناری آن‌ها که تیزتر هستند دندان‌های نیش می‌گویند. هزینه کشیدن دندان‌های ۱ تا ۳، ۵۰۰ هزار تومان است.

هزینه کشیدن دندان های آسیاب کوچک (دندان های ۴ و ۵)

دندان‌های آسیاب کوچک مخروطی شکل بوده و در کنار دندان‌های نیش قرار دارند. هزینه کشیدن دندان‌های ۴ و ۵، ۶۰۰ هزار تومان است.

هزینه کشیدن دندان های آسیاب بزرگ (دندان های ۷ و ۸)

دندان‌های آسیاب برزگ یا دندان‌های ۷ و ۸ دندان‌هایی هستند که در انتهای فک قرار دارند. هزینه کشیدن دندان آسیاب بزرگ ۷۰۰ هزار تومان است.

هزینه کشیدن دندان عقل

هزینه کشیدن دندان عقل به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • دندان عقل در لثه پنهان شده باشد یا در معرض دید قرار داشته باشد.
  • دندان عقل دارای عفونت است یا خیر.
  • دندانی که در لثه گیر کرده است به راحتی خارج می‌شود یا باید آن را به تکه‌های ریزی تقسیم کرد.
  • و عواملی از این قبیل.

در ادامه باید خدمت شما عرض کنیم که، هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۰۰ هزار تا ۲.۵ میلیون تومان است. تا به اینجای مقاله، عوامل مختلفی در رابطه با هزینه کشیدن دندان گفته شد. حال در ادامه به برخی از نکات و عوامل تاثیرگذار بر هزینه کشیدن دندان اشاره شده است.

نوع درمان

اولین و مهم‌ترین فاکتور در هزینه کشیدن دندان، نوع درمان آن است. زمانی که قصد کشیدن دندان خود را دارید، متناسب با جایگاه آن در دهان و نیز میزان سختی و آسانی آن، هزینه تخیمن زده می‌شود. به عنوان مثال، هزینه کشیدن دندان عقل با دندان آسیاب متفاوت است؛ زیرا هرکدام ممکن است پیچیدگی‌هایی داشته باشند.

هزینه کشیدن دندان آسیاب

بیمه پوشش دهنده

بیمه‌ای که تحت پوشش آن قرار دارید، می‌تواند تا حدی باعث کاهش هزینه کشیدن دندان شود. لازم به ذکر است، اینکه بیمه شما چه نوع هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد، در هزینه‌ها تاثیرگذار است. البته که امروزه بیمه‌ها هزینه‌های کمی در خدمات دنداپزشکی متقبل می‌شوند، اما باز هم از هیچی بهتر است. بیمه‌هایی که در کشور ما هزینه‌های خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند بیمه‌های تامین اجتماعی، نیروهای مصلح و بیمه سلامت می‌باشند.

پیچیدگی درمان

پیچیدگی درمان در هزینه کشیدن دندان تاثیر مستقیمی دارد، به این صورت که، هر چه میزان دشواری انجام این عمل بیشتر باشد هزینه نیز بالاتر خواهد بود. مثلا کشیدن دندان عفونی شده سخت ‌تر از از کشیدن دندان سالم است؛ زیرا دندانپزشک ابتدا باید عفونت را خارج کرده و از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.

لازم به ذکر است، کشیدن دندان عقل از کشیدن دیگر دندان‌ها دشوارتر بوده و زمان زیادی را در بر می‌گیرد، همین امر سبب بالا رفتن هزینه کشیدن دندان عقل می‌شود.

استفاده از تکنولوژی های بِرزو

با پیشرفت علم و دانش در زمینه دندانپزشکی، دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های مختلفی جهت انجام عمل‌های جراحی دندان ظهور کرده‌اند. این ابزار با روش‌های سنتی بسیار متفاوت بوده و در جهت آسانی کار و رفاه بیماران و دندانپزشکان ساخته شده است. به عنوان مثال، دندانپزشک می‌تواند با استفاه از لیزر به کشیدن دندان بیمار بپردازد.

بدیهی است که هزینه کشیدن دندان با لیزر نیز بنا به پیشرفته بودن این روش، گران‌تر است. امروزه در بیشتر کلینیک‌های دندانپزشکی از این تکنولوژی‌ها استفاده می‌شود. موارد دیگری که بر هزینه کشیدن دندان تاثیرگذار هستند عبارتند از: هزینه‌های جانبی مانند هزینه ویزیت، تصویر برداری از دهان و غیره، موقیعیت جغرافیایی کلینیک و دندانپزشک و تخصص وی.

هزینه کشیدن دندان با دفترچه سلامت

جمع بندی

ما در این مقاله از ویکی درمان سعی بر بالا بردن اطلاعات شما در رابطه با هزینه کشیدن دندان داشتیم. امیدواریم مورد قبول شما واقع بوده باشد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات دیگر سایت مراجعه کنید.

هزینه خارج کردن ریشه باقی مانده چقدر است؟

۷۰۰ هزار تومان

قیمت کشیدن دندان با بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

یکی از پروسه های دندانپزشکی که بیمه تامین اجتماعی آن را تقبل می کند کشیدن دندان است. این بیمه بخش زیادی از هزینه ها را پوشش می دهد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۱ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

حمید حیدری

حمید حیدری هستم دانشجوی رشته دندانپزشکی. شما را با جدیدترین مقالات منتشر شده در زمینه بهداشت دهان و دندان، بیمارهای دندان و.. آشنا می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *