بهترین دکتر واریکوسل در تهران (۱۴۰۲) ❤️

۵
(۱)

بیماری واریکوسل، یک بیماری مردانه است که خیلی از افراد ممکن است به آن مبتلا شوند. این بیماری در بیضه سمت چپ و گاهی در بیضه سمت راست اتفاق می افتد. مشکلاتی که در بیضه به وجود می آید با مراجعه به موقع به بهترین دکتر واریکوسول قابل درمان است.

ما در این مقاله از ویکی درمان، به این موضوع می پردازیم که بیماری واریکوسل چرا به وجود می آید؟ چه مشکلاتی را ایجاد میکند؟ و هنگام دچار شدن به این بیماری به کدام جراح واریکوسل در تهران مراجعه کنیم؟ و در انتها بهترین دکتر واریکوسل در تهران (بهترین جراح واریکوسل) را به ما معرفی خواهیم کرد.

بیماری واریکوسل چیست؟

احتمالا اسم واریس را شنیده‌اید، کسانی که رگ‌های آنها سیاه میشود. واریکوسل نیز به واریس شباهت دارد و سیاهرگ‌های موجود در قسمت انتهایی طناب اسپرم متورم می‌شود. واریکوسل رگی را تحت تاثیر قرار میدهد که وظیفه خنک کردن خون قبل از رسیدن به اسپرم را دارد.

تکثیر اسپرم در دمای حدود ۳۴.۵ درجه صورت می‌گیرد و اگر دمای آن بیشتر باشد باعث جلوگیری از تولید اسپرم با کیفیت می‌شود. به همین دلیل باید برای درمان به موقع به بهترین دکتر واریکوسل مراجعه شود تا به باروری فرد آسیب نرسد.

علت به وجود آمدن بیماری واریکوسل چیست؟

 برای بروز واریکوسل علل مختلفی عنوان میشود. در دستگاه تولید مثل آقایان وریدهایی وجود دارد که سبب چرخش خون میشوند. حال اگر رگ‌های درون آن باعث کند شدن یا جلوگیری از جریان خون شوند باعث می‌شود این رگها بزرگ شود تا خون بتواند جریان پیدا کند. علت دیگر می‌تواند اختلال در عملکرد دریچه‌های داخل رگ باشد؛ همچنین رگ‌هایی بین بیضه و قلب وجود دارد که تشخیص علت درست آن بره عهده بهترین دکتر واریکوسل است.

بهترین دکتر واریکوسل در تهران

آقای دکتر محمدرضا جعفری

دکتر محمدرضا جعفری، بهترین دکتر اورولوژی، متخصص سرطان های مجاری ادرار، کلیه و ناباروری در مردان است. ایشان، با گذراندن دوره تکمیلی از سوئیس، جراح باتجربه و ماهری در زمینه واریکوسل، پروستات و .. می باشد. دکتر محمدرضا جعفری عضو انجمن ارولوژی اروپا و کانادا می باشند.

دکتر محمدرضا جعفری

خدمات قابل ارائه توسط دکتر جعفری:

  1. درمان بی اختیاری ادرار
  2. درمان و جراحی سنگ کلیه
  3. درمان و لیزر HPV
  4. درمان زگیل تناسلی
  5. درمان ناباروری مردان
  6. جراحی ختنه
  7. جراحی واریکوسل
  8. جراحی مجاری ادراری

اطلاعات تماس با دکتر جعفری

شماره تلفن های مطب: ۸۸۱۹۶۵۵۱ – ۸۸۱۹۶۴۴۹

آدرس مطب:

  • تهران، نیاوران، مقدسی، نبش امیر احمدی زمانی، پلاک ۲، واحد ۲
  • تهران، جردن، قبادیان شرقی، پلاک ۵، واحد ۱۸

ارتباط با دکتر در شبکه اجتماعی: https://instagram.com/persian.urology

 علائم و نحوه تشخیص واریکوسل

واریکوسل می‌تواند خفیف و یا حاد باشد که در این صورت همراه با درد شدید است. در واریکوسل خفیف دردی احساس نمی‌شود و برای تشخیص آن به پزشک مراجعه نمی‌کنند. ولی برای واریکوسل شدید، ابتدا بیمار باید به بهترین دکتر واریکوسل مراجعه کند و معاینه شود. برای تشخیص این بیماری اولین کاری که پزشک می کند لمس فیزیکی قسمت مورد نظر و پیدا کردن توده است. راه دیگر این است که بیمار بایستد، نفس عمیق بکشد و سپس نفس خود را حبس کند و به خود فشار آورد.

راه‌های دیگری که برای تشخیص از سوی بهترین دکتر واریکوسل توصیه می‌شود، مراجعه به سونوگرافی و عکسبرداری توسط امواج اولتراسوند است. عکسبرداری از اعضای داخل بدن، به تشخیص دقیق‌تر کمک میکند. این مشکل اغلب در بیضه چپ به وجود می‌آید ولی در بیضه راست و یا هر دو بیضه نیز دیده شده است. برای نوع حاد این بیماری، اغلب جراحی نزد بهترین دکتر واریکوسل صورت میگیرد.

اگر علائم زبر را حس کردید بهتر است به بهترین جراح واریکوسل در تهران مراجعه کنید:

  • اگر در پوست بیضه، احساس درد یا سنگینی و گرفتگی داشتید.
  • اگر در طول روز احساس درد بیشتری داشتید.
  • اگر پس از فعالیت‌های سنگین یا در گرما احساس درد کردید.
  • اگر در بیضه خود توده یا گره بدون درد احساس کردید.
  • اگر در هنگام ایستادن یا فشار آوردن به خود احساس درد داشتید.
  • اگر در هنگام خوابیدن درد در ناحیه مورد نظر از بین رفت.

عمل جراحی واریکوسل به چه شکل است؟

جراحی واریکوسل به روش سنتی حدود چهار ساعت زمان می‌برد. در جراحی سنتی، بهترین جراح واریکوسل یک برش در شکم یا کشاله ران ایجاد میکند و وریدها بسته می‌شوند. این روش معمولا عوارض بیشتری نسبت به بقیه دارد. در جراحی میکروسکوپی یا لاپاراسکوپی یک برش کوچک در پایین شکم ایجاد می‌شود. در این روش عروق بیضه مثل شریان و لنف بیضه حفظ میشود و کمترین عوارض را دارد.

جراحی واریکوسل توسط بهترین جراح واریکوسل در تهران

عواقب عدم درمان واریکوسل

همانطور که گفته شد یکی از عواقب واریکوسل، کاهش تعداد و کیفیت اسپرم است. که علت این مشکل تجمع خون در رگهای گشاد شده بیضه است و باعث بالا رفتن دما در این ناحیه میشود و در نتیجه احتمال باروری را کاهش میدهد. البته اینطور نیست که تمامی مبتلایان به واریکوسل نابارور باشند، اما احتمال باروری این افراد نسبت به کسانی که واریکوسل ندارند کمتر است.

مورد دیگر در عدم درمان واریکوسل، کوچک بودن بیضه هاست و اغلب در نوجوانی دیده می‌شود. واریکوسل حاد در سنین پایین از رشد بیضه‌ها جلوگیری میکند و اصولا پزشک توصیه میکند که سالانه اندازه بیضه‌ها گرفته شود؛ چون ممکن است اندازه آنها کوچکتر از حالت عادی بماند و باعث ناباروری شود.

با وجود توصیه‌هایی که میشود اما معمولا در شرایط زیر درمان واریکوسل صورت می‌گیرد:

  • مواقعی که علاوه بر اسکن، آزمایشات فرد نشان دهد که فرد مشکل واریکوسل دارد.
  • زمانی که فرد برای ناباروری خود توجیه منطقی نداشته باشد.
  • زمانی که ناباروری فرد به مدت دو سال طول بکشد و تعداد اسپرم‌ها کاهش پیدا کند.

مشخصات بهترین دکتر واریکوسل

  • حمایت و پیگیری وضعیت بیمار بعد از تمام شدن درمان. در اکثر مواقع بهترین دکتر واریکوسل، بعد از درمان از مراجع می‌خواهد که در فاصله‌های زمانی کوتاهی برای معاینه دقیق‌تر نزد آنان بروند و مورد بررسی قرار می‌گیرند
  • رازداری و حفظ اطلاعات شخصی بیمار. بهترین دکتر واریکوسل اطلاعات پزشکی بیمارش بدون اجازه شخص بیمار در اختیار هیچ کس، حتی نزدیکان بیمار قرار نمیدهد.
  • داشتن صداقت پزشک. بهترین دکتر واریکوسل در صورت وجود مشکل، تمامی اطلاعات راجع به مشکل مورد نظر را به بیمار میدهد و با او صادق است.
  • از ویژگی دیگر بهترین دکتر واریکوسل، داشتن صبر و حوصله است و همچنین مشاوره دادن به بیمار است.

سوالات متداول

چه موقع برای واریکوسل به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت درد در ناحیه بیضه، تغییر در سایز و یا ظاهر آن ناحیه، عدم باروری بدون دلیل، مشاهده توده و ایجاد تورم در ناحیه بیضه به پزشک مراجعه کنید.

کدام روش جراحی برای واریکوسل بهتر است؟

بهترین روش برای جراحی واریکوسل روش میکروسکوپی و لاپاروسکوپی است این دو روش کمترین عوارض را دارند.

جمع بندی

در این مقاله از ویکی درمان، به بررسی بیماری واریکوسل و علل ایجاد آن پرداختیم. بهترین دکتر واریکوسل در تهران را به شما معرفی کردیم و عواقب عدم درمان این بیماری را بازگو نمودیم. پیشنهاد می شود در صورت مشاهده یکی از علائم بیماری واریکوسل، به بهترین جراح واریکوسل در تهران مراجعه کنید تا دچار مشکلات زیاد نشوید. عدم درمان این بیماری می تواند تاثیرات منفی روی کیفیت زندگی شما بگذارد.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *