هزینه عمل بلفاروپلاستی (جراحی پلک) چقدر است؟ آیا تحت پوشش بیمه است؟

همه چیز درباره عمل بلفاروپلاستی

۵
(۱)

بلفاروپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی است که روی پلک ها انجام می شود. این عمل باعث از بین بردن پوست اضافی پلک های بالا و کاهش پف کردن پلک های پایین می شود که به صورت عامیانه به آن جراحی لیفت چشم نیز گفته می‌شود. هزینه عمل بلفاروپلاستی معمولا با توجه به نوع آن تعیین می شود اما این جراحی معمولا به دلایل زیبایی انجام می شود اما یک راه موثر برای بهبود بینایی در افراد مسن است که افتادگی پلک بالای آنها مانع بینایی‌شان می شود.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که لیفت چشم، شما را از شر سیاهی زیر چشم، چروک های پنجه کلاغی یا سایر چین و چروک های صورت رهایی نمی‌بخشد؛ بلکه این درمان ها اغلب همراه با سایر روش‌ها مانند لایه‌برداری با لیزر، تزریق فیلر یا لیفت پیشانی انجام می‌شود.

ویکی درمان قصد دارد با معرفی عمل بلفاروپلاستی و میزان هزینه عمل افتادگی پلک، شما را به سمت زیبایی هرچه بیشتر سوق دهد.

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و ماهیچه های اطراف آن سست می شوند. برای پلک‌ها، این امر منجر به تجمع پوست شل شده می‌شود که به صورت چین‌هایی در پلک‌های بالایی جمع می‌شود و چین‌های عمیق‌تری را در پلک‌های پایین ایجاد می‌کند. در همین حین، عضله ی زیر پوست شل شده و به چربی اجازه می‌دهد که چشم‌ها را بیش از حد بزرگ جلوه دهند. عمل بلفاروپلاستی با جمع کردن پوست های شل شده ی اطراف چشم، موجب جوان تر شدن چشم های شما می شود.

هزینه عمل بلفاروپلاستی

چرا بلفاروپلاستی انجام می دهیم؟

چین‌خوردگی، چین و چروک‌ها و افتادگی ها، اغلب در صبح، به ویژه پس از دوره های استرس و کمبود خواب بدتر به نظر می‌رسند. این حالت به این دلیل است که مایعی که در حالت عمودی به طور معمول در سراسر بدن توزیع می شود، تمایل دارد در مناطقی که پوست شل است، مانند پلک ها، زمانی که فرد دراز کشیده است، ته نشین شود.

روند پیری همچنین می تواند باعث افتادگی پلک ها و جمع شدن چین های پوست در پلک های بالایی شود. گاهی اوقات پوست آنقدر زیاد افتاده می شود که پلک های بالایی روی مژه ها آویزان می شوند. اگر احساس می کنید پوست پلک شما بسیار شل شده است و همچنین دنبال جراحی بدون درد پلک‌هایتان هستید، بلفاروپلاستی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

برای این کار از دستگاهی به نام پلاسما جت استفاده می شود که با ایجاد سوختگی های سطحی باعث ایجاد سفتی و رفع افتادگی در پلک می شود. در این روش پوست اضافه ی پلک بریده نمی شود و از لیزر نیز برای درمان استفاده نمی شود اما ممکن است تا دو الی سه روز دردهایی در ناحیه پلک خود احساس کنید که با مرور زمان کمتر خواهند شد.

لازم است بدانید که بلفاروپلاستی با روش پلاسما جت برای همه ی افراد با سن های مختلف پیشنهاد نمی‌شود، چرا که ممکن است برای همه نتیجه یکسان نباشد. اما این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که تنها راه درمان قطعی افتادگی و پوست اضافی پلک، عمل بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک است.

هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

یکی از مواردی که ذهن طرفداران عمل بلفاروپلاستی را به خود مشغول کرده این است که آیا هزینه عمل افتادگی پلک چقدر است؟ اما باید این نکته را یاد‌آور شویم که در همه جای دنیا هزینه عمل افتادگی پلک و عمل های زیبایی اندکی بالا هستند و با علم بر این موضوع می توانید بهترین کلینیک ها و پزشکان را در زمینه عمل بلفاروپلاستی پیدا کنید.

برای برآورد هزینه عمل افتادگی پلک عوامل متعددی از جمله سن، میزان افتادگی و مشکلات چشمی، تعداد پلک های مورد نظر برای جراحی؛ شهری که در آن قصد عمل پلک را دارید؛ کلینیکی که انتخاب کرده اید؛ جراح متخصصی که در نظر گرفته اید و غیره در نظر بگیرید. همچنین این هزینه ها به انجام معایناتی که توسط جراح صورت میگیرد؛ آزمایشاتی که برای شما پیش از عمل انجام می شود؛ پیشرفته بودن تجهیزات و ابزارها و نوع عملی که که برای عمل پلک شما در نظر گرفته میشود بستگی دارد.

عمل بلفاروپلاستی

هزینه عمل بلفاروپلاستی در تهران

به دلیل پایتخت بودن شهر تهران و همچنین حضور پزشکان حاذق در این شهر، تقاضا برای انجام انواع عمل افتادگی پلک در تهران بسیار زیاد شده و همین مسئله باعث بالاتر‌بودن هزینه عمل افتادگی پلک در آن نسبت به شهرهای دیگر می شود.اما لازم به ذکر است که اکثر پزشکان و کلینیک های زیبایی در تهران که عمل جراحی پلک را انجام می دهند هزینه های آن را از ۴ میلیون به بالا ارائه می دهند که با توجه به نوع کلینیک مورد نظر و موارد ذکر شده این هزینه ها کم یا زیاد می شود.

آیا هزینه های عمل بلفاروپلاستی را بیمه پرداخت می کند؟

معمولا پرداخت هزینه های انجام عمل های زیبایی و هزینه عمل بلفاروپلاستی را بیمه تقبل نمی‌کند اما اگر افتادگی پلک شدید داشته باشید به طوری که در روند بینایی شما اختلال ایجاد شده باشد و برای درمان و بهبود وضعیت بینایی خود بخواهید این کار را انجام دهید، احتمالا مقدار ناچیزی از هزینه ها زیر پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. البته قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی، هزینه عمل جراحی پلک برآورد شده و سپس از شما آزمایشات و تست هایی گرفته خواهد شد تا از نوع بیماری و اینکه آیا عمل شما جنبه ی درمانی داشته نیز آگاه شوند.

جمع بندی

بلفاروپلاستی شامل یکی از عمل های جراحی زیبایی است که امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. با افزایش سن نیاز به این عمل زیبایی بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله ی ویکی درمان در خصوص هزینه عمل افتادگی پلک اطلاعاتی را به شما دادیم که امید است برایتان مفید واقع شده باشد. ما در مقاله بهترین جراح بلفاروپلاستی به شما ۱۰ جراح برتر را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با هزینه مناسب این عمل را انجام دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *