لیفت چشم با نخ

۰
(۰)

یکی از مشکلات رایجی که برای افراد به هنگام افزایش سن پیش می‌آید، افتادگی پلک است. معمولاً افراد به‌ویژه بانوان به هنگام مشاهده افتادگی پلک به دنبال راه‌حلی برای این مشکل هستند. یکی از روش‌های شایع درمان افتادگی پلک، لیفت چشم با نخ است‌.

اگر قصد لیفت چشم با نخ داشته و یا به دنبال راهکاری برای رفع افتادگی پلک خود هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه لیفت چشم با نخ در اختیارتان می‌گذاریم.

لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ چیست‌؟

لیفت چشم با نخ معمولاً برای جلوگیری از عمل جراحی افتادگی پلک چشم صورت می‌پذیرد. لیفت چشم موجب می‌شود که پوست پلک کشیده‌تر شده و شخص جوان‌تر به نظر برسد و از طرفی بدن را تحریک می‌کند که به حالت اولیه خود برگشته و خود را ترمیم کند. روش لیفت چشم با نخ موجب بهبود کلاژن‌ها در بدن افراد میانسال شده و چروک‌های ناشی از افزایش سن به روی پلک چشم را رفع می‌کند.

اگر جزء افرادی هستید که پا به سن گذاشته و دچار مشکل افتادگی پلک شده‌اید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. کافی است برای لیفت چشم به کمک نخ اقدام کنید تا معنای چندین سال جوان شدن را در چهره خود مشاهده کنید.

لیفت چشم با نخ برای افتادگی پلک عصبی

لازم به ذکر است که افتادگی پلک چشم تنها برای افراد میانسال و سالمند نبوده و برخی از افراد نیز به دلیل مشکلات عصبی دچار افتادگی پلک چشم می‌شوند. مشکل افتادگی پلک چشم در برخی از افراد فقط برای یک چشم پیش می‌آید؛ در برخی افراد در هر دو چشم مشاهده می‌شود.

افتادگی پلک عصبی در افراد جوان موجب پیری زودرس شده و سن ظاهری آن‌ها را افزایش می‌دهد. برای اینکه جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر برسید، توصیه می‌کنیم که سریعاً از طریق پزشک متخصص برای لیفت چشم با نخ اقدام کنید.

افتادگی پلک چشم عصبی در اکثر مواقع میان افراد ۳۰ تا ۵۰ سال شایع بوده و موجب فلج شدن عصب پلک می‌شود. برای تشخیص افتادگی پلک عصبی در ابتدا باید به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده و پس از تایید دکتر و موافقت برای لیفت چشم به کمک نخ از طریق دکتر متخصص زیبایی اقدام کنید.

لازم به ذکر است که افتادگی پلک چشم عصبی گاهی مربوط به مشکلات قرنیه چشم و یا حساسیت‌های فصلی است. در این مواقع معمولاً نیازی به لیفت چشم با نخ نخواهید داشت و با درمان و دارو می‌توان به‌راحتی این مشکل را درمان کرد.

در این شرایط افتادگی پلک چشم معمولاً جز اختلالات خودایمنی بوده و در گذر زمان بهبود پیدا می‌کند و عضلات چشم به حالت اولیه خود برمی‌گردد. لیفت چشم روش‌های متنوعی دارد که در ادامه انواع آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع لیفت چشم با نخ و روش‌های لیفت

برای لیف چشم معمولاً از دو نخ استفاده می‌کنند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارد‌. برای استفاده از این دو نوع مدل نخ در لیفت چشم با نخ معمولاً به روش‌های متفاوت اقدام می‌کنند که برایتان بررسی خواهیم کرد.

۱. لیفت چشم با نخ نووآ

این نخ مورد استفاده برای افتادگی پلک چشم به شدت زیست‌پذیری بالایی داشته و طراحی آن به‌گونه‌ای است که جذب بدن می‌شود. پس از ۴ تا ۶ ماه که عمل لیفت چشم با نخ انجام شود، نخ نووآ جذب بدن شخص می‌شود و حدود یک تا دو سال پلک شما به حالت افتاده برنخواهد گشت.

این نخ به‌گونه‌ای طراحی شده که کلاژن بدن را افزایش داده و موجب بهبود پوست شما می‌شود. در این روش از لیفت چشم با نخ به‌هیچ‌عنوان دچار حساسیت و سایر مشکلات دیگر نخواهید شد و عمل آن حدوداً ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

۲. لیفت چشم با نخ سیلوئت

این نخ نیز درست مشابه آنچه در نخ نووآ ذکر کردیم، از قابلیت زیست‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به نخ نووآ کلاژن کمتری در سطح پوست تولید می‌کند. از این نخ برای لیفت شقیقه‌ها، گونه و پلک استفاده می‌کنند.

مراحل لیفت با نخ سیلوئت حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و به محل لیفت تزریق می‌شود. بعد از لیفت چشم با نخ سیلوئت شخص دچار درد می‌شود که با خوردن مسکن تسکین می‌یابد.

لازم به ذکر است که لیفت چشم با نخ مانند عمل‌های جراحی نبوده و نیاز به مراقبت و استراحت ندارد و شخص به‌راحتی پس از لیفت چشم با نخ می‌تواند به منزل خود برگردد.

دوران بهبود لیفت چشم با نخ چه مدت است؟

لیفت چشم نسبت به جراحی لیفت زودتر بهبود یافته و دوران بهبودی آن به شدت کوتاه‌مدت است. لازم به ذکر است افرادی که عمل جراحی لیفت انجام می‌دهند برای انجام عمل بیهوش شده و پس از اتمام جراحی باید تا چندین روز در منزل به استراحت بپردازند.

معمولاً برای عمل لیفت چشم به مراقبت نیاز داشته و باید حدود سه ماه استراحت کنند. درحالی‌که لیفت چشم با نخ به‌سرعت بهبود یافته و شخص با عوارض مربوط به بیهوشی عمل جراحی نیز مواجه نمی‌شود.

چه افرادی می‌توانند برای لیفت چشم با نخ اقدام کنند‌؟

لیفت چشم مزایای منحصربه‌فردی دارد که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد. از جمله مهم‌ترین مزایای لیفت چشم به کمک نخ مسئله جوان‌سازی پوست و کاهش سن شخص است و تا چندین میلی‌متر پلک شخص جابه‌جا می‌شود.

کلیه افرادی که دچار افتادگی پلک چشم شده‌اند می‌توانند برای لیفت چشم‌ها با نخ اقدام کنند. معمولاً متقاضیان لیفت چشم افراد میانسال و سن بالا بوده و افراد ۳۰ تا ۵۰ سال و حتی افراد بالای ۵۵ سال برای لیفت چشم با نخ اقدام می‌کنند‌.

توجه داشته باشید که لیفت چشم دائمی نبوده و پس از گذشته دوره‌ای دوباره پلک چشم به حالت اولیه خود برمی‌گردد و می‌توان برای لیفت مجدد اقدام کرد‌.

مزایای لیفت چشم با نخ

لیفت چشم به‌منظور رفع افتادگی پلک چشم مزایای متعددی دارد که از جمله مهم‌ترین مزایای لیفت چشم‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • عمل لیفت چشم با نخ در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.
  • معمولاً دوران نقاهت لیفت چشم و افتادگی پلک بسیار کوتاه است.
  • نخ‌های مورد استفاده در لیفت چشم به‌هیچ‌عنوان به پوست شخص آسیب وارد نمی‌کند.
  • برای لیفت چشم و رفع افتادگی پلک نیاز به برش و بخیه وجود ندارد.
  • چون نخ‌های لیفت به‌صورت کامل فیکس می‌شوند، امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود ندارد.
  • موجب از بین رفتن چین و چروک چشم شده و شخص جوان به نظر می‌رسد.

عوارض لیفت چشم با نخ

رفع افتادگی پلک به کمک لیفت با نخ نیز عوارضی دارد که به شرح زیر هستند:

  • احساس درد و سوزش خفیف در گوشه چشم
  • تورم، التهاب و کبودی در اطراف چشم
  • قرمزی و لخته شدن خون در اطراف چشم
  • در برخی مواقع حساس امکان بروز عفونت
  • بی‌حس شدن پوست اطراف چشم پس از لیفت

لیفت چشم با نخ

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله برایتان درباره لیفت چشم با نخ گفتیم و اشاره کردیم که چه افرادی معمولاً برای لیفت چشم اقدام می‌کنند. 

توصیه می‌کنیم که به هنگام لیفت چشم با نخ به مزایا و عوارض این امر دقت داشته باشید. برای لیفت چشم به‌وسیله نخ مخصوص حتماً به پزشک متخصص و دارای تجربه کافی در این زمینه مراجعه کنید تا با بهترین نخ موجود پلک شما را لیفت کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *