سوراخ کردن گوش کودکان

۰
(۰)

سوراخ کردن گوش کودکان یک عمل رایج در بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان است. حتی در فرهنگ‌های خاص، گوش پسران در زمان نوزادی نیز سوراخ می‌شود. با این حال، به عنوان یک والدین، ممکن است مطمئن نباشید که آیا سوراخ کردن گوش کودکان بی خطر است یا چه زمانی باید گوش کودک را سوراخ کنید. از آنجایی که این عمل دردناک است، والدین اغلب برای تصمیم گیری در مورد سوراخ کردن یا عدم سوراخ کردن گوش کودک خود مشکل دارند.

بهترین زمان سوراخ کردن گوش کودکان

سن مشخصی برای سوراخ کردن گوش کودک شما وجود ندارد و صرف نظر از سن، سوراخ کردن گوش تا زمانی که به درستی و بهداشتی انجام شود خطرناک نیست. برخی از والدین این کار را زمانی انجام می‌دهند که نوزادشان تنها ۱۲ روز سن دارد، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند تا یک سالگی او صبر کنند.

پس سن متفاوت خواهد بود و به هر کودک بستگی دارد اما توصیه می‌شود، صبر کنید تا کودک به اندازه کافی بزرگ شود تا از گوش سوراخ شده مراقبت کند که معمولا دو سالگی بهترین سن است؛ زیرا کودک شما کمتر مستعد ابتلا به آلرژی است، او به اندازه کافی بزرگ است که مراقبت‌ها را انجام دهد و پوست او هنوز نرم است. اما مانند قبل ظریف نیست.

همچنین زمانی است که اکثر واکسن‌های اصلی، از جمله کزاز، زده می‌شوند. یک مطالعه نشان داد که وقتی سوراخ کردن بین یک تا ده سالگی انجام می‌شود، کودکان کمتر مستعد ابتلا به رشد بیش از حد بافت اسکار هستند. در نهایت، شما می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی گوش‌های کودک خود را سوراخ کنید. اگر تصمیم دارید کمی زودتر گوش کودک خود را سوراخ کنید، باید این کار را در جای درست انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: قارچ پوستی در کودکان

گوشواره در گوش کودک

مکان مناسب برای سوراخ کردن گوش کودکان

برخی از مردم این کار را در آرایشگاه خود انجام می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند به یک متخصص پزشکی مراجعه کنند که سوراخ کردن گوش را انجام می‌دهد. ابزار مورد استفاده برای کار باید استریل باشد. به خاطر داشته باشید که سوراخ کردن گوش برای نوزادان و بزرگسالان متفاوت است. پس کمی تحقیق کنید و مکانی را پیدا کنید که برای سوراخ کردن گوش کودکان مناسب باشد.

مراحل سوراخ کردن گوش کودکان

فرآیند سوراخ کردن گوش کودکان می تواند مشابه بزرگسالان باشد. مراحل آن به شرح زیر است:

  • مرحله ۱: تکنسین یا پزشک محل سوراخ را با با الکل یا هر ماده ضدعفونی کننده، ضد عفونی می‌کند.
  • مرحله ۲: ایجاد سوراخ را می‌توان با استفاده از پانچ‌های سوزنی انجام داد. روش انجام، بستگی به این دارد که والدین چه چیزی را ترجیح می‌دهند و متخصص چه توصیه‌ای می‌کند. همه روش‌ها باعث ایجاد درد می‌شوند، زیرا سوراخ کردن چند دقیقه طول می‌کشد.
  • مرحله ۳: سپس سوراخ‌ها با گوشواره‌های طلا پر می‌شوند، که به‌عنوان نگه‌دارنده برای جلوگیری از بسته شدن سوراخ عمل می‌کنند. طلا فلز انتخابی است، زیرا احتمال کمتری دارد که باعث عفونت و یا واکنش های آلرژیک شود.
  • مرحله ۴: ضدعفونی کننده باید روی محل سوراخ کردن اعمال شود. تکنسین یا پزشک از شما می‌خواهد که دو بار در روز به مدت یک هفته از ضدعفونی کننده استفاده کنید. لاله گوش پایین محل ایده آلی برای سوراخ کردن است.

موارد منع سوراخ کردن گوش کودکان

سوراخ کردن گوش عمل پیچیده‌ای نیست و عوارض جانبی خاصی ندارد، اما دارای برخی موارد منع مصرف است که بیشتر آنها موقتی هستند. اول از همه، باید درک کنید که اگر کودک دارای مشکلات جدی سلامتی است که تنها با سوراخ کردن گوش افزایش می‌یابد، نباید گوش‌هایش را سوراخ کند.

سوراخ کردن گوش کودکان

اینها شامل بیماری‌های خونی، دیابت، بیماری‌های التهابی گوش از جمله بیماری‌های مزمن، مشکلات عصبی، آلرژی‌های شدید و غیره است. اگر کودک در حال دندان درآوردن، سرماخوردگی یا قرار است واکسینه شود، برای سوراخ کردن گوش عجله نکنید.

مراقبت‌ های بعد از سوراخ کردن گوش کودکان

حتی اگر گوش‌های کودک خود را در بهترین کلینیک زیبایی سوراخ کنید، ممکن است بهبود زخم به آن سرعتی که فکر می‌کنید نباشد. این مورد به عوامل زیادی بستگی دارد مانند  ایمنی کودک و همچنین مراقبت از گوش های سوراخ شده.

در روز اول سوراخ کردن گوش، زخم‌ها را با ضد عفونی کننده‌ها مانند پراکسید هیدروژن رقیق شده ضدعفونی کنید. این کار را برای ۵-۷ روز ادامه دهید. در این مدت سعی کنید گوش‌های کودک را خیس نکنید. اگر نوزاد تورم داشت یا گوش‌ها شروع به چرک شدن کردند، با محلول ضعیف پرمنگنات پتاسیم بشویید تا التهاب فروکش کند.

حداقل تا یک ماه اول پس از سوراخ کردن، گوشواره‌ها را در نیاورید. هنگامی که تصمیم به تعویض گوشواره دارید، این کار را با دقت و فقط با دست‌های استریل انجام دهید. تا زمانی که گوش‌ها به طور کامل بهبود پیدا کنند، یعنی حدود یک و نیم تا دو ماه، از رفتن به استخر همراه با کودک خودداری کنید و موهای بچه را طوری جمع کنید که به گوشواره‌ها نچسبد.

نتیجه گیری

در پایان این مقاله از ویکی درمان باید بدانید که سوراخ کردن گوش یک روش بسیار ساده است و نکته اصلی آن، روند بهبودی است که معمولاً فقط به موارد اولیه بهداشتی نیاز دارد.

سوالات متداول

سن مناسب سوراخ کردن گوش چه زمانی است؟

پس از ۲ سالگی

آیا وزن گوشواره مهم است؟

بله؛ گوشواره‌های سنگین چون نرمه گوش بافت محافظ زیادی ندارد به مرور سبب گشادی سوراخ گوش و حتی پارگی نرمه گوش می‌شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *