بهترین زمان تزریق بوتاکس از چه سنی است؟

۰
(۰)

اگر میخواهید بدانید که بوتاکس از چه سنی قابل تزریق است، پس تا پایان این مطلب از ویکی درمان همراه ما باشید. بوتاکس یکی از روش‌های جوانسازی مرسوم در دنیا به حساب می‌رود که در واقع نوعی سم ضعیف شده است که به عضله‌ی موردنظر فرد تزریق شده و در نتیجه آن عضله کارایی خود را از دست داده و چین و چروک‌های آن نواحی از بین می‌روند. از بوتاکس، علاوه بر درمان چین و چروک‌های صورت و بدن، میتوان در کاهش تعرق، درمان افتادگی پلک، میگرن و انواع درد‌های مفصلی استفاده کرد.

اما سوالی که برای اکثر طرفداران بوتاکس به وجود می‌آید این است که بوتاکس از چه سنی قابل تزریق است؟ اگر میخواهید اطلاعاتی در خصوص بهترین سن تزریق بوتاکس بدانید، باید شرایط آب و هوایی و فصول مختلف سال را نیز مدنظر داشته باشید، چرا که شرایط آب و هوایی، تاثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد بوتاکس دارد و میتواند تاثیر آن را زیاد یا کم کند. در ادامه به بررسی این موضوع که بوتاکس از چه سنی قابلیت تزریق دارد خواهیم پرداخت.

موثرترین زمان تزریق بوتاکس از چه سنی است؟

یکی از دلایل نتایج مثبت و اثربخش در انجام بوتاکس صورت، این است که بدانیم بهترین زمان تزریق بوتاکس از چه سنی است؟ چرا که اگر در سن مناسب، تزریق را انجام دهید، مایع بوتاکس عملکرد بهتری بر عضلات صورت داشته و در نتیجه تاثیر بیشتری نیز خواهد داشت.

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، بوتاکس سمی ضعیف شده است که با فلج کردن عضلات، باعث حذف چین و چروک از نواحی موردنظر می‌شود. بنابراین توصیه میکنیم در سنین پایین‌تر که حجم چین و چروک‌ها کمتر بوده و هنوز خیلی عمیق نشده‌اند تزریق بوتاکس را انجام دهید.

همچنین با بیشتر شدن سن، عضله‌های صورت نیز شل‌تر شده و حالت افتاده‌تری را به خود می‌گیرد. در نتیجه، تزریق بوتاکس در سنین پایین‌تر، تاثیر مثبت‌تری را در چهره شما ایجاد می‌کند. بنابراین بهترین زمان تزریق بوتاکس از چه سنی است ؟ هر چه سن شما پایین تر بوده نتیجه بهتری نیز کسب خواهید کرد.

پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که میخواهید از تبدیل شدن خطوط صورت خود به چین و چروک‌های دائمی جلوگیری کنید، پس از اینکه دانستید بوتاکس از چه سنی برای شما مناسب است، بوتاکس بهترین گزینه درمانی برای شما محسوب می‌شود.

سن مناسب برای بوتاکس

چه کسانی بهترین کاندیدای بوتاکس هستند؟

پس از اینکه دانستید تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است، حال وقت آن رسیده که بدانید آیا کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس صورت هستید یا خیر؟

بوتاکس، یکی از انواع روش‌های جوانسازی و زیبایی است که میتوان از آن برای حذف چین و چروک‌ها در نواحی صورت و گردن استفاده کرد. در واقع بوتاکس، از سمی به نام بوتولینوم تشکیل شده است که عضلات را برای از بین بردن چین و چروک‌ها، فلج می‌کند. اما لازم به ذکر است که بدانید تاثیرات بوتاکس بر خطوط پیشانی و سایر نواحی صورت، دائمی نبوده و عموما پس از ۶ ماه نیاز به تمدید دارد.

بهترین کاندیدا برای تزریق بوتاکس در قدم اول کسانی هستند که از لحاظ جسمی در سلامت کامل به سر می‌برند و سوابق بیماری‌های عضلانی در آنها یافت نمی‌شود. همچنین تزریق بوتاکس در دوران شیردهی و بارداری ممنوع بوده و در این دوران نمیتوانید از این روش برای حذف چین و چروک‌ها استفاده کنید.

عموما افرادی که کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند دارای شرایط زیر هستند:

  1. بالای ۱۸ سال سن دارند
  2. افراد دارای چین و چروک در نواحی: پیشانی، بین ابرو‌ها، اطراف چشم‌ها و گردن
  3. سلامت جسمی مناسب
  4. انتظارات معقول از این روش

تزریق بوتاکس از چه سنی توصیه می شود ؟

عده زیادی از مردم این تفکر را دارند که تزریق بوتاکس تنها در سن‌های بالا قابل انجام بوده و برای افراد مسن مفید است، اما جالب است بدانید تزریق بوتاکس محدودیت سنی خاصی نداشته و تمامی افرادی که احساس می‌کنند خطوط ریزی در چهره‌شان نمایان شده می‌توانند بوتاکس بزنند. بنابراین جواب سوال تزریق بوتاکس از چه سنی توصیه می شود ؟ این است که هیچگونه محدودیت سنی وجو ندارد.

ممکن است شما در بیست سالگی شاهد خطوط ریز یا عمیق در صورت خود باشید اما عده‌ای دیگر در ۴۰ سالگی این حالت را تجربه کنند. این مسئله میتواند ریشه‌ی موروثی داشته باشد و مستقیم با نوع تغذیه و شرایط عمومی افراد در ارتباط است. اگر شما در ایجاد چین و چروک در پوست خود استعداد دارید، میتوانید با تزریق بوتاکس از بروز آنها جلوگیری کنید.

محدودیت های بوتاکس

تزریق بوتاکس چه محدودیت هایی دارد؟

بوتاکس نیز مانند سایر روش‌های درمانی و زیبایی، محدودیت‌های مختص به خود را دارد به طوری که همه‌ی افراد نمیتوانند بوتاکس تزریق کنند. پس با این حساب پزشک معالج، قبل از تزریق باید اطلاعاتی در خصوص شرایط عمومی بیمار به دست آورد. محدودیت‌های بوتاکس میتوانند مربوط به سن افراد باشد و یا ممکن است فرد در شرایط عمومی مناسبی قرار نداشته باشد و یا بیماری‌های زمینه ای داشته باشد که مانع تزریق بوتاکس می‌شوند.

در هر حال افرادی وجود دارند که کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس نبوده و استفاده از آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

افرادی که کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند عبارتند از:

  • افرادی که در ناحیه مورد تزریق زخم باز یا تبخال دارند
  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین مصرف می کنند
  • افراد دارای بیماری های عضلانی
  • افراد دارای چین و چروک های بسیار عمیق

سخن پایانی

اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید، حال که میدانید تزریق بوتاکس از چه سنی قابل انجام است، در صورت دارا بودن شرایط عمومی مناسب میتوانید برای انجام این کار، به بهترین مراکز زیبایی که تزریق بوتاکس توسط بهترین دکتر بوتاکس در آنها انجام می‌شود مراجعه کرده، و این کار را به سادگی انجام دهید.

سوالات متداول

آیا بوتاکس کردن ضرر دارد ؟

برخی از علائم رایجی که بعد از تزریق بوتاکس دیده می‌شود قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی یا ناراحتی در نقطه تزریق سوزن است. حتی گاهی ایجاد کبودی در پوست‌های حساس در نقاط تزریق بوتاکس در صورت به دلیل وارد شدن سوزن به پوست ایجاد می‌شود که بعد از گذشت چند روز تا یک هفته درمان می‌شود.

ماندرگاری بوتاکس چه قدر است ؟

بوتاکس برای زیبایی به طور متوسط ۳ تا ۴ ماه ماندگاری دارد، اما اثرات اولین تزریق سریعتر از بین می روند. پس از اولین تزریق، بهتر است نوبت بعدی تزریق را دو یا سه ماه بعد انجام دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *