طرز تهیه سالم ترین و بهترین صبحانه برای کودکان در خانه

۰
(۰)

مهم ترین وعده غذایی در طول روز صبحانه است. بهترین صبحانه برای کودکان می تواند خوشمزه ترین خوراکی ها از نظر خودشان باشد اما بهترین صبحانه برای کودکان رژیم غذایی درست و اصولی است که تمام مواد مورد نیاز بدن آن ها را تامین کند. بهترین صبحانه برای کودکان می تواند باعث شود آنها بیشترین سطح انرژی را برای فعالیت در روز داشته باشند. بهترین صبحانه برای کودکان، صبحانه ای است که به میزان کافی پروتئین، فیبر و کلسیم لازم را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: ۶ روش فوق العاده جهت تقویت حرف شنوی کودکان

طرز تهیه بهترین صبحانه برای کودکان

تست وانیلی فرانسوی

تست وانیلی فرانسوی می تواند بهترین صبحانه برای کودکان باشد؛ هم یک صبحانه کامل است و هم بسیار خوشمزه است. برای تهیه این صبحانه به دو عدد تخم مرغ، یک سوم لیوان شیر، مقداری وانیل و شکر نیاز دارید، آنها را با هم مخلوط می کنید.

نان تست را به مدت زمان سی ثانیه در درون این مایع قرار می دهید. بعد از آن کف یک تابه را کمی چرب کنید و نان تست ها را در ان سرخ کنید تا جایی که طلایی رنگ شوند.

در انتها پودر دارچین و عسل به میزان کافی روی آنها بریزید.

سیب پخته به همراه دارچین، خامه و گردو

سالم ترین صبحانه برای کودکان

این صبحانه یکی از بهترین صبحانه برای کودکان است. بسیار راحت درست می شود اما خیلی مقوی است. برای تهیه این صبحانه کامل، باید چند عدد سیب قرمز را پوست بگیرید و بگذارید نیم پز شود. سیب های پخته شده را در ظرف بریزید و به آن خامه، ۲ تا ۳ عدد گردو و عسل و پودر دارچین را اضافه کنید.

این صبحانه کمک می کند کودک تا زمان نهار انرژی داشته باشد و احساس گرسنگی نکند.

مینی پیتزا سالم برای صبحانه

قرار نیست همه پیتزاها ناسالم باشد. برای تهیه یک مینی پیتزا سالم برای صبحانه فرزندتان فقط کافی است روی مقداری خمیر به اندازه دلخواه شما کمی مرغ و سبزیجات تازه مثل فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی بگذارید و بعد از آن کمی پنیر را به آن اضافه کنید. به سرعت این صبحانه مقوی و سالم آماده می شود. از نظر کودکان این مینی پیتزا بهترین صبحانه برای کودکان است.

سالاد میوه های تازه و عسل

برای تهیه این صبحانه مقوی احتیاج به مقداری میوه های تازه پوست کنده دارید. در آخر می توانید برای تزیین و بهتر کردن طعم این صبحانه شربت پرتقال و یا آلبالو بریزید. این بهترین صبحانه برای کودکان است و می توانید این را از زبان خودشان بشنوید. این صبحانه کمک می کند تا کودکتان تا زمان نهار احساس ضعف نکنند.

لذیذترین و بهترین صبحانه برای کودکان

کره بادام زمینی با پنکک

یکی از بهترین صبحانه برای کودکان می توان کره بادام زمینی را نام برد. فقط قبل از استفاده باید حواستان به این موضوع باشد که کودک به آن حساسیت نداشته باشد. کره بادام زمینی را بر روی پنکک و یا نان بزنید و بعد از آن می توانید کمی عسل و موز یا میوه های تازه را بر روی آن بریزید.

املت با گل کلم

این صبحانه بسیار مقوی را می توانید به سرعت آماده کنید. برای تهیه این صبحانه به یک عدد تخم مرغ، گل کلمی که به اندازه دلخواه خرد کرده، یک حبه سیر، ریحان نیاز دارید. اول در ماهیتابه خود مقداری روغن زیتون بریزید، بعد گل کلم ها را اضافه کنید تا کمی نرم و قهوه ای رنگ شوند. سیر را رنده کنید و به همراه نمک به گل کلم اضافه کنید. حال نوبت تخم مرغ ها است آنها را اضافه می کنید و اجازه می دهید بپزند. در آخر کمی ریحان بر روی آن بریزید و بگذارید کودک خود میل کند.

بهترین صبحانه در یک لیوان

در زمان عجله داشتن که وقتی برای درست کردن صبحانه کودکان ندارید به راحتی می توانید بهترین صبحانه برای کودکان را تهیه کنید. کمی شیر در لیوان بریزید و بعد موز و کمی توت فرنگی به ان اضافه کنید. اگر توت فرنگی ها یخ زده باشند بهتر است. سپس با مخلوط کن آن ها را مخلوط کنید و بعد به سرعت صبحانه مقوی و لذیذ کودکتان آماده است.

راهکارهای خلاقانه برای تشویق کودکان به صرف صبحانه

در بیشتر مواقع کودک از خوردن صبحونه سرباز می زند و با بد اخلاقی بر نخوردن صبحانه پا فشاری می کند. شما می توانید با چند راهکار به خوردن صبحانه کودک کمک کنید.

راهکار صرف صبحانه توسط کودکان

مطلب پیشنهادی: ۸ تا از بهترین غذاهای غنی از کلسیم برای کودکان

پدر و مادرها بهترین الگو برای کودکان هستند. والدین می توانند با سالم خوری و داشتن رژیم غذایی مناسب باعث ایجاد زندگی با سبک سالم برای فرزندان بشوند. شما به عنوان پدر و مادر اگر هر روز خود را با صبحانه مقوی و خوشمزه شروع کنید و سعی داشته باشید بهترین خوراکی ها را بر روی میز صبحانه خود داشته باشید باعث ایجاد انگیزه صبحانه خوردن کودکان می شوید.

در مورد صبحانه که یکی از وعده های مهم است به کودکان خود حق انتخاب بدهید. آنها به این صورت بسیار ترغیب می شوند تا صبحانه خود را که با انتخاب خود آنها تهیه شده است را میل کنند. می توانید آنها را به خرید مواد خوراکی خانه ببرید تا آنها مواد خوراکی قابل استفاده برای صبحانه را انتخاب کنند.

از میوه های تازه و هوس انگیز برای تزیین صبحانه ها استفاده کنید. اینکار باعث ترغیب شدن انها برای صرف صبحانه است.

سخن آخر و سوالات رایج

هر چقدر صبح ها عجله داشته باشید باز هم باید به صبحانه خود اهمیت دهید تا کودک شما یاد بگیرد که در هر صورت باید وعده صبحانه را میل کند. بهترین صبحانه برای کودکان می تواند بهترین صبحانه برای شما هم باشد و کمک کند تا در طول روز انرژی لازم را داشته باشید.

صبحونه چی بخورم؟

برای وعده صبحانه می‌توانید انواع غذاها مثل املت، پنکیک، کیک، فرنی، کله پاچه، حلیم، لوبیا، تخم مرغ، .عدسی، شیر برنج و نان را آماده کنید

بهترین صبحانه مقوی و کامل چیست؟

بهترین صبحانه مقوی و کامل برای همه گروه‌های سنی کره بادام زمینی، املت، لقمه نان و پنیر و سبزی و تخم مرغ آب پز و عدسی است.

بهترین صبحانه خوشمزه چیست؟

برای تهیه صبحانه مقوی می‌توانید انواع املت انگلیسی و سبزیجات و انواع صبحانه با تخم مرغ یا نان را آماده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *