بهترین دکتر ختنه در تهران【جراحی ختنه نوزاد پسر】❤️

۵
(۱)

ختنه عمل جراحی برداشتن پوست ختنه‌گاه در مردان است که این پوست، سر آلت تناسلی را می‌پوشاند. اگرچه این جراحی در برخی ادیان آغاز شد، اما به دلایل بهداشتی و همچنین برای درمان فیموز به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، ختنه، اصطلاحی است که از لاتین به معنای برش دادن گرفته شده است.

این جراحی بیش از ۵۰۰۰ سال است که عمدتاً به دلایل مذهبی انجام می‌شود. اما ختنه مردان از قرن نوزدهم به عنوان پرکاربردترین نوع جراحی انجام شده است. در برخی از کشورها، مانند ایالات متحده، این عمل بسیار مبتذل در نظر گرفته می‌شود، زیرا طبق گفته‌ها، برداشتن پوست باعث خودارضایی و انجام اعمال جنسی می‌شود. در این مطلب همراه ویکی درمان باشید تا در مورد مراقبت های بعد از ختنه و معرفی بهترین دکتر ختنه در تهران اطلاعاتی کسب نمایید.

مقاله پیشنهادی: ۴ فواید باورنکردنی خواب نیمروزی در کودکان

مزایای ختنه نوزادان

از نظر پزشکی، مزایای اصلی آن عبارتند از:

  • خطر عفونت در آلت تناسلی و عفونت‌های ادراری را کاهش می‌دهد. عفونت دستگاه ادراری در مردان غیرمعمول است، اما بیشتر در کودکان ختنه نشده به دلیل رشد باکتری در ترشحات ذخیره شده در پوست آلت تناسلی رخ می‌دهد.
  • بهداشت آلت تناسلی را تسهیل می‌کند.
  • خطر انتقال و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را کم می‌کند. از ظهور بیماری فیموز جلوگیری می‌کند.
  • خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی را کاهش می‌دهد. مردانی که این جراحی را انجام دادند کمتر در معرض ابتلا به سرطان آلت تناسلی هستند. البته شایان ذکر است که این بیماری در افراد ختنه نشده نیز وجود دارد (حدود ۱ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر).

علاوه بر این، موارد متعددی نیز وجود دارد که این جراحی تنها به دلایل مذهبی انجام می‌شود.

لیست بهترین دکتر ختنه در تهران

آقای دکتر محمدرضا جعفری

دکتر محمدرضا جعفری، متخصص اورولوژی، متخصص سرطان های مجاری ادرار، کلیه و ناباروری در مردان است. ایشان، با گذراندن دوره تکمیلی از سوئیس، جراح باتجربه و ماهری در زمینه واریکوسل، پروستات و .. می باشد. دکتر محمدرضا جعفری عضو انجمن ارولوژی اروپا و کانادا می باشند.

دکتر محمدرضا جعفری

خدمات قابل ارائه توسط دکتر جعفری:

  1. درمان بی اختیاری ادرار
  2. درمان و جراحی سنگ کلیه
  3. درمان و لیزر HPV
  4. درمان زگیل تناسلی
  5. درمان ناباروری مردان
  6. جراحی ختنه
  7. جراحی واریکوسل
  8. جراحی مجاری ادراری

اطلاعات تماس با دکتر جعفری

شماره تلفن های مطب: ۸۸۱۹۶۵۵۱ – ۸۸۱۹۶۴۴۹

آدرس مطب:

  • تهران، نیاوران، مقدسی، نبش امیر احمدی زمانی، پلاک ۲، واحد ۲
  • تهران، جردن، قبادیان شرقی، پلاک ۵، واحد ۱۸

ارتباط با دکتر در شبکه اجتماعی: https://instagram.com/persian.urology

برای درج آگهی در لیست فوق با ما تماس بگیرید.

چگونگی ختنه توسط بهترین دکتر ختنه

این جراحی معمولاً در بیمارستان با بی حسی موضعی همراه با آرامبخش در مواقع ضروری انجام می‌شود و  باید توسط بهترین دکتر اورولوژی انجام شود. تکنیک‌های جراحی متنوع هستند. با این حال، هدف همه آنها برداشتن پوست ختنه گاه است، به طوری که پس از بخیه زدن پوست، غده قسمت نزدیک خود را پوشیده و قسمت دیستال را آشکار می‌کند.

برداشتن پوست آلت تناسلی نسبتاً سریع است و بسته به ویژگی‌های آلت تناسلی و تجربه پزشک بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. دوره بعد از عمل معمولا کوتاه و ساده است و بستری در بیمارستان معمولا انجام نمی‌گیرد زیرا جراحی سرپایی است. درد بعد از جراحی خفیف است و به راحتی با مسکن کنترل می‎شود. در بیشتر موارد می‌توان درد را به راحتی از طریق تجویز دارو یا مسکن‌های خوراکی مانند پاراستامول یا ایبوپروفن یا به شکل پماد تسکین داد.

مراقبت‎های بعد از ختنه

این جراحی بسیار سریع و بهبودی کندتر است و تا ۱۰ روز طول می‌کشد. در این دوره معمولاً درد در ناحیه آلت تناسلی ظاهر می‌شود.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه سالم ترین و بهترین صبحانه برای کودکان در خانه

در چند روز اول طبیعی است که آلت تناسلی کمی متورم و دارای لکه‌های بنفش باشد، اما ظاهر آن با گذشت زمان بهبود می‌یابد. برای جلوگیری از عوارض ناشی از جراحی، به ویژه عفونت، بهداشت منظم آلت تناسلی باید با شستن آن ناحیه حداقل یک بار در روز با آب گرم و صابون رعایت شود. همچنین، می‌توان آن را با یک پانسمان تمیز پوشاند، به خصوص برای نوزادانی که هنوز پوشک دارند.

در بزرگسالان، علاوه بر تمیز کردن آلت تناسلی، مراقبت‌های اصلی آن شامل پرهیز از فعالیت‌های بدنی شدید در ۲ تا ۴ هفته اول و اجتناب از تماس جنسی برای حداقل ۶ هفته است. در نوجوانان یا بزرگسالان، ممکن است دارو برای کاهش شروع نعوظ‌های شبانه نیز تجویز شود، زیرا ممکن است باعث پارگی بخیه‌ها و خونریزی قابل توجه شود. همچنین، هیچ محدودیتی در مورد تغذیه قبل یا بعد از عمل وجود ندارد.

مراقبت های ختنه

ختنه زن چیست؟

از نظر پزشکی، ختنه زنان وجود ندارد، زیرا این اصطلاح برای برداشتن پوست آلت تناسلی به کار می‌رود. با این حال، در برخی از فرهنگ‌ها، با برداشتن کلیتوریس یا پوستی که آن را می‌پوشاند، دختران را ختنه می‌کنند. این روش را می‌توان به عنوان ختنه زنان نامید، زیرا تغییری است که در اندام تناسلی زن ایجاد می‌شود و هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد و حتی می‌تواند عوارض جدی مانند: خونریزی و درد شدید، مشکلات ادراری، افزایش احتمال عفونت واژن و درد هنگام مقاربت داشته باشد.

به این دلایل، این روش تنها در برخی از قبایل و جمعیت‌های بومی کشورهای آفریقایی و آسیایی وجود دارد.به گفته سازمان جهانی بهداشت، ختنه زنان باید لغو شود، زیرا مزایایی برای سلامت زنان ندارد.

خطرات احتمالی ختنه

درست مانند هر عمل جراحی دیگری با خطراتی همراه است، مانند:

  • خون ریزی
  • عفونت محل برش
  • درد و ناراحتی
  • تاخیر در بهبودی

خطرات ختنه

نکات پایانی

همانطور که گفته شد، سال‌ها پیش این کار رایج‌تر بود، اما امروزه جدای از موارد مذهبی، رعایت منظم عادات بهداشتی جایگزین جراحی شده است. یکی از دلایل احتمالی این است که در بسیاری از فرهنگ‌ها شروع بلوغ در زمان خاصی اتفاق می‌افتد. بنابراین، این جراحی ورود جوان به بزرگسالی را نشان می‌دهد. پوست ختنه‌گاه لایه‌ای از پوست جمع‌شونده است که غده را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند، که عموماً به عنوان سر آلت تناسلی شناخته می‌شود. این پوست، در بزرگسالان، زمانی که آلت تناسلی شل است، غده را می‌پوشاند، اما در حالت نعوظ جمع می‌شود. پوست آن که آلت تناسلی را می‌‎پوشاند در هفته‌های اول رشد جنین شروع به تشکیل می‌کند.

از بدو تولد تا اولین سال‌های زندگی مرد، پوست آن به غده متصل می‌شود، این فرآیند به نام فیموز فیزیولوژیکی است. با رشد، ناحیه داخلی به تدریج از غده جدا می‌شود تا زمانی که آلت تناسلی در حالت نعوظ کاملاً جمع شود. نکته قابل ذکر این است که نباید به زور جدا شدن پوست ختنه‌گاه را در کودکان انجام دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

الهام کریمی

الهام کریمی هستم. دانشجوی پزشکی، زنان و زایمان. تلاش میکنم شما را با محتواهای صحیح و به روز در زمینه آشنا کنم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *