افزایش جذابیت چهره با لیفت چشم گربه ای (کانتوپلاستی)

۲
(۱)

لیفت چشم گربه ای ، این مدل از جراحی چشم امروزه جزوه جذاب‌ترین و پر ریسک ترین موارد به شمار می‌آید. همه‌ی ما افراد زیادی در اطرافمان می‌بینیم که برای این عمل جراحی لیفت چشم‌ گربه‌ ای، به پزشکان مختلف مراجعه کرده و به دنبال نتیجه‌ای استثنایی هستند. در ادامه این مقاله از ویکی درمان نگاه دقیق تر به آن می اندازیم.

هدف از لیفت چشم گربه ای چیست؟

لیفت چشم گربه‌ ای که امروزه با سلیقه بسیاری از دختران جوان و بانوان کشورمان گره‌خورده است، طرفداران زیادی یافته است. علت اولیه آن زیباتر کردن چشم و افزایش جذابیت ظاهری است. برای همه ما مهم است که در چشم دیگران زیبا به نظر برسیم. علت ثانویه آن نیز ماهیت درمانی داشته و برای عملکرد بهتر چشم انجام می‌شود. اما آیا از جزییات و ریسک‌های عمل جراحی لیفت چشم‌ گربه‌ ای مطلع هستیم؟ با ما همراه باشید.

لیفت چشم گربه‌ ای

چشم از حساس‌ترین اعضای بدن است که بخش زیادی از زندگی ما را ممکن می‌کند. نازک بودن پلک ها و ظرافت آن نیز تاییدی بر این موضوع است به دلایل مختلف مانند بالا رفتن سن، در معرض خورشید بودن، سابقه ژنتیکی و یا آلودگی محیطی افتادگی پلک روی می‌دهد که زیبایی چشمان کمتر می‌شود. به همین دلیل عده‌ای از افراد به درمان افتادگی پلک ها می‌پردازند و برخی دیگر نیز به دنبال زیبایی ازدست‌رفته خود با لیفت چشم‌ گربه‌ ای هستند.

لیفت چشم‌ گربه‌ ای در لغت با نام کانتوپلاستی بین پزشکان رایج بوده و برای کاهش اثرات افتادگی پلک و پیری چهره، استفاده می‌شود. البته کاربرد درمانی این روش، علاوه بر کاربرد زیبایی آن، امروزه مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است. افراد مسن معمولاً برای افزایش دید خود به جراحی چشم می‌پردازند. در کنار لیفت چشم‌ گربه‌ ای می‌توانید افتادگی پلک ها را نیز برطرف کنید؛ بنابراین علاوه بر زیبایی چشم، چین‌وچروک اطراف آن را نیز از بین می‌برید.

مطلب پیشنهادی: لیفت چشم در خانه

افرادی که می‌توانند لیفت چشم‌ گربه‌ ای انجام دهند

در ابتدا کافی است با پزشکی معتمد و کاربلد مشورت کرده و در مورد لزوم و مراحل جراحی لیفت چشم گربه‌ای صحبت کنید. سپس باید از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید؛ زیرا مشکلات و بیماری‌های خاص باید حتماً به پزشک گفته شود. چون این عمل معمولاً با بیهوشی انجام می‌شود، لازم است با دکتر خود درمکرد بیماری‌های قبلی نیز صحبت کنید.

علاوه بر این نکته، پزشک باید اطلاعات کاملی به شما در مورد مراقبت‌های پس از لیفت چشم گربه‌ ای بدهد؛ که شرکت در این جلسات مشاوره تا حدود زیادی نگرانی‌های شما را برطرف می‌کند. به این صورت که بهترین روش برای این جراحی انتخاب خواهد شد. برای جراحی لیفت چشم‌ گربه‌ ای، هرچه میزان چین‌وچروک اطراف چشم کمتر باشد، امکان جراحی ساده‌تر و تغییر شما واضح‌تر خواهد بود. افراد مسن نیز می‌توانند در زمان مراجعه به پزشک، ابتدا لیفت ابرو و چشم را انجام داده و سپس به این جراحی بپردازند.

روش های لیفت چشم‌ گربه‌ ای

این جراحی از طریق روش‌های مختلف با توجه به تشخیص پزشک و شرایط چشم شما انجام می‌شود که می‌توان به دو روش زیر اشاره کرد:

  • کانتوپلاستی: در مدت ۲ تا ۵ ساعت با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. با این عمل خستگی و پف چشم‌ها برطرف شده و جذاب‌تر می‌شوند. بااین‌وجود به دلایلی مانند بالا رفتن سن، عدم رعایت رژیم غذایی یا زمان زیاد نور آفتاب، از دلایل ترمیم مجدد خواهد بود. به همین دلیل این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای جراحی لیفت چشم‌ گربه‌ ای است که افراد برای اولین بار جراحی می‌کنند.
  • کانتوپسکی: این روش نیز یکی از روش‌های رایج لیفت چشم‌ گربه‌ ای است؛ که با استفاده از بخیه عضله حلقوی انجام می‌شود.

وجود زخم‌ها یا بخیه‌های عمل جراحی لیفت چشم‌گربه‌ای به‌مرور برطرف می‌شود؛ بنابراین نیاز به نگرانی خاصی نیست. فقط با رعایت کامل نکات بهداشتی می‌توانید از عفونت‌ها یا دردهای بعدی جلوگیری کرده و زیبایی چشمان خود را مشاهده کنید. چون این عمل از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است، حتماً با مشورت پزشکی معتمد و کاربلد روند درمانی خود را پیگیری کنید.

عوارض کوتاه‌مدت بیهوشی یا تداوم بی‌حسی نیز جزو علائم اولیه پس از لیفت چشم گربه‌ ای است؛ که بعد از ۵ یا ۶ ساعت این اثر نیز برطرف می‌شود. اگر این علائم طولانی نشد یا مدت طولانی‌تری این اثرات را دیدید، کافی است با پزشک خود مشورت کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنید.

زمان انجام لیفت چشم‌ گربه‌ ای

اگر در خانواده خود سابقه ژنتیکی افتادگی پلک یا پف زیر چشم وجود دارد، بهتر است در معرض مستقیم نور خورشید نباشید، فشار زیادی به چشم خود نیاورید، و از اقدامات مناسب نیز بهره برد تا احتمال مشکلات چشمی کمتر شود. یکی از راه‌های پیشگیری از عوارض احتمالی، انجام عمل‌های جراحی است. البته پزشک معتمد شما می‌تواند راهنمایی دقیق ارائه کند. جراحی لیفت چشم گربه‌ ای که معمولاً برای پلک پایین است.

لیفت چشم گربه‌ ای معمولاً برای درشت و کشیده‌تر شدن چشم‌های شما خواهد شد؛ بنابراین باوجود سابقه افتادگی پلک بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کنید. معمولاً در سنین ۲۸ تا ۴۰ سال بیشتر افراد متمایل به انجام این جراحی هستند. البته به این معنا نیست که افراد مسن‌تر نمی‌توانند جراحی را انجام دهند. بهتر است پیش از جراحی لیفت ابرو و چشم را انجام دهند.

در هنگام مراجعه به پزشک کافی است شرح مختصری از سابقه بیماری قبلی یا سابقه بیماری‌های خانوادگی را ذکر کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید. حتماً با برنامه‌ریزی دقیق تا چندین روز بعد از عمل از ارتباط مستقیم با نور خورشید و صفحه گوشی و موبایل دوری‌کنید.

لیفت چشم گربه ای

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت چشم گربه‌ ای

با رعایت این نکات می‌توانید سلامتی و زیبایی چشم خود را تضمین کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  • حتماً بعد از لیفت چشم گربه ای به‌اندازه‌ی کامل استراحت داشته باشید.
  • سر وقت مصرف کردن داروها از اصلی‌ترین برنامه‌هایتان باشد.
  • بهتر است تا چند روز به صفحه گوشی و لپ تاب نگاه نکنید.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید، موجب تشدید درد شما می‌شود.
  • استفاده از عینک آفتابی نیز موقع خروج از منزل لازم است.
  • تا ۸ ساعت بعد از جراحی نباید به حمام بروید.
  • طبق توصیه پزشک تا زمانی که بهبودی کامل کسب نکرده‌اید، به استخر و شنا نروید.
  • طبق توصیه پزشک حتماً داروها را به‌موقع مصرف کرده و از مصرف داروهای دیگر پرهیز کنید.

با در نظر گرفتن نکات بالا، بهتر است با پزشکی معتمد برای جراحی مشورت کرده و با حضور در تمام جلسات مشاوره‌ای، عمل جراحی خوبی را پشت سر بگذرانید. لیفت چشم گربه‌ ای از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی چشم است که در اغلب جوانان برای زیباتر و کشیده‌تر شدن چشمانشان انجام می‌دهند.

هزینه لیفت چشم گربه‌ ای چقدر است؟

هزینه ی لیفت چشم گربه ای به نوع روش آن بستگی دارد و معمولا هزینه های لیفت چشم با جراحی بسیار بیشتر از بدون جراحی است.

چه کسانی می توانند لیفت چشم گربه‌ای انجام دهند؟

هر شخص با هر سنی که دارد می تواند زیبایی را امتحان کند.

روش های مختلف لیفت چشم گربه ای

لیفت چشم با نخ لیفت چشم با دستگاه پلکسر لیفت چشم با جراحی لیفت چشم با جراحی پلک بالا

مزایای لیفت چشم گربه ای

افزایش اعتماد به نفس عوارض جانبی کم دید بهتر ماندگاری بالا

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۲ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۷ دیدگاه

    1. ورزش های سنگین بعد از لیفت کمی خطرناک است. اما یوگا و پیلاتس مشکلی ندارد. قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشور کنید. چون شاید شرایط شما متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *