عمل لاغری با لیزر ( لاغری سریع موضعی با لیزر)

۰
(۰)

امروزه یکی از ملاک‌های زیبایی، تناسب‌ اندام و لاغری است که در بحث روان‌شناسی نیز اهمیت خود را نشان داده است و باعث ایجاد اعتماد به ‌نفس فرد در محیط کاری و جامعه می‌شود.

به همین خاطر عمل لاغری با لیزر جای خود را در بین مردم به‌خوبی باز کرده است. عمل لاغری با لیزر یکی از راه‌های مطمئن و ساده برای خلاص شدن از چربی‌هایی است که بیشتر به چشم می‌آید و از طرفی از بین ‌بردن آن‌ها زمان‌بر و خسته‌کننده است.

عمل لاغری با لیزر برای از بین ‌بردن چربی‌ موضعی

راه‌های زیادی برای درمان چاقی و از بین ‌بردن چربی‌های موضعی وجود دارد که می‌توان به انواع ورزش‌ها و رژیم‌های غذایی اشاره کرد اما بافت چربی‌ها، ساختار و فرم بدن باعث می‌شود تا این موارد به‌خوبی جواب ندهند. به طور معمول قسمت‌های شکم، پهلوها و ران‌ها مراکز مهم جمع‌شدن چربی‌هاست که ورزش و رژیم‌های سخت هم گاهاً آن‌ها را از بین نمی‌برند.
از همین‌رو با استفاده از عمل لاغری و بررسی و آنالیز ناحیه‌های مختلف بدن می‌توان این ناحیه از تجمع چربی‌ها را کاهش داد یا به کل حذف نمود. چربی‌های موضعی که بسیار هم ناخوشایند هستند، از عوامل و دلایل مختلفی به وجود می‌آیند که سلامت جسمی و روحی انسان‌ها را تهدید می‌کنند.

آب کردن چربی شکم با لیزر

به طور کل چندین راه برای حذف چربی‌های موضعی وجود دارد که می‌توان به رژیم‌های غذایی برنامه‌ریزی‌شده، ورزش‌های خاص و مربوط به نواحی مختلف بدن، تغییر در سبک زندگی، استفاده از داروهای لاغری و یا روش‌های حذف عملی همچون عمل لاغری با لیزر اشاره کرد.
باید توجه داشت که روش‌های متداول که در بالا به آن‌ها اشاره شد، معمولاً زمان‌بر و با هزینه‌های بالایی همراه هستند، در صورتی ‌که عمل لاغری با لیزر این مشکلات را همراه خود ندارد و می‌تواند با هزینه‌های مالی و زمانی به‌مراتب کمتر شما را به هدف خود برسانند.

عمل لاغری با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

عمل لاغری با لیزر برای تمامی افراد و شرایط خاص بدنی آنها همچون اضافه‌وزن پایین تا چاقی‌های بسیار بالا که ورزش و رژیم غذایی در کاهش آنها ناکافی یا بی‌اثر هستند، کاربرد دارد. به همین منظور با مراجعه به پزشک متخصص زیبایی و بررسی بافت‌ها و محل تجمع چربی‌های اشباع‌شده می‌توان عمل لاغری با لیزر را انجام داد.
عمل لاغری با لیزر برخلاف روش‌های دیگر عملی است کمتر تهاجمی که نیازی به بیهوشی و جراحی‌های پوست ندارد و از طرفی بدون جراحت و زخم‌های پوستی این عمل انجام می‌گیرد.

عوارض عمل لاغری با لیزر

مقاله پیشنهادی: لیپوماتیک یا پیکر تراشی؟ شما کدامیک را برای لاغری انتخاب می کنید؟

روش‌ها و دستگاه های لاغری با لیزر

انواع عمل لاغری با لیزر با هدف قراردادن چربی‌های داخل سلول‌ها و با آزادکردن آنها باعث ایجاد واکنش و فعالیت زیاد بافت‌های چربی شده که در نتیجه این چربی‌ها به‌مرور تخلیه و حذف می‌شوند. از همین‌رو چندین روش برای عمل لاغری با لیزر وجود داد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه هایفولیپولیز

یکی از دستگاه‌های مورد استفاده در عمل لاغری با لیزر که شبیه دستگاه‌های سونوگرافی است، برای ناحیه‌های کمر، ران و پهلو کاربرد ویژه‌ای دارد که بدون استفاده از عمل جراحی و یا عوارض خاصی با هدف قراردادن سلول‌های چربی باعث حذف دائمی و همیشگی این سلول‌ها می‌شود.

در این روش لایه‌های زیر پوست به‌ اندازه ۱ الی ۳ سانتی‌متر مورد هدف امواج قرار گرفته و به پوست آسیبی نمی‌رساند.
به طور معمول این روش برای شاخص BMI بالای ۳۰ کاربرد دارد که در نهایت باعث کاهش ۳ الی ۵ سانتی‌متری از توده چربی محل موردنظر می‌شود.

دستگاه اولترا کویتیشن

این دستگاه با استفاده از امواج شدت بالا با فرکانس‌های پایین مانند روش سونوگرافی عمل می‌کند که باعث حذف چربی‌های پهلوها، ران‌ها، شکم و حتی زانوها می‌شود. این روش در مورد حذف چربی‌های سینه‌های آقایان نیز کاربرد ویژه‌ای دارد.
نکته قابل‌ توجه دیگر که باید به آن پرداخت، این است که عمل لاغری با لیزر نیازی به مراجعه به پزشک و کلینیک‌های پزشکی ندارد و می‌توان در سالن‌های ورزشی و یا سالن‌های زیبایی از آن استفاده نمود.

دستگاه RF

این روش با نام رادیو فرکانس نیز شناخته می‌شود که به روش گرمایی عمل می‌کند. بدین صورت که چربی‌ها در معرض گرمای رادیو فرکانس قرار گرفته و بعد از تابش گرما، سلول‌های چربی شکسته می‌شوند و جذب سیستم‌های لنفاوی بدن شده و به‌مرور دفع می‌شوند.
قابل‌ذکر است که این روش یکی از بهترین راهکارها در عمل لاغری با لیزر است که برای از بین ‌بردن و رفع افتادگی پوست کاربرد مناسبی دارد.

در عمل لاغری با لیزر RF با متد گرمایی سعی در حذف چربی‌ها و افتادگی پوست می‌کنند

دستگاه استرابری

یکی از روش‌های کاملاً بی‌خطر در عمل لاغری با لیزر استفاده از دستگاه استرابری است. این روش با استفاده از یک کمربند با دمای سرد که به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی توده چربی قرار می‌گیرد، باعث حذف چربی‌ها می‌شود. یکی از نکات مثبت این روش این است که اثر عمل در همان جلسه قابل ‌مشاهده است.
این عمل لاغری با لیزر مخصوص ورزشکاران و افرادی است که چربی‌های کمی در قسمت‌های مختلف بدنشان رسوب ‌کرده و با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند.

دستگاه لیپولیزر

یکی از بهترین روش‌های عمل لاغری با لیزر استفاده از روش لیپولیزر است. این دستگاه با استفاده از امواج کوتاه و سرد به حالت کمتر تهاجمی سعی در حذف کامل چربی‌ها در قسمت‌های مختلف بدن همچون چربی‌های بعد از زایمان، غبغب، ران‌ها، بازوها، و سینه مردان می‌نماید.
در این روش با ایجاد یک الی دو سوراخ چند میلی‌متری در سطح پوست و وارد نمودن میکرو کانولا در بدن، سعی در واردکردن نیرو به چربی‌ها می‌نمایند. از مشکلات عمده این روش ایجاد قرمزی در ناحیه این عمل لاغری با لیزر است که بعد از چندین روز به ‌مرور محو می‌شوند.

هزینه عمل لاغری با لیزر

مقاله پیشنهادی: ابدومینوپلاستی محبوب ترین روش برای کوچک کردن شکم.

نتیجه‌گیری

از عواملی که باعث تشکیل چربی‌های موضعی می‌شوند می‌توان به مواردی همچون ژنتیک، رژیم غذایی روزانه نادرست، انواع بیماری‌ها و مصرف داروها اشاره کرد. به همین خاطر این چربی‌ها تا حدودی ماندگار هستند و با استفاده از داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین ورزش سخت و مداوم از بین نمی‌روند.
یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش و یا حذف کلی این نوع چربی‌ها استفاده از عمل لاغری با لیزر است که متناسب با هدف و شرایط مالی و زمانی هر شخص، می‌توان از دستگاه‌های مختلفی برای این هدف استفاده کرد.

سوالات متداول عمل لاغری با لیزر

چه کسانی می‌توانند از دستگاه لیپولیزر استفاده کنند؟

افرادی که می توانند از این دستگاه استفاده کنند باید ضخامت حجم چربی آن ها ما بین ۱ تا۶ سانتیمتر باشد و همچنین قوام جداره ی شکمشان بایستی سفت باشد.

لیپوسونیکس چیست؟

لیپوسونیکس کاهش سریع چربی ها به صورت غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی بوده که از انرژی فراصوت متمرکز با شدت زیاد (هایفو) برای تخریب دائمی سلول های چربی استفاده می کند.

ورم بعد از عمل لیپوماتیک چه زمانی کاهش پیدا می کند؟

ورم بعد از جراحی لیپوماتیک ۶ الی ۸ هفته طول می کشد که از بین برود و نتیجه ی اصلی عمل نیز ۳ تا ۶ ماه بعد از عمل مشخص می شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

۱۲ دیدگاه

  1. من با وجود ورزش و انجام تمرینات متعدد دچار چاقی ران هستم اما یکی از ران‌ها از آن یکی کمی بزرگتر است. با جراحی ران میشه این مشکل رو برطرف کرد؟

    1. سلام دوست عزیز تیم ما در زمینه ی اطلاع رسانی و دانش افزایی فعالیت دارد. ما هم اکنون در حال گرداوری اطلاعات در مورد کلینیک های زیبایی هستیم. با ما هماره بشاید تا در آینده بهترین کلینیک های زیبایی را خدمت شما معرفی نماییم.

    1. محدوده چاقی شما دوست عزیز درجه یک است. می توانید از روش های دیگر مانند ورزش و رژیم دمانی و اصلاح تکنیک تغذیه استفاده کنید و نتیجه بگیرد.

  2. من ۱۱۸ کیلیو ام دکترم گفته باید حنما عمل کنم وزنمو کم کنم چون زانوهام خیلی درد میکنه. چون پزشک گفته میشه از بیمه استفاده کنم؟ بیمه قبول میکنه؟

    1. عمل های لاغری به عنوان یکی از اقدامات زیبایی در کشور ما شناخته میشه که در این مورد بیمه هزینه ای رو پرداخت نمیکنه. اما در مورد اینکه شما عمل لاغری رو برای درمان انجام میدید و bmi بالایی داشته باشید، بیمه های تکمیلی بخش زیادی از هزینه درمان و تقبل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *