درمان چاقی خانگی با تعادل متابولیسم بدن

۰
(۰)

امروزه افراد بسیاری وعده های غذایی خود را کنترل نمی‌کنند و به علت مشغله و کمبود وقت بیشتر وعده‌های غذایی خود را از بیرون تهیه می‌کنند که در طولانی مدت منجر به چاقی و بیماری‌های مختلف می‌شود، در این مقاله به درمان چاقی خانگی می‌پردازیم.

برای درمان چاقی چه بخوریم؟

برنامه غذایی شما باید به گونه ای باشد که تمام مواد غذایی لازم را به بدن برسانید، با حذف تعدادی از وعده ممکن است نتیجه ببینید اما در طولانی مدت منجر به بیماری و یا تحلیل رفتن عضلات بدن می‌شود. در ادامه به نکات مهم وعده های غذایی می‌پردازیم.

رژیم غذایی خود را مدیریت کنید

رژیم روزانه شما نقشی اساسی در ایجاد و همچنین درمان چاقی دارد. بنابراین، اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌های دارای چربی و کالری بالا، از جمله الکل یکی از درمان چاقی خانگی محسوب می‌شود. رژیم‌های غذایی محدود کننده کالری شامل مواد غذایی کم کالری است. اما این رژیم از نظر تغذیه ای برای کاهش مصرف کالری مناسب هستند.

رعایت این رژیم بدون اینکه متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار دهد، باعث تعادل انرژی در بدن می‌شود. حتی به نظر می‌رسد از افزایش وزن بیشتر جلوگیری می‌کند. برای کسب اطلاع از کالری مورد نیاز بدن خود بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی: روش های درمان چاقی

درمان چاقی خانگی

سبک زندگی روزانه خود را تغییر دهید

برخی راهکارهای تغییر سبک زندگی در افراد وجود دارند که می‌توانند در درمان چاقی خانگی موثر باشند، از جمله:

  • به مقدار کافی آب مصرف کنید. در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید تا بدن شما سم زدایی شود.
  • خواب کافی داشته باشید. سعی کنید هر شب حداقل ۸ ساعت خواب راحت داشته باشید. زیرا کمبود خواب می‌تواند متابولیسم شما را کاهش دهد. حتی ممکن است خطر چاقی را افزایش دهد.
  • هرگز از صبحانه صرف نظر نکنید. صبحانه مهمترین وعده غذایی خصوصاً برای افرادی است که با چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند.
  • روز خود را با یک وعده غذایی پر پروتئین، فیبر شروع کنید. خوردن صبحانه می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. حتی انرژی را بدون افزایش بار کالری تأمین کند. بنابراین صبحانه سالم و برنامه ریزی شده درمان چاقی خانگی است.

فواید مصرف فیبر

فیبر غذایی چیست؟ بخشی از غذاهای گیاهی در بدن انسان قابل هضم نیستند. به این بخش غیرقابل هضم، فیبر غذایی گفته می‌شود. فیبر غذایی دو نوع دارد: فیبر محلول و فیبر غیر محلول. فیبر محلول در روده با آب مخلوط شده و مایعی غلیظ و ژل‌مانند درست می‌کند. این مایع عبور غذا از معده به روده را با تاخیر روبه‌رو می‌سازد که در کاهش اشتها موثر است.

همچنین فیبر محلول در روده بزرگ توسط باکتری‌های مفید روده به اسید‌ چرب زنجیره کوتاه تجزیه می‌شود. تحقیقات نشان داده است این نوع اسید چرب با کاهش هورمون گرسنگی و افزایش هورمون‌های سیری جلوی اشتهای فرد را می‌گیرند و همچنین باعث کاهش سایز شکم و یک درمان چاقی خانگی محسوب می‌شود. دانه کتان (تخمه کتان)، سیب‌زمینی شیرین و حبوبات مانند لوبیا، منابع غنی فیبر محلول به شمار می‌آیند.

درمان چاقی متابولیسمی

تشخیص چاقی شکمی

شما می‌توانید با یک متر کوچک اندازه دور شکم را اندازه گیری کنید، اگر در خانم‌ها بیشتر از حدود ۹۰ سانتی‌متر باشد و آقایان بیشتر از ۱۰۰ سانتی‌متر به چاقی شکمی دچار هستیم. این را هم در نظر بگیرید در هنگام اندازه گیری شکم خود را به داخل فشار ندهید!

برای درمان چاقی خانگی توجه به وعده های غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار است، مثلا با حذف کردن شام نه تنها لاغر نخواهید شد، بلکه منجر به تحلیل رفتن عضلات و منجر به پرخوری در وعده‌های بعدی شما می‌شود. برای اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص تغذیه برای درمان چاقی خانگی مشورت بگیرید و با یک برنامه روزانه مشخص و همچنین برنامه تمرینی چه در خانه و چه در باشگاه‌ برای سلامت خود ثابت قدم شوید.

سوالات متداول درمان چاقی خانگی

خوردن چه غذاهایی باعث لاغری شکم می شود؟

استفاده از دارچین. استفاده از دانه چیا در اسموتی و ماست در کاهش چربی شکم موثر است.استفاده از روغن نارگیل به دلیل داشتن نوعی اسید چرب به نام اسید لوریک به سرعت در بدن به انرژی تبدیل می شود بنابراین بهتر است به جای روغن معمولی از روغن نارگیل استفاده کنید.

خوردن چه میوه ای در روز باعث لاغری می شود؟

میوه ها از جمله میان وعده های عالی برای کاهش وزن می باشند مانند: توت فرنگی، گلابی، موز و پرتقال و غیره

خوردن ناشتا چه مواد غذایی باعث لاغری می شود؟

خوردن برخی از مواد غذایی به صورت ناشتا می تواند در کاهش وزن موثر باشد. ترکیب آب و آبلیمو. خوردن سیب. ترکیب آب با اوتمیل یک معجون عالی برای کاهش وزن .است

آیا ورزش بدنسازی برای درمان چاقی خانگی موثر است؟

بدنسازی، ورزشی است که باعث افزایش حجم عضلات می‌شود. اگر فرد لاغری بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی مناسب فقط به ورزش بدنسازی بپردازد، انرژی مصرفی‌اش بیشتر می‌شود و بدن نمی‌تواند انرژی مورد نیازش را از ذخایر خودش تامین کند، بنابراین فرد به‌تدریج دچار تحلیل عضلانی می‌شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

    1. عمل بای پس معده بنا به تشخیص و تجویز پزشک انجام می شود. و کاملا بستگی به BMI و وضعیت چاقی شما دارد. برای آشنایی بیشتر با این روش می توانید مقاله ی عمل بای پس معده را در آدرس زیر مطالعه نمایید.
      https://wikidarman.com/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b3-%d9%85%d8%b9%d8%af%d9%87/

    1. برای درمان چاقی باید عوامل مختلفی مانند قد وزن، سلامتی و مشکلات بدنی مورد بررسی قرار بگیرد. که بهتر است با پزشک تغذیه مشورت کنید. اما این مورد هم در نظر بگیرید کاهش وزن به سرعت بازگشت پذیر است و پیشنهاد می شود از روش هایی استفاده کنید که به مرور زمان وزن خودتان را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *