معرفی انواع دیازپام گیاهی (لیست دمنوش های آرام بخش)

۰
(۰)

در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع دیازپام گیاهی صحبت کنیم.با ما در ویکی درمان همراه باشید. دیازپام نوعی داروی تسکین دهنده و آرام بخش است که در راستای رفع استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.  پزشکان از این دارو برای درمان بیماری‌هایی مانند: اسپاسم عضلات، اختلالات خواب، اختلالات ترس استفاده می‌کنند. در بعضی موارد پزشکان از این دارو برای جلوگیری از تشنج نیز استفاده می‌کنند. این دارو به شکل قرص و آمپول وجود دارد.

نحوه استفاده از داروی دیازپام

نحوه مصرف این دارو و انواع دیازپام گیاهی به شرایط شما بستگی دارد. دیازپامی که به شکل قرص است به راحتی و به خوبی جذب بدن می‌شود. در حالی که دیازپامی که به شکل آمپول است به صورت آهسته جذب بدن می‌شود. نحوه مصرف این دارو بستگی به سن افراد دارد. برای بزرگسالان مقدار سه بار در طول روز با دوز ۲ میلی گرم است. دیازپام برای افراد مسن نصف بزرگسالان است. به هیچ وجه مقدار مصرف این دارو را به صورت خودسرانه کم نکنید. پزشکان برای دیازپام مایع تجویزات جدایی می‌دهند که دیازپام مایع را می‌توان با غذاها یا نوشیدنی‌های مایع مخلوط کرد.

عوارض استفاده از داروی دیازپام

باید به خاطر داشته باشید که این دارو با توجه به شرایط فعلی شما تجویز شده و استفاده خودسرانه از این دارو باعث آسیب به بدن شما می‌شود. در موارد زیر به برخی از عوارض این دارو اشاره می‌کنیم:

از جمله عوارضی که این دارو به وجود می‌آورد، سردرد ، خواب آلودگی، درد در ناحیه شکم، افت فشار خوندر برخی موارد مصرف دیازپام باعث بروز عوارض جدی مانند: اختلالات ذهنی، لرز، مشکلات تنفسی، بی خوابی و مشکلات قلبی می‌شود. استفاده از انواع دیازپام گیاهی عوارض کمتری دارد.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک روانپزشکی

انواع دیازپام گیاهی و روش درمان

موارد احتیاط داروی دیازپام

  • به هیج عنوان دیازپام را خودسرانه مصرف نکنید.
  • تزریق دیازپام بسیار حساس می‌باشد، از تزریق آن به مچ دست و مچ پا جلوگیری شود.
  • در زمان استفاده از این دارو رانندگی نکنید و کار سنگین انجام ندهید.
  • به هیچ عنوان تزریق وریدی این دارو را نباید به صورت یکجا انجام داد
  • پزشکان برای جلوگیری از عوارض بلند مدت این دارو مقدار مصرف آن را به مرور زمان کم می‌کنند تا فرد دچار آسیب نشود.
  • تزریق عضلانی این دارو زمانی توصیه می‌شود که فرد نتواند به صورت وریدی این دارو را مصرف کند.
  • از این دارو به عنوان ضد تشنج و شل کننده ماهیچه اسکلتی نیز استفاده می‌شود.

انواع دیازپام گیاهی

طبق تحقیقات انجام شده داروهای گیاهی تاثیر به سزایی در بیماری‌ها داشته و عوارض کمتری هم نسبت به داروهای شیمیایی دارند. از انواع دیازپام گیاهی که به عنوان دیازپام طبیعی از آنها استفاده می‌شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای سبز 
  • دم نوش گل محمدی 
  • چای میوه ی گل نسترن 
  • دارچین 
  • چای زرشک 
  • چای زعفران 
  • چای به لیمو با زیرفون 
  • نعناع فلفلی 
  • دم نوش بادرنجبویه 
  • چای گزنه 
  • دم نوش هل 
  • چای زیره سیاه 

انواع دیازپام گیاهی و طرز تهیه آن

چند مورد از انواع دیازپام گیاهی و طرز استفاده از آنها

بهار نارنج یکی از انواع دیازپام گیاهی: یکی از داروهای اثر بخش در کاهش ناراحتی‌های عصبی بهار نارنج است. بهار نارنج یک گیاه آرام بخش است. به منظور تهیه‌ی دمنوش بهار نارنج باید حدود ۱۰ گرم از این گیاه را با دو لیوان آب‌جوش ترکیب کنید. به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. پس از خنک شدن آن را از صافی رد کنید و با یک قاشق عسل میل کنید.

اسطوخودوس یکی از انواع دیازپام گیاهی: اسطوخودوس به عنوان یک دیازپام طبیعی خاصیت تثبیت کنندگی خلق و خو را دارد که برای تهیه آن باید آب را جوشاند و اسطوخودوس نیز باید خشک شود. سپس اسطوخودوس داخل آب را روی حرارت ملایم دم کنید.

بابونه یکی از انواع دیازپام گیاهی: بابونه طبعی گرم دارد که تسکین دهنده‌ی اعصاب است. برای تهیه دم نوش بابونه یک قاشق چایخوری از گیاه بابونه را با آب جوش دم کنید و از صافی رد کنید. توجه کنید این دم نوش برای افرادی که دارای طبع گرم هستند منع مصرف دارد.

گل گاو زبان یکی از انواع دیازپام گیاهی: این گیاه برای تقویت روح و سیستم عصبی مناسب است. محبوب‌ترین روش استفاده از این گیاه تهیه دمنوش آن به صورت دم کردنی است. 

گل ساعتی یکی از انواع دیازپام گیاهی: این گیاه به دلیل دارا بودن فلاونوئید نقش چشمگیری در کاهش استرس و اضطراب دارد. این گیاه را همراه با آب جوش ترکیب کرده و دم کنید. توصیه می‌شود از این دم نوش دو مرتبه در طول روز استفاده کنید.

سخن پایانی

با پیشرفت طب سنتی و طبق تحقیقات انجام شده نشان داد که گیاهان، اثرات دارویی فوق العاده‌ای برای بیماری‌ها داشته و عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند. به طور کلی دیازپام یک داروی تسکین دهنده و آرام بخش است و با ناراحتی‌های عصبی در تقابل است و اختلالاتی مانند: بدخوابی، سردرد، میگرن و دل دردها را تسکین می‌دهد، که به صورت طبیعی هم در گیاهانی مانند: بابونه، اسطوخودوس، زعفران و… وجود دارد. اکثر پزشکان طب سنتی به دلیل عوارض دیازپام شیمیایی، به استفاده از انواع دیازپام گیاهی تاکید دارند. 

سوالات متداول

دیازپام چطور عمل می کند؟

دیازپام یک داروی آرام بخش است. که در بیماری های مربوط به اعصاب استفاده می شود

بهترین نوع دیازپام گیاهی کدام است؟

به دلیل خاصیت گیاهان از آنها به عنوان دارو استفاده می شود. گیاه بابونه یک گیاه عالی به عنوان دیازپام طبیعی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *