بهترین برند ایمپلنت دندان در ایران + قیمت در ۱۴۰۲

۰
(۰)

بهترین برند ایمپلنت دندان در ایران کدام است؟ سوالی که برای افراد بسیاری پیش می­آید، خصوصا اگر قصد انجام این جراحی را داشته باشند. در این مطلب موضوع قیمت ایمپلنت و بازه تقریبی آن را بررسی خواهیم کرد. با تکنولوژی­های مختلف این حوزه آشنا خواهیم شد و خواهیم فهمید که چه نقشی در قیمت دارند. برند­ها را به شکل مختصر بررسی می­کنیم و در مقایسه قرار می­دهیم. در نهایت هم قیمت و بودجه پیشنهادی را تقدیم حضورتان خواهیم کرد. پس اگر به دنبال کسب اطلاعات کامل برای کاشت دندان با بهترین ایمپلنت در ایران هستید و از قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ اطلاع چندانی ندارید، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چرا به سراغ ایمپلنت می­رویم؟

در هر سن و برهه زمانی ممکن است دندان­ها دیگر نتوانند مثل سابق برای ما کار کنند. این مورد یکی از عارضه­های شایع در کل دنیاست. به دلیل سبک زندگی مدرن دندان­ها مقاومت کمتری پیدا کرده­اند و مراقبت کمتری نیز از آنها می­شود. سیگار یکی از مواردی است که در این نیم قرن آسیب زیادی به دندان­ها زده است. با تمامی این‌ها ما مجبور می­شویم برای ادامه زندگی خود به دنبال یک جایگزین برای دندان باشیم. شاید بتوان بهترین جایگزین را امروز ایمپلنت دندان دانست. این دندان­های مصنوعی با فک شما سازگار می­شود و درست مثل یک دندان طبیعی کار خواهد کرد.

هزینه کاشت دندان به چیزهایی بستگی دارد؟

عوامل زیادی در تعیین قیمت کاشت ایمپلنت دندان نقش دارند. اولین مورد  برند ایمپلنت دندان است. البته بهترین برند ایمپلنت‌های ایران را در ادامه به طور کامل بررسی می­کنیم. اما در همین حد بدانید که برند­های مختلف در دنیا با کیفیت­های مختلف، قیمت­های متفاوتی دارند.

متریال دومین عامل تاثیرگذار است. جنس ایمپلنت ارزش آن را تعیین خواهد کرد. برای ساخت کاشت دندان معمولا از تیتانیوم خالص استفاده می­شود. اما قانون خاصی برای این مورد وجود ندارد. می­شود متریال­های دیگری را به راحتی جایگزین کرد به شرطی که کیفیت حفظ شود یا بالاتر برود. آخرین عامل نیز بحث اجرای کاشت دندان است که باید با حساسیت بالا دنبال شود. هزینه‌های جانبی جراحی و آماده سازی فک و لثه برای کاشت ایمپلنت سومین عامل تاثیرگذار در ایمپلنت دندان است.

هزینه جانبی ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندانمیانگین قیمت به تومان
ویزیت دندان‌پزشک عمومی۵۰.۰۰۰
ویزیت دندان‌پزشک متخصص۸۰.۰۰۰
کشیدن دندان قدامی۴۰۰.۰۰۰
کشیدن دندان خلفی۶۰۰.۰۰۰
کشیدن دندان عقل۸۰۰.۰۰۰
خارج‌کردن دندان نیش نهفته۲.۰۰۰.۰۰۰
جراحی عقل نسج نرم۱.۵۰۰.۰۰۰
جراحی عقل نسج سخت۲.۰۰۰.۰۰۰
خارج‌کردن ریشه باقی‌مانده۸۰۰.۰۰۰
لیفت سینوس Closed۳.۵۰۰.۰۰۰
لیفت سینوس Open۶.۵۰۰.۰۰۰
روکش PFM درجه ۱ مازاد بر ایمپلنت۲.۵۰۰.۰۰۰
روکش PFM درجه ۲ مازاد بر ایمپلنت۱.۹۰۰.۰۰۰
روکش سرامیکی (زیرکونیا) درجه ۱ مازاد بر ایمپلنت۳.۵۰۰.۰۰۰
روکش سرامیکی (زیرکونیا) درجه ۲ مازاد بر ایمپلنت۲.۹۰۰.۰۰۰
پیوند و بازسازی استخوانمتغیر

هر یک از موارد ذکر شده ممکن است برای برخی افراد ضروری بوده و برای برخی انجام نشود. دررابطه‌ با هزینه‌های جانبی باید از دندان‌پزشک خود سؤال کنید. برای اطلاع از قیمت دقیق ایمپلنت دندان و ارتباط با دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

 

چقدر برند محصول در هزینه تمام شده تاثیر دارد؟

برند در قیمت ایمپلنت دندان نقش زیادی دارد. در دنیا برند­های مختلفی وجود دارند که تجهیزات پزشکی مربوط به دندان مصنوعی را تولید می­کنند. اگر بخواهیم آنها را در یک دسته­بندی معقول قرار دهیم شاید بهتر باشد بر اساس کشور آنها را از یکدیگر تفکیک کنیم. در ادامه بیشتر بهترین برند ایمپلنت ایران و قیمت آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

قیمت ایمپلنت برند کره­ای

برخی بهترین برندهای ایمپلنت موجود در ایران، ساخت کشور کره هستند. در کشور کره­ جنوبی ایمپلنت­های ارزان قیمتی تولید می­شود. نسبت به هزینه این کاشت­های دندان کیفیت متوسط و بعضا ضعیفی دارند اما برای موقعیت­های اضطراری خوب هستند. هزینه ایمپلنت دندان پایین است و برای اجرا نیز پیچیدگی ندارد؛ یک گزینه مقرون­ به­صرفه و عالی. اگر قصد استفاده از این محصولات را دارید حتما طول عمر آن را در نظر بگیرید.

 

قیمت ایمپلنت برند امریکایی

برند­های امریکایی متوسط­های بازار هستند. به لحاظ کیفیت آنها از متریال خوبی استفاده می­کنند و به لحاظ قیمت نیز در بازه متوسطی از بهای تمام شده قرار دارند. استفاده از این برند­ها در ایران مرسوم است و به راحتی می­شود آنها را پیدا کرد.

یکی از بهترین ایمپلنت‌ها در ایران، برند آمریکایی ایمپلنت که معمولا در ایران استفاده می‌شود، برند Zimmer است. این برند جز ایمپلنت‌های Top level است. قیمت آن از ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان تا ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان متغیر است.

قیمت ایمپلنت برند سوئیسی

ایمپلنت سوئیسی بهترین­ برندی است که می­توانید در ایران پیدا کنید. در جواب سوال هزینه ایمپلنت دندان چقدر است باید بگوییم اگر برند آن سوئیسی باشد هزینه بسیاری زیادی دارد. برند­های ساخت این کشور مثل اشترومن و … با تکنولوژی­های خاص تولید می­شوند و به همین دلیل هم گران قیمت هستند. اگر از لحاظ بودجه محدودیت ندارید به سراغ این برند­ها بروید.

در بسیاری از کلینیک‌های دندان‌پزشکی از ایمپلنت‌های سوئیسی استفاده می‌شود. قیمت ایمپلنت سوئیسی به شرح زیر است.

نام برندمیانگین قیمت به تومان
SIC۹٫۰۰۰٫۰۰۰
SGS۹٫۰۰۰٫۰۰۰
اشترومن (تیتانیوم)۹٫۸۰۰٫۰۰۰
اشترومن نئودنت۹٫۸۰۰٫۰۰۰
اشترومن اکتیو۱۴٫۸۰۰٫۰۰۰

هزینه‌‌‌‌ی ایمپلنت سوئیسی از ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱۴٫۸۰۰٫۰۰۰ متغیر است.

 

برند­های آلمانی و فرانسوی (برند اروپایی)

برند­های اروپایی عموما در ایران یافت نمی­شوند چراکه قیمت بسیار زیادی دارند. کیفیت آنها چند درجه از محصولات سوئیسی بیشتر است اما به دلیل قیمت سرسام آور مورد استفاده قرار نمی­گیرند. قیمت ایمپلنت دندان اروپایی می­تواند به ۲ یا ۳ برابر قیمت همتای سوئیسی خود هم برسد.

برخی از بهترین برندهای ایمپلنت دندان ساخت آلمان هستند. ایمپلنت آلمانی به نسبت ایمپلنت‌های کره‌ای و ایرانی گران‌تر است. قیمت کاشت هر واحد ایمپلنت دندان با برند آلمانی icx حدود ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود. برند آلمانی General جز مرغوب‌ترین ایمپلنت‌ها بوده و قیمت آن حدود ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است.

قیمت ایمپلنت ایرانی

اگر به دنبال ایمپلنت ارزان هستید؛ برندهای ایرانی جز ارزان‌ترین ایمپلنت‌ها هستند. اگر قیمت ایمپلنت دندان برای شما موضوع مهمی است؛ اما می‌خواهید زیبایی دندان‌های خود را بازگردانید، ایمپلنت ایرانی بهترین گزینه است. ایمپلنت ایرانی برند ایران ۳A حدود ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان است. برند MIB گران‌تر بوده و حدود ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‎‌شود.

قیمت ایمپلنت دنتیوم  Dentium

ایمپلنت دنتیوم یکی از برندهای خوب ایمپلنت ساخت کره است. در ایران بیشتر آن را به نام ایمپلنتیوم می‌شناسند. قیمت مناسبی داشته و درعین‌حال کیفیت خوبی دارد. هزینه ایمپلنت دنتیوم به طور میانگین ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است.

قیمت ایمپلنت کره ای مگاژن  megagen

ایمپلنت کره‌ای مگاژن جز برندهای معروف است و در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی از آن استفاده می‌شود. قیمت ایمپلنت دندان مگاژن حدود ۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.

قیمت ایمپلنت کره ای اوستم

برندهای کره‌ای در ایران بسیار پرطرف‌دار هستند. قیمت برند کره‌ای اوستم حدود ۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان است. این برند کیفیت بسیار خوبی داشته و در بسیاری از کلینیک‌ها از آن استفاده می‌شود.

قیمت ایمپلنت فوری

ایمپلنت‌های فوری یک‌روزه انجام می‌شوند و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال انجام این روش کاشت دندان هستند. قیمت ایمپلنت فوری بیشتر است. اگر برای ایمپلنت فوری از برند سوئیسی اشترومن نئودنت با روکش زیرکونیا استفاده شود، قیمت آن به طور میانگین ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد شد. برند اشترومن اکتیو قیمت بالاتری داشته و برای هر واحد دندان حدود ۱۶٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود. اگر بخواهید از برند کره‌ای بیوتم استفاده کنید، قیمت آن ۹٫۵۰۰٫۰۰۰ می‌شود.

تکنولوژی ایمپلنت

بررسی تکنولوژی خاص در کاشت دندان

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ یکی دیگر از چیزهایی که در پاسخ این سوال تاثیرگذار است میزان تکنولوژی استفاده شده در ساخت و اجراست. بعضی از برند­ها ممکن است به جای تیتانیوم از متریال بهتری استفاده کنند که قیمت را افزایش می­دهد. برخی دیگر مثل کاشت کامل خدمات بیشتری ارائه می­دهند. بعضی هم مثل اسکن دیجیتالی به کل روش خاصی برای اجرا دارند. در ادامه بیشتر این موارد را بررسی خواهیم کرد.

قیمت کاشت ایمپلنت کامل در ۱۴۰۲

در کاشت کامل تمام دندان­های ما ایمپلنت خواهند. البته می­توان تنها نیمه بالایی یا نیمه پایینی را ایمپلنت کامل کرد. قیمت ایمپلنت دندان به شکل کامل هزینه زیادی دارد خصوصا اگر از برند­های باکیفیت امریکایی یا سوئیسی در اجرای آن استفاده شود.

در ایمپلنت کامل دو فک حدود ۱۱ تا ۱۶ ایمپلنت درون فک قرار می‌گیرند. قیمت ایمپلنت دندان ۱۴۰۲ به نوع آن بستگی دارد. قیمت ایمپلنت دندان اشترومن از نوع کره‌ای بالاتر است. قیمت‌ ایمپلنت کامل به شرح زیر است. البته لازم به ذکر است فاکتورهایی مانند کشیدن دندان و پیوند استخوان لحاظ نشده‌اند و در صورت نیاز بیمار، باید به هزینه ایمپلنت اضافه شود. هزینه‌های جانبی ایمپلنت را پیشتر برای شما شرح دادیم.

قیمت ایمپلنت دیجیتالی

در این روش فک توسط اسکن دیجیتالی تحلیل خواهد شد و به همین دلیل سازگار­ترین و اختصاصی­ترین ایمپلنت را شاهد هستیم. میزان درد در این روش به حداقل می­رسد چون با جاگذاری دقیق می­شود احساس درد کمتری به بیمار منتقل کرد. بحث اجرای این مدل از کاشت نیز برای ما حائز اهمیت است. به دلیل تکنولوژی خاص باید در اجرای آن حساس بود.­

با تمام موارد بیان شده هزینه ایمپلنت دندان چقدر در ۱۴۰۲ است؟

برای ایمپلنت معمولی در کمترین حالت با برند کره­ای درجه سوم باید بازه ۷ تا ۱۰ میلیونی را در نظر بگیرید. در برند­های سوئیسی این عدد می­تواند تا ۲۵ میلیون هم برسد. اگر تکنولوژی خاصی مثل کاشت دیجیتال یا متریال بهتر مورد استفاده قرار بگیرد با افزایش قیمت روبرو هستیم. در کاشت کامل نیز بودجه ۸۰ میلیونی را برای ایمپلنت کره­ای درجه سه باید در نظر داشت. حداکثر نیز با برند اشترومن سوئیسی ایمپلنت کامل تا ۲۷۵ میلیون برای ما هزینه دارد. با تمام این‌ها انتخاب بهترین گزینه بر عهده شماست.

سوالات متداول شما عزیزان

چرا هزینه کاشت ایمپلنت زیاد است؟

برای کاشت ایمپلنت از پایه‌های فلزی برای اتصال به لثه استفاده می‌شود. روکش آن باید استحکام بالایی داشته و به‌خوبی با دندان‌ها سازگار شود. به دلیل حساسیت این جراحی قیمت آن بالا است.

درد ایمپلنت تا کی ادامه دارد؟

معمولا بعد از ۳ تا ۷ روز درد و احساس ناراحتی اطراف ایمپلنت از بین می‌رود. بسیاری از افراد حدود ۱ تا ۳ روز بعد از جراحی به محل کار خود بازمی‌گردند.

بعد از ایمپلنت دندان چکار کنیم؟

سعی کنید تا ۴ روز فعالیت شدید نداشته باشید. در روز اول فقط مایعات سرد بنوشید. از خوردن غذاهای سفت و گرم خودداری کنید.

چرا ایمپلنت دندان لق میشود؟

گاهی به دلیل جوش نخوردن ایمپلنت با استخوان فک به‌مرور شل می‌شود. دندان‌پزشک باید آن را معاینه کند. در برخی مواقع فقط قسمت تاج آن شل شده است و مشکل جدی نیست. اما گاهی لازم است ایمپلنت به طور کامل خارج شود.

سخن آخر

قیمت ایمپلنت دندان به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. برای انجام این جراحی از نوع اجرا و فرد متخصص این زمینه غافل نشوید. به نظر شما اگر کسی توانایی کافی برای انجام این جراحی را نداشته باشد ایمپلنت شما موفقیت آمیز خواهد بود؟ قطعا خیر، حتی اگر از بهترین برند بازار استفاده کنید. پس بحث اجرا را جدی بگیرید و در مرحله دوم از طریق مشاوره با متخصص برد مورد نظر را با توجه به بودجه انتخاب کنید. ممنونیم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم پاسخ مورد نظرتان را گرفته باشید.

منبع: https://doctoreto.com/blog/dental-implant-cost/

 

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ویکی درمان در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نگار عظیمی

من سرپرست محتوای رسانه ویکی درمان هستم، ما در ویکی درمان در تلاشیم اطلاعات دقیق، کاربردی و هدفمند را در اختیار مردم ایران قرار دهیم.

نوشته های مشابه