معرفی حرفه ای ترین متخصص ارتودنسی در تهران

۰
(۰)

اگر دندان های نامرتبی دارید و میخواهید با روش ارتودنسی به دندان ها و لبخند خود زیبایی ببخشید، بهتر است به دنبال یک متخصص ارتودنسی حاذق و با تجربه باشید. علاوه بر توانا بودن ارتودنتیست، گزینه های دیگر مانند میزان هزینه ارتودنسی نیز برای بیمارن بسیار مهم است.

اما یک ارتودنتیست باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چه خدماتی به بیماران ارائه می کند؟ در این نوشتار سعی داریم به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم و معیارهای یک متخصص ارتودنسی را برای شما شرح دهیم.

ارتودنسی به چه روش هایی انجام می شود؟

امروزه روش های زیادی برای انجام ارتودنسی و مرتب کردن دندان ها وجود دارد. بکارگیری هر کدام از روش ها به میزان نامرتبی دندان ها و شکل فک ها بستگی دارد که تمامی اینها به تشخیص پزشک ارتودنسی بستگی دارد. از انواع روش های درمان ارتودنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی نامرئی یا الاینر
  • ارتودنسی فانکشنال
  • ارتودنسی لینگوال

متخصص ارتودنسی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما هم به دنبال متخصص ارتودنسی هستید و نمی دانید که کدام پزشک را انتخاب کنید، بهتر است که به دنبال پزشکی با ویژگی های زیر باشید:

تخصص و تجربه ارتودنتیست

قطعا تخصص و تجربه ارتودنتیست یکی از ویژگی هایی است که در وهله اول باید به آن توجه کنید. هیچ یک از ویژگی های یک پزشک نمی تواند جایگزین متخصص بودن ارتودنتیست شود. همانطور که می دانید روش های مختلفی مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی ثابت و متحرک برای مرتب کردن دندان ها وجود دارد. اما اینکه کدام یک می تواند برای بیمار پاسخگو باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. یک متخصص ارتودنسی با تجربه با معاینه دندان ها، آناتومی فک ها و دیگر موارد تشخیص می دهد که کدام روش می تواند برای مراجعه کننده مناسب باشد.

میزان رضایت مراجعه کنندگان

با یک سرچ ساده در گوگل می توان لیستی از متخصص ارتودنسی و متخصص ایمپلنت را پیدا کرد. اما ممکن است که نتوانید به این لیست اطمینان کنید. به همین دلیل بهتر است زمانی که به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، از مراجعینی که درمان خود را با روش ارتودنسی انجام داده اند، پرس و جو کنید. این می تواند یکی ازبهترین روش ها برای یافتن یک ارتودنتیست خوب و ماهر باشد.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

یکی دیگر از مواردی که بیمار در زمان مراجعه به مطب پزشک باید جویا شود، هزینه ارتودنسی است. لازم است بدانید که هزینه ارتودنسی در هر کدام از روش ها متفاوت است. از آنجایی که هزینه های ارتودنسی زیاد است، به همین دلیل بیشتر پزشکان ارتودنسی، درمان ارتودنسی را برای بیماران خود به صورت اقساط انجام می دهند.

ارتودنسی دندان

مزایای ارتودنسی چیست؟

همانطور که گفتیم وظیفه ارتودنسی مرتب کردن دندان ها است. اما مزایای دیگر ارتودنسی چیست؟

  • ارتودنسی می تواند جلو بودن یا عقب بودن فک هایی که شدت آن خفیف باشد، درمان کند.
  • ارتودنسی قادر است تمامی بیرون زدگی ها، تو رفتگی ها، زاویه غلط قرار گرفتن و همینطور جابجایی ریشه دندان ها را اصلاح کند.
  • درمان دندان ها با روش ارتودنسی می تواند عمل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را آسان کند.

سوالات متداول

سوالات زیادی در مورد مرتب کردن دندان ها با روش ارتودنسی وجود دارد. برای مثال ممکن است بخواهید مطلع شوید که آیا یک ارتودنتیست می تواند متخصص ایمپلنت باشد؟ آیا ارتودنتیست می تواند دندانپزشک اطفال باشد؟ پزشکان متخصص در کلینیک سیمادنت پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

سخن پایانی

در این نوشتار به ویژگی ها و وظایف ارتودنتیست متخصص پرداختیم و سعی کردیم که به سوالات شما در خصوص روش های درمان و هزینه ارتودنسی بپردازیم. در زمان مراجعه به کلینیک سیمادنت و دریافت مشاوره به سوالات شما در خصوص اینکه که یک ارتودنتیست می تواند متخصص ایمپلنت یا دندانپزشک اطفال باشد یا خیر، پاسخ داده خواهد شد.

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید بهترین متخصص در حوزه ارتودنسی را یافته و کار درمان خود را آغاز کنید. برای ویزیت و مشاوره رایگان می توانید به کلینیک سیمادنت به نشانی simadentclinic.com مراجعه کنید.

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ویکی درمان در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نگار عظیمی

من سرپرست محتوای رسانه ویکی درمان هستم، ما در ویکی درمان در تلاشیم اطلاعات دقیق، کاربردی و هدفمند را در اختیار مردم ایران قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *