کسانی که تزریق چربی داشتند از مزایا و خطرات آن چه می گویند؟

۰
(۰)

کسانی که تزریق چربی داشتند از مزایا و خطرات آن چه می گویند؟

تزریق چربی یکی از بزرگ ترین گرایش ها در زمینه ی جراحی های زیبایی می باشد. با بالا رفتن تعداد افرادی که تزریق چربی انجام داده اند، اطلاعات در مورد این جراحی بیشتر شده و خیلی ها با مزایا و خطرات تزریق چربی در نواحی مختلف بدن بیشتر آشنا شدند و تجربه های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند.

یادتان باشد که همیشه بهتر است اول با تزریق چربی آشنا شوید و با متخصص پوست خود صحبت کنید و بعد با درنظر گرفتن تجربه های دیگران اقدام به انجام این جراحی کنید تا به هدف های زیبایی مورد نظر خود برسید.

تزریق چربی به بدن چیست؟

تزریق چربی، که با نام لیپوفیلینگ هم شناخته می‌شود، یک عمل جراحی درمانی است که در طی آن، چربی یک ناحیه از بدن، به ناحیه دیگر انتقال داده می‌ شود.

در طول این روش درمانی، چربی‌های ناخواسته و یا اضافی از یک قسمت بدن، مانند شکم یا را‌ن‌ها، برداشته می‌شود و  بعد از آماده سازی، به نواحی دیگر بدن از جمله، لب، سینه‌ و یا گونه‌ها، مجددا تزریق می‌گردد. این یک روش بسیار عالی برای بازگرداندن شکل و فرم جوانی، به نواحی از بدن است که در اثر بالا رفتن سن و یا کم کردن وزن، دچار افتادگی و بد فرمی شده‌اند.  عمل پیوند چربی، گردش خون را بهبود می‌بخشد، موجب جوانسازی پوست می‌شود و در کل نتایج مطلوبی به همراه دارد. علاوه بر این، تزریق چربی می‌تواند برای اهداف درمانی نیز بکار برده شود، از جمله درمان بعضی بیماری‌های پوستی و یا بهبود جای زخم‌ها. البته هدف نهایی تزریق چربی، بهبود و حجم دادن به ناحیه‌ای از بدن است که چربی به آن تزریق می‌شود.

تزریق چربی یک روش درمانی بی خطر و بسیار موثر بوده و نتایج درمانی آن دراز مدت است. در این روش درمانی هیچگونه پروتز و یا فیلری بکار برده نمی‌شود، بنابر این تزریق چربی یک درمان دلخواه  برای آن دسته از افرادی است که به دنبال روش‌های طبیعی برطرف کردن اثرات بالارفتن سن هستند. بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از سلول‌های چربی، در این فرآیند انتقال، زنده و سالم می ‌مانند.

کسانی که تجربه تزریق چربی داشته اند، بیشتر در کدام نواحی انجام داده اند؟

مکان های متداولی که تزریق چربی در انجام می شود شامل:

صورت

نواحی مختلفی از صورت را می‌توان با پیوند چربی درمان نمود ازجمله: لب‌ها، گونه‌ها، پیشانی و اطراف چشم‌ها. با این عمل می‌توان جوانی پوست را که به دلیل کم شدن کلاژن در طی روند بالارفتن سن، کاهش یافته است، دوباره بازیابی نمود.

سینه‌ ها

بزرگ کردن سینه های با تزریق چربی مزایای بسیاری دارد و برای داشتن اندامی زیباتر به خانم ها کمک می کند. تزریق چربی در سینه‌ ها، به بازگردان حجم سینه‌ ها که در اثر افزایش سن،  کم کردن وزن و یا شیر دهی ، کاهش یافته است، کمک می‌ کند.

دست ‌ها

دست ها

هر چه سن ما بالاتر می‌رود، پوست دست‌های ما نازک‌تر شده و استخوان‌ها و رگ‌های دست‌های ما نمایان‌تر می‌شوند؛ ولی اکثر مردم به جوانسازی صورت، بیشتر اهمیت می‌دهند و به دست‌ها توجه نمی‌کنند؛ اما اگر پیری دست‌ها‌ی خود را درمان نکنید، به راحتی سن واقعی شما را نشان خواهند داد. تزریق چربی دست‌های پیر و چروکیده را بازسازی نموده و فرم جوانی را به دست‌ها باز می گرداند.

باسن

عمل تزریق چربی به باسن، شامل خارج کردن چربی‌های اضافی و ناخواسته از نواحی‌ کمر، شکم و ران‌ها بوسیله لیپوساکشن و تزریق مجدد این چربی‌ها به باسن است تا شکل و اندازه دلخواه را در ناحیه باسن ایجاد نماید. بزرگ کردن باسن، یکی از روش‌های درمانی است که در سراسر جهان بسرعت در حال رواج است.

لابیا

تزریق چربی به ناحیه واژن، که به عنوان تزریق چربی به لابیا نیز شناخته می‌ شود، یک روش کم تهاجمی و تقریبا بدون درد است. در این روش، پزشکان از لوله‌های بسیار کوچکی که مانند لوله‌های تزریق فیلر‌ها هستند، استفاده می ‌نمایند.

شکم

شکم

معمولا‌ آقایان، خواستار تزریق چربی در ناحیه شکم هستند؛ تا به کمک آن ظاهری شش تکه و و بسیار جذاب به شکم خود بدهند. در این نوع تزریق چربی به شکم که بعنوان اچ کردن شکم نیز نامیده می‌شود، جراحان ابتدا با عمل لیپوساکشن با روش خاصی عضلات را برجسته و  مشخص می‌نمایند، سپس چربی‌های بدست آمده از لیپوساکشن را مجددا به اطراف لبه عضلات تزریق می‌کنند تا خطوط آن‌ها را برجسته و نمایان کنند و ظاهر فوق‌العاده و چند تکه به شکم بدهند. مهمترین جنبه این روش این است که جراح کاملا روی عضلات شما کار می‌کند تا شکمی خوش تراش برای شما بسازد.

بازو‌ها

بازوها، یکی دیگر از نواحی بدن است که مردان، خواستار تزریق چربی در آن هستند. پیوند چربی در عضلات سه سر و عضلات دوسر بازوها به حجم دهی بازو‌ها کمک می‌کند و در نتیجه ظاهری خوش تراش و عضلانی برای افرادی ایجاد می‌نماید که بوسیله رژیم غذایی و ورزش نتوانسته‌اند به آن دست یابند.

مزایا و خطرات تزریق چربی به نقل از کسانی که آن را تجربه کردند:

تزریق چربی در مقایسه با سایر روش‌های درمانی، مزایای زیادی دارد. در این درمان از بافت چربی بدن خود شما استفاده می‌گردد و در نتیجه بدن پیوند را پس نمی‌زند. با اینکه در بعضی موارد درمان با پیوند چربی، نیاز به انجام بیش از یک جلسه درمانی وجود دارد؛ اما در اکثر موارد درمان در یک جلسه ، در مطب و یا اتاق عمل انجام می‌گردد. در تمامی این موارد، عمل لیپوساکشن (فرآیند برداشتن چربی‌ها) یک رویه درمانی سرپایی است و پس از انجام آن می‌توانید به خانه بروید و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید. بعلاوه، این عمل نسبتا بدون درد بوده و دوران نقاهت کوتاهی دارد.

کسانی که تزریق چربی انجام داده اند، از‌ا کم تهاجمی بودن، دوران نقاهت کوتاه و کمترین اسکاری که به جا می‌گذارد گزارش می دهند. البته مختصصان پوست، می توانند به شکل حرفه ای جای زخم را در زیر چین‌های طبیعی بدن، مخفی کنند.

خطرات تزریق چربی شامل خطراتی است که متوجه اهدا کننده ( جاییکه چربی را از آنجا بر می‌دارند) و متوجه دریافت کننده ( جایی که چربی را به آن تزریق می‌کنند) می‌باشد، که معمولا  خطر زیاد و یا کم برداشتن چربی و زیاد و یا کم گذاشتن آن است. به دلیل اینکه عمل لیپوساکشن، برای برداشتن چربی بکار برده می‌شود؛ اما امکان دارد که منجر به نامنظمی در کانتور و همچنین تجمع مایعات در زیر پوست نیز گردد. البته این اشکالات را می‌توان به آسانی در یک جلسه در مطب و یا اتاق عمل، رفع نمود. یک عارضه نادر اما جدی این عمل، آمبولی چربی است؛ که در نتیجه آن یک مولکول چربی وارد رگ می‌شود و به ریه می‌رسد. البته آمبولی چربی فقط در کسانی اتفاق می افتد که از اول کاندید خوبی برای لیپوساکشن نبودند. در بیشتر موارد افرادی که تزریق چربی انجام داده اند،  از داشتن درد  و نرسیدن به اهداف زیبایی خود پس از تزریق چربی  به عنوان معایب این عمل زیبایی یاد کردند.

چگونه پس از عمل انتقال چربی به خانه برگردم؟

کسانی که تزریق چربی تجربه کردند گزارش می دهند که شما بعد از عمل، قادر نیستید که رانندگی کنید؛ پس شما باید از شخصی درخواست نمائید که شما را به خانه برساند و  تا ۲۴ ساعت بعد از عمل در کنار شما بماند.

چه زمانی نتایج نهایی عمل انتقال چربی را در خود مشاهده می‌کنم؟

مدتی طول می‌کشد تا نتایج نهایی عمل انتقال چربی نمایان شود. به این دلیل که سلول‌های چربی باید منبع خونی جدیدی ایجاد کنند و  هنگامیکه چربی‌های ناپایدار، دوباره جذب بدن شدند و تورم برطرف شد، می‌توانید که انتظار داشته باشید که نتایج انتقال چربی را بین ۶ تا ۱۲ هفته بعد از عمل مشاهده نمائید.

بیشتر افراد گفتند که ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا نتایج نهایی انتقال چربی را مشاهده نمائید. نتایج عمل انتقال چربی دائمی است، اگرچه این چربی‌های جدید نیز در نهایت، تحت تاثیر روند افزایش سن قرار می‌گیرند.

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ویکی درمان در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نگار عظیمی

من سرپرست محتوای رسانه ویکی درمان هستم، ما در ویکی درمان در تلاشیم اطلاعات دقیق، کاربردی و هدفمند را در اختیار مردم ایران قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *