کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟ (هزینه – مزایا – مراحل)

۰
(۰)

اگر شما نیز موهایتان ریزش پیدا کرده و دچار طاسی و یا کچلی شده‌اید، برای موهای از دست رفته خود عزاداری نکنید. با کاشت مو به روش میکروگرافت اعتماد به نفس خود را پس بگیرید، این روش کاشت مو برای شما موهایی ضخیم تر و پرپشت تر را به ارمغان می‌آورد.

کاشت مو به روش میکروگرافت یا پیوند فولیکولی یک روش زیبایی برای بدست آوردن موهای از دست رفته است. این روش با دستگاه‌های الکتریکی و بدون خونریزی و جراحت عمیق انجام می‌شود. از مو و پوست سر خود بیمار گرفته می‌شود و به فضای طاس موی سر پیوند داده می‌شود.

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به این روش برای مردانی که دچار طاسی کامل شده اند و زنانی که به بیماری آلوپسی مبتلا هستند مناسب است. همچنین این روش برای افرادی که بعد از شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند نیز کاربرد دارد.

افرادی که دارای نازک شدن موها در مناطقی مانند خط موی جلو، کمینه وجود موها یا نازک شدن کلیه موهای سر هستند:

این افراد ممکن است با مشکل کاهش و نازک شدن موها در مناطق خاص سر مواجه باشند. این ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی ضررآور برای موها، عوامل محیطی یا بیماری‌های مانند آلوپسیا باشد. کاشت مو به روش میکروگرافت می‌تواند به این افراد کمک کند تا بازگشت به یک ظاهر سالم و پرموتر داشته باشند. در این روش، موهای سالم و قوی از مناطق سری دیگر به مناطق خالی و کم موی سر منتقل می‌شوند.

کاندیدای مناسب کاشت مو

افرادی که موهای خود را به دلیل عوامل ژنتیکی، بیماری، آسیب ناشی از سوختگی یا تصادف و … از دست داده‌اند:

این افراد ممکن است به دلیل عواملی مانند عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها مانند آلوپسیا، سوختگی یا آسیب ناشی از تصادف و … موهای خود را از دست داده باشند. کاشت مو به روش میکروگرافت یک راهکار مناسب برای بازیابی موهایی است که به هر دلیلی از بین رفته‌اند. در این روش، موهایی که از نواحی سالم و قوی سر جمع‌آوری شده‌اند، به نواحیی که موهای خود را از دست داده‌اند منتقل می‌شوند.

افرادی که به دنبال افزایش چگونگی و ظاهر موهای خود هستند و می‌خواهند ترمیم کننده‌ای برای موهای خود داشته باشند:

این افراد ممکن است به دلیل داشتن موهای ناکافی، ناهمواری‌ها، ناهمگنی یا موهای ضعیف و آسیب‌دیده از ترمیم کننده برای موهای خود استفاده کنند. کاشت مو به روش میکروگرافت می‌تواند به این افراد کمک کند تا موهایی با ظاهر طبیعی و همگن داشته باشند و به شکلی که می‌خواهند، ظاهر شوند.

افرادی که موهای خود را به دلیل برخی عوامل مانند سن، تغذیه نامناسب، استرس یا بیماری‌هایی مانند آلوپسیا از دست داده‌اند:

این افراد ممکن است به دلیل عواملی مانند بالا رفتن سن، تغذیه نامناسب، تنش و استرس زیاد یا بیماری‌های مانند آلوپسیا از دست دادن موهای خود را تجربه کنند. کاشت مو به روش میکروگرافت می‌تواند به این افراد کمک کند تا با بازیابی موهای خود، اعتماد به نفس خود را بهبود بخشند و ظاهر جوان و سالمتری داشته باشند.

مهم است بدانید که تشخیص نیاز و تعیین کاندیدای مناسب برای کاشت مو به روش میکروگرافت نیازمند مشاوره و بررسی توسط یک پزشک متخصص در زمینه پوست و مو می‌باشد. او می‌تواند شرایط شما را ارزیابی کند و به شما توصیه‌های مناسب را بدهد تا بهترین نتیجه را در این روش کاشت مو بدست آورید.

نکاتی که باید قبل از کاشت مو رعایت شود!

باید آزمایش‌هایی قبل از عمل انجام شود تا بتوان از عوارض بعد از عمل جلوگیری کرد. در این آزمایش‌ها علت ریزش مو باید پیدا شود و داروهای مخصوص هر فرد توسط پزشک نوشته شود. به طور کلی آزمایش‌های که قبل از کاشت مو به روش میکروگرافت انجام می‌شود بیشتر برای تشخیص انعقاد خون، بیماری های ارثی و همچنین بررسی قند خون بیمار است.

کاشت مو به روش میکروگرافت برای چه کسانی مناسب است؟

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت یک روش پیشرفته و دقیق برای بازسازی موها است که در آن موهای سالم و قوی از پشت یا دور سر فرد جمع‌آوری و به مناطق کم موی سر منتقل می‌شوند. این فرآیند مراحلی مانند زیر دارد:

مشاوره

مهمترین مرحله قبل از شروع کاشت مو، مشاوره با پزشک متخصص است. در این مرحله، پزشک با شما در مورد تاریخچه پزشکی، سلامتی عمومی، وضعیت موها و انتظارات شما صحبت خواهد کرد. همچنین، بررسی دقیقی از وضعیت پوست و ریشه‌های مو صورت می‌گیرد تا کاندیدای مناسب برای کاشت مو تعیین شود.

برنامه‌ریزی و طراحی خط مو

در این مرحله، پزشک با توجه به نیازهای شما و طبقه‌بندی سطح کاهش مو، خط موی مناسب را طراحی می‌کند. این خط مو باید ظاهر طبیعی و همگنی داشته باشد و به شکلی که با چهره شما همخوانی داشته باشد.

آماده‌سازی مناطق سالم

قبل از شروع عمل کاشت مو، پزشک به دقت مناطق سالم سر را آماده می‌کند. این شامل تمیز کردن مناطق مربوطه و تحت بی حسی موضعی است تا بی‌دردسری حین عمل ایجاد شود.

برداشت موهای کاشتی

در این مرحله، پزشک موهای سالم و قوی را از مناطق دونده سر یا مناطقی که موهای اضافی دارند جمع‌آوری می‌کند. برای برداشت موها، از وسایلی به نام میکروگرافت استفاده می‌شود که قادر به جدا کردن و جمع‌آوری موهای تک تک است.

آماده‌سازی محل کاشت

محلی که قرار است موها در آن کاشته شوند، آماده می‌شود. پزشک کانال‌های کوچکی در منطقه مربوطه ایجاد می‌کند که به عنوان محل قرار گیری موها عمل می‌کنند.

کاشت موها

در این مرحله، موهای جمع‌آوری شده با استفاده از وسایل دقیق و متخصصانه به محل کاشت منتقل می‌شوند. موها به طور دقیق در کانال‌های ایجاد شده قرار می‌گیرند تا ظاهر طبیعی و همگنی داشته باشند.

مراقبت پس ازعمل

بعد از اتمام عمل کاشت مو، پزشک شما را راهنمایی می‌کند تا در مراقبت و نگهداری موهای کاشته شده بهترین عمل را انجام دهید. این شامل شستشو و مراقبت منظم از موها است تا رشد صحیح آنها تضمین شود.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت به دقت و تجربه پزشک و تیم اجرایی بستگی دارد. بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که مراحل به درستی اجرا شده و نتایج بهترین طور ممکن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت

یک کاشت موی ساده که بدون بی‌هوشی انجام می‌گیرد نیاز به بستری ندارد ولی بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت باید موارد زیر را رعایت کنید.

  • بعد از کاشت مو به این روش باید از شامپوهای مخصوص استفاده کرد تا سر به عفونت دچار نشود.
  • نباید زیاد زیر نور خورشید سر را قرار دهید.
  • باید مراقب بهداشت سر خود باشید.
  • خودداری از خارش و دست زدن به ناحیه کاشت مو.
  • یک مدت کوتاه بهتر است ورزش‌های سنگین انجام نشود.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

  • دوره‌ی نقاهت در این روش بسیار کوتاه است و شما به سرعت می‌توانید به روال عادی خود برگردید.
  • بدون هیچ خونریزی و جراحت عمیق.
  • بعد از این کاشت موهای شما بسیار پرپشت می‌شود.
  • رشد موها با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.
  • فولیکول های کمتری نسبت به روش‌های دیگر آسیب می‌بینند.
  • خطرات و عوارض جانبی کمتری دارد (به دلیل استفاده کمتر از بی حسی).
  • در این روش موها ظاهر بسیار طبیعی تری نسبت به روش‌های دیگر خواهند داشت.
  • در این روش بی حسی بدون سوزن و با دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد.

 

هزینه‌ کاشت مو به روش میکروگرافت

مطلب پیشنهادی ویکی درمان :تفاوت پروتز مو با کاشت

تفاوت کاشت مو به روش میکروگرافت با سایر روش های کاشت مو

کاشت مو به روش میکروگرافت یکی از روش‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی موها است، اما تفاوت‌هایی با سایر روش‌های کاشت مو وجود دارد. در زیر به برخی از تفاوت‌های کاشت مو به روش میکروگرافت با سایر روش‌های کاشت مو اشاره می‌کنم:

دقت و دقت بالا

میکروگرافت یک روش بسیار دقیق و دقیق برای کاشت مو است. با استفاده از ابزارهای مخصوصی که به نام میکروگرافت معروف هستند، موهای سالم و قوی به صورت تک به تک جمع‌آوری و در محل کاشت قرار می‌گیرند. این دقت بالا در کاشت مو باعث می‌شود نتایج طبیعی و همگنی داشته باشد.

 اندازه کاهش مو

میکروگرافت امکان استفاده از موهایی را فراهم می‌کند که به طور معمول در مناطق دونده سر یا مناطق دیگری که موهای اضافی دارند وجود دارند. این به این معنی است که می‌توان موهای سالم را از مناطق دیگری جمع‌آوری کرده و در مناطق کم موی سر کاشت کرد. این باعث می‌شود بتوان نتایج بهتر و طبیعی‌تری در مقایسه با روش‌های دیگر کاشت مو داشت.

 تهویه مناسب

میکروگرافت برای کاشت مو از کانال‌های کوچک استفاده می‌کند که در منطقه کاشت ایجاد می‌شود. این کانال‌ها به خوبی هوا را عبور داده و تهویه مناسب برای رشد موهای کاشته شده ایجاد می‌کنند. این باعث می‌شود موها در محیطی سالم و مناسب رشد کنند و نتایج بهتری را به ارمغان بیاورند.

 زمان بهبودی سریعتر

با توجه به دقت بالا و استفاده از موهای سالم، زمان بهبودی پس از کاشت مو به روش میکروگرافت معمولاً سریعتر است. به دلیل استفاده از موهای تک تک و تهویه مناسب، موها به سرعت رشد می‌کنند و در نتیجه زمان لازم برای بهبود و رونق بهتر موها کاهش می‌یابد.

هرچند کاشت مو به روش میکروگرافت از نظر تکنیکی و موثری است، اما همیشه مهم است با پزشک متخصص مشورت کنید و بهترین روش کاشت مو را براساس شرایط شخصی خود انتخاب کنید. سایر روش های کاست مو می توان اشاره کرد به :

هزینه‌ کاشت مو به روش میکروگرافت

معمولا کاشت به روش FUT از ارزان ترین روش‌ها است اما هزینه‌ی کاشت مو به روش میکروگرافت به دلیل استفاده از دستگاه‌های مدرن و به روز دنیا کمی گران تر از روش‌های دیگری مانند کاشت مو به روش fit، است، البته‌ هزینه‌ی آن به عواملی مثل: نوع دستگاه، ساختار موها و پزشک منطقه بستگی دارد.

خود این روش یک سرمایه‌ گذاری بزرگ محسوب می‌شود و با توجه به این مسئله می‌توان گفت که هزینه‌ی آن به هر چیزی می ارزد، این روش به شما این تضمین را می‌دهد که هیچوقت موهای خود را از دست نمی‌دهید. معمولا هزینه‌ کاشت مو به این روش ۶ تا ۸ میلیون تومان است.

کلام آخر

برای کاشت مو به این روش شما نیاز به یک پزشک متخصص و ماهر دارید و این نکته را در نظر داشته باشید که اگر اشتباهی انجام دهید یا بیماری نهانی داشته باشید، ممکن است با مشکل حادی روبرو شوید. بنابراین بهتر است این عمل را با پزشکی متخصص و با تجربه و در بهترین کلینیک کاشت مو تهران انجام دهید. با استفاده از این روش موهای خود را برای همیشه بیمه کنید و به دوران جوانی خود بازگردید.

سوالات متداول

محبوب ترین روش کاشت مو چیست؟

کاشت مو به روش میکروگرافت امروزه از روش‌های بسیار کم‌ خطر کاشت مو است. به همین علت امروزه در بین افراد زیادی پرطرفدار شده است.

کاشت مو به روش میکروگرافت تاثیری بر عملکرد مغز می گذارد؟

قطع به یقین خیر، چرا که روش های کاشت مو فقط بر روی لایه های سطحی پوست سر انجام می شوند که به هیچ وجه به مغز آسیبی نمی رسانند.

سن افراد برای کاشت مو به روش میکروگرافت چه سنی است؟

کاشت مو با انجام این روش محدود به سن خاصی نیست. تمام افراد با هر سنی می توانند انجام دهند.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

    1. با سلام
      این روش درمان مانند هر درمان دیگری که مربوط به کاشت مو می‌باشد عوارضی به همراه دارد که در این مقاله ذکر شده.
      در رابطه با معایب این کار تا کنون گزارشی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *