همه آنجه که باید در مورد ابدومینوپلاستی در شهر مشهد بدانیم

۰
(۰)

جراحی زیبایی شکم که ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود – یک عمل جراحی زیبایی برای بهبود شکل و ظاهر شکم است. که در چند سال گذشته یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی در شهر مقدس مشهد بوده هست

مشهد یکی از قطب های جراحی زیبایی در ایران می باشد و قابلیت سیاحتی و زیارتی این شهر هر مزید بر علت شده که که از سایر شهر ها و کشور های همسایه برای انجام عمل های زیبایی به این شهر بیایند

در طی انجام عمل شکم، پوست و چربی اضافی شکم برداشته می شود. بافت همبند در شکم  معمولاً با بخیه نیز سفت می شود. سپس پوست باقیمانده برای ایجاد ظاهری لطیف تر تغییر مکان می دهد.

اگر چربی یا پوست اضافی در ناحیه شکم خود دارید یا دیواره پایین شکم ضعیفی دارید، ممکن است انتخاب کنید که ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم انجام دهید. همچنین یک عمل جراحی شکم می تواند تصویر بدن شما را تقویت کند.

کلینیک زیبایی دکتر طالب زاده-ایوازه در شهر مشهد بیش از صد عمل ابدومینوپلاستی انجام داده هست برای مشاهده هزینه عمل ابدومینوپلاستی به وب سایت ما مراجعه کنید

چرا ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم انجام دهیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است چربی اضافی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست یا ضعیف شدن بافت همبند در شکم خود داشته باشید. این دلایل شامل موارد زیر می شوند:

  • تغییرات قابل توجه در وزن
  • بارداری
  • جراحی شکم، مانند سزارین
  • بالارفتن سن و سالخورده شدن
  • تیپ بدنی طبیعی شما

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی چه کسانی نباید انجام دهند؟

ابدومینوپلاستی  برای همه مناسب نیست. اگر موارد زیر شامل حال شما می شود نباید این عمل را انجام دهید

  • برای کاهش وزن قابل توجهی برنامه ریزی میکنید یعنی قصد دارید وزن خود را زیاد کم کنید
  • هنوز قصد بارداری را دارید البته این برای جنین مشکل ساز نیست فقط عمل نتیجه دلخواه را نمی دهد
  • یک بیماری مزمن شدید مانند بیماری قلبی یا دیابت دارید
  • شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۰ داشته باشید

خطرات و عوارض ابدومینوپلاستی کدام اند؟

ابدومینپلاستی خطرات مختلفی را می تواند به همراه داشته باشد، از جمله:

  • تجمع مایع در زیر پوست (سروما). : لوله های زهکشی که بعد از جراحی در جای خود باقی می مانند می توانند به کاهش خطر مایع اضافی کمک کنند. پزشک شما همچنین ممکن است مایع را پس از جراحی با استفاده از سوزن و سرنگ خارج کند.
  • دیر خوب شدن زخم : گاهی اوقات نواحی در امتداد خط برش به خوبی بهبود نمی یابند یا شروع به جدا شدن می کنند. ممکن است در حین و بعد از عمل برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک به شما داده شود.
  • جای زخم غیر منتظره اسکار برش شکم دائمی است، اما معمولاً در امتداد خط بیکینی به راحتی پنهان می شود. طول و دید جای زخم در افراد مختلف متفاوت است.
  • آسیب بافتی در طی انجام عمل جراحی شکم، بافت چربی در عمق پوست در ناحیه شکم ممکن است آسیب ببیند یا بمیرد. سیگار خطر آسیب بافتی را افزایش می دهد. بسته به اندازه ناحیه، بافت ممکن است به خودی خود بهبود یابد یا نیاز به عمل جراحی داشته باشد.
  • تغییرات در احساس پوست. در طی انجام عمل جراحی شکم، تغییر موقعیت بافت های شکمی می تواند بر اعصاب ناحیه شکم و به ندرت در قسمت بالای ران تأثیر بگذارد. احتمالاً احساس کاهش یا بی حسی خواهید داشت. این معمولاً در ماه‌های بعد از عمل کاهش می‌یابد.
  • مانند هر نوع جراحی بزرگ دیگری، ابدومینوپلاستی خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی را به همراه دارد.

برای انجام عمل ابدومینوپلاستی اولین قدم چیست؟

ابتدا باید دنبال پزشکی باشید که از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشد. در اولین ویزیت شما، جراح پلاستیک شما به احتمال زیاد باید برای موارد زیر آمادگی داشته باشید:

  • سابقه پزشکی خود را مرور کنید. برای پاسخ به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته آماده باشید. در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید، صحبت کنید.
  • اگر به هر دارویی حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر تمایل شما به انجام عمل جراحی شکم با کاهش وزن مرتبط باشد، احتمالاً پزشک سؤالات مفصلی در مورد افزایش و کاهش وزن شما خواهد پرسید.
  • یک معاینه فیزیکی انجام دهید. برای تعیین گزینه های درمانی، پزشک شکم شما را معاینه می کند. همچنین ممکن است پزشک برای پرونده پزشکی شما از شکم شما عکس بگیرد.
  • انتظارات خود را مورد بحث قرار دهید. توضیح دهید که چرا می خواهید ابدومینپلاستی انجام دهید و از نظر ظاهری بعد از عمل به چه چیزی امیدوار هستید. مطمئن شوید که مزایا و خطرات این روش، از جمله جای زخم را درک کرده اید. به خاطر داشته باشید که جراحی قبلی شکم ممکن است نتایج شما را محدود کند.

اقدامات قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی

  • سیگار نکشید. سیگار جریان خون را در پوست کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند کند. علاوه بر این، سیگار خطر آسیب بافتی را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید، پزشک به شما توصیه می کند که قبل از جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید.
  • از مصرف برخی داروها خودداری کنید. احتمالاً باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید که می‌توانند خونریزی را افزایش دهند.
  • وزن ثابتی را حفظ کنید. در حالت ایده آل، حداقل ۱۲ ماه قبل از انجام عمل جراحی شکم، وزن خود را ثابت نگه دارید. اگر به شدت اضافه وزن دارید، پزشک به شما توصیه می کند که قبل از عمل وزن کم کنید. کاهش وزن قابل توجه بعد از عمل می تواند نتایج شما را کاهش دهد.
  • در طول بهبودی کمک بگیرید. برای کسی برنامه ریزی کنید که بعد از ترک بیمارستان شما را به خانه برساند و حداقل شب اول بهبودی در خانه با شما بماند.

اقدامات قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی

در حین عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی  در یک بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می شود. در طول عمل جراحی شکم، شما تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت – که باعث می شود کاملاً بیهوش شوید و نتوانید درد را احساس کنید. در برخی موارد، ممکن است یک داروی تسکین دهنده به شما داده شود و آرام بخش متوسطی (تا حدی در خواب) باشید. بسته به اهداف شما و میزان تغییری که می‌خواهید مشاهده کنید، روش‌های مختلفی برای عمل جراحی زیبایی شکم وجود دارد. در طول عمل جراحی معمولی شکم، جراح پلاستیک شما برش هایی را برای برداشتن بیشتر پوست و چربی بین شکم شما ایجاد می کند.

بعد از عمل ابدومینوپلاستی

بعد از عمل جراحی شکم، برش شکم و ناف شما احتمالا با پانسمان جراحی پوشانده می شود. ممکن است لوله های کوچکی در امتداد محل برش قرار داده شود تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود.

اعضای تیم مراقبت های بهداشتی به شما کمک می کنند تا همان روز اول بعد از عمل جراحی شکم راه بروید تا از تشکیل لخته های خون جلوگیری کنید.

به احتمال زیاد به شما داروی مسکن داده می شود. وجود تورم در ناحیه جراحی طبیعی است.

درن ها ممکن است تا چند روز پس از جراحی در جای خود باقی بمانند. پزشک یا یکی دیگر از اعضای تیم مراقبت های بهداشتی به شما نحوه تخلیه و مراقبت از زهکشی خود را نشان می دهد. ممکن است لازم باشد تا زمانی که درن‌ها در محل قرار دارند، مصرف آنتی‌بیوتیک را ادامه دهید.

جراح شما همچنین ممکن است یک داروی رقیق کننده خون را برای مدت کوتاهی پس از جراحی شکم تجویز کند.

تقریباً شش هفته پس از انجام عمل جراحی شکم، یک لباس حمایتی برای شکم می پوشید. این به جلوگیری از تجمع مایع کمک می کند و در حین بهبودی شکم را پشتیبانی می کند. پزشک شما نحوه مراقبت از اسکار را توضیح می دهد.

برای شش هفته اول پس از انجام عمل جراحی شکم، باید مراقب حرکت کردن باشید. همچنین باید از موقعیت هایی که خط برش شما را تحت فشار قرار می دهد – مانند خم شدن سریع در کمر – برای جلوگیری از باز شدن مجدد زخم اجتناب کنید.

باید برای بازدیدهای بعدی منظم برنامه ریزی کنید. از پزشک خود بپرسید که هر چند وقت یکبار نیاز به معاینه دارید.

نتیجه :

با از بین بردن پوست و چربی اضافی و تقویت دیواره شکم، عمل زیبایی شکم می تواند ظاهری باریک تر و باریک تر به شکم شما بدهد. اگر وزن ثابتی داشته باشید، نتایج تامی تاک معمولا طولانی مدت است.

کلینیک زیبایی دکتر طالب زاده -ایوازه در شهر مقدس عمل ابدومینوپلاستی را با درصد رضایت حداکثری بیماران عزیز انجام می دهد

 

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ویکی درمان در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نگار عظیمی

من سرپرست محتوای رسانه ویکی درمان هستم، ما در ویکی درمان در تلاشیم اطلاعات دقیق، کاربردی و هدفمند را در اختیار مردم ایران قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *