دانستنی‌ها، مزایا و معایب عمل زیبایی واژن

۰
(۰)

با گذشت زمان، ناحیه تناسلی، مانند هر عضو دیگری در بدن دچار تغییراتی می‌شود که شامل شل شدگی، افتادگی، کاهش حجم و غیره می‌شود. جالب است بدانید که هر کدام از این عوامل می‌تواند مشکلات و عوارضی را به همراه داشته باشد. به طور معمول، بسیاری از زنانی که این تغییرات را تجربه کرده‌اند، در روابط جنسی خود دچار مشکلاتی از قبیل عدم ارگاسم و کیفیت پایین رابطه جنسی شده‌اند.

از طرفی مشکلات جسمانی به دلیل عوامل مختلف می‌تواند زیبایی ناحیه تناسلی و کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، برخی از افراد پس از زایمان‌های مکرر بیشتر احتمال دارد که اتساع واژن و پارگی پرینه را تجربه کنند. جالب است بدانید که هر یک از این عوامل با انواع عمل زیبایی واژن قابل درمان هستند.

فهرست محتوا: نمایش

انواع روش‌ها و متدهای عمل زیبایی واژن

  • واژینوپلاستی: نوعی عمل زیبایی واژن است
  • لبیوپلایستی
  • افزایش نقطه جی (G-spot)
  • برداشتن پوست یا روکش کلیتوریس
  • فرونوپلاستی
  • پرینوپلاستی
  • مونس پلاستی: جراحی است که به آن افتادگی پوست شکم در ناحیه تناسلی یا اندازه و بزرگی قسمت بالایی ناحیه تناسلی زنانه گفته می‌شود

لابیاپلاستی (عمل زیبایی واژن) 

عمل زیبایی واژنلابیاپلاستی (labiaplasty) یک عمل زیبایی واژن زنان است که در آن جراح شکل لبه داخلی یا خارجی واژن را تغییر می‌دهد و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. طبق آمار، اکثر خانم‌هایی که برای لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن اقدام می‌کنند، قصد دارند اندازه یا طول لبه داخلی واژن خود را کاهش دهند. اگرچه اندازه خاصی تاکنون از نظر تئوری برای اندازه لبه واژن تعریف نشده است، اما بهترین حالت برای اکثر خانم‌ها حالتی است که لبه داخلی واژن از لبه‌ها بیرون نیاید. لازم به ذکر است که در عمل زیبایی اژن می‌توان مقدار اضافی کلاهک کلیتوریس را نیز برداشت.

حتما مطالعه کنید: کربوکسی تراپی واژن

انواع لابیا

لابیا ماژور: لابیا ماژور یا لابیای بیرونی دو لایه پوست هستند که از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی تا پرینه امتداد دارند. وظیفه پوشاندن و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه واژن، لابیا مینور و کلیتوریس را بر عهده دارد.

انواع لابیاپلاستیلابیای مینور یا لابیای داخلی: دو لایه پوست در هر طرف دهانه واژن که بین لابیا ماژور قرار دارد. رنگ و اندازه لابیا مینور در زنان متفاوت است. لابیا مینور از کلیتوریس تا دو طرف دهانه واژن امتداد دارد.

علت عمل زیبایی واژن در زنان چیست؟

آناتومی لابیا در زنان و دختران به طور قابل توجهی متفاوت است و می‌تواند در طول زمان، به ویژه پس از زایمان تغییر کند. بزرگ یا ناهموار بودن لب‌های واژن می‌تواند مشکلات مختلفی را برای خانم‌ها ایجاد کند.

بافت ماهیچه‌ای بیش از حد یا ناهموار، چین و چروک بیش از حد یکی از مسائل مهم در زیبایی زنان به شمار می‌رود. معمولاً زنانی که از اندازه و شکل لابیای خود ناراضی هستند، به دلیل کاهش اعتماد به نفس یا خجالت در مقابل شریک جنسی یا حتی درد در حین مقاربت، توانایی برقراری یک رابطه با کیفیت و لذت بخش را از دست می‌دهند.

لابیا (لبه‌های واژن) زمانی که زنی کت و شلوار تنگ یا بیکینی می‌پوشد، کاملا خود را نشان می‌دهد. این امر باعث می‌شود که فرد برای رهایی از این نگرانی مدام از لباس‌های گشاد استفاده کند که محدودیت‌های زیادی را برای انتخاب لباس مورد علاقه‌اش ایجاد می‌کند.

برای برخی افراد مشکل کمی پیچیده‌تر است و لب‌های واژن بزرگ باعث تحریک و ناراحتی مزمن در حین کار، ورزش و حتی انجام وظایف روزمره می‌شود. البته همه این موارد با لابیاپلاستی به صورت سرپایی توسط پزشک متخصص زنان حل می‌شود.

مهمترین دلایلی که باعث می‌شود زنان تحت عمل جراحی زیبایی واژن قرار بگیرند عبارتند از:

  • درد هنگام مقاربت جنسی
  • داشتن ظاهری تمیز و زیبا
  • اصلاح عدم تقارن ظاهری واژن
  • تحریک کم کلیتوریس به دلیل پوست اضافی کلاهک کلیتوریس
  • درد یا ناراحتی در حین فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری
  • احساس ناراحتی هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ مانند شلوار جین و چسبان
  • احساس کشیدگی، سایش و سوزش در حین ورزش

آشنایی با روش‌های عمل زیبایی واژن

روش‌های مختلفی برای انجام عمل زیبایی واژن وجود دارد. اما معمولا دو روش وجود دارد که جراحان آن را ترجیح می‌دهند:

روش اول (trim):

در این تکنیک لبه‌های داخلی کلامپ می‌شود و برش داده می‌شوند و در آخر بخیه زده می‌شوند. این نوع جراحی حدود ۱ ساعت طول می‌کشد. تصویر زیر این روش را نشان می‌دهد.

trimروش دوم (wedge):

در این روش با ایجاد یک برش V شکل در لبه‌های لابیا مینور، بیشتر بافتی که برداشته می‌شود، بافت مرکزی خواهد بود. این نوع عملیات بیشتر طول می‌کشد، اما نتایج بهتری خواهد داشت.

عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی) چقدر زمان می‌برد؟

قبل از هر عمل لابیاپلاستی یک جلسه مشاوره در کلینیک ضروری است. در این جلسه، پزشک شما نحوه عمل را به شما توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند قبل، حین و بعد از عمل چه انتظاری داشته باشید. اکثر روش‌های عمل زیبایی واژن تحت بی‌حسی موضعی بدون تزریق داخل وریدی ( IV therapy) انجام می‌شود. مدت زمان عمل حدود یک ساعت می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی پس از عمل (بعد از نیم ساعت استراحت) به منزل بازگردید.

عوارض عمل زیبایی واژن:

عمل زیبایی واژنعمل زیبایی واژن مانند اکثر جراحی‌ها عوارض طبیعی دارد که در کوتاه مدت بهبود می‌یابد. یکی از این عوارض تورم در محل جراحی است. از آن جایی که واژن دارای بافت‌ها و غدد لنفاوی و اعصاب زیادی است، جراحی آسیب کمی به شریان‌ها و بافت‌های این ناحیه وارد می‌کند و در نهایت باعث تورم در واژن می‌شود. گاهی اوقات زمان بهبودی تورم واژن تا یک ماه طول می‌کشد؛ اما جای نگرانی نیست و از بین می‌رود.

مراقبت‌های بعد از عمل لابیاپلاستی

بهبودی پس از جراحی لابیاپلاستی نسبتا سریع است. در اینجا مواردی وجود دارد که پس از عمل باید رعایت کنید:

  • در سه روز اول پس از جراحی، احساس درد و تورم طبیعی است که به راحتی با مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن قابل کنترل است.
  • در روز اول بعد از جراحی استفاده از کمپرس یخ و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی توصیه می‌شود.
  • تا زمان بهبودی کامل از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید.
  • اکثر بیماران در کمتر از یک هفته (۳ تا ۵ روز) به سر کار و فعالیت‌های عادی خود باز می‌گردند.
  • شما می‌توانید ۲۴ ساعت پس از جراحی دوش بگیرید، اما باید از مالیدن محل جراحی خودداری کنید.
  • استحمام طولانی مدت، نشستن در وان یا رفتن به استخر تا زمان بهبودی کامل مجاز نیست.
  • تورم و درد حداکثر تا سه روز بیشتر است و تورم طی دو یا سه هفته پس از جراحی کاهش می‌یابد.
  • استفاده از غذاهای غنی از فیبر مانند انجیر در کاهش تورم ناشی از جراحی زیبایی واژن موثر است. خوردن غذاهای پرچرب و پرنمک باعث افزایش تورم می‌شود.
  • از ورزش‌هایی که مستقیماً به ناحیه تناسلی فشار و سایش وارد می‌کند (دوچرخه سواری، اسب سواری و غیره) تا زمان بهبودی کامل خودداری کنید.
  • فعالیت جنسی را می‌توان ۳ تا ۴ هفته پس از جراحی از سر گرفت، اما بیشتر زنان ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از باز شدن زخم، ۶ تا ۸ هفته صبر کنند. (بهتر است اجازه دهید محل جراحی به طور کامل بهبود یابد، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید دوره نقاهت جدیدی را پشت سر بگذارید.) توجه داشته باشید که همه توصیه‌ها و روش‌های بهبودی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. بنابراین، این توصیه‌های کلی ممکن است برای همه بیماران قابل اجرا نباشد. حتما با پزشک خود تماس بگیرید و به صلاح‌دید او فعالیت‌های مختلف را از سر بگیرید.

چه سنی برای جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) مناسب است؟

با توجه به این که رشد جسمی و بلوغ جنسی و همچنین روند پیری در همه زنان یکسان نیست و به موارد زیادی بستگی دارد، نمی‌توان محدوده سنی دقیقی را برای همه زنان تعیین کرد. جراحی برای دختران بالای ۲۰ تا ۵۰ سال بدون هیچ مشکلی قابل انجام است. در سنین بالای ۵۰ سال معمولا بدن در ترمیم و بخیه زدن خود دچار مشکل می‌شود، بنابراین جراحی زیبایی واژن در این سن توصیه نمی‌شود. در مورد دختران زیر ۲۰ سال ممکن است هنوز به بلوغ و رشد کامل جنسی نرسیده باشند. توجه به این نکته ضروری است که بلوغ با رشد لابیاها همراه است. به همین دلیل به دختران زیر این سن توصیه می‌شود تا سن ۲۰ سالگی از انجام لابیاپلاستی خودداری کنند.

هزینه عمل زیبایی واژن چقدر است؟

از آنجایی که جراحی زیبایی لابیا برای هر فردی متفاوت است، ارائه قیمت دقیق جراحی زیبایی واژن مشکل است. بهترین راه برای دریافت هزینه عمل زیبایی واژن مراجعه به پزشک است. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت هزینه دقیق جراحی زیبایی یک جلسه معاینه و مشاوره تشکیل دهید. در این جلسه متخصصین ویکی درمان می‌توانند شما را در خصوص جراحی زیبایی واژن پس از معاینه بسیار بهتر و موثرتر راهنمایی کنند. اما به طور کلی هزینه عمل زیبایی واژن حدود ۴.۵ میلیون تومان است.

آیا بیمه‌ها هزینه لابیاپلاستی را پوشش می‌دهند؟

از آنجایی که لابیاپلاستی یک عمل زیبایی است، تحت پوشش بیمه و بیمه تکمیلی نیست. متأسفانه شرکت‌های بیمه اهمیتی نمی‌دهند که لابیاپلاستی برای اهداف پزشکی یا زیبایی انجام شود و در هر صورت این عمل و سایر عمل‌های زیبایی واژن را پوشش نمی‌دهد.

آیا می‌توان لابیا را در هنگام زایمان انجام داد؟

از آنجایی که میزان خونریزی واژن در هنگام زایمان زیاد است، در حالی که جراحی زیبایی لابیا (لابیاپلاستی) یکی از جراحی‌های زیبایی است، این عمل باید به زمان دیگری موکول شود. دو ماه پس از زایمان زمان مناسبی برای جراحی زیبایی واژن است.

آیا عمل زیبایی واژن درد دارد؟

بدون شک بسیاری از خانم‌ها از انجام لابیاپلاستی می‌ترسند و آن را عملی دردناک می‌دانند به این دسته از خانم‌ها حق می‌دهیم و می‌دانیم که دلیل این طرز فکر به دلیل تعداد زیاد اعصاب حسی در لبه‌های واژن و حساسیت شدید آن‌ها است. لازم به توضیح است که این عمل در حال حاضر در کلینیک‌های معتبر با جدیدترین روش‌های بیهوشی و در چندین مرحله بیهوشی انجام می‌شود. لابیاپلاستی در حال حاضر با بیهوشی کامل و کاملا بدون درد انجام می‌شود و از این بابت خیال شما کاملا راحت باشد.

آیا لابیاپلاستی میل جنسی را کاهش می‌دهد؟

برخی از زنان نگران این هستند که لابیاپلاستی ممکن است میل جنسی آن‌ها را کاهش دهد. پاسخ این است که اعصاب جنسی زنان در دو نقطه از واژن قرار دارد. قسمت اول در نقطه G است که در داخل واژن قرار دارد و باعث تحریک جنسی در داخل واژن می‌شود و قسمت دوم در کلیتوریس و باعث ارگاسم خارجی می‌شود.

از آنجایی که اعصاب جنسی در لابیاها وجود ندارد، لابیاها به جنس ماده آسیبی نمی‌رسانند. از طرفی با زیباتر شدن واژن، اعتماد به نفس شما در رابطه جنسی بسیار افزایش می‌یابد و این باعث بهبود زندگی جنسی شما می‌شود. این یکی از دلایل اصلی تمایل زنان به انجام عمل‌های زیبایی واژن در سراسر جهان است.

چند روز بعد از لابیاپلاستی می‌توانم دوباره رابطه جنسی داشته باشم؟

از سرگیری رابطه جنسی پس از عمل زیبایی واژن منوط به بهبود کامل بخیه‌ها می‌باشد. این بهبودی معمولاً حدود ۴ هفته طول می‌کشد و می‌توانید بعد از چهار هفته رابطه جنسی را از سر بگیرید.

بعد از عمل لابیاپلاستی چند ویزیت لازم است؟

طبیعی است که بعد از هر عمل جراحی باید تحت نظر پزشک مراحل درمان را طی کنید. بعد از لابیاپلاستی معمولا دو بار ویزیت ضروری است. یکبار زمانی که تورم در ناحیه واژن بهبود پیدا کرده باشد و بار دیگر زمانی که فرد می‌خواهد روابط زناشویی خود را از سر بگیرد.

آیا کوتاه شدن کامل لابیا میل جنسی را از بین می‌برد؟

خیر. اعصاب جنسی در لابیا مینور قرار ندارند و عمدتاً در کلیتوریس و نقطه G در داخل واژن قرار دارند، بنابراین جراحی زیبایی واژن آن‌ها را از بین نمی‌برد.

آیا بعد از زایمان طبیعی لابیاها دوباره بزرگ می‌شوند؟

خیر، لابیاها رشد نمی‌کنند. حجم لابیاها در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی افزایش می‌یابد. هنگامی که لابیاها را در عمل لابیاپلاستی شما کوتاه می‌کنیم و شکل می‌دهیم، دیگر امکان رشد مجدد آن‌ها وجود ندارد؛ پس نگران این موضوع نباشید.

آیا لابیاپلاستی باعث تنگی واژن نیز می‌شود؟

اگر میزان گشاد شدن واژن زیاد باشد نیاز به عمل سفت کردن واژن دارید. اما اگر میزان باز شدن واژن کم باشد، بله، می‌توان با لابیاپلاستی مقداری سفت کردن واژن انجام داد.

آیا می‌توان تزریق ژل را همزمان با لیپوپلاستی برای پر کردن اطراف لابیا و بهبود ظاهر بیکینی انجام داد؟

بله، تزریق ژل واژن و تزریق چربی در لابیا بزرگ باعث بزرگ شدن واژن و پروتز شدن آن می‌شود.

کدام فیلر برای تزریق بعد از جراحی زیبایی بیکینی بهتر و ماندگارتر است؟

طبق تجربه ما تزریق چربی به واژن بهتر و ماندگارتر است؛ زیرا از بدن گرفته می‌شود.

نتیجه نهایی

امروزه با پیشرفت علم و به روز شدن انواع تکنیک‌های زیبایی برای خانم‌ها، محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها پیدا کرده است. هر یک از جراحی‌ها مانند هایفوتراپی واژینال، کربوکسی تراپی واژن و تزریق ژل واژن برای جوانسازی و بهبود عملکرد ناحیه تناسلی زنان انجام می‌شود. در واقع انجام انواع جراحی‌های زیبایی واژن در بسیاری از موارد می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس زنان در رابطه جنسی و کیفیت بهتر آن شود. اگر عمل زیبایی واژن توسط جراح مجرب و ماهر در این زمینه انجام شود، عوارض کمتری برجای خواهد گذاشت و نتیجه جراحی اغلب مورد رضایت خواهد بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *