معرفی بهترین دندانپزشک کودکان تهران در ۱۴۰۲ ❤️

۰
(۰)

دندانپزشکی اطفال و کودکان یکی از تخصص‌های شاخه دندانپزشکی است. دندانپزشک کودکان یا دندانپزشک اطفال کسی است که در خصوص سنجش و ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به فک و دهان از دوران نوزادی تا نوجوانی می‌پردازد. در این میان یکی از حساس‌ترین فعالیت‌های دندانپزشک، مربوط به نوزادان و اطفال است.

بهترین دندانپزشک کودکان در تهران خدمات گسترده‌ای را به مراجعین خود ارائه می‌دهد که برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان، بهتر است از همان سنین کودکی به دندانپزشک کودکان مراجعه کنیم. برخی بر این تصور هستند که فقط در صورت دندان درد و یا به وجود آمدن مشکل خاصی نزد دندانپزشک کودکان رفت؛ اینطور نیست و بهتر است چکاپ‌های دوره‌ای و منظم داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران

معرفی بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

اگر شما هم به دنبال بهترین دندانپزشک کودکان در تهران بوده اید، متوجه شده اید که پیدا کردن دندانپزشکی که متخصص کودکان باشد بسیار سخت است. قطعا با گزینه های زیادی از دندانپزشکان کودکان مواجه شده اید؛ اما کدام یک بهترین دندانپزشک کودکان هست؟

یکی از روش های تشخیص اینکه کدام دندانپزشک کودکان خوب است و دیگری خیر؟ مراجعه به نمونه کارها و میزان رضایت مشتریان قبلی دندانپزشک است. دندانپزشک کودکانی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن تخصص و مهارت، رفتار مناسبی با کودکان داشته باشد، صبور باشد و بتواند به خوبی با کودک ارتباط برقرار کند.

لیست بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

ردیفاسم دندانپزشک کودکانآدرس مطب
۱دکتر پرستو ایران پرورسعادت آباد، میدان کاج
۲دکتر فروغ اکبریرسالت، خیابان کرمان
۳دکتر ترانه فقیهیخیابان ولیعصر، روبروی بیمارستان دی
۴سحر سیاح پورخیابان شریعتی
۵مهسا منصوریونک، ملاصدرا
۶دکتر شهره زهراییمیرداماد
۷دکتر نیلوفر گودرزیولیعصر بین الف و مقدس اردبیلی
۸دکتر نسیم احمدیاقدسیه، ورودی اراج
۹دکتر نوید روندهولی عصر بالاتر از عباس آباد
۱۰دکتر مهدی شهرابیخ طالقانی خ قدس

بهترین سن مراجعه به دندانپزشک کودکان

اصولا کودکان طی ۶ ماه اول زندگی خود شروع به دندان درآوردن می‌کنند و اغلب تا سن ۲ تا ۳ سالگی سری ۲۰ تایی دندان شیری آنها کامل می‌شود. در سن ۶ تا ۷ سالگی کم کم دندان‌های شیری جای خود را به دندان‌های دائمی میدهند.

والدین باید کودک خود را از زمان رویش اولین دندان تا ۱ سالگی جهت بررسی نزد دندانپزشک اطفال ببرند؛ به دلیل اینکه طریقه رویش، مراقبت و ریزش دندان‌های شیری، تاثیر بسزایی روی دندان‌های دائمی دارد و اگر مشکلات مربوط به فک و دندان در کودکی رفع نشود در بزرگسالی مستلزم وقت و هزینه بالا است.

آموزش مسواک زدن کودک توسط دندانپزشک کودک خوب

 ۶ نکته برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودک

دندانپزشک کودکان در رابطه با سلامت دهان و دندان، آموزش‌هایی را به کودکان و والدین ارائه میدهد. هدف از این آموزش‌ها به وجود آوردن عادت‌های سالم در کودکان است که تا بزرگسالی همراه آنهاست. نکاتی را در ادامه برای شما آورده ایم:

  • توصیه می‌شود دندان‌‌ها توسط والدین هر دو هفته یکبار چک شوند و اگر دندان‌ها تغییر رنگ داشتند به فوق تخصص دندانپزشکی کودکان در تهران مراجعه شود.
  • غذاهای شیرین و مایعات به دندان‌های جدید کودک آسیب می‌رساند. بهتر است بعد از مصرف چنین غذاهایی دندان کودک را مسواک بزنید.
  • قند و شکری که در غذا وجود دارد در دهان تبدیل به اسید می‌شوند که باعث پوسیدگی دندان می‌شود. بنابراین کنترل رژیم غذایی ضروری است.
  • توصیه می‌شود روزی ۳ بار دندان کودک خود را مسواک بزنید.
  • استفاده از نخ دندان و دهانشویه نیز توصیه می‌شود.

اصلاح عادات مخرب کودکان توسط دندانپزشک کودکان

یکی دیگر از ظایف دندانپزشک اطفال که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم، توصیه‌هایی جهت عادت‌هایی است که منجر به آسیب رسیدن به دندان کودک می‌شود.

  • مکیدن بیش از حد پستانک ممکن است باعث جابجایی دندان فک در آینده شود، بنابراین بهتر است پستانک را نهایتا تا ۲.۵ سالگی از کودک خود بگیرید.
  • مکیدن انگشت پا نیز مشکلاتی برای در الگوی رشد صورت کودک ایجاد میکند که باید جلوی آن را گرفت.
  • اگر متوجه شدید که کودک شما از دهان نفس می‌کشد، بهتر است با دندانپزشک اطفال مشورت کنید.
  • دندان قروچه و ساییدن دندان‌ها به هم نیز مشکلی است که در برخی کودکان دیده میشود و باید به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

خدمات بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

فلوراید تراپی دندان کودکان

این روش توسط دندانپزشک کودکان به شکل دوره‌ای برای کودک انجام می‌شود. این روش باعث تقویت مینای دندان می‌شود. فلوراید ماده ای است که در طبیعت موجود است. این ماده را روی دندان کودک قرار میدهند که باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود.

شیاربندی دندان با استفاده از فیشور سیلانت

قسمتی از دندان که غذا را با آن میجویم در معرض ابتلا به پوسیدگی دندان است. در روش شیاربندی دندانپزشک اطفال از ماده‌ای به نام سیلانت برای پوشاندن شیارهای دندان استفاده می‌کند. این روش تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از پوسیدگی دندان دارد.

فضا نگهدارنده دندان و یا ارتودنسی پیشگیری

زمانی که دندان کودک میفتد فضای خالی بین دندان‌ها ایجاد می‌شود، فضای خالی بین دندان باعث می‌شود دندان‌ها به سمت هم بروند و موجب کجی آنها شود. در این مواقع دندانپزشک اطفال از نگهدارنده دندان استفاده می‌کند. کجی دندان علی‌الخصوص در دندان‌های دائمی باعث مشکلات زیادی از جمله عدم جویدن درست غذا می‌شود.

استفاده از فضا نگهدارنده توسط دندانپزشکی اطفال

ترمیم دندان‌های شیری و دائمی

دندان‌های کودکان نیز مانند بزرگسالان، دچار خرابی و پوسیدگی می‌شود و ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشد. دندان شیری مانند دندان دائمی در صورت خرابی باید پر شود، به دلیل اینکه وجود درد و یا عفونت در دندان کودک باعث می‌شود کودک نتواند غذا بخورد و مانع از رشد کودک و ضعیف شدن او می‌شود. در صورتی که متوجه خرابی دندان در کودک خود شدید، برای پر کردن دندان کودکان حتما به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

روکش دندان شیری

اگر پوسیدگی دندان شدید باشد، پر کردن نمی‌تواند دندان را در برابر شکستگی و پوسیدگی حاظت کند. در چنین شرایطی دندانپزشک اطفال روکش مخصوص فلزی استفاده می‌کند. روکش دندان شیری با دائمی متفاوت است.

عصب کشی دندان شیری

یکی دیگر از خدماتی که توسط دندانپزشک اطفال استفاده می‌شود عصب کشی دندان است. اگر پوسیدگی دندان شیری تا ریشه پیشروی کرده باشد باید عصب کشی انجام شود که بتوانیم دندان و بافت لثه اطراف آن را حفظ کنیم. برای عصب کشی دندانپزشک اطفال از بی حسی استفاده میکند، تا کودک درد کمتری را تا حد ممکن داشته باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *