تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

۰
(۰)

از دست دادن حالت ارتجاعی، افتادگی، چین و چروک و بسیاری موارد دیگر در پوست، علائمی هستند که نشان‌دهنده بالا رفتن سن و ورود به دوران میانسالی و پیری می‌باشد. افراد با دیدن این نشانه‌ها به دنبال رفع سریع این مشکلات هستند. یکی از بهترین و سریعترین راه‌های درمان مشکلات پوستی، استفاده از تزریق ژل و تزریق بوتاکس است که امروزه به روش بسیار محبوب و همچنین موثری تبدیل شده است.

عوارض تزریق ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس چگونه است؟

با توجه به مسائل گفته شده در بالا، یکی از راههای حل مشکل چین و چروک و افتادگی پوست، استفاده از تزریق ژل و بوتاکس است که هرکدام راههای خاص خودش را برای درمان مشکلات پوستی دارد. برای استفاده از هر کدام از روشهای عمل تزریق ژل و یا بوتاکس، در ابتدا باید با هرکدام از آنها به صورت جداگانه آشنا شویم.

 ژل چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه توضیح بدهیم، در این روش با استفاده از تزریق ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک که در مایعات و بافت‌های بدن یافت می‌شود، می‌توان نواحی فرو رفته صورت را پر کرده و به جوانسازی پوست کمک کرد.

بوتاکس چیست؟

کاری که عمل بوتاکس برای رفع چین و چروک پوست انجام می‌دهد این است که با مسدودسازی راه ارسال پیام‌های شیمیایی از عصب به سمت ماهیچه به محدود کردن حرکات عضله‌های صورت می‌پردازد که به همین علت، چین و چروک‌های کمتری در پوست صورت ایجاد می‌شود و به هموار شدن آن کمک می‌کند. برای اینکه نتیجه دلخواه را از تزریق بوتاکس تجربه کنید، باید به بهترین دکتر بوتاکس مراجعه کنید.

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

‌حال که با مطالعه مطالب بالا، اطلاعاتی در مورد تزریق ژل و بوتاکس کسب کرده‌اید، زمان آن رسیده تا با تفاوت‌های تزریق ژل و بوتاکس آشنا شوید که ما به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس

  • ماندگاری تزریق ژل بستگی به ماده تزریقی دارد، ولی به طور میانگین بین ۶ تا ۲۴ ماه می‌باشد.
  • ماندگاری بوتاکس به طور میانگین ۳ تا ۴ ماه است که البته برای دوام بیشتر در چند دوره انجام می‌شود.

نواحی درمان

  • تزریق ژل را می‌توان در تمام ناحیه‌های صورت از جمله: اطراف چشم، گونه، خط‌های لب، خطوط بینی انجام داد.
  • عمل بوتاکس معمولا در نواحی بین ابرو، خطوط پیشانی، بالای بینی، زیر چشم صورت می‌گیرد.

درمان‌های پزشکی

  • از تزریق ژل برای رفع چین و چروک نقاط دیگر به غیر از صورت مانند: گردن، دست، سینه و موارد دیگر نیز استفاده می‌شود
  • از عمل بوتاکس غیر از دمان‌های پوستی برای میگرن و سردردهای مضمن، تکرر ادرار و همچنین رفع مشکل تعریق نقاط مختلف بدن مثل: زیر بغل، کف دست و موارد دیگر استفاده می‌شود.

هزینه

در بحث هزینه می‌توان گفت که همه چیز به نوع ماده تزریقی و ماندگاری آن بستگی دارد ولی به طور کلی می‌توان گفت که هزینه یکبار انجام بوتاکس نسبه به تزریق ژل کمتر است که با ماندگاری کمتر نسبت به ژل، کاملا امری طبیعی می‌باشد.

عوارض تزریق ژل و بوتاکس

با توجه به اینکه کار تزریق ژل و بوتاکس، همزمان با پیشرفت تکولوژی در حوزه زیبایی به روشی بسیار ایمن تبدیل شده است ما در مواردی خاص هرکدام عوارض کمی دارد که لازم است بدانید و ما در ذیل به آنها اشاره نموده‌ایم:

  • از عوارض تزریق ژل می‌توان به عفونت، جابجایی ژل در موارد خاص، جوش در محل تزریق و تخریب بافت پوست اشاره نمود
  • پس از عمل بوتاکس ممکن است که با عوارضی مانند: قرمزی پوست، سردرد، تهوع، کبودی ناحیه تزریق و افتادگی پلک در برخی افراد رویرو شوید.

باید بدانید که در صورت رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس، عوارض بوتاکس بسیار کم خواهد بود.

مزایای تزریق ژل و بوتاکس

می‌توان گفت که هر یک از روش‌های تزریق ژل و بوتاکس مزیت‌های خاص خودش را دارد که با توجه به آنها می‌توان تصمیم گرفت که از این روش استفاده کنیم یا خیر؟ که با مطالعه موارد پایین می‌توانید بهتر تصمیم‌گیری کنید

  • تزریق ژل: رسیدن به نتیجه در سریعترین زمان نسبت به بوتاکس، انجام تزریق به صورت سرپایی، استخراج ژل درصورت نارضایتی، بدون نیاز به دوران نقاهت، روش غیر تهاجمی، بدون بیهوشی
  • بوتاکس: هزینه کمتر نسبت به تزریق ژل، روش غیر تهاجمی همانند تزریق ژل، عمل به صورت سرپایی، عدم نیاز به استراحت

کلام پایانی

یکی از معضلات جوامع امروزی جوان ماندن و زیبایی می‌باشد که هنگام بالا رفتن سن، این مشکل بسیار پررنگ‌تر از قبل می‌شود و افراد بسیاری به دنبال حل این معضل بزرگ هستند. یکی از روش‌های از بین بردن چین و چروک‌های پوست، افتادگی پوست‌‌‌، خطوط اخم و لبخند که همگی از نشانه‌های پیری هستند، استفاده از تزریق ژل و بوتاکس می‌باشد که بسیار محبوب هستند.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با هرکدام از این روش‌ها آشنا سازیم تا با توجه به نیاز و توقعات خود بهترین تصمیم ممکن را برای رفع و درمان مشکلات پوستی بگیرید. در پایان باید به این نکته اشاره نمود که انتخاب هرکدام از روش‌های تزریق ژل و بوتاکس به شما و به خصوص مشورت با پزشک متخصص پوست بستگی دارد تا با توجه به معاینات مختلف بهترین روش را برگزینید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *