تزریق بوتاکس دور چشم : کاهش چین و چروک اطراف چشم

۰
(۰)

تزریق بوتاکس دور چشم یکی از رایج‌ترین راه‌های موجود برای رفع چین و چروک پوست در اطراف چشم است. چین و چروک‌های روی صورت برای اغلب افراد ناراحت‌کننده است و همیشه به دنبال راهی برای جوانسازی پوست و رهایی از چین و چروک‌های ایجاد شده روی پوست هستند. این چین و چروک‌ها اغلب به دلیل حرکات ممتد عضلات صورت، تغذیه نامناسب و خشکی پوست، استرس و بیماری ایجاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم، بررسی کنیم که مزایا و معایب این روش و نکات مربوط به آن چیست و آیا راه مناسبی برای رهایی از این چین و چروک‌ها محسوب می‌شود یا خیر؟

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین دکتر بوتاکس

تزریق بوتاکس دور چشم چگونه انجام می‌شود؟

تزریق بوتاکس یک عمل غیرتهاجمی و سرپایی محسوب شده و به همین علت نیازی به بیهوشی و حتی بی‌حسی ندارد. ماده بوتاکس از طریق سرنگ با سر بسیار نازک به اطراف چشم و پیشانی تزریق می‌شود و از این طریق چین و چروک‌های اطراف چشم را از بین می‌برد.  در اینجا این نکته لازم به ذکر است، که این درمان موقتی بوده و پس از ۶ ماه اثر آن از بین می‌رود. پس از این زمان می‌توان دوباره آن را تمدید کرد.

همان طور که اشاره شد، دلیل عمده چین و چروک‌های دور چشم، انقباض و انبساط پوست اطراف دور چشم است. کاری که تزریق بوتاکس دور چشم انجام می‌دهد، این است که این عضلات را فلج کرده و از حرکت بیشتر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

تزریق بوتاکس دور چشم چگونه انجام می‌شود؟

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

همانطور که در قسمت قبل هم گفتیم، اثر تزریق بوتاکس دور چشم دائمی نبوده و ۳ تا ۶ ماه ماندگار است و برای دائمی بودن اثرات آنها لازم است تمدید شود. در جواب این سوال که آیا بوتاکس همه چین و چروک‌های اطراف چشم را از بین می‌برد یا خیر باید گفت خیر، تنها آنهایی که بر اثر انقباض پوستی به وجود آمده‌اند از طریق تزریق بوتاکس دور چشم محو می‌شوند. برای مثال خطوط خنده دور چشم و خطوط اخم در پیشانی از این نوع چین و چروک‌ها هستند.

مزایای بوتاکس دور چشم

  • نتایج حاصل از این عمل بسیار سریع قابل مشاهده است و تنها ۲ تا ۳ روز و نهایتا ۱۰ روز پس از تزریق چروک‌های دور چشم را از بین خواهد برد.
  • اثربخشی بالا؛ این روش نسبت به سایر روش‌های موجود بر روی چروک‌های عمیق‌تر نیز تاثیر خوبی گذاشته و می‌تواند در زمان کمی آن‌ها را به طور موقتی از بین ببرد.

عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

از آنجایی که پوست اطراف چشم بسیار حساس است، کوچک‌ترین سهل انگاری و یا اشتباهی در تزریق بوتاکس دور چشم ممکن است، بیمار را با عوارض شدید و یا حتی جبران‌ناپذیری روبه رو کند.

ضمنا خوب است بدانید، که این عمل از نظر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید نشده است و بی‌خطر بودن کامل این عمل هنوز تایید نشده است. در این قسمت به چند نوع از عوارض گزارش شده از تزریق بوتاکس دور چشم می‌پردازیم:

  • بی‌حسی در اطراف چشم و ایجاد مشکل در پلک زدن
  • افتادگی پلک و یا نامتقارن شدن چشم‌ها
  • کشیدگی ابرو
  • ایجاد مشکل در بینایی و خشکی چشم
  • تورم پلک پایین
  • عوارضی مانند خونریزی، کبودی، سردرد، سرگیجه و قرمزی نیز گزارش شده است.

البته لازم به ذکر است، این عوارض موقتی هستند و پس از ۶ تا ۹ ماه از بین می‌روند. ولی لازم است، در انتخاب پزشک و کلینیک خود دقت لازم و کافی را داشته باشید و هرگز این عمل را نزد افراد غیر متخصص انجام ندهید تا دچار مشکلات احتمالی پس از آن نشوید.

عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

آیا بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

بله، افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۷۰ سال بهتر است که این تزریق را انجام ندهند و معمولا برای این افراد تزریق انجام نمی‌شود؛ چرا که در سنین بالاتر به دلیل آتروفی عضلانی، تزریق بوتاکس دور چشم به صورت معکوس عمل کرده و موجب افزایش چین و چروک‌ها می‌شود.

سوالات متداول در خصوص تزریق بوتاکس دور چشم

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

خیر، تزریق بوتاکس دردی را متوجه شما نمی کند. درد ناشی از تزریق بوتاکس گذرا و موقت است. حتی پزشک قبل از تزریق در صورت حساس بودن شما به درد از کرم های بی حسی موضعی استفاده خواهد کرد.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

در بیماران با سابقه حساسیت به بوتاکس یا سابقه بیماری‌های عصبی تزریق بوتاکس ممنوع است. هم چنین برای خانم‌های باردار یا در حال شیردهی استفاده از این ماده تائید نشده است.

آیا تورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس رخ می‌دهد؟

کبودی و تورم در محل تزریق بوتاکس شایع نیست و فقط در بعضی افراد رخ می‌دهد. مویرگ‌هایی که در زیر پوست پراکنده‌اند، ممکن است دچار پارگی شوند، که در این صورت کبودی جزئی حاصل می‌شود و طی دو یا سه روز برطرف خواهد شد.

تزریق بوتاکس هر چند مدت یکبار باید انجام شود؟

این مدت در افراد مختلف متفاوت بوده و تحت تاثیر عواملی چون بدن بیمار، برند بوتاکس و تجزیه دارو، کنترل می‌شود. اثر بوتاکس به تدریج کاهش پیدا می‌کند، زیرا دارو جذب می‌شود و اثر آن از بین می‌رود. متوسط زمان تکرار تزریق حدود سه ماه خواهد بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۸ دیدگاه

  1. دیروز بوتاکس زدم دور چشم ی چشمم حس میکنم چین و چروکش کامل برطرف شده ولس یکیش هنوز گوشه چشم چروک میوفته بنظرتون طبیعی هس؟و ی کم زیر چشمم گود افتاده و تیره شده اینا طبیعیه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *