کلاژن سازی پوست در خانه – معرفی ۴ روش موثر

۰
(۰)

کلاژن سازی پوست در خانه از این جهت مهم است که کلاژن یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین پروتئین در بدن است. این پروتئین در جوانسازی پوست و زیبا نگه داشتن صورت نقش مهمی را ایفا می‌کند. با ورود به سن میانسالی روند کلاژن سازی در پوست نیز کاهش پیدا می‌کند و دیگر پوست سلامت و طراوت جوانی خود را نخواهد داشت.

کمبود کلاژن در بدن برخی از افراد می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش زیبایی پوست آن‌ها ایجاد کند. با خواندن این مقاله در ویکی درمان می‌توانید از راه های کلاژن سازی پوست در خانه مطلع شوید.

کلاژن سازی پوست
با کلاژن سازی میتوانید جوانسازی پوست خود را افزایش دهید

با انواع روشهای کلاژن سازی پوست در خانه آشنا شوید

استفاده از ماسک‌های دست ساز طبیعی، یکی از موثرترین راه‌های کلاژن سازی پوست در خانه است. ماسک‌های طبیعی تاثیر بیشتری هم نسبت به روش‌های جراحی بر کلاژن سازی پوست می‌گذارند.

از انواع ماسک‌ صورت خانگی برای کلاژن سازی پوست در خانه میتوان از موارد زیر نام برد:

  • ماسک گوجه فرنگی روشی برای کلاژن سازی پوست در خانه: لیکوپن وظیفه ذخیره کلاژن و محافظت از پوست را دارد. تهیه این ماسک بسیار آسان است: باید یک عدد گوجه فرنگی را پوره کنید و آن را بر روی صورت و گردن خود بگذارید. پس از گذشت نیم ساعت پوستتان را با آب سرد بشویید.
  • ماسک عسل و جوش شیرین یک ترکیب برای کلاژن سازی پوست در خانه: عسل از ایجاد زخم بر روی پوست جلوگیری می‌کند و جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است. برای تهیه این ماسک باید:

عسل طبیعی به مقدار دو قاشق غذا خوری را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری شکل بدست بیاید. سپس این خمیر را به آرامی به پوست صورت خود بمالید. بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از روی پوست خود بشویید. 

  • ماسک خیار و ماست یکی از راه های کلاژن سازی پوست در خانه: خیار دارای ویتامین های c و k می باشد که از زود پیر شدن پوست جلوگیری میکند. ماست هم می تواند خطوط چین و چروک صورت را از بین ببرد. برای تهیه این ماسک: نصف یک خیار سالم را رنده کرده، سپس با دو قاشق غذاخوری ماست در یک ظرف مخلوط کنید. سپس این مواد ترکیب شده را بر روی صورت بمالید. پس از گذشت زمان حدودی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد کامل بشویید.
  • ماسک سفیده تخم مرغ و آرد برنج: ویتامین b در برنج باعث کاهش روند پیری در پوست می‌شود. سفیده تخم مرغ هم دارای اسیدهای آمینه است که موجب لیفتینگ پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک باید: سفیده تخم مرغ را با مقداری آرد برنج ترکیب کرده تا مخلوطی خمیری شکل بوجود آید. این خمیر را بر روی پوست بمالید و بعد از گذشت حدود ۱۵ دقیقه خمیر را با آب ولرم از روی پوست خود بشویید.
راه های کلاژن سازی پوست در خانه
استفاده از ماسک های خانگی میتواند برای کلاژن سازی بسیار موثر باشد

مصرف چه خوراکی‌هایی به کلاژن سازی پوست در خانه کمک میکند؟

  • استفاده از مکمل‌هایی که ماده سازنده اصلی آن‌ها ژل آلوئه ورا باشد.
  • مصرف ویتامین c به شدت در تولید کلاژن سازی پوست توصیه می‌شود.
  • خوردن جنسینگ چه به صورت مکمل غذایی یا به صورت کپسول می‌تواند باعث کلاژن سازی  شود.
  • مصرف گیاه گشنیز به صورت روزانه، یکی از راه‌های تحریک کلاژن سازی و جوانسازی پوست است.
  • مصرف فلفل دلمه به همراه غذا باعث کلاژن سازی پوست می‌شود.
  • مصرف ماهی سالمون به دلیل داشتن امگا ۳ یکی از بهترین روش‌ها برای کلاژن سازی پوست در خانه می‌باشد.
  • خوردن گوشت بوقلمون کم چرب به غیر از اینکه خیلی لذیذ است، کمک شایانی به کلاژن سازی می‌کند. 
  • زرده تخم مرغ سرشار از ماده ای بنام کولین است. این ماده به کلاژن سازی پوست در خانه کمک می‌کند و روند کلاژن سازی را تسریع می‌کند.
  • اگر علاقه به تماشای فیلم دارید و هنگام انجام این کار تخمه آفتابگردان مصرف می‌کنید باید گفت که شما به کلاژن سازی پوست خود در خانه کمک زیادی کرده‌اید.

توصیه‌هایی مفید برای حفظ کلاژن پوست

  • نباید به طور مداوم در زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
  • از مصرف زیاد سیگار باید پرهیز کنید، زیرا باعث پیر شدن سریع پوست صورت می‌شود.
  • بدون استفاده از کرم ضدآفتاب به هیچ عنوان از خانه خارج نشوید.
خوراکی های کلاژن ساز برای پوست
خوراکی های مقوی میتواند تاثیر بسیاری بر روی پوست بگذارد

آنچه در مقاله کلاژن سازی خواندیم:

باید از هر راه و روشی برای سالم ماندن پوست در طول زندگی استفاده کنیم. داشتن پوستی سالم نشان از بدنی سالم است. باید قبل از آنکه دیر شود راه های جلوگیری از کاهش کلاژن سازی پوست را بدانیم تا دیرتر دچار پوستی پیر و پر از چروک بشویم.

آیا کلاژن سازی پوست در خانه به اندازه روش‌های کلینیکی تاثیر گذار است؟

روش‌هایی که در خانه برای کلاژن سازی استفاده می‌شود بیشتر جنبه پیشگیری دارد، ولی اگر آسیب‌های پوستی زیاد باشد نیاز است تا با روش‌های قوی‌تر کلینیکی کلاژن سازی پوست را تحریک کرد.

آیا مکمل‌های کلاژن واقعا تاثیرگذار است؟

متخصصان پوست بر سر تاثیرگذاری این مکمل‌ها دچار اختلاف نظر هستند. بعضی از آنها می‌گویند کلاژن یک درشت مولکول است که در معده هضم می‌شود ولی بعضی از متخصصان معتقدند مصرف مکمل‌های کلاژن اگر همراه با اسید آمینه‌های مختلف باشد، می‌تواند به بدن در کلاژن‌ سازی کمک کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *