کربوکسی تراپی زیر بغل – رفع تیرگی زیر بغل

۰
(۰)

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در برخی از نقاط پوست خود، تیرگی خاصی را مشاهده کردید و همین امر باعث ایجاد نگرانی‌های مختلفی می‌شود مثل: علت تیرگی پوست چیست؟ چه کارهایی برای رفع تیرگی انجام دهیم؟ و خیلی سوالات دیگر. یکی از شایع‌ترین قسمت‌های بدن که دچار تیرگی می‌شود، زیربغل است و ما در این مقاله قصد داریم شما را با چرایی این مسئله و یکی از بهترین را‌ه‌های درمان آن یعنی کربوکسی تراپی زیر بغل آشنا سازیم.

چرا پوست زیر بغل تیره می‌شود؟

اولین سوالی که با مشاهده تیرگی پوست زیر بغل به وجود می‌آید چرایی و علت آن است. می‌توان گفت که به طور کلی تیرگی پوست زیر بغل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که ما در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • تیغ اصلاح: یکی از عواملی که در تیرگی پوست موثر است، استفاده از تیغ برای اصلاح است که به نوعی فقط مو را از سطح پوست جدا می‌کند، درحالیکه ریشه مو در زیر پوست باقی مانده است. البته با استفاده از تیغ شما به ضخیم‌تر شدن موی زیر بغل کمک می‌کنید و همین امر موجب تیرگی پوست می‌شود.
  • پوشیدن لباس تنگ: می‌توان گفت لباس تنگ یکی از عوامل تاثیرگذار در تیرگی پوست می‌باشد چرا که باعث ایجاد اصطحکاک بین پوست بدن و لباس می‌شود و همین امر در تیرگی پوست تاثیر گذار است.
  • عوامل محیطی: عامل‌های خارجی بسیاری وجود دارند که در تیرگی پوست تاثیر می‌گذارند، مثل نور خورشید که با تابش اشعه‌های مختلف باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.
  • اسپری و دئودورانت: اسپری‌های بدن و همچنین دئودورانت‌ها از مواد شیمیایی تشکیل شده ‌اند که به مرور زمان و در صورت استفاده بیش از حد از آنها موجب تغییر رنگ و تیرگی پوست می‌شوند که می‌توان برای حل این مشکل از محصولات طبیعی استفاده نمود.
  • سلول مرده: یکی از عوامل مهم که در تیرگی پوست تاثیر مستقیم دارد، وجود سلول‌های مرده در قسمت زیر بغل بدن است که برای جلوگیری از آن باید با لیف و یا پارچه ضخیم آن قسمت پوست را تمیز کنیم.
  • دیابت: با افزایش وزن و چاقی افراد دچار دیابت می‌شوند و یکی از عوارض بیماری دیابت که افراد با آن روبرو می‌شوند، بیشتر دچار تیرگی پوست می‌شوند.

کربوکسی تراپی زیر بغل

راه درمان سریع تیرگی، کربوکسی تراپی زیر بغل

پس از فهمیدن علت‌های تیرگی پوست زیر بغل که در بالا به آن اشاره نمودیم، حال باید به فکر حل این مشکل باشیم، در همین راستا ما به شما روش کربوکسی تراپی زیر بغل را پیشنهاد می‌کنیم که امروزه بسیار پرطرفدار است و البته قدمت بالایی نیز دارد. اگر اسم کربوکسی تراپی به گوشتان خورده و یا قصد انجام آن را دارید با ما همراه باشید.

کربوکسی تراپی چیست؟

در تعریفی ساده به عمل تزریق مستقیم دی اکسید کربن به زیر پوست، کربوکسی تراپی می‌گویند که از دهه ۹۰ میلادی تا اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته به غیر از کربوکسی تراپی زیر بغل،از این راه برای درمان چین و چروک، افتادگی، جای جوش و آکنه و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

نکته: در بالا متوجه شدیم که در کربوکسی تراپی زیر بغل از ماده دی اکسید کربن استفاده می‌شود و به همن دلیل برای برخی از افراد سوال بوجود می‌آید که آیا این ماده سمی است؟ پاسخ این سوال خیر است، چرا که دی اکسید کربن در بدن ما وجود داشته و به نوعی نتیجه سوخت و ساز بدن ما می‌باشد و توسط ریه دفع می‌شود.

مزایای کربوکسی تراپی زیر بغل

  • درمان بدون خطر
  • رفع تیرگی پوست در سریعترین زمان ممکن
  • هزینه نه چندان بالا و به صرفه بودن این روش

کربوکسی تراپی زیر بغل برای کدام افراد ممنوع است؟

کربوکسی تراپی به طور کلی عوارض خاصی ندارد چرا که این روش از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است ولی افراد با بیماری‌های خاص و زمینه‌ای به هیچ عنوان نباید از روش کربوکسی تراپی زیر بغل استفاده کنند که ما به برخی از آن موارد اشاره می‌کنیم:

  • زنان باردار
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • بیماران مبتلا به صرع
  • افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی
  • عفونت‌های پوستی
  • افراد مبتلا به دیابت

نکته: باید به این نکته اشاره کرد که پس از عمل کربوکسی تراپی زیر بغل ممکن است دچار درد خفیف و یا احساس عجیب در پوست شوند که کاملا موقتی است و پس از چند ساعت از بین می‌رود.

کلام آخر

تیرگی زیر بغل به یکی از مشکلات اکثر افراد تبدیل شده است که به عوامل بیرونی و درونی بسیاری وابستگی دارد. یکی از راه های حل این مشکل استفاده از روش کربوکسی تراپی زیر بغل است که با توجه به سرعت درمان تیرگی پوست و همچنین قیمت بسیار مناسب آن، از محبوبیت بالایی برخوردار است و البته یکی از دیگر از بزرگترین مزایای کربوکسی تراپی زیر بغل، نبود عوارض در استفاده از این روش است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که کربوکسی تراپی زیر بغل تنها یکی از راههای رفع این مشکل می‌باشد و بسیاری راههای دیگر برای حل این مشکل وجود دراد و انتخاب هرکدام از این روش‌ها بستگی به انتخاب شما و همچنین مشورت با یک پزشک متخصص دارد تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *