۵ راهکار موثر برای کاهش استرس قبل از عمل بینی

۰
(۰)

قبل از یک عمل موفقیت آمیز بینی، لازم است که مهم‌ترین دلایل ایجاد استرس را بررسی کرده و با شناسایی این دلایل، درصدد یافتن بهترین راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی باشیم و با خاطری آسوده، آماده‌ی عمل بینی شویم. همه ما به خوبی می‌دانیم که پیش از حل هر مشکل و ترسی، باید علت آن را جویا شد.

تا زمانیکه علت ترس مشخص نباشد به هیچ عنوان نمی‌توان برای رفع آن‌ها قدم برداشت؛ چرا که پس از ریشه یابی، می‌توان برای هر مشکل راهکاری مناسب ارائه داد و به این صورت اطمینان لازم را در فرد ایجاد کرد تا به راحتی بتواند تصمیم بگیرد که آیا برای انجام چنین عملی اقدام کند یا خیر.

در ادامه مطلب از ویکی درمان همراه ما باشید تا به بررسی هرآنچه که باید درباره راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی بدانید، بپردازیم.

مهم‌ترین دلایل استرس قبل از عمل بینی

طبیعیست که شما قبل از انجام عمل بینی، استرس داشته باشید. اما لازم است که شما پیش از انجام عمل، دلیل استرس خود را بدانید و بتوانید به استرس‌تان غلبه کنید تا بهترین نتیجه را از عمل بگیرید. مهم‌ترین دلایل استرس افراد قبل از عمل بینی، به شرح زیر می‌باشد:

ترس از بیهوشی در عمل بینی:

یکی از مهم‌ترین دلایل استرس قبل از جراحی بینی، ترس از بیهوشی می‌باشد. همیشه و همواره، افراد از آنچه که تحت کنترل آن‌ها نباشد، می‌ترسند. در این حالت نیز شما با اعتماد به سایر افراد و متخصصان، فرم نهایی بینی خود را به دست آن‌ها می‌سپارید. یکی از بهترین راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی، ملاقات شما با متخصص بی‌هوشی می‌باشد.

انجام این کار در بسیاری از مواقع، می‌تواند تا حدودی تشویش شما را از بین ببرد. به این ترتیب، شما می‌توانید با متخصص بی‌هوشی آشنا شوید و از فرآیند عمل مطلع شوید. لازم است بدانید، هرروزه هزاران نفر، بدون مشاهده‌ هرگونه عوارض جانبی تحت بی‌هوشی عمومی قرار می‌گیرند و آگاهی داشتن از این موضوع، می‌تواند یکی از راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی باشد.

توجه داشته باشید که شما باید حتما نگرانی‌ها و ترس عمیق خود را بیان کنید؛ زیرا بهترین جراح بینی و متخصصان بی‌هوشی می‌توانند به شما کمک کنند تا با اطلاع از حقایق مربوط به این فرآیند، با ترس خود در این رابطه مقابله نمایید.

راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی چیست ؟

ترس از عدم کسب نتیجه‌ دلخواه بعد از عمل بینی :

نرسیدن به ظاهر دلخواه بینی پس از عمل، احتمالا جزو آن دسته از دغدغه‌ها و استرس‌هایی است که ذهن شما را نیز همانند دیگران، به خود درگیر کرده است. ممکن است شما، کسانی را دیده باشید که پس از عمل، بینی آن‌ها با ایرادهای زیادی رو به رو شده و این امر سبب ترس شما از انجام عمل زیبایی بینی شده است.

پس به عنوان یکی از راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی، سعی کنید پیش از انتخاب جراح بینی تحقیقات لازم را انجام دهید و نمونه‌ی کارها و میزان عمل‌های موفق او را بررسی کنید. حتی در صورت لزوم می‌توانید با بیماران پزشک مورد نظر نیز ملاقات کنید و میزان رضایت آن‌ها را از عمل بینی که انجام داده‌اند جویا شوید. بسیاری از بیماران بدون تحقیق و توجه به سابقه پزشک، به دلیل هزینه عمل بینی پایین به آن ها مراجعه می‌کنند و با عواقب غیرقابل جبرانی پس از جراحی، مواجه می‌شوند.

ترس از عوارض بعد عمل بینی:

شما باید آگاه باشید که تمام جراحی‌های زیبایی، دارای عوارض جانبی و خطرات احتمالی مختلف می‌باشند. در صورتیکه آگاهی و اطلاعات کافی از نحوه جراحی و عوارض احتمالی آن در کنار رعایت مراقبت‌های لازم و دستورالعمل‌های پزشک مربوطه داشته باشید؛ می‌توانید تا حد قابل قبولی استرس قبل از عمل بینی را کاهش دهید.

درد عمل بینی:

درد بعد از عمل جراحی، باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان جراحی می‌شود. قبل از آغاز جراحی که شما تحت تأثیر داروی بیهوشی قرار می‌گیرید و متوجه کوچک‌ترین دردی حین عمل نمی‌شوید؛ اما احساس کمی درد بعد از جراحی امری طبیعی است که پزشک با تجویز داروهای مسکن سعی می‌کند تا درد ناشی از جراحی را کنترل کند. بنابراین لازم نیست نگران درد ناشی از عمل بینی باشید.

اصلی ترین راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی

راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی

چنانچه قصد انجام عمل زیبایی بینی دارید، لازم است آگاهی نسبی نسبت عمل به‌دست آورید تا از استرس شما کاسته شود و در بهترین حالت ممکن این عمل زیبایی را انجام دهید. راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی عبارتند از:

  • تحقیقات کامل: یکی از راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی انجام تحقیقات کامل است، یک پزشک متخصص و باتجربه پیدا کنید تا جایی برای نگرانی و استرس وجود نداشته باشد.
  • کسب اطلاعات از روند عمل: کسب اطلاعات در مورد فرایند عمل بینی یکی از راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی می باشد. چراکه کسب اطلاعات باعث می‌شود شما بدانید در زمانی که بیهوش هستید، بینی شما توسط جراح شامل چه تغییراتی می‌شود و نتیجه به شکل خواهد بود.
  • درواقع طبق تحقیقات روانشناسی، استرس و ترس شما بیشتر از کمبود اطلاعات نشأت می‌گیرد. بنابراین، هرچقدر شما در مورد عمل زیبایی بینی اطلاعات بیشتری کسب کنید به همان اندازه استرس و ترس شما کم‌تر خواهد شد. 
  • مشاوره با جراح در مورد نگرانی‌ها و ابهامات عمل: سؤالاتی که در ذهنتان دارید را از پزشک‌ بپرسید و نگرانی‌هایی که دارید را با او در میان بگذارید.

راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی

  • انجام کارهای آرامش‌بخش: یکی دیگر از راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی انجام مدیتیشن، پیاده‌روی و ورزش کردن می باشد. چراکه هرکدام از متدهای ذکر شده، استرس شما را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد.
  • دوری از افکار منفی: یکی از بهترین راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی، مثبت فکر کردن راجع به نتیجه عمل است. خیلی از افرادی که دچار استرس قبل از عمل زیبایی می‌شوند، به دلیل فکر کردن به این موضوع است که نکند نتیجه عمل با آنچه که در ذهن دارم، یکی نباشد و حتی بینی من از حالت اولیه خود نیز بدتر شود. لذا قبل از عمل بینی از افکار منفی دوری کنید، به نتیجه نهایی عمل فکر نکنید و به پزشک خود اعتماد داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : بهترین جراح بینی طبیعی

جمع بندی 

 استرس و اضطراب قبل از عمل زیبایی بینی یا هر نوع عمل دیگری، سلامت روح و جسم شما را به خطر می‌اندازد. لذا برای کاهش ترس و استرس قبل از عمل بینی، شما کافیست راهکارهای کاهش استرس قبل از عمل بینی ذکر شده در مقاله را جدی بگیرید تا همه چیز برای یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز مهیا باشد.

موثرترین راهکار کاهش استرس قبل از جراحی بینی کدام است ؟

در ابتدا توصیه می شود از تمام روند جراحی آگاه باشید و این نکته را بدانید در مدت زمان چند هفته بینی شما زیباتر شده و تمام مشکلات احتمالی آن برطرف می شود.

آیا جراحی بینی همراه با درد شدید است ؟

از آنجایی که جراحی بینی با بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود دردی ندارد، بعد از عمل نیز معمولا بیماران شکایتی ندارند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *