کاشت مو پیشانی

کاشت مو پیشانی چیست؟ ویژگی های کاشت مو پیشانی

۰
(۰)

روش کاشت مو پیشانی یکی از بهترین تکنیک های ترمیم مو برای اصلاح شکل خط رویش مو است. اگر خط رویش مو در پیشانی شما در حال عقب رفتن است، روش کاشت مو پیشانی به شما کمک می کند تا این مشکل را مدیریت کنید. همچنین یک روش ایده آل برای کوچک کردن پیشانی و اصلاح ساختار صورت است. زمانی که جراح ماهر کاشت مو قصد انجام کاشت مو پیشانی را دارد، معمولاً ویژگی ها و ظاهر طبیعی صورت بیمار را در نظر می گیرد. در ادامه به معرفی روش کاشت مو پیشانی می پردازیم. با ما همراه باشید.

کاشت مو پیشانی چیست؟

داشتن پیشانی های بزرگ ممکن است به دلیل ژنتیکی یا ریزش موی جلوی سر باشد. پیشانی بزرگ را می توان با یک عمل زیبایی اصلاح کرد. بسته به اینکه مشکل ناشی از ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه باشد یا اینکه بلند بودن پیشانی مادرزادی بوده و فرد با آن متولد شده باشد، می توان آن را با روش کاشت مو پیشانی اصلاح کرد. ممکن است فردی به دلایل زیر تصمیم به کاشت مو پیشانی بگیرد:

  • به دلیل خط رویش موی طبیعی بالا
  • برای تغییر شکل ظاهری صورت
  • برای رهایی از آلوپسی کششی
  • در صورت تغییر جنسیت

کاشت مو پیشانی روشی است که شامل کوتاه کردن پیشانی است در حالی که خط رویش مو را به جلو می برد. این روش های می تواند خط موی بیش از حد بالا را در یک مرحله کاهش دهد.

کاشت مو پیشانی چیست؟

ویژگی های روش کاشت مو پیشانی

کاشت مو یا پیوند مو رایج ترین روش کاهش خط رویش مو است. این روش برای افرادی که موهای نازکی در خط رویش موی خود دارند یا خط موی ناهموار خود را دوست ندارند، گزینه مناسبی است. با این حال، افراد باید قبل از مراجعه به کاشت مو پیشانی برای اصلاح خط رویش مو، صبر کنند تا ریزش موی آنها متوقف شود، زیرا ریزش موی پیشرونده نتایج این روش را از بین می‌برد و نیاز به روش دوم در آینده را ایجاد می‌کند.

کاشت مو پیشانی همچنین می تواند گزینه ای برای افرادی باشد که به طور طبیعی پیشانی بزرگ دارند. اگرچه این افراد اغلب خط موی نازک و ناهمواری ندارند، اما می‌توانند برای داشتن پیشانی کوتاه تر، روش پیوند مو را برای افزودن مو به جلوی سر استفاده کنند.

یکی از مزایای روش کاشت مو پیشانی این است که جای زخم بر روی ناحیه تحت درمان باقی نمی گذارد. با این حال، اگر از روش FUT استفاده شود، یک اسکار خطی قابل مشاهده در پشت سر (ناحیه اهداکننده) باقی می‌ماند، جایی که نواری از پوست سر برداشته می‌شود تا گرافت مو از آن برای پیوند برداشت شود. اما اگر موهایتان بلند باشد، این جای زخم قابل مشاهده نخواهد بود. از سوی دیگر، پیوند مو FUE، هیچ جای زخم قابل مشاهده ای در ناحیه اهداکننده و یا در ناحیه گیرنده (خط مو) باقی نمی گذارد.

با کاشت مو پیشانی می توان خط مو را به هر شکلی که بیمار می خواهد بازسازی کرد. به عنوان مثال، پزشک می تواند یک پیک مصنوعی بیوه ایجاد کند (رشد مو به شکل V در وسط خط رویش مو) یا خط رویش مو را یا گرد در نظر بگیرد. بنابراین، این روش مخصوصاً برای افرادی مناسب است که ترجیحات خاصی برای الگو و شکل خط رویش موی خود دارند و همچنین افرادی که تمایل به خط موی ضخیم و واضح دارند.

یک اشکال مو پیشانی این است که نتایج بلافاصله ظاهر نمی شوند. شما باید حداقل ۶ هفته برای دیدن نتایج اولیه و تا ۱۸ ماه برای دیدن نتایج نهایی صبر کنید.

ویژگی های روش کاشت مو پیشانی 

پیشانی کوتاه تر با کاشت مو پیشانی

بسیاری از مردم آرزوی پیشانی کوچکتری دارند. اگر به دنبال راه حل دائمی برای این کار هستید، یکی از موارد جراحی و کوچک کردن پیشانی است، اما راه آسانتر برای آن کاشت مو پیشانی است.  افرادی که دارای خط موی نازک یا ناهموار هستند معمولا تحت عمل کاشت مو پیشانی قرار می گیرند. به غیر از آن، افراد دارای پیشانی بزرگ هستند نیز می توانند از این روش بهره مند شوند. اضافه شدن مو به جلوی سر منجر به کوچکتر شدن پیشانی می شود.

در این روش، فولیکول های مو استخراج شده از پشت سر به خط موی جدید که از نظر زیبایی شناسی ساخته شده است، پیوند می شوند. لازم نیست نگران غیر طبیعی بودن خط رویش جددید موی خود باشید. پس از تکمیل فرآیند ریکاوری، می توانید از حجم موی بیشتر در خط رویش مو لذت ببرید و پیشانی کوچک تری داشته باشید. بنابراین، می توانید آزادانه و راحت با ظاهر جدید خود در جامعه ظاهر شوید. لازم به ذکر است برای انجام اینکار باید به بهترین کلینیک کاشت مو تهران مراجعه کنید تا به نتیجه ایده آل برسید.

در کاشت مو پیشانی خط مو چقدر می تواند پایین بیاید؟

ویژگی های مختلف صورت شما در هماهنگی با یکدیگر ترکیب می شوند تا ظاهری مناسب برای شما ایجاد کنند. شکل چشم ها و ابروهای شما می تواند بر ظاهر پیشانی شما تأثیر بگذارد. بسته به بقیه ویژگی های صورت شما می تواند بلندتر یا کوچکتر به نظر برسد. اگر از پزشک بخواهید خط مو را خیلی کم کند، طبیعی به نظر نمی رسد.

برای اینکه بفهمید خط موی شما چقدر باید پایین بیاید تا ظاهر طبیعی داشته باشید، جلوی آینه بایستید و ابروهایتان را بالا بیاورید. پیشانی شما چین و چروک می شود. ناحیه بالای چین و چروک کمترین خط موی شماست. البته پزشک نیز در روش کاشت مو پیشانی با برگزاری جلسه مشاوره توصیه های لازم در اینباره را به شما ارائه خواهد داد و در مورد میزان پایین آوردن خط رویش مو شما را راهنمایی می کند.

آیا کاشت مو پیشانی سر دائمی است؟

آیا کاشت مو پیشانی سر دائمی است؟

بعد از کاشت مو پیشانی، یک دوره نقاهت دو هفته‌ای را باید طی کنید. در این مدت لازم است به خوبی از مو‌ها و فولیکول‌های کاشت شده در پیشانی با دقت مراقبت کنید. بعد از دو هفته به تدریج تمامی مو‌های کاشت شده در سر ریزش کرده و این ناحیه خالی می‌شود. این امر یک روند طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. در واقع این اتفاق جزئی از روند بهبودی و پیشرفت در روش کاشت مو پیشانی است.

در ادامه و بعد از این ریزش، مو‌های جدید در ناحیه هدف شروع به جوانه زدن و رشد می‌کنند و به تدریج و در طول چندین ماه رشد آن‌ها کامل خواهد شد. این مو‌های جدید همه ی ویژگی‌های موهای طبیعی مانند رنگ و ضخامت و فرم آن را دارند و مثل سایر مو‌های طبیعی به نظر خواهند رسید. این مو‌ها برای مدت‌ها و به طور دائمی و بدون تغییر در سر ماندگار خواهند بود.

سخن پایانی

بسیاری از افراد در صورت بزرگ بودن نامتناسب پیشانی خود از ظاهرشان احساس ناراحتی می کنند و حتی عزت نفس آنها پایین می آید. دلایل مختلفی برای بزرگ بودن پیشانی وجود دارد. بسیاری از افراد در نتیجه ریزش مو و عقب رفتن خط رویش مو، افزایش اندازه پیشانی را تجربه می کنند. در این مورد، عمل کاشت مو پیشانی بهترین روش برای کوتاه کردن پیشانی و کمک به رشد مجدد مو در این ناحیه خواهد بود. این روش نه تنها اطمینان حاصل می کند که فولیکول های پیوند شده به موهای جدید رشد می کنند، بلکه اندازه پیشانی شما را نیز کاهش می دهد  در نهایت ظاهر مناسبی برای صورت شما ایجاد می کند.

سوالات متداول

دلایلی که باعث ریزش مو می شود چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که منجر به نازک شدن و سپس ریزش موها می شود که می توان اشاره کرد به ارث و ژنتیک، بیماری های پوستی، زخم و خارش، استفاده از برخی داروها که زیر نظر پزشک نبوده، بالارفتن سن، استرس و فشارهای روحی و...

آیا ریزش مو یک بیماری می باشد؟

لازم به ذکر است که بله، ریزشش مو یک بیماری محسوب می شود، به هیچ وجه هم به جنسیت مربوط نمی شود؛ زیرا در خانم ها بیشتر در ابرو و مژه و موی سر می باشد و در آقایان موی سر و ریش می باشد. ویکی درمان

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *