ترمیم و کاشت مو به روش HRT چگونه انجام می‌شود ؟ + هزینه

۰
(۰)

بخش ناخوشایند در مورد ریزش دائمی موها این است که در نهایت باعث احساس افسردگی در افراد می شود و این حس را در آنها ایجاد می کند که هیچ کنترلی روی کارهایی که می توانند و نمی توانند با بدن خود انجام دهند ندارند. گاهی اوقات شرایط خارج از کنترل است مثلا زمانی که ریزش مو دلیل هورمونی دارد و به همین دلیل است که برخی افراد به دنبال درمان جایگزینی هورمونی هستند.

زنان در نتیجه تغییرات هورمونی و به طور طبیعی با افزایش سن دچار ریزش مو می شوند. با نزدیک شدن به یائسگی، سطح هورمون استروژن و پروژسترون کاهش می یابد. این فرآیند همچنین فعالیت آندروژن را افزایش می دهد و منجر به ریزش مو در زنان می شود.

امروزه کاشت مو به روش HRT یکی از بهترین روش‌های شناخته شده برای این منظور است. اگر موهای شما کم پشت و ضعیف شده و قصد دارید به درمان آن بپردازید و موهای خود را پرپشت جلوه دهید، روش مناسب برای شما کاشت به روش HRT است. در ادامه با این روش و مزایا و معایب آن آشنا خواهیم شد. با ویکی درمان همراه باشید.

کاشت مو به روش HRT چیست؟کاشت مو به روش HRT چیست؟

اگر دچار طاسی شده و یا با ریزش‌ دائم موهایتان روبرو هستید و یا اگر از انبوه موهای سرتان کم شده است و این امر باعث نگرانی و افسردگی شما شده است، می توانید با استفاده از روش کاشت و ترمیم مو HRT مجددا موهایی جذاب، زیبا، سالم و طبیعی داشته باشید.

کاشت مو به روش HRT اولین و بهترین روش استاندارد ترمیم مو در دنیاست که متفاوت با روش‌های قدیمی و سنتی ترمیم مو است و نیازی به بانک موی شخصی شما نیست. در این روش اصولا از موهای ۱۰۰٪ طبیعی که بسیار شبیه رنگ و نوع موهای شماست، استفاده می‌شود. هر کسی و در هر سنی فارغ از جنسیت می تواند از کاشت مو به روش HRT استفاده کند.

پس از کاشت مو به روش HRT می توان از استخر، حمام، سونا و باشگاه استفاده کرد. همچنین، می‌توانید موها را به دور از هرگونه نگرانی رنگ و مش کرد و از لوازم شخصی مو مانند سشوار و بابیلیس نیز استفاده کرد. این روش بدون وارد کردن آسیب جدی به بافت موهای طبیعی شما به صورت ۱۰۰% طبیعی و بدون استفاده از چسب یا گیره روی سر به مدت دو تا سه سال باقی می ماند.

مطالعه بیشتر : کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش HRT چگونه است؟

کاشت مو با روش HRT یکی از راحتترین روش‌های ترمیم مو بدون نیاز به جراحی و داشتن درد است. برخی افراد مشکلاتی مانند ریزش مو، کم پشتی مو، ضعف مو و… دارند و از موهای ضعیف خود راضی نیستند  (بانک موی سالمی ندارند) و در نتیجه می توانند با اطمینان از این روش استفاده کنند. کاشت مو به روش HRT به طرق مختلف انجام می شود:

  • یکی از این روش‌ها، کاشت مو مستقیم روی پوست سر فرد است. 
  • در برخی موارد، موهای سالم را لابه لای موهای آسیب دیده فرد قرار می‌دهند که این روش برای اشخاصی مناسب است که سرشان در برخی قسمت ها دچار طاسی شده و یا تراکم مو در آن قسمت کم شده است.
  •  در روش بعد، موها در زیر پوست کاشته شده و هم راستا با موهای طبیعی قرار می گیرند. کاشت مو در زیر پوست برای اشخاصی مناسب است که مشکلاتی مانند سوختگی و یا طاسی دارند. 

مراحل کاشت مو به روش HRT را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • جلسات مشاوره با پزشک برای بررسی دلایل ریزش مو و طاسی برگزار می شود. در این جلسات شما می توانید روش مناسب درمانی برای موی خود را انتخاب کنید و اگر کاشت مو به روش HRT را برگزیدید، در جلسه ای ۶۰ الی ۱۲۰ دقیقه‌ای ترمیم موی شما انجام خواهد شد. 
  •  در ادامه، پزشک متخصص با استفاده از کراتین گیاهی، شروع به کار می کند. بدین صورت که موی سر شما را با کراتین گیاهی آغشته می کند و موهای طبیعی که برای ترمیم در نظر گرفته  شده با ظرافت روی موهایتان قرار می گیرد. پس از مدتی موهای طبیعی و سالمی که برای کاشت انتخاب شده اند جذب سر می شوند و تا مدت ۲ الی ۳ سال روی سرتان باقی می مانند.
  • بعد از آن، پزشک از دستگاه‌های دیجیتال مخصوص کاشت مو برای اسکن موها استفاده می کند. این دستگاه‌ به متخصص کمک می کند تا بتواند قدرت ریشه موها را دقیقا بررسی کند و اطلاعاتی درباره نوع مو و الگوی ریزش کاشت مو به روش HRT بدست آورد.
  • در نهایت، پزشک موهای انتخاب شده را با ظرافت خاص و تراکم متناسب سر فرد، روی موهایی او ثابت کرده و پس از چند ساعت موهای کاشته شده به صورت طبیعی و هماهنگ با موهای فرد قابل مشاهده اند.

کاشت مو به روش HRT چگونه است؟مزایا و معایب کاشت مو به روش HRT

کاشت مو به روش HRT مانند هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • در این روش نیازی به بانک موی طبیعی نیست و پزشک از موهایی مشابه موهای بیمار برای کاشت استفاده می کند. اگر موهای شما ناسالم و ضعیف است و یا طاس هستید، این روش برای شما کاملا مناسب است.
  • در صورتی که از جراحی یا کاشت مو می ترسید، لازم است بدانید که کاشت مو به روش HRT بدون هیچگونه درد و جراحی انجام می گیرد.
  • بعد از ترمیم مو به این روش، موها برای چند سال (۲ الی ۳ سال) نیاز به ترمیم مجدد نخواهند داشت.
  • بعد از کاشت مو به روش HRT می توان مو را رنگ، فر، مش، صاف، هایلایت و… کرد. استفاده از این روش هیچ تداخلی با انجام فعالیت‌های روزانه از قبیل حمام، ورزش و…  ندارد.
  • در صورتی که قصد کاشت موی دائم دارید این روش به شما پیشنهاد می شود. 
  • در کاشت مو به روش HRT خط رویش و خط فرق سر شما به صورت طبیعی خواهند بود و بعد از کاشت، با مویی کاملا طبیعی روبرو می شوید و بدون هیچ مشکلی می توانید آن‌ها را شستشو کرده و شانه بزنید.
  • کاشت مو به روش HRT، دارای تاییدیه وزارت بهداشت و درمان است و هیچ نگرانی بابت این مورد وجود نخواهد داشت.
  • یکی از موارد مهم زمان ترمیم مو در این روش است که بسیار کم است و در کوتاهترین زمان ممکن و طی یک جلسه می توان صاحب موهایی سالم و طبیعی شد. 
  • در این روش لازم نیست موهای طبیعی را از بین برد. پزشک با استفاده از بانک موی مشابه موی فرد نسبت به ترمیم مو اقدام خواهد کرد.
  • و نهایتا این روش کاشت مو نیازی به مراقبت‌های فراوان بعد از آن ندارد.

لازم به ذکر است که در کاشت مو به روش HRT از الیاف طبیعی و موهای سالم برای ترمیم مو استفاده می‌شود، بنابراین حساسیت و آلرژی برای افراد اتفاق نمی افتد.

معایب

  • از مهمترین عیوب کاشت مو به روش HRT، عدم رشد موی کاشته شده است. موهای کاشته شده در این روش همگام با سایر موها رشد نمی کنند.
  • هزینه کاشت مو به روش HRT اصولا بالاست.
  • گاهی نتیجه این روش مانند سایر روش‌های کاشت مو طبیعی به‌نظر نمی‌رسد.
  • به ندرت در کاشت مو به روش HRT احتمال بروز عفونت، مشکلات پوستی و قارچ وجود دارد.
  • داشتن پوست سر چرب، می تواند موجب ریزش موی کاشته‌شده شود.
  • گاهی در این روش فولیکول های موهای طبیعی تحریک شده و مو می ریزد. 
  • از دیگر معایب این روش احساس خارش مداوم در کف سر است که به ندرت بروز می کند اما در صورت وقوع فرد را کلافه می کند.

مزایا و معایب کاشت مو به روش HRTچه کسانی می توانند از کاشت مو به روش HRT استفاده کنند؟

کاشت مو به روش HRT مناسب افرادی است که موهایی کم پشت یا ضعیف دارند و با مشکلاتی مانند ریزش مو در قسمت هایی از موی سر روبرو هستند و یا آنهایی که زمان کافی ندارند و می خواهند در کمترین زمان موی خود را به حالتی طبیعی جلوه دهند. این اشخاص می توانند به دور از هر نگرانی و فارغ از سن و جنسیت از کاشت مو به روش HRT برای افزایش موی خود بهره ببرند. اما توصیه می شود قبل از هر کاری با پزشک متخصص مشورت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. البته اگر ساکن تهران هستید، باید به دنبال بهترین کلینیک کاشت مو تهران باشید تا به نتیجه دلخواه برسید.

در صورتی که به دیابت یا سرطان مبتلا هستید یا حساسیت دارویی یا پوستی دارید پزشک را مطلع کنید. بانوان باردار باید قبل از انجام هرگونه عملی برای کاشت مو، درباره وضعیت خود با پزشک متخصص صحبت کنند.

مطالعه بیشتر : کاشت مو به روش FCI

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش HRT

کاشت مو به روش HRT در مقایسه با روش‌های دیگر کاشت و ترمیم مو به مراقبت کمتری نیاز دارد. یکی از مراقبت هایی که بعد از انجام این روش مورد نیاز است شستشوی موها با استفاده از شامپوی مخصوص موهای ترمیم شده و حساس است. نباید هنگام شانه کردن و شستن موها فشار زیادی به آنها وارد کرد تا موها برای مدت زمان بیشتری سالم باقی بمانند.

از سشوار، اتو مو، دستگاه فر مو و سایر موارد نیز نباید زیاد استفاده کرد زیرا حرارت زیاد برای موها مناسب نیست و باعث آسیب به آن‌ها خواهد شد. به همین دلیل بعد از کاشت باید به موها توجه زیادی کرد، اگر در گذشته هر روز از سشوار و اتو مو استفاده می کردید، بهتر است در حال حاضر آن را کم کنید تا موهایتان مدت زمان بیشتری سالم باقی بمانند. در صورت حمام هر روزه، موها را در هر بار شامپو نکنید و صرفا با آب شستشو داده و اجازه دهید خودبخود خشک شوند.

کاشت مو به روش HRT یکی از بهترین و ماندگارترین روش‌های ترمیم مو است و معمولا بین ۲ تا ۳ سال دوام دارد اما اگر مراقبت‌های فوق را انجام ندهید این زمان کاهش خواهد یافت.

سوالات متداول

ماندگاری روش کاشت مو به روش HRT چقدر است ؟

ماندگاری روش کاشت مو به روش HRT تا دو سال است و بعد از ترمیم مانند گذشته می توانید از ورزش، حمام، استخر، سونا و لوازم آرایشی نظیر رنگ، فر، سشوار، ژل و غیره استفاده کنید.

آیا در روش HRT از بی حسی و بانک مو استفاده می شود ؟

خیر، در این روش نیازی به بیهوشی و بی حسی و حتی استفاده از بانک مو نیست. ترمیم در این روش به وسیله هورمون های زنانه مانند پروژسترون و استروژن می باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *