بهترین روش کاشت مو در ایران

۰
(۰)

امروزه کاشت مو دغدغه بسیاری از مردم به خصوص آقایان است. به راستی بهترین روش کاشت مو چیست؟ کدام روش کاشت مو، مو‌های نداشته ما را به ما بازمیگرداند. در ادامه این مقاله از سایت ویکی درمان همراه ما باشید تا بطور کامل این موضوع را بررسی کنیم.

حتماً بین شما و اطرافیانتان افرادی هستند که از مشکل طاسی و ریزش مو و از دست دادن موها به صورت زیاد و غیر طبیعی رنج می‌برند. وقتی این سوال از شما پرسیده می‌شود که نمیدانم علت ریزش موی من چیست؟ شما پاسخی برای آن ندارید. افراد مختلف راه های مختلفی را پیش روی ما میگذارند که شامل درمان های خانگی، استفاده از قرص هایی مانند فورس کپ مردانه و زنانه و استفاده از شامپوهایی که مخصوص ریزش مو هستند.

بهترین روش کاشت مو در ایران
افرادی که از طاسی مو رنج میبرند میتوانند کاشت مو در ایران را انجام دهند
فهرست محتوا: نمایش

بهترین روش کاشت مو

با توجه به اهمیت و تاثیر مو در زیبایی و جذابیت چهره افراد، داشتن موهای پر پشت و سالم آرزوی هر فردی است. اما افراد ممکن است به دلایل مختلف نظیر استرس و فشار روانی، بیماری های مختلف، رژیم غذایی نامناسب، مصرف برخی داروها، ژنتیک و… موهای خود را از دست بدهند.

یکی از راه های موثر و پرطرفدار برای درمان طاسی و ریزش مو سکه‌ ای، استفاده از بهترین روش کاشت مو می باشد. در این مقاله به معرفی بهترین روش کاشت مو می‌پردازیم؛ چنان چه شما نیز قصد انجام کاشت مو را دارید و می خواهید به بهترین نحو موهای از دست رفته خود را باز یابید، ادامه مطلب را از دست ندهید. برای اینکه عوارض جانبی کاشت مو به حداقل برسد و به نتیجه دلخواه برسید باید به بهترین کلینیک کاشت مو تهران مراجعه کنید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین روش کاشت مو

  1. برای کاشت مو چقدر زمان دارید؟
  2. آیا بیماری خاصی دارید؟
  3. وضعیت بانک موی شما.
  4. خوش زخم بودن شما. (یعنی مدت زمانی که زخم شما خوب می‌شود چقدر است.)
  5. طاسی سر شما چقدر است؟
عوامل موثر در انتخاب بهترین روش کاشت مو
عوامل بسیاری میتواند در رویش مو تاثیر گذار باشند

مزایای استفاده از بهترین روش کاشت مو

در هنگام کاشت مو یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند؛ این است که آیا می توان از هر روشی برای کاشت مو استفاده کرد. باید بدانید که فناوری به کار رفته در هر روش برای کاشت مو متفاوت است؛ ممکن است روشی که پزشک برای شما مناسب می داند، با روش سایر افراد متفاوت باشد. بنابراین باید بهترین روش کاشت مو که برای شما مناسب است را انتخاب کنید، تا بتوانید به نتیجه مورد نظر خود دست یابید.

استفاده از بهترین روش کاشت مو، باعث کاهش زمان درمان، سرعت بخشیدن به روند بهبودی و کوتاه کردن دوره درمان می شود. همچنین با انتخاب بهترین روش کاشت مو، می توان به نتیجه رضایت بخش دست پیدا کرد و از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری کرد.

منظور از مناسب‌ترین و بهترین روش کاشت مو چیست؟

بهترین روش کاشت مو روشی است که استرس‌زا نباشد و بهترین نتیجه را در سریعترین زمان ممکن برای شما به ارمغان بیاورد. کاشت مو و راه های درمان ریزش مو متفاوت است و بهتر است که در اولین قدم توسط پزشک معاینه شوید و پیشنهاد ما به شما این است، که زمانی که متوجه ریزش مو غیر طبیعی شدید و یا دوستانتان به شما گوشزد کردند که موهایتان ریخته است.

فوراً به پزشک مراجعه کنید تا هم در هزینه و هم در مدت طول درمان صرفه جویی کنید. بهترین روش برای شما روشی است که اعتماد به نفس شما را در سریعترین زمان ممکن به شما بازگرداند. اما بیشتر، افرادی بهترین روش برای کاشت مو را جستجو می‌کنند و به دنبال راه حل آن هستند که از طاسی ناحیه ای یا همان طاسی قسمتی از سر، ریزش مو سکه ای و طاسی کامل رنج می‌برند و میخواهند اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازگردانند. البته برخی به دنبال کاشت مو بدون تراشیدن سر هستند که بهتر است اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.

مزیت های استفاده از بهترین روش کاشت مو
روش های بسیار و موثری را میتوان در ایران برای کاشت مو انجام داد

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و علم کاشت مو هم پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و امروزه روش های متنوعی برای کاشت مو وجود دارد. در ادامه به بررسی روش های مختلف کاشت مو می‌پردازیم، تا بهترین روش کاشت مو را برای خودتان پیدا کنید.

کاشت مو به روش FUT

در این روش نواری از سر که دارای مو است با تیغ جراحی برش می‌زنند. عرض این نوار برابر با ۲ سانتی متر و طولی بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر دارد. البته این قسمت بخیه میخورد و جای نگرانی نیست. بعد از این مرحله فولیکول‌ها در زیر میکروسکوپ از هم جدا می‌شوند و در شکاف‌های ۱ میلی متری ایجاد شده کاشته می‌شوند. یعد از مدتی هم جای زخم ها بطور کامل خوب می‌شود و دیگر جای زخمی مشاهده نمی‌شود.

البته این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه به شما گفته می‌شود. از معایب آن این است که احتمال جای نوار ایجاد شده وجود دارد. بانک موی سر کمتر می‌شود و امکان خونریزی در محل کاشت مو وجود دارد. اما از مزایای این روش این است که از موهای کتف و سینه هم میتوان استفاده کرد و کیفیت گرافت موها هم به هیچ وجه از بین نمی رود.

مزایای کاشت مو به روش FUT چیست؟

کاشت مو به روش FUT دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  1. بازدهی این روش از سایر روش‌های کاشت مو به مراتب بیشتر است
  2. ایجاد خط موی طبیعی در ناحیه مورد‌نظر
  3. پیوند حجم قابل توجهی از مو تنها در یک جلسه
  4. به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی، درد کمتری را نسبت به دیگر روش‌ها ایجاد می‌کند
  5. اسکار زخم پس از دوره نقاهت باقی نخواهد ماند
  6. از سایر روش‌های کاشت مو تاثیرگذار‌تر بوده و مقرون به صرفه‌تر است
  7. عدم رویت محل کاشت مو
  8. دوره نقاهت کوتاه مدت
مزایای کاشت مو به روش FUT
بازدهی بسیار بالا نسبت به روش های دیگر

معایب و خطرات ناشی از کاشت مو به روش FUT چیست؟

روش‌های کاشت مو هر‌یک به نوبه‌ی خود ممکن است در مقابل مزایایی که دارند، تاثیرات منفی نیز داشته باشند. برخی از این تاثیرات شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ایجاد زخم نسبتا عمیق در ناحیه بانک مو
  2. امکان وجود خونریزی پس از عمل
  3. احساس خارش و سوزش در ناحیه مورد‌نظر پس از اتمام بی‌حسی
  4. محدودیت انجام این روش برای آن دسته از افرادی که پوست سر آنان قابلیت اتصال ندارد
  5. عدم توانایی انجام فعالیت‌های سنگین ترجیحا تا یک ماه
  6. امکان ایجاد التهاب یا عفونت در صورت مراقبت‌های نادرست
  7. در این روش امکان برداشت مو تنها دوبار مجاز است
  8. امکان ریزش مو پس از انجام عمل

کاشت مو به روش SUT

این روش نسبت به روش های FIT و FUT فرایند نوین‌تر و مدرن‌تری دارد. در این روش کاشت مو کاملاً به وسیله دستگاه هوشمند انجام می‌شود. سرعت کاشت مو در این روش از روش های دیگر بیشتر است و اگر زمان برای شما مهم است یکی از بهترین روش کاشت مو به شمار می‌رود. در این روش فولیکول های سر سالم می‌مانند. اما این روش بدون معایب هم نیست و از معایب آن به آسیب جدی به بانک مو و گیرنده مو اشاره کرد.

مزایای کاشت مو به روش SUT

  1. در این روش حداقل میزان بافت پوست در بانک مو برداشته می‌شود
  2. در این روش بیهوشی انجام نمی‌شود
  3. امکان کوتاه کردن و اصلاح مو پس از ۴ هفته
  4. استفاده از ابزار‌های پیشرفته در این روش
  5. عدم ایجاد اسکار و خونریزی
  6. امکان استفاده از بانک مو‌های متعدد
  7. ایجاد تراکم بسیار بالا در مو
  8. طبیعی بودن خط رویش مو
کاشت مو به روش SUT
طبیعی بودن خط رویش مو در روش SUT میباشد

معایب کاشت مو به روش SUT چیست؟

ممکن است برخی کاشت مو به روش SUT را بهترین روش کاشت مو بدانند، اما لازم است بدانید این روش نیز معایب مختص به خود را دارد که البته قابل توجه نیستند. این موارد شامل:

  1. امکان ایجاد تورم و درد در ناحیه مورد نظر
  2. امکان رشد نامنظم مو‌های کاشته شده
  3. احساس بی حسی تا ۷ روز در ناحیه کاشت مو
  4. امکان ریزش مو پس از کاشت

کاشت مو به روش میکروگرافت (بهترین روش کاشت مو برای طاسی کامل)

این روش جدیدترین و مدرن‌ترین روش کاشت مو تا به حالا است. کاشت مو به روش میکروگرافت بهترین روش کاشت مو برای آقایانی است که دچار طاسی کامل شده‌اند و یا زنانی که از بیماری آلوپسی رنج می‌برند. این روش دو مرحله دارد که در این دو مرحله از هیچ تیغ جراحی استفاده نمی‌شود و به جای آن از هولدرها و پانچ‌های الکتریکی استفاده می‌شود.

  • مرحله اول (استخراج فولیکول مو با پانچ): دقت این ابزار بسیار بالاست و بدون هیچگونه خونریزی فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. سپس پزشک سر بیمار را ماساژ می‌دهد و مواد بی حس کننده را به سر تزریق می‌کند.
  • مرحله دوم (پیوند فولیکول‌های مو): بعد از بی‌حس شدن کاسه سر سوراخ های ۱ میلی متری را ایجاد می‌کنند و گرافت های مو را در سوراخ ها قرار ‌می‌دهند.
کاشت مو به روش میکروگرافت
یکی از جدیدترین و به روزترین روش های کاشت مو میکروگرافت میباشد

کاشت مو به روش FIT

این روش از انواع بهترین روش برای کاشت مو می‌باشد که، پایه و اساس روش های پیشرفته‌تر مانند SUT  می‌باشد. در این روش ریکاوری بسیار سریع اتفاق می‌افتد و خطرات بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر دارد. از این روش برای کاشت ابرو و سبیل نیز استفاده می‌کنند. اما این روش هزینه بسیار بالایی دارد و برای همه مناسب نیست. پروسه این روش هم بسیار زمان‌بر است.

پس اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و زمان و طول درمان برایتان اهمیتی ندارد. روش FIT بهترین روش کاشت مو برای شما می‌باشد.

مزایا کاشت مو در روش FIT چیست؟

کاشت مو به روش FIT، یکی از روش‌های کاشت مو است که مورد توجه بسیاری از طرفداران کاشت مو قرار دارد. کاشت مو با این روش دارای مزایای زیر است:

  1. قابل اجرا برای کاشت ریش و سبیل و ابرو
  2. طبیعی بودن خط رویش مو
  3. روشی کم تهاجمی و بی‌خطر
  4. درمان کامل ریزش مو
  5. عدم وجود عوارض جانبی بعد از عمل
  6. افزایش تراکم مو
  7. امکان کاشت کامل مو در تعداد جلسات کم
مزایا کاشت مو در روش FIT
افزایش تراکم مو در روش کاشت مو FIT

معایب کاشت مو با روش FIT چیست؟

این روش نیز مانند سایر روش‌ها دارای معایب و عوارضی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  1. این روش کاشت مو بسیار زمان‌بر است
  2. نواحی بزرگ که دچار طاسی شده اند را پوشش نمی‌دهد
  3. نسبت به سایر روش‌ها هزینه ی بیشتری دارد
  4. دوره نقاهت طولانی

کاشت مو به روش SHT

در این روش هیچ نیازی به جراحی، بیهوشی و … نیست و هیچگونه جای زخمی باقی نمی ماند. در کاشت مو به روش SHT از دستگاه های اتوماتیکی و فوق پیشرفته استفاده می‌شود که نتیجه مطلوبی دارند. این دستگاه ها می‌توانند ۱۲ هزار تار موی طبیعی را استخراج کنند. در واقع در کاشت مو به روش SHT  از چند روش کنار هم استفاده می‌کنند و نتیجه عالی و مطلوبی برای شما به رقم می‌خورد به طوریکه هیچکس متوجه کاشت موی شما نمی‌شود و موهای شما کاملا طبیعی به نظر می‌رسند. رشد موها نیز کاملاً طبیعی است.

مزایای کاشت مو با روش SHT

  1. نتایج راضی کننده ای از این روش گزارش شده است
  2. سرعت بالا در انجام کاشت مو
  3. عدم درد و خونریزی در زمان عمل
  4. رعایت بالای بهداشت
  5. خط رویش طبیعی
  6. دوره نقاهت کوتاه مدت
مزایای کاشت مو با روش SHT
درد و خونریزی بسیار کم در زمان عمل در روش SHT

معایب کاشت مو در روش SHT چیست؟

  1. به دلیل عدم امکان ضدعفونی کردن نواحی مختلف دستگاه کاشت مو، امکان انتقال عفونت وجود دارد
  2. بر‌جای ماندن جای زخم و بخیه
  3. ایجاد درد زیاد‌تر نسبت به سایر روش‌ها
  4. ایجاد آسیب در نواحی کاشت مو

کاشت مو به روش BHT

کاندیدای بهترین روش کاشت مو به این روش افرادی هستند که موی کافی روی سر خود ندارند. اما تراکم موهای بدنشان خوب است. در این روش برای کاشت مو از موهای بدن استفاده می‌شود.

مزایای کاشت مو در روش BHT چیست؟

  1. عدم ایجاد برش و بخیه در ناحیه سر
  2. خونریزی و درد محدود
  3. عدم استفاده از دارو‌های بیهوشی
  4. دوره نقاهت کوتاه مدت
مزایای کاشت مو در روش BHT
دوره نقاهت کوتاه مدت در روش BHT

معایب و خطرات کاشت مو در روش BHT

افرادی که طرفدار روش‌های کم تهاجم و بدون درد هستند از این روش به عنوان بهترین روش کاشت مو یاد می‌کنند. اما این روش کاشت مو نیز معایبی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. عدم تناسب رنگ و حالت مو‌ها با موی سر
  2. رشد ناهماهنگ موها
  3. بانک موی محدود
  4. درصد موفقیت پایین نسبت به سایر روش‌ها

کاشت مو به روش SUPER FUE

این روش برای تمامی افرادی که موهای کم پشتی دارند موثر است. کاندیدای این روش افرادی هستند که دچار ریزش مو بصورت ژنتیکی و سفتی سرهستند. در این روش نیز تمامی کارها به وسیله دستگاه های هوشمند صورت می‌پذیرد.

در این مقاله متوجه این مسئله شدیم که بهترین روش کاشت مو کاملاً نسبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما را با انواع روش های کاشت مو آشنا کردیم و شما با بهترین روش کاشت مو آشنا شدید. اما انتخاب قطعی بهترین روش کاشت مو کاری بسیار سخت و دشوار است که بهتر است توسط پزشک متخصص با معاینه کردن شما مشخص شود.

مزایای کاشت مو با روش SUPER FUE

کاشت مو با روش SUPER FUE یکی از پرطرفدار‌ترین روش‌های کاشت مو در حال حاضر است؛ چرا که مزایای بیشماری را در‌بر می‌گیرد. از جمله این مزایا می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  1. عدم درد و خونریزی
  2. تراکم بالای مو‌ها
  3. به دلیل استفاده از وسایل یکبار مصرف، انتقال بیماری تقریبا به صفر می‌رسد
  4. عدم التهاب و به جای ماندن اسکار
  5. سرعت رشد بالای مو‌ها
  6. عوارض بسیار کم و دوران نقاهت کوتاه مدت
  7. امکان کاشت ابرو، ریش و سبیل در این روش وجود دارد
  8. خط رویش طبیعی
مزایای کاشت مو با روش SUPER FUE
سرعت رشد بالای مو‌ها در روش SUPER FUE

معایب کاشت مو در روش SUPER FUE

  1. تراشیدن کامل مو‌ها
  2. واکنش‌های آلرژیک نسبت به مواد مورد استفاده
  3. ایجاد عوارض جانبی مانند تورم، کبودی و التهاب

انجام بهترین روش کاشت مو در کلینیک های معتبر

چنانچه بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید، اما این کار را در مراکز غیر معتبر و توسط افراد غیر متخصص انجام دهید؛ نه تنها به نتیجه رضایت بخش دست پیدا نمی کنید، بلکه دچار عوارض جانبی جبران ناپذیری نیز خواهید شد. به یاد داشته باشید که ترمیم و کاشت مو، عمل حساسی است و باید در کلینیک های معتبر و پیشرفته، انجام شود؛ این کلینیک ها باید از مدرن ترین امکانات و تجهیزات و محیطی کاملا بهداشتی برخوردار باشند. در یک کلینیک معتبر، قبل از کاشت مو، پزشک معالج آزمایش های لازم را برای فرد توصیه کرده و پس از بررسی و معاینه کامل، طی جلسه مشاوره توضیحات لازم را به فرد ارائه می دهد و در نهایت بهترین روش کاشت مو را برای او انتخاب می کند.

سخن پایانی

داشتن موهایی زیبا و پرپشت، خواسته هر فردی است که به زیبایی خود اهمیت می دهد. امروزه یکی از روش های پرطرفدار برای جبران موهای از دست رفته، کاشت مو می باشد؛ طبیعی است که افراد به دنبال کم دردسر ترین و بهترین روش کاشت مو باشند. در این مقاله به معرفی بهترین روش های کاشت مو پرداختیم تا بتوانید با یک انتخاب مناسب، به بهترین نتیجه دست پیدا کرده و از عوارض جانبی ناخواسته در اثر استفاده از روش های غیر استاندارد یا انجام کاشت در مراکز غیر معتبر، دور بمانید. در نهایت فراموش نکنید که روش درمانی مناسب برای هر فرد بستگی به ویژگی های بدنی او داشته و تصمیم نهایی در این مورد با پزشک معالج می باشد.

سوالات متداول

مزایای استفاده از روش کاشت موی SUT چیست؟

در این روش کمترین آسیب متوجه گرافت مو می شود و دارای جای اسکار یا زخم کمتری است. همچنین دوره نقاهت آن کوتاه مدت بوده و بیمار سریع تر بهبود می یابد. به دلیل اینکه این روش با سرعت بالایی انجام می شود؛ امکان اسیب به گرافت های مو کمتر است.

تفاوت روش های مختلف کاشت مو در چیست؟

اساس کار تمام روش های کاشت مو یکسان است و شامل برداشتن فولیکول های مو از ناحیه ای از بدن و پیوند آن به قسمت های دچار ریزش مو می باشد. آنچه موجب تفاوت در بین روش های کاشت مو می شود، برداشتن فولیکول ها به نحوی است که بیشترین میزان فولیکول های سالم را به ما ارائه دهد.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

نمی توان یک روش معین را برای هر فردی معرفی کرد؛ بهترین روش کاشت مو برای هر فرد بعد از معاینه تخصصی توسط پزشک انتخاب می شود. از بین روش های کاشت مو دو روش SUT  و FUE به دلیل سرعت بالا، عوارض کم و تعداد گرافت های سالم استخراجی، از محبوبیت فراوانی برخوردارند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

    1. برای اینکه اثرات کاشت مو به طور واضح نمایان شود، حدود ۶ ماه زمان می برد. ولی اگر نواحی پیوند داده شده دچار ریزش شوند، باید با پزشک خود در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *